Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vanRijnwoude schreef:Overigens, na de tip van lilliputter opgevolgd te hebben, kan ik zo goed als zeker zeggen dat dat Hegron Haarserum van de Action inderdaad sterke gelijkenissen toont met de werking van Cowboy Magic.
PercyLeen schreef:Ik zal dan wel weer te nuchter zijn maar op foto 1 is de staart niet uitgeborsteld en op foto 2 wel, dan heb ik ook nog wel 2 foto's
Christah schreef:Hmm, misschien ga ik het dan toch maar eens proberen.
Doe je het gewoon met koud water? Of met lauw?
Op stal lijkt me voor mijn varken niet ideaal, dan kan ik zo weer overnieuw beginnen. Maar overdag moet het toch ook wel lukken. Als het niet regent of geregent heeft en er een beetje een zonnetje is, dan moet hij ze in de wei maar grotendeels op laten drogen.
Sjolvir schreef:Staart vandaag.... zit sinds paar wkn in de CM.... nou staart is dag later ook gewoon weer vies, stroef en bah van zand en stal rommel.
Netzoals met andere merken antiklit, glans etc. (deze staart dus sinds paar wkn CM en gisteren en daarvoor ook nog..)
https://lh3.googleusercontent.com/_K_-9 ... CF3896.JPG
En manen...NA het wederom uitpoetsen en voorzien van aanzienlijk meer dan 1 beetje CM...
(zoveel manen heeft hij niet en zitten minstens 6 a 7 handjes CM in op moment van de foto)
https://lh5.googleusercontent.com/_K_-9 ... CF3902.JPG
wolknol schreef:nog even serieus:
wat zit erin??? zo precies mogelijk.
ik ben namelijk een nogal allergisch iemand![]()
en ook paardlief is wat gevoelig qua huid...
dus wil echt graag weten wat erin zit voor ik het erop smeer...
en heb echt geen zin om 23 paginas forum te lezen om daar - misschien - achter te komen.
jibberjabber schreef:Ik heb CM nog nooit gebruikt maar ik ben nu al weg van het haarserum. Ik heb gisteren 1 achterbeen er mee ingesmeerd en daarna is onze dochter met hem door een modderige akker gereden en het ingesmeerde been bleef beduidend schoner als de andere drie.tinkersjakie schreef:Van de Action: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Pafrum, Amyl Cinnamal, Citronellol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool.
Van CM: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Tocophereyl Acetate, Fragrance
Cyclopentasiloxane is een siliconevloeistof die algemeen in schoonheidsmiddelen wordt gebruikt zoals deodoranten, sunblocks, haar nevels en huid zorg producten. Het wordt gemeenschappelijker in haarveredelingsmiddelen, aangezien het het haar gemakkelijker maakt om zonder breuk te borstelen. Het wordt ook gebruikt als deel van silicone gebaseerde persoonlijke smeermiddelen. Het kan in andere cosemetics zoals sunless het looien lotion worden gevonden. Cyclopentasiloxane is verzachtend.
Cyclomethicone
Siliconenderivaat. Siliconen zorgen ervoor, dat men de crème goed kan verdelen en zorgt voor een aangenaam, niet vet gevoel van de huid.
Oh, nu weet ik het ook niet meer. Beide bevatten dus iets van siliconen maar CM heeft inmiddels wel bewezen dat het haar daar niet van afbreekt.
Misschien dan toch maar gewoon proberen en bezien hoe het afloopt. Je moet een scheikundige zijn om dit uit te pluizen
mltex schreef:PercyLeen schreef:Ik zal dan wel weer te nuchter zijn maar op foto 1 is de staart niet uitgeborsteld en op foto 2 wel, dan heb ik ook nog wel 2 foto's
Idd en dat op 1 de staart iig behandeld is met een shampootje en glansspray van doorsnee middel.
Dit is een veeeeeeels te eenzijdige blik. Zo kan ik precies hetzelfde doen met staart van mijn pony zonder gebruik cowboymagic.
Ik ben 100% sceptisch. Als je netjes en zuinig met staart omgaat .... heb je geen cowboymagic nodig maar kun je of met equishine oid