Stal gesloten met kerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Re: Stal gesloten met kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:03

Goed gezegd Ruitje!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:08

lady62 schreef:
Een pension stal hebben is een hoop ellende hebben voor een paard van een ander.
En dan heb ik het over de kleinere stallen.
Ik zie hier een hoop reacties van mensen voorbij komen die geen idee hebben wat het daadwerkelijk inhoud.
Ik heb het dan ook over de daadwerkelijke kosten en de tijd en energie die erin gestoken worden om jou paard een goede verzorging te geven.
hier in de omgeving betaal je tussen de 175 en 200 euro voor een stal met weidegang en aan verhogen moet je al niet denken want dan krijg je een hoop gemiep dat het dan te duur word.
Dat alles duurder word daar heeft de pensionklant niets mee te maken ze willen niet meer betalen dan tien jaar geleden kom op zeg.
Kun je natuurlijk makkelijk zeggen hier hebben ze voor gekozen maar dat is grote onzin want door hun kun jij je paard houden of wil je hem in de achter tuin zetten.
En Gini 50 eurotjes kom op zeg!

klopt helemaal, maar wederom, iemand die geen pensionstal heeft gehad kan dit niet verstaan...
Er gaat vaak iets stuk, het is nooit van niemand ( want niemand heeft een greintje respect om te zeggen dat het van hun paard was) Sommige zien alleen je moet stro, hooi, krachtvoor kopen, en de electriciteit... enz... Ow ja, en de bak heraanleggen om de zoveel jaar... nou, ik kan je zeggen, als je een deftige bak wil kom je al snel aan 30 000 euro, dus reken maar uit hoeveel maandjes je daarvoor moet sparen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:08

Ruitje, en heel stiekem denk ik dat negentig procent van de pensionstallen zo werken. Ik ben op zoveel pensionstallen geweest, niet als klant, maar ook niet als pensionhouder dus ik denk dat ik wel een objectief beeld ervan heb. En meestal zijn zowel de pensionhouders als de pensionklanten geen boemannen.
En met overleg kan veel! Ik weet ook graag de regels van de stal voordat ik er kom te staan. Hou er niet van wanneer die zomaar van de ene op de andere dag in werking treden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:10

josien_m_ schreef:
Goed gezegd Ruitje!!

idd, goed gezegd. Ook eens meegmaakt, paard heeft koliek, klant ging naar huis om 9u ( want ze had de vroege shift om 6u) en wie heeft er een ganse nacht mee mogen stappen, en dan uiteindelijk naar de kliniek mogen rijden met paard! Ja idd, wij!!
En nog geeneens dankjewel gerkegen, want het is maar normaal dat je zo'n dingen doet!!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:11

Dan is het toch allemaal prima? Hebben klanten het goed bij elkaar bij jullie en jullie het voor elkaar met juullie klanten?
Er wordt hier door sommige mensen ontzettend eenzijdig bericht over dat de pensionhouders allemaal zo zielig zijn en bijna niks verdienen, en als je daar een mening over hebt dan moet je je mond houden want dan weet je niet hoe zwaar het is en je weet niet wat het allenaal kost, en hoeveel tijd het kost allemaal.Op elke mening wordt weer geroepen: ja maar jij weet niet wat een hypotheek kost blabla. Niet alleen de mensen die ooit toevallig een blauwe maandag een pensionstal hebben gehad en hebben recht op een mening. De kans dat ze zelf misschien een fout hebben gemaakt wbt hun eigen houding is al helemaal geen mogelijkheid.

Er zijn twee kanten, niet alle pensionhouders zijn heilig. Ik werk toevallig ook erg hard om mijn paard te kunnen onderhoiuden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:14

ik zeg niet dat pensionhouders niets verdienen, ik zeg enkel dat ze er te weining resepct voor krijgen! En dat heeft voor ons de doorslag gegeven om de boel te verkopen, niet hetgene wat je er aan overhoudt!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:18

Dat heeft iedere beroepscategorie wel. Iedereen voelt zich te weinig gerespecteerd en moet te hard werken voor zijn geld.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:23

nee hoor, heb ik helemaal niet in mijn huidige job, dus het kan allemaal anders zie je wel!!
maar dat is natuurlijk voor iedereen zelf te bepalen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:25

Dan was jij waarschijnlijk gewoon niet de ideale persoon om een pensionstal te houden. Geen belediging overigens. Ik ben bv. een persoon die nooit, maar dan ook nooit in de zorg zou kunnen werken. Ik zou daar echt ongelukkig van worden. En daardoor zou ik het voor mezelf zwaarder en erger maken dan het daadwerkelijk is. Terwijl er zat mensen zijn voor wie een baan in de zorg een eindelijk vervulde kinderdroom is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:35

Een pensionstal runnen zien als een geweldige baan gek met paarden en er alles voor over hebben.
Ja inderdaad en dan je plezier in je werk laten vergallen door een ander daardoor zeer ongelukkig worden en er genoodzaakt bent ermee te moeten stoppen.
Met alleen een kinderdroom ben je er niet je moet ook erg zakelijk, sociaal zijn duidelijk grenzen kunnen stellen en een goed beleidsplan hebben en daar achter blijven staan.
Dat is nogal wat.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:37

Gini schreef:
Dan was jij waarschijnlijk gewoon niet de ideale persoon om een pensionstal te houden. Geen belediging overigens. Ik ben bv. een persoon die nooit, maar dan ook nooit in de zorg zou kunnen werken. Ik zou daar echt ongelukkig van worden. En daardoor zou ik het voor mezelf zwaarder en erger maken dan het daadwerkelijk is. Terwijl er zat mensen zijn voor wie een baan in de zorg een eindelijk vervulde kinderdroom is.

ja hoor, heb je helemaal gelijk in, je moet je als pensionhouder je niet teveel willen aantrekken, en dat kon ik nou net niet, juist omdat ik altijd te goed wou doen voor iedereen! :D

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:29

klopt helemaal, maar wederom, iemand die geen pensionstal heeft gehad kan dit niet verstaan...
Er gaat vaak iets stuk, het is nooit van niemand ( want niemand heeft een greintje respect om te zeggen dat het van hun paard was) Sommige zien alleen je moet stro, hooi, krachtvoor kopen, en de electriciteit... enz... Ow ja, en de bak heraanleggen om de zoveel jaar... nou, ik kan je zeggen, als je een deftige bak wil kom je al snel aan 30 000 euro, dus reken maar uit hoeveel maandjes je daarvoor moet sparen![/quote]

Met bovenstaande ben ik het niet eens:

Dus als je niet officieel een pensionstal hebt gehad, zou je geen mening mogen hebben? lijkt me erg kort door de bocht, aangezien de meeste paardeneigenaren heus wel iets over de zorgen van een paard weten en Sommige klanten hebben dus volgens jou een verkeerd beeld, sommige ja, maar dus zeker niet allen. Als je in loondienst bent, is ook niet iedereen de hele dag redelijk en altijd blij met wat je doet. Het is een keuze om een pension te hebben en als je het vreselijk ondankbaar, slecht betaald werk vind, raad ik aan om zo spoedig mogelijk te stoppen, want daar wordt niemand gelukkig van lijkt me. Het voordeel is wel, je woont landelijk en kunt je eigen paarden aan huis houden, terwijl anderen vaak voor een pensionstal moeten kiezen, nogmaals, dat zijn keuzes maken.
En nog even dat niemand wat eerlijk zegt dat als je paard wat stukt maakt: de praktijk leert dat als je iets eerlijk zegt, het toch vaak niet in dank wordt afgenomen, waardoor ik denk dat sommigen denken, ik hou mijn mond beter maar. Ik kan het weten, want uit prinicpe meld ik alles.
Sommige klanten zijn inderdaad zeurders, waar, maar ook sommige pensioneigenaren wanen zich oppermachtig. Aangezien de klant toch zijn dierbare bezit daar heeft staan, is de machtspositie groot en niet voor iedereen mogelijk om zo maar paard te verhuizen.

Maar gelukkig hebben de meeste pensioneigenaren en klanten geen problemen, want anders zou er inmiddels veel meer leeg staan :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:36

ik zeg niet dat je geen mening mag hebben, ik zeg gewoon dat iemand die nog geen pensionstal heeft gehad er vaak alleen maar het rooskleurige van ziet!
En ik heb enkel mijn stal verkocht omdat het echt niet voor ons was, niet omdat we er niet aan verdienden. Maar dat neemt niet weg dat ik niet van mening ben dat de kosten heel hoog zijn op een degelijke pensionstal

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:40

sympie schreef:
ik zeg niet dat je geen mening mag hebben, ik zeg gewoon dat iemand die nog geen pensionstal heeft gehad er vaak alleen maar het rooskleurige van ziet!
En ik heb enkel mijn stal verkocht omdat het echt niet voor ons was, niet omdat we er niet aan verdienden. Maar dat neemt niet weg dat ik niet van mening ben dat de kosten heel hoog zijn op een degelijke pensionstal

Dit klinkt al een stuk redelijker en goed besluit voor jou. Want ik begrijp uit je eerste reactie dat het je niet gelukkig maakte.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:17

Nogmaals, het gaat mij er niet om dat de stal gesloten is voor een dag en dat ik niet kan komen. Het gaat er mij om dat de paarden op stal moeten blijven staan voor de rust van een pensionhouder. Daar is tegenwoordig genoeg flexibiliteit in te vinden een oplossing te vinden dat de paarden in elk geval even de benen kunnen strekken. Ik sta nog verbaasd van sommige reacties. Dat mensen het wel erg vinden om niet bij hun paard te kunnen die dag maar er blijkbaar geen probleem mee hebben als die op stal blijft staan. Weet je, merendeel van het probleem is opgelost als de weergoden ons goed gezind zijn: dik pak sneeuw, ijzel en merendeel van de paarden blijft toch binnen of op stal. Let wel... vaak worden die dan nog wel even uit de stal gehaald en in het gangpad gezet of naar de poetsplaats, etc. En het hangt ook nog af van de grootte van je stal, 3x3 is niets voor een paard van 1.70cm en dan 36uPLUS op stal stil staan, 2 stappen vooruit en draaien maar.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:34

Ik blijf erbij dat als pensionhouders al die crap over zich heen krijgen die Mindim eerder beschreef, dat ze dan iets niet goed doen. Dat is op de stallen waart ik gestaan heb, nog nooit gebeurd. Àls er al een keer een HA zou zijn zonder dat de eigenaar erbij is, dan zou deze nog eerder een stalgenoot te pakken hebben dan een pensionhouder. En daarbij, onze pensionhouder stuurt de HA dan gewoon weg hoor. En alleen zo kun je het straight houden volgens mij.

Ik sta nu op een DHZ stal idd dus kan de stal niet eens dicht (al zou het bij mijn pensionhouder niet eens in hem opkomen ;)) maar ik ben op mijn vorige stal wel eens een weekend in Parijs geweest dat ik gebeld werd dat de paarden niet naar buiten zouden komen ivm sneeuw. Ja het was maar één dagje maar je wil niet weten hoe ongelukkig ik me toen heb gevoeld, ook al zat ik in het buitenland, ik heb dus wel geregeld dat een stalgenoot voor mij mijn paard uit de stal zou halen.

Ik heb nog liever dat mijn paard 30+ u niet gemest wordt als dat hij 30+ u niet buitenkomt :n.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:03

Van één dag op stal zal je paard heus geen trauma overhouden. Dat jij je paard niet ziet lijkt me ook niet zo erg, of ga je nooit op vakantie?
Gun de pensionhouders ook eens een gezellige dag met de familie.
Mijn paarden staan thuis en als ik met Kerstmis op familiebezoek ben blijven ze ook binnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:04

tweebelgen schreef:
Van één dag op stal zal je paard heus geen trauma overhouden. Dat jij je paard niet ziet lijkt me ook niet zo erg, of ga je nooit op vakantie?
Mijn paarden staan thuis en als ik met Kerstmis op familiebezoek ben blijven ze ook binnen.

Dus als ik met kerst mijn hond de hele dag opsluit in z'n bench of m'n kat in een boodschappenkratje dan is het ook zo niet zo erg? Aan 1 dag houden ze toch geen trauma over en gun mij een dag met m'n familie!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:17

Neen vind ik niet zo erg. Hond in zijn ren en kat buiten in het tuinhuis of stal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:17

tweebelgen schreef:
Neen vindt ik niet zo erg. Hond in zijn ren en kat buiten in het tuinhuis of stal.

Nee. Hond in zijn bench. Kat in een boodschappenkratje. Is in verhouding net zo groot als paard vs. stal.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:24

ok als jij het zo wil noemen, is je goed recht. Ik denk daar anders over, en dat is mijn goed recht.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:27

Vjestagirl schreef:
tweebelgen schreef:

Dus als ik met kerst mijn hond de hele dag opsluit in z'n bench of m'n kat in een boodschappenkratje dan is het ook zo niet zo erg? Aan 1 dag houden ze toch geen trauma over en gun mij een dag met m'n familie!

Ben benieuwd wat voor reacties je krijgt als je dit op beestenboel gaat vragen :j .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:28

Esmeej333 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ben benieuwd wat voor reacties je krijgt als je dit op beestenboel gaat vragen :j .

Heel verleidelijk, maar k denk dat k n OW krijg wegens reltopic.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:55

Vjestagirl schreef:
tweebelgen schreef:
Neen vindt ik niet zo erg. Hond in zijn ren en kat buiten in het tuinhuis of stal.

Nee. Hond in zijn bench. Kat in een boodschappenkratje. Is in verhouding net zo groot als paard vs. stal.

onzin. mijn stallen zijn 4,5 x 3,5 en 4,5 x 3 voor pony's onder 1.55. Dat is verhoudingsgewijs niet een kat in een boodschappenkratje hoor :')

eerder de kat in de bench :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:58

ShamalArabs schreef:
Vjestagirl schreef:

onzin. mijn stallen zijn 4,5 x 3,5 en 4,5 x 3 voor pony's onder 1.55. Dat is verhoudingsgewijs niet een kat in een boodschappenkratje hoor :')

Een Jackrussel in een grote maat bench? Komt op hetzelfde neer.
En goed, dan geen boodschappenkratje, maar een bak van 1x1? Potato, tomato.

Jouw stallen zijn misschien zo groot, op veel stallen zijn ze nog steeds 3x3.