De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:25

Echt een hele mooie dikke staart :wow: .

NeverGiveUp

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:26

Wauw die staart is echt mooi!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:26

Zou ie nog dikker worden als we een tijd CM erin gaan gebruiken? Ze zwaait er al niet eens vliegen mee weg, alleen als het echt móet _O- luiheid.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:30

Bon's sokken werden weer zo wit als dit toen ik ze wastte met dat yellow out! :j
Afbeelding
En dit hierboven moest dmv 2 keer wassen, en met yellow out heb maar 1 keer hoeven doen en ze bleven 2 dagen zo wit! Dus hoefde voor de volgende dag wedstrijd niet eens te wassen, ff zand eruit gespoelt en ze waren weer spierwit :D
Morgen mn schimmel's staart er eens mee wassen, zal voor/na foto's maken!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:53

Ziet er goed uit MelanieB! Dat klinkt veelbelovend voor de voor de sokken!
Heb laatst ook dat yellow out gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik heb maar met 2 witte sokken te maken, maar ik heb ze afgelopen zomer met gewone shampoo niet wit kunnen krijgen. Ook niet na 2x wassen.
Hopelijk gaat yellow out de oplossing bieden. Ben heel benieuwd! Maar ik wacht nog even met wassen op net iets hogere temperaturen. :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:56

yvonnedv schreef:
Hoe vaak gebruiken jullie de detangler?

1x per 2 weken bij Karin en Gwen [Shetlanders]

En dan minimaal 2x per week een borstel er door heen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:57

Ik was gewoon savonds, goed soppen, eventjes laten zitten en goed uitspoelen, even aan de hand draven, droogmaken beetje met handdoeken, en op stal, en de volgende ochtend spierwit :D mocht ze toch een vies vlekje hebben, ff snel wegwrijven met een doekje :D

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:07

Hmm, misschien ga ik het dan toch maar eens proberen.
Doe je het gewoon met koud water? Of met lauw?

Op stal lijkt me voor mijn varken niet ideaal, dan kan ik zo weer overnieuw beginnen. Maar overdag moet het toch ook wel lukken. Als het niet regent of geregent heeft en er een beetje een zonnetje is, dan moet hij ze in de wei maar grotendeels op laten drogen. :)

wolknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:22

kan het ook voor mensen met dun haar???? :D
en wat zijn de ingredienten?
is het enorm chemisch spul :#

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:22

Overigens, na de tip van lilliputter opgevolgd te hebben, kan ik zo goed als zeker zeggen dat dat Hegron Haarserum van de Action inderdaad sterke gelijkenissen toont met de werking van Cowboy Magic :).

wolknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:29

nog even serieus:

wat zit erin??? zo precies mogelijk.
ik ben namelijk een nogal allergisch iemand :\
en ook paardlief is wat gevoelig qua huid...
dus wil echt graag weten wat erin zit voor ik het erop smeer...

en heb echt geen zin om 23 paginas forum te lezen om daar - misschien - achter te komen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:32

vanRijnwoude schreef:
Overigens, na de tip van lilliputter opgevolgd te hebben, kan ik zo goed als zeker zeggen dat dat Hegron Haarserum van de Action inderdaad sterke gelijkenissen toont met de werking van Cowboy Magic :).

Ja he! Ik gebruik CM nu, maar op een handdoek droge staart vind ik het weinig werking hebben. Spuit het eerst in met Equishine en de dag erna met CM, dan gaat het super. Voorpluk en manen doe ik alleen met CM. Maar met het spul van de Action ben ik net zo, laat staan niet meer, tevreden. Dus als mijn tube CM op is ga ik toch weer naar de Action :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:34

Ik gebruik voor de manen van mijn shet maar 3 ertjes!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:37

PercyLeen schreef:
Ik zal dan wel weer te nuchter zijn maar op foto 1 is de staart niet uitgeborsteld en op foto 2 wel, dan heb ik ook nog wel 2 foto's ;)

Idd en dat op 1 de staart iig behandeld is met een shampootje en glansspray van doorsnee middel.
Dit is een veeeeeeels te eenzijdige blik. Zo kan ik precies hetzelfde doen met staart van mijn pony zonder gebruik cowboymagic.
Ik ben 100% sceptisch. Als je netjes en zuinig met staart omgaat .... heb je geen cowboymagic nodig maar kun je of met equishine oid

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:47

Christah schreef:
Hmm, misschien ga ik het dan toch maar eens proberen.
Doe je het gewoon met koud water? Of met lauw?

Op stal lijkt me voor mijn varken niet ideaal, dan kan ik zo weer overnieuw beginnen. Maar overdag moet het toch ook wel lukken. Als het niet regent of geregent heeft en er een beetje een zonnetje is, dan moet hij ze in de wei maar grotendeels op laten drogen. :)

Gewoon koud hoor. :j alleen als het echt heel koud is (lees vrieskou) dan doe ik wel even lauwwarm water ook voor mn eigen handjes :')
Tsja ik fohnde eerder altijd en dan transportbeschermers en bandages erover :') maar mn pony is vrij schoon dus zet m vaak gewoon halfnat op stal met de sokjes. :j

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:52

Sjolvir schreef:
Staart vandaag.... zit sinds paar wkn in de CM.... nou staart is dag later ook gewoon weer vies, stroef en bah van zand en stal rommel.
Netzoals met andere merken antiklit, glans etc. (deze staart dus sinds paar wkn CM en gisteren en daarvoor ook nog..)
https://lh3.googleusercontent.com/_K_-9 ... CF3896.JPG

En manen...NA het wederom uitpoetsen en voorzien van aanzienlijk meer dan 1 beetje CM...
(zoveel manen heeft hij niet en zitten minstens 6 a 7 handjes CM in op moment van de foto)
https://lh5.googleusercontent.com/_K_-9 ... CF3902.JPG

Ik zie gewoon aan jouw foto's dat je het niet goed gebruikt (dat er CM op bepaalde plekken teveel zit). Je moet een knijpje in je handen doen, dat uitwrijven op je handen en dan met die plakhanden goed verdelend in de manen knijpen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 03-03-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote is niet toegestaan, img omgezet in url.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:39

wolknol schreef:
nog even serieus:

wat zit erin??? zo precies mogelijk.
ik ben namelijk een nogal allergisch iemand :\
en ook paardlief is wat gevoelig qua huid...
dus wil echt graag weten wat erin zit voor ik het erop smeer...

en heb echt geen zin om 23 paginas forum te lezen om daar - misschien - achter te komen.

Uit het topic paardenkoopjes

jibberjabber schreef:
tinkersjakie schreef:
Van de Action: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Pafrum, Amyl Cinnamal, Citronellol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool.

Van CM: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Tocophereyl Acetate, Fragrance

Cyclopentasiloxane is een siliconevloeistof die algemeen in schoonheidsmiddelen wordt gebruikt zoals deodoranten, sunblocks, haar nevels en huid zorg producten. Het wordt gemeenschappelijker in haarveredelingsmiddelen, aangezien het het haar gemakkelijker maakt om zonder breuk te borstelen. Het wordt ook gebruikt als deel van silicone gebaseerde persoonlijke smeermiddelen. Het kan in andere cosemetics zoals sunless het looien lotion worden gevonden. Cyclopentasiloxane is verzachtend.

Cyclomethicone
Siliconenderivaat. Siliconen zorgen ervoor, dat men de crème goed kan verdelen en zorgt voor een aangenaam, niet vet gevoel van de huid.

Oh, nu weet ik het ook niet meer. Beide bevatten dus iets van siliconen maar CM heeft inmiddels wel bewezen dat het haar daar niet van afbreekt.
Misschien dan toch maar gewoon proberen en bezien hoe het afloopt. Je moet een scheikundige zijn om dit uit te pluizen :D
Ik heb CM nog nooit gebruikt maar ik ben nu al weg van het haarserum. Ik heb gisteren 1 achterbeen er mee ingesmeerd en daarna is onze dochter met hem door een modderige akker gereden en het ingesmeerde been bleef beduidend schoner als de andere drie.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:33

mltex schreef:
PercyLeen schreef:
Ik zal dan wel weer te nuchter zijn maar op foto 1 is de staart niet uitgeborsteld en op foto 2 wel, dan heb ik ook nog wel 2 foto's ;)

Idd en dat op 1 de staart iig behandeld is met een shampootje en glansspray van doorsnee middel.
Dit is een veeeeeeels te eenzijdige blik. Zo kan ik precies hetzelfde doen met staart van mijn pony zonder gebruik cowboymagic.
Ik ben 100% sceptisch. Als je netjes en zuinig met staart omgaat .... heb je geen cowboymagic nodig maar kun je of met equishine oid

Nodig misschien niet.. maar ik vind persoonlijk CM 100 keer handiger en sneller werken dan een doorsnee antiklit.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:36

bij equishine daar blijf de staart/manen ook heel lang vet en bij Cm echt niet en cm werkt veel langer dan equishine

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:37

Wat gebruikt iedereen veel Detangler zeg :\ 7 of 8 handjes? Zelfs voor de staart van mijn tinker die echt enorm is gebruik ik niet zoveel :n vind het niet zo gek dat sommige staarten er vet van worden :+

Gebruikte eerst ook equishine maar binnen een paar maanden was de staart bijna gehalveerd :\ nooit meer du. Brak af als je er al naar keek.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:38

ik gebruik voor de manen bos van Karin 2 handjes zal even foto zoeken

Eliine

Bij mijn Shetlanders doe ik 1 hooguit 2 handjes (dus ter grootte van een muntstukje) in de manen en staart. Meer is echt niet nodig, en 1 van de pony's heeft toch een behoorlijk dikke bos.

juudii5

doe je die gel van detagler ofzo zo in een vieze staart?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:39

probleem met de normale antiklit is dat het gewoon een beetje op de haren blijft hangen.
na een regenbui is het er weer af.

zowel cowboy magic als riders magic gaat echt IN de haren zitten waardoor het ook soepel blijft.
ik gebruik zelf riders magic,heb echt maar een beetje te grote van een erwt nodig voor de hele staart en manen.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:40

Dit is de manenbos van Karin

Afbeelding

En Detagler doe ik ook in een vieze staart dan kam ik de stront als die er in zit er heel makkelijk uit. Maar als hij echt ranzig is was ik het met yellowout shampoo van CM