sallandval schreef:Citaat:Belachelijk!! Mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten. Te beroerd zijn om op een manege te gaan rijden want: "dat is zo duur en saai en daar leren ze niets
" en dan vervolgens op mijn paarden willen rijden voor niets? Maar wel mijn spullen gebruiken = sneller afschrijven en een verhoogd risico op blessures voor mijn paard én de bijrijder (en wie kan daar voor opdraaien denk je)!!
zo hee wat een aannames allemaal, zo kan ie wel weer. Ik ben tegen het vragen van geld maar herken mezelf bepaald niet in die aannames hoor.
Volgens mij is de grootste kans dat een paard geblesseerd raakt in het weiland en niet tijdens het rijden, bovendien zal een paard dat regelmatiger wordt getraind en dus fitter is ook minder snel geblesseerd raken. Voor schade aan de bijrijder door je paard ben je gewoon wa verzekerd... als de bijrijder gratis rijdt. Betaalt hij/zij dan ben je inderdaad niet voldoende gedekt met wa omdat je dan bezig bent met een handeltje in paardenverhuur.
En afschrijving? Ja een zadel wat normaal 10 jaar meegaat gaat dan misschien 9,5 jaar meeje kunt echter ook de bijrijder eigen spulletjes mee laten nemen dat scheelt weer
Mijn quote was niet zozeer op jouw gericht maar meer op Anneschr dus je hoeft je niet zo op je teentjes getrapt te voelen hoor

Het is heel makkelijk voor mensen die zelf geen paard hebben (gehad) (slaat dus wederom niet op jou) te oordelen over mensen die wel een bijdrage vragen. En de 'simpelheid' waarmee zoiets gesteld wordt, stuit mij dan tegen de borst. Vandaar mijn reactie die overigens uiteraard niet op aannames maar louter op ervaring berust, ik roep niet zo maar wat

Het is niet per definitie zo dat paarden de grootste kans hebben om geblesseerd te raken op het land. Als mijn bijrijdster bijvoorbeeld een crossles volgt, is de kans wellicht groter dat mijn paard geblesseerd raak dan wanneer ik zelf dressuurmatig een rondje in de bak rij. Mijn paarden lopen nu misschien ook wel twee keer zoveel, worden dus ook intensiever gebruikt. En uiteraard heeft dat zijn voordelen (verzorging, spieropbouw, gewichthandhaving etc) maar kan ook wel degelijk negatieve gevolgen hebben (overbelasting e.d.).
Mijn spullen worden dus ook twee keer zoveel gebruikt = 50% meer, dat scheelt niet dus niet een half jaar

En eigen spullen meenemen? Verwacht jij dan van je bijrijders dat ze eigen harnachement hebben? Ik niet hoor, ze mogen alles van mij gebruiken. Dat heb ik ook liever, ik weet precies wat wel en niet past, was alles regelmatig en doe geen andere paarden met mijn spullen.
Je helpt elkaar toch uit de brand dus waarom zou iemand daar niet voor mogen betalen? Ze kunnen ook op de manege gaan rijden hoor maar kiezen er zelf voor een bijrijdpaard te zoeken om obvious redenen: meer vrijheid, anderssoortige paarden, meer beslissingsbevoegdheid, goedkoper in relaties tot kwaliteit-kwanititeit etc. Ik kan mijn paarden op de dagen dat de bijrijders komen ook vrijgeven of zelf rijden, dat maakt mij niet uit

En wat die WA betreft, zo werkt dat helaas niet. Ik heb dat uitgebreid laten uizoeken bij mijn eigen WA-verzekering en het is absoluut niet per definite zo dat je bijrijder 'gedekt' is via jouw WA als ze er niet voor betalen.