Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:17

Celiien schreef:
Mijn zadelkast komt 01/08 binnen, precies op de dag van de verhuizing wordt die op stal geleverd *\o/*
Overigens, een kleine tip. Voor dekens e.d. heb ik nu 2 van die hoezen waar je je dekbed in kan doen gekocht. Past bij mij een 250 gr. en een 0gr. deken in :)) erg handig!

Goeie tip, waar zijn die te koop?

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:02

_Lorette_ schreef:
Ik lees ook mee voor inspiratie!

Nu hebben wij thuis een gastenverblijf met verouderd interieur dat wij al jaren niet meer gebruikten. Alleen vroeger als er vriendinnen kwamen slapen. Daarom heb ik het in gebruik genomen als zadelkamer. In de woonkamer staan de zadelkasten (3 stuks) en een opbergkast met spiegel. Er staat een tv en wat banken/stoelen + een salontafel. Ook staan er wat zadelbokjes, zodat ik gemakkelijk een zadel uit de kast kan halen om te poetsen. De dekens liggen allemaal in de keuken en mijn wedstrijdspullen heb ik apart gehouden in de grote kast in de slaapkamer. :Y)
Ik had dus een heel huisje voor mijn spullen.

[ Afbeelding ]
Geweldig interieur, niet? :P Geen mooi gastenverblijf, maar ik vond het een luxe zadelkamer.
En let niet op het dekje. Die heb ik uit pure verveling gemaakt toen ik mijn pols had gebroken en toen moest 'ie natuurlijk op de foto. :P

eigenlijk een zadelhuis

Rechts van de foto staan de kasten tegen de muur. Daar hebben wij voor gekozen om de spullen voldoende op te kunnen ruimen om de ruimte te gebruiken als ik of mijn broertje er met vrienden/vriendinnen wilden slapen.

http://img831.imageshack.us/img831/8230/bamsayshi.jpg (Vanuit de keuken van het gastenverblijf. Zit direct naar de stallen, dus dan krijg je deze acties.)

Dit is de kleinste kast, de andere kasten zijn zeker 1,5 keer ruimer:

[ Afbeelding ]

Nu gaan we 1 april verhuizen (de paarden zelfs al eerder) en dan moet ik het doen met een noodstal zonder opslagruimte. Dat wordt behelpen, vooral omdat ik niet gewend ben dat mijn spullen in de kast moeten passen. :=

Later wordt er een definitieve stal gebouwd en dan hoop ik wel weer een eigen zadelkamer te hebben. Eigenlijk wil ik dan van de kasten af, want ik kan het toch niet opbrengen om die steeds netjes in te delen en op te ruimen. Ik gebruik liever het systeem als de eerdere foto's in dit topic laten zien: zadelsteunen en hoofdstelhangers aan de muur. Veel gemakkelijker voor een rommelkont als ik.

kirstenm87

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:57

De kast met hartjes is erg mooi! Ook ik blijf dit topic even volgen voor nog meer ideeën.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:07

Ik maak ook kleine naambordjes voor op je zadelkast. Staat erg sjiek!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:11

fjordido schreef:
Celiien schreef:
Mijn zadelkast komt 01/08 binnen, precies op de dag van de verhuizing wordt die op stal geleverd *\o/*
Overigens, een kleine tip. Voor dekens e.d. heb ik nu 2 van die hoezen waar je je dekbed in kan doen gekocht. Past bij mij een 250 gr. en een 0gr. deken in :)) erg handig!

Goeie tip, waar zijn die te koop?

Jytse oid heeft ze , maar de gemiddelde beter bed, ikea etc. heeft ze ook vast wel :j

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:18

Bedankt voor de ideeën :D Moet van de week toch nog naar de bouwmarkt, ga gewoon gelijk even kleurtjes kijken :P

xLaura schreef:
Ik vind hout dan het mooiste ipv geschilderd. Dan zou ik het schuren en een mooie lak geven. :)

Zou ook heel mooi zijn, maar zeer waarschijnlijk word hij dicht getimmerd met hout wat we nog hebben staan (bij te weinig halen we wat bij maar oude platen moeten ook op ;) Dus de kleuren en maten zullen erg verschillen ;)
Anders had het wel mooi geweest, gaat het bijna op zo'n Sebo kamer lijken _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:23

Dekens bewaren wij in kisten waar je normaal gesproken je tuin-stoelkussens in bewaart. Ideaal!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:45

Chaos dat doe ik ook idd. Staat mooi opgeruimd. :)
En al mijn 6 dekens passen in één kist.

Shayla, dan zou ik hem idd verven! :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:37

Hmm ik heb maar 2 dekens dus niet zo handig om daar een hele kist voor te kopen, kan hem ook niet kwijt op stal. Klinkt wel ideaal!

Zo eentje lijkt mij een hele fijne kast, betaal je alleen wel wat voor.. Hoeveel goedkoper zou het zijn om hem zelf te maken?
Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:40

EllaBellaah schreef:
Hmm ik heb maar 2 dekens dus niet zo handig om daar een hele kist voor te kopen, kan hem ook niet kwijt op stal. Klinkt wel ideaal!

Zo eentje lijkt mij een hele fijne kast, betaal je alleen wel wat voor.. Hoeveel goedkoper zou het zijn om hem zelf te maken?
[ Afbeelding ]

Ik heb deze dus precies hetzelfde bestelt, en nagekeken om het zelf te maken.
Ik heb hem breder bestelt, hij is nu HxBxD: 2.00x1.20x0.70, voor 275,- inclusief verzending naar Zoetermeer :)
als ik hem zelf zou maken, zou ik rond de 200,- zitten (zadelstangen, goed hout, ventilatieroosters, scharnieren, sleutelslot, hoofdstelhangers etc.), en dan moet tie nog in elkaar (wat lastiger is dan het eruit ziet metdie plankjes..)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:59

Dit is mijn zadelkamer. Beetje rommelig, maar ik had even geen zin in opruimen.
En schoonmaken, er heeft een nestje zwaluwen gezeten die de muur hebben ondergepoept.
Op mm verlanglijstje staat nog een mooiere vloer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:46

is er iets wat je ook kunt gebruiken behalve een zadelsteun? mijn australian stock zadel graakt daar niet op

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:49

chalinka schreef:
is er iets wat je ook kunt gebruiken behalve een zadelsteun? mijn australian stock zadel graakt daar niet op

Een schraagje, moet je alleen wel op de vloer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:50

ah ja... heb even gegooglet wat het was en ik heb dat zelfs nog liggen ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:50

Gewoon een houten schaagje misschien? Anders kan je misschien wel ergens iemand vinden die een metalen buis op een metalen plaatje wil lassen. Dat plaatje bevestig je dan tegen de muur.

Edit: Sjolvir was me voor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:52

ik heb genoeg plaats om een schraagje te plaatsen, men kot is gewoon heel rommelig nu & ik wil men zadels tegen de muur hebben hangen (aangezien ze nu gewoon op 2 balken liggen)

dan gewoon op mijn springzadel een zadelhoes (omdat ik die bijna niet meer ga gebruiken) en op mijn andere zadels een dekje, rest van dekjes gaan in 3 kisten, samen met de dekens

kan ze even goed alle 4 op een schraagje zetten, die geraken normaal wel op de kisten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:14

Ik zou zelf wel mijn zadelkamer wat sjieker willen maken. Wie heeft ideeen hoe ik dat voor elkaar krijg? muren andere kleur, mooie vloer erin? welke kleur zouden jullie dan nemen? mijn zadelkamer is 2 bij 3, hierboven heb ik foto's geplaatst. Ik vraag me af of de indeling idealer zou kunnen. De hoogste kast wil ik eigenlijk wel houden. De metalen kast zit ik wel eens over te denken om weg te doen.
Ik zit eraan te denken de hoge kast helemaal leeg te halen en een aantal zadels daarin te gaan hangen. maar dan heb ik andere opslag nodig voor de dekjes en verzorgingsspullen.

ik zou natuurlijk ook een inbouwkast kunnen maken, bijvoorbeeld van de laatste 60 cm van de ruimte en daar dan alles in hangen. dan houd ik een vloeroppervlakte van 2 bij 2,40 over, dus bijna 5m2 en ik heb geloof ik nog zoiets aan laminaat liggen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:13

Ik denk inderdaad verven en andere vloer erin.
Dan 1 want met de zadels, aan een zadelsteun kan je ook hoofdstellen hangen.
En de muren achter de kasten. En de andere spullen tegenn de andere muur.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:46

@ fjordido
Heb maar snel een ideetje gemaakt. Ik vind het vooral fijn dat mijn dekjes, poestmateriaal, potjes, flesjes,... opgeborgen ligt in een kast. Dan is altijd alles netjes opgeruimd.
Ik heb dus aan 1 wand een kast gemaakt over de hele lengte, aan de tegenoverstaande wand 6 zadeldragers daarnaast hoofdstel haken en daaronder een kist waar wat dekens of iets dergelijks in kan met een kussen op zodat je even kan zitten om je laarzen aan te doen, of spoortjes aan te doen, ik zeg maar wat.
De kast is wel heel ruim, maar je kan er je zadels in principe ook inhangen. Nu is de kast 60 diep getekend. Dus er is nog ruimte genoeg dan. Voertonnen kunnen misschien ook in de kast, of op de plek van de zadels als je de zadels in de kast hangt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als kleurtjes heb ik alles licht gehouden, behalve de muur met de hoofdstellen en zadels tegen. Als je dat licht maakt wordt het toch snel vies, dus vandaar een donkerblauwe kleur, kan eender welke kleur zijn die je leuk vindt.
Ik hoop dat je er wat ideeën door hebt gekregen

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:38

Oh wauww jaa, super zeg! waarin maak jij zo'n mooie tekening? Geweldig zeg!

Ik denk dat ik dan de deur vd zadelkamer helemaal naar rechts verplaats, en San links zo'n kast 60 cm diep maak zoals jij hebt getekend. En daar alles in, zadels, dekjes, tuig, spullen. Dan hou ik dus 1.60m over in de breedte, dus zou ik nog rechts zoals jij hebt getekend een kist of i.d. kunnen plaatsen.

Welke kleuren zal ik het verven?
Ik heb hier nog een hele mooie kleur blauw staan. Maar ook nog een pot Bordeauxrood. Wat is sjieker?
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 19-07-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:42

ziet er mooii uit en is ook slim gedaan!\vooral met die kist/'bank'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:14

mijn zadelkamer voor (paar weken geleden)
Afbeelding
Afbeelding

en vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
wat er is verandert:
-houten balken zijn weg & zadels liggen nu op 4 sgragen (of hoe heet dat?)
-alle dekjes in een bak
-de andere bak ligt vol reserve hoofdstellen en zo
-ik heb nog een bak met dekens, maar die stond buiten en was blijkbaar niet waterdicht :( (lagen dekens en dekjes in, maar ze zijn gewoon nat, nog te gebruiken) maar waar ik die ga zetten? zou het niet weten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:03

Nou het is nu al een stuk netter en overzichtelijker. Balen van je dekjes en dekens

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:50

Leen wat een mooie tekening!
Dat is idd een nette zadelkamer zo. :D

Chalinka dat is al een stuk netter! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:10

ik wilde eerst zadelsteunen, maar de wanden van het 'kot' laten dat niet toe, die zijn veel te smale