Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DinaxUllie schreef:Oke ik ga per 1 januari naar een andere stal.
Ik rijd wedstrijden, maar heb geen eigen vervoer.
Op die nieuwe stal rijden ze geen wedstrijden dus zal ik vervoer moeten regelen als ik nog wil starten.
Ga even een opsomming plaatsen, misschien kunnen jullie mij helpen met het laatste puntje geruststelling![]()
Huidige pensionstal:
+ 2 binnenbanen 20 x 40
+ 1 buitenbaan 20 x 60
+ 3 paddocks
+ stal 3 x 4
+ molen
+ volpension
+ wedstrijden 1 a 2 keer per maand
+ les van buitenaf toegestaan
- Onderhoud is wat achterstallig
- 43 paarden
- weidegang 4 uur per dag in zomermaanden, (waarvan met zijn 2en op een stuk van 20x30?)
- hooi en stro is niet van goede kwaliteit
- druk met lessen en andere activiteiten ( soms alle bakken bezet)
- los betalen voor buitenzetten paard
Nieuwe pensionstal:
+ 1 binnenbaan 20 x 60
+ 1 buitenbaan 20 x 60 (altijd goed)
+ stal 3 x 5
+ weidegang van ochtend tot avond
+ ook in de wintermaanden met goed / redelijk weer
+ meer voer en betere kwaliteit
+ paarden worden buiten en binnen gezet
+ Max 6 pensionklanten (met uitzondering van eigen paarden)
+ 1 paddock, met nog 1 in aanbouw
+ springtuin in de maak
+ ruime zadelkast
+ paard staat samen met vriendin in de wei en naast elkaar in stal
+ wel 5 minuten dichterbij
- geen wedstrijden
- lessen bij eigenaar en niet meer van buitenafoke nu ik het zo typ is het wel duidelijk, maar vind het wel jammer van de wedstrijden.. Hoopte ooit Z te worden en ben nu aardig dichtbij. Daar baal ik wel van. Maar dat is niet het belangrijkste denk ik dan zo
Nynke04 schreef:DinaxUllie: Het lijkt me wel duidelijk welke stal je gaat kiezen. Je kunt daarna altijd nog kijken of er iets te regelen valt en of je misschien leuke stalgenootjes hebt die iets voor je kunnen regelen. Dat gaat vast goedkomen. Ik zou je doel niet zo snel aan de kant schuiven, dat is echt zonde als je al zo ver bent!
Ik ben nog niet zo vaak op Bokt actief geweest, maar ik zit ook sterk te twijfelen tussen twee stallen, dus ik zou ook graag even een berichtje willen plaatsen.
Precies over een week haal ik mijn paard op (eerste eigen paard! ^^). Nu kan ik kiezen tussen twee stallen. Beide zijn kleinschalig en naast de manege (tegenover elkaar).
Mijn doel is om wedstrijden te gaan rijden (zowel springen als dressuur) en zo nu en dan een crossje.
Stal 1:
-Inloopstal, dus 24/7 buiten met beschutting
-Samen met 4 andere ruinen
-Longeercirkel
-Vrij toegang tot de crossbaan
-Volpension
-€200
-Eigenaresse is erg tof en veelzijdig. Zet zich volledig in voor de paarden en alles daar omheen
-Als er een "gewone" stal vrijkomt komt hij daar in. (€140 excl. Voer, strooisel, mesten)
Stal 2:
-Eigen stal
-4 uurtjes per dag buiten, alleen
-Longeercirkel
-Stapmolen
-Halfpension: €140, zelf uitmesten, strooisel & voer zelf kopen, voeren/buitenzetten/binnenzetten verdeeld over alle stalgenoten (paar keer per week, ochtend/middag/avond)
-Volpension: €250, excl voer.
-Eigenaresse doet het voor erbij, is zelf wel bezig met paarden, maar niet volledig betrokken bij de stal.
Ik studeer nog en ben overdag best druk daarmee. Het volgen van een rooster zou dus eventueel wel problemen op kunnen leveren.
Alle vrije tijd wordt natuurlijk besteedt aan mijn geweldige paard!
Ook vind ik het voor het paard beter dat ie in een groep staat, maar een eigen stal is ook fijn.
Ik weet het niet meer! ><
Nynke04 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
De eigenaresse van stal 1 vind het sowieso belangrijk dat de paarden in een kudde staan, ook al hebben ze 's nachts een eigen stal. Het blijven wel kuddedieren.