Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:32

ElCamino schreef:
Maar Russel....ingepakt hoeft het ook niet helemaal droog te zijn, dáárom juist heb ik vorig jaar laten inpakken ipv losse baaltjes persen. Zijn de pakken wel helemaalgoed dicht? Zit er niet ergen een gat of zo?
Bij mij was het na 8 weken klaar om te voeren, en goede pakken kmun je een jaar of langer laten liggen.
Jammer joh!!

Ohhh, ik ging ervan uit dat het om hooi ging en niet on voordroog. Als het om voordroog gaat: dat mag echt niet gaan schimmelen, dan is er iets goed fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:58

Nee, is hooi en daarom baal ik ook. Ingepakt niet helemaal droog vind ik fijn, dan is het nog smakelijk.

vuurneon

Re: Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:08

Ah dat is oliebol zeg!

Het loonbedrijf schat dat er 40 tot 50 pak geperst kan worden als het weer droog is :) Dat valt mij enorm mee! Had max. 30 verwacht :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:52

Dan moeten ze wel morgenochtend gaan persen, anders kun je het echt weggooien. Vanaf morgenmiddag/ avond krijg je ws een volle week regen, daarna is het niets meer.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:28

vuurneon schreef:
Ah dat is oliebol zeg!

Het loonbedrijf schat dat er 40 tot 50 pak geperst kan worden als het weer droog is :) Dat valt mij enorm mee! Had max. 30 verwacht :=

Heb je het hooi nog van het land kunnen krijgen of is het helemaal verregend?

Hier groeid het gras al weer hard door voor een evt. tweede snee :j Zou wel super zijn als dat inderdaad gaat lukken zeg!

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:40

Ik zie dit topic nu pas...
Wij wilden deze week eigenlijk maaien voor hooi, maar het weer is helaas te wisselvallig :(:)

Verder hebben we alleen nog maar een rijkuil en kuilpakken voor de koeien... Als het goed is komt eerdaags de voordroog en het hooi en dan kunnen mijn beestjes ook weer vooruit deze winter!
Het hooi is een 2de snee en de voordroog word een 3de of 4de snee. Heb altijd fijn spul om te voeren, maar goed mijn vriend is net zo'n grote zijkert als ik :')

Kleine pakjes hooi koop ik trouwens nu voor 3 euro. Erg fijn paardenhooi en het word hier netjes voor de paardenstallen neergezet :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:21

Sprintje schreef:
vuurneon schreef:
Ah dat is oliebol zeg!

Heb je het hooi nog van het land kunnen krijgen of is het helemaal verregend?

Hier groeid het gras al weer hard door voor een evt. tweede snee :j Zou wel super zijn als dat inderdaad gaat lukken zeg!

Het is helemaal goedgekomen! :D 38 mooie pakken zijn het nog geworden :) Goed droog binnengehaald vorige week gelukkig :) Gelukkig bleef een groot deel van het gras droog onder de duin zeg maar, dus na 4 dagen droog weer vorige week konden wij het net op tijd binnen halen en droog! Zondag nog gekeken, maar er was nog geen schimmel te bekennen. Morgen weer even goed kijken bij de pakken, maar ik heb goede hoop.
Tja, voedingswaarde is natuurlijk wel achteruit gegaan: maar het is buikvulling en daar doen wij het voor :)

Gras groeit hier nu ook al :D land is mooi vochtig en met de zon en warmte erbij gaat het nu snel.
Zou fijn zijn als ik in totaal 3/4 van eigen land kan halen zodat ik nog een kwart bij moet kopen: dat scheelt wel enorm in de kosten!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:55

gelukkig maar dat het nog goed is gekomen Vuurneon!

Het weer is voor het gras helemaal super nu. Bij ons is begin deze week nog kalvermest gereden. Dus nog een week of twee lekker vochtig warm weer, en dan mag de échte zomer van mij komen :j Het gras schiet de lucht in nu!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:06

Pfoe, ik was ook behoorlijk opgelucht haha :)

Ah fijn zeg dat jullie er nog mest overheen hebben weten te gooien! Dan gaat het helemaal vlot of niet? :)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:14

ja die kalvermest is wel een wondergoedje :P En erg fijn dat het snel in de gond zit.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:24

hier in enschede is vandaag en gister veel gemaaid. met oog op maandag en dinsdag

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:04

Dat zal dan wel (voordroog)kuil worden ben ik bang. In twee of drie dagen heb je nog geen hooi...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:58

nee het wordt echt hooi. de mensen die allemaal hebben gehooid, willen allemaal hooi.. waarom zou het nie kunnen? veel is zaterdag gemaaid en het blijft deze hele week nog droogg.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:07

hier donderdag gemaaid, morgen komt de balenpers, droog is het zeker *\o/* , weer klaar voor de winter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:16

Hier ook is vrijdag gemaaid, de eerste snede pas. De eerste keer dat het kan was men op stal op vakantie. Men zat al met de handen in het haar, maar het is er af! Nu kunnen de paarden er op en de rest van de weides kan even bijkomen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:20

Wij zijn vandaag alle distels uit het land gaan halen. Het ligt er echt goed bij in tegenstelling tot het voorjaar. Ik hoop dat het weer mee zit en we binnen nu en twee weken kunnen hooien.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:27

hier ook de eerste snee, en er ligt een pak gras, echt niet normaal

toch nog gelukt :D , wou er al bijna een kudde schapen injagen _/-\o_

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:46

joyce_eddy schreef:
nee het wordt echt hooi. de mensen die allemaal hebben gehooid, willen allemaal hooi.. waarom zou het nie kunnen? veel is zaterdag gemaaid en het blijft deze hele week nog droogg.

weersberichten zeggen woensdag regen....

Verotje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:51

Wij hebben ons hooi al goed op tijd! Heb wel lang moeten zoeken... + Elk jaar word het maar duurder en duurder...

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:19

Misschien is het elders in het land beter, maar hier hebben we pas vanaf maandagmiddag de zon gezien, en als het dan woensdag begint te regenen, kan er hier in de omgeving in ieder geval nog niet gehooid worden. Helemaal als het de eerste snee pas is, dan ligt er zóveel dat het slecht wil drogen. De ondergrond is ook nog erg nat. Kuil is dan de enige optie....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:23

Ik richt mijn pijlen voor de 2e snee op eind augustus :) Kan het gras nu nog een maand goed groeien :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:33

@Liango hier begon eigenlijk ook pas gisteravond de zon te schijnen. Wel vanaf zondag al droog.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:10

Mijn hooi komt vanavond ik heb dit jaar een hele wagen besteld, deed voorheen altijd een wagen delen met iemand anders uit het dorp, in augustus een wagen en dan januari weer, maar vorig jaar had onze boer in september al niks meer. Dit jaar dus opslag hier in het dorp gevonden en voor de hele winter besteld, ik ben blij dat ik me daar niet meer druk om hoef te maken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:57

vuurneon schreef:
Ik richt mijn pijlen voor de 2e snee op eind augustus :) Kan het gras nu nog een maand goed groeien :D

Ik ook, het is nu nog zo kort, dat het niet de moeite was om te maaien en tijd voor een derde is er dan ook niet meer...
Hopen dat het toch nog wil gaan groeien, had het echt moeten laten bemesten... (baalt een beetje)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:19

JA!! wie heeft er zijn gras al eraf ???
Het is nu september en ik wacht écht op droge dagen om nog een keer te maaien.
Het worden sowieso pakken omdat de ondergrond te nat blijft, ik zit echt een beetje ermee nu....
de wei is bij ons eenvoudig TE nat om met machines erin te kunnen....