Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:18

Ik verbaas me nog steeds over het feit dat er zulke verschillende reacties zijn. Van bekenden van Tinte en nu. Opvallend is, dat het nu steeds bekender wordt, en dat het straks een behoorlijke hetze zal worden. Het is natuurlijk makkelijk om een ander de problemen in de schoenen te schuiven; wat de waarheid dan ook is.

Feit blijft dat het paard nu weeft en wel in dusdanige mate dat het niet te overzien is. Feit is ook dat het bij aankoop niet verteld is en dat Yommie hierin dus in haar recht staat. Op welke wijze dan ook gekocht. Alleen, ik ben het wel met de andere eens dat je waarschijnlijk niet aan je onderzoeksplicht voldaan hebt en dat kan nog weleens tegen je werken. Al betwijfel ik of je deze extreme weefacties dan wel aan het licht had zien komen, maar dat terzake.

De rechter zal beslissen. Ik hoop alleen dat het voor Amadeus snel afgehandeld zal zijn. Dan kun jij Yommie, je verlies incasseren en hem een ander plaatsje geven waar hij dus meer op stal staat of doorzetten en hem naar Chantal terugdoen. Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan wat je moet doen. Er gaan nu ook dingen naar boven komen, die ervoor zorgen dat je zwakker in je schoenen staat, terwijl ik voorheen van mening was dat Chantal degene was die de zwakste schakel was. Maar zij heeft nu ook haar speerpunten om te werpen, dus ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Het is zo zonde, maar als ze had verteld dat hij in stressvolle situaties of bij het voeren zou weven, had je je erop kunnen voorbereiden en hem wel de tijd kunnen geven. Nu is het in jouw ogen een verborgen gebrek en heb je dus alle recht hem terug te brengen.

Loody

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:18

Dat dit verhaal twee kanten heeft is wel duidelijk.
Maar wat heel duidelijk is dat er een verborgen gebrek is bij dit paard. wat ook toegegeven is door de verkopende partij NA het paard verkocht is.

Verdere reacties van de mensen die het paard kennen van de manege heeft geen toegevoegde waarde. Zij kunnen 100 keer zeggen dat het paard niets mankeert, de eigenaar heeft het al toegegeven.
Helaas voor de dames die de verkopende partij een hart onder de riem willen steken.

Als ik TS was geweest, had ik met paard al na constatering van de DA op die manege gestaan en hem daar af geleverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:44

En dan , geld kwijt en paard kwijt , en ruzie met de manege-eigenaar die je nog een rekening na-stuurt omdat het paard inmiddels van jou is dus jij de onderhoudskosten moet betalen ? ;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 14:40

pmarena schreef:
En dan , geld kwijt en paard kwijt , en ruzie met de manege-eigenaar die je nog een rekening na-stuurt omdat het paard inmiddels van jou is dus jij de onderhoudskosten moet betalen ? ;)

nou dan had ik Amadeus eerder bij chantal in der tuin gezet :+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:53

haha. nee joh, de rest mag je op een andere manier raden :)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:22

Het wordt inderdaad een oneindige discussie met moddergooien, en dat is jammer want daar schiet niemand iets mee op. Zoals ik al eerder aangaf is het belangrijk dat we respectvol blijven en iedereen in zijn waarde laten.
We blijven discussieren of het een verborgen gebrek is, maar daar kan volgens mij alleen de rechter uitspraak over doen. Volgens Yommie heeft Chantal toegegeven dat het paard weefde bij het voeren, ik heb begrepen dat er is gezegd dat het paard wat voernijd had (al netjes bij de verkoop). En verder Loody kun je het ons toch niet kwalijk nemen dat wij de vorige eigenaar "een hart onder de riem willen steken" zoals jij dat noemt. Dat doen vrienden van Yommie bij haar toch ook? Niemands reactie hier heeft dan toegevoegde waarde als je het zo wilt zien, want het gaat uiteindelijk om Yommie en Chantal. Ik ben benieuwd hoe deze situatie zich verder ontwikkelt en hoop dat het voor zowel Yommie als Chantal, maar vooral voor Amadeus, een positieve afloop krijgt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:24

Yommie schreef:
pmarena schreef:

nou dan had ik Amadeus eerder bij chantal in der tuin gezet :+

Vind ik nog niet eens een gek idee.

Kosten voor stalling lopen zo aardig op...
Aangezien het paard weinig heeft gekost, vraag ik me af hoeveel je daadwerkelijk terug zal krijgen mits je het gaat winnen en ook hoe lang dit kan gaan duren...
Heeft de rechtshulp je daar al duidelijkheid over gegeven?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:29

Daar heb je gelijk in Bella.
Ook onze reacties waaronder die van mij, hebben ook geen toegevoegde waarde.
Wij kunnen alleen maar tips geven hoe ze het samen kunnen oplossen.

Jij hebt begrepen dat het om voernijd ging maar als jij het filmpje bekijkt zie je zelf ook een paard dat ernstig weeft, toch?en dat is geen weven dat pas is onstaan bij Yommie

Ik hoop ook dat er een goede oplossing komt voor Amadeus

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:35

Verplaatst van TAO naar VSW.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:56

Loody schreef:
Daar heb je gelijk in Bella.
Ook onze reacties waaronder die van mij, hebben ook geen toegevoegde waarde.
Wij kunnen alleen maar tips geven hoe ze het samen kunnen oplossen.

Jij hebt begrepen dat het om voernijd ging maar als jij het filmpje bekijkt zie je zelf ook een paard dat ernstig weeft, toch?en dat is geen weven dat pas is onstaan bij Yommie

Ik hoop ook dat er een goede oplossing komt voor Amadeus

Amadeus weeft als hij b.v op ze voer moet wachten,of als 1 van ze vriendjes weg gaat...dus uit frustratie...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:18

Hij weefde op de manege al, dat is toegegeven. Dat hij het hier meer uit, dat komt misschien doordat hij hier een heel weiland en paddock heeft om te weven, en in een stal van 2 x 2 gaat dat wat moeilijker :j

En over de leefomstandigheden van een paard die op manege's staan ga ik geen eens een discussie over voeren..

Maar het is niet hier ontstaan want dat staat al zwart op wit bevestigd.. Dat hij het al deed bij haar maar dan alleen met het voeren.

En nu beweert ze ineens dat hij bij haar nooit heeft geweeft maar alleen voernijd heeft!

Daar zakt mijn broek van af.

Als ik mijn paard zou verkopen omdat ik er geen geld meer voor heb, dan zou ik haar aan iemand verkopen met voor mij de ideale plek/eigenaar en als ik zou horen dat mijn paard niet op haar plek is dan zou ik haar met alle liefde terug nemen! :j

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:02

Er werd gezegd dat er al was verteld VOOR verkoop
dat het voernijt had (weven??? of wat?)
Maar is dit ook op papier terug te lezen? of waren daar meedere mensen bij aanwezig
anders is dit geen bewijs, want dan is het de een tegen de ander
altijd lastig met mondelinge overeenkomsten..

Tip voor in de toekoms, laat alles netjes op papier vastleggen.
zeker als er al enkele gebreken bekend zijn, het dier is afgekeurd (er bij zetten waarop)
en er zoveel verdachte dingen zijn..

Maar ja daar heb je nu weinig aan natuurlijk:(

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:35

Renee_vd schreef:
Er werd gezegd dat er al was verteld VOOR verkoop
dat het voernijt had (weven??? of wat?)
Maar is dit ook op papier terug te lezen? of waren daar meedere mensen bij aanwezig
anders is dit geen bewijs, want dan is het de een tegen de ander
altijd lastig met mondelinge overeenkomsten..

Tip voor in de toekoms, laat alles netjes op papier vastleggen.
zeker als er al enkele gebreken bekend zijn, het dier is afgekeurd (er bij zetten waarop)
en er zoveel verdachte dingen zijn..

Maar ja daar heb je nu weinig aan natuurlijk:(

nee er is mijn niets verteld over het weven,voernijd en nog meer dingen ,ik kreeg 3 a4 tjes toen chantal hem kwam brengen...
Ik wist dat hij lichterlijk vocht in zijn knieen had,maar dat kwam door het bonken tegen de deur...
en zag daar ook geen problemen van...

de tegenpartij zegt dat weven geen nadelige gevolgen hoeft te hebben voor zijn gewrichten,nou mijn dierenarts zei wat anders vanmorgen ,en hij stuurt mij daar ook bewijs van :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:56

Volgens het boek gerechtelijke geneeskunde hoeft weven ook geen nadelige gevolgen voor het paard te hebben.
Het is dus ook maar net wat de rest allemaal zegt.
Heb je inmiddels al meer van de rechtsbijstand gehoord. Schiet het al wat op, heb je al een brief terug gehad ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:08

annastasia schreef:
Volgens het boek gerechtelijke geneeskunde hoeft weven ook geen nadelige gevolgen voor het paard te hebben.
Heb je inmiddels al meer van de rechtsbijstand gehoord. Schiet het al wat op, heb je al een brief terug gehad ?

Maar weven is toch wel een ontbindende factor?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:09

annastasia schreef:

De brief is vanmiddag weer verstuurd en gefaxt 8-)

Kelly0708

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:23

nog steeds geen vorderingen dus?
schiet lekker op zo.
begint amadeus zich niet al een beetje op zijn plek te voelen?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:05

Kelly0708 schreef:
schiet lekker op zo.

ik laat gewoon mij andere paard bij hem staan,maar zoals maandag kwam de hoefsmit en toen liep mij andere paard een meter van hem vandaan,en liep hij iedereen onver,omdat hij bang was dat ze weg zou gaan ofzo :+

iLoveThemX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:32

mijn pony weeft alleen als ze zenuwachtig is. Als haar 'vriendjes of vriendinnetjes' weggaan en voordat ze eten krijgt. Daarom zorgen wij ervoor dat ze nooit alleen is, altijd voldoende hooi heeft en zo'n lick-it in de stal ( afleiding)
En als het een keer voorkomt dat ze wel alleen is ( ze staat in de tuin samen met 2 kleine pony's en een paard ) dan breekt ze ook echt haar stal af, maar dan negeren we haar ook gewoon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:47

Yommie schreef:
Kelly0708 schreef:
schiet lekker op zo.

ik laat gewoon mij andere paard bij hem staan,maar zoals maandag kwam de hoefsmit en toen liep mij andere paard een meter van hem vandaan,en liep hij iedereen onver,omdat hij bang was dat ze weg zou gaan ofzo :+

goh....straks gaat amadee het zo leuk bij je vinden dat hij vergeet te weven...de arme ziel heeft gewoon verlatingsangst.

ik meen het...als mijn ene paard het loodje had gelegt binnen deze 'topic'tijd,had ik hem zo opgehaalt.....en dat is geen grootspraak.
Dan had hij gewoon grasmaaier kunnen zijn hier...ik heb toch al drie grasmaaiers en daar heb ik zoveel lol en liefde in dus dat maakt mij niet uit.....
Ik heb het zo te doen met dat arme beest....misschien moet ik hier ook maar niet meer lezen...ik word er verdrietig van...
Begrijp me niet verkeert...ik vind dit voor jou natuurlijk ook niet leuk

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:02

geerke het schiet mij wel een beetje in het verkeerde keelgat. maar ik houdt het netjes :)
let wel, dat wij het beste voor dee willen en dat is dat hij terug gaat, hij voelde zich waarschijnlijk bij chantal kiplekker, en dat is hem afgenomen, en moet eigenlijk zo een lange weg afleggen voor hij erug mag, terweil dat helemaal niet hoeft.

daarom snappen wij ook niet dat chantal hem niet lekker komt terug halen en hem geeft wat hij verdient. want het is gerust een goedzak daar twijfel ik niet aan,, maar bij ons raakt ie zo overstuur en ik ben bang dat als chantal hem te lang laat staan dat ie dit met zn leven lang mee neemt, en dat vindt ik pas zielig ;(

en het dier voelt zich ook fijn zolang zn vriendinnetje ( die ondertusse ge van hem wordt maar goed ) bij hem is, dan is er ook niks aan de hand met hem en is hij verreweg van zielig, enkelt is dit niet wat yommie wilde en ook zijn vriendinnetje heeft niet meer het eeuwige leeftijd gezien ze al 24 is.
yommie zocht ee paard die ze kon houden tot het einde van zijn latijn, dit paard heeft bij ons helaas geen toekomst en dat is gewoon sneu ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:40

Tat_jana schreef:
geerke het schiet mij wel een beetje in het verkeerde keelgat. maar ik houdt het netjes :)
let wel, dat wij het beste voor dee willen en dat is dat hij terug gaat, hij voelde zich waarschijnlijk bij chantal kiplekker, en dat is hem afgenomen, en moet eigenlijk zo een lange weg afleggen voor hij erug mag, terweil dat helemaal niet hoeft.

daarom snappen wij ook niet dat chantal hem niet lekker komt terug halen en hem geeft wat hij verdient. want het is gerust een goedzak daar twijfel ik niet aan,, maar bij ons raakt ie zo overstuur en ik ben bang dat als chantal hem te lang laat staan dat ie dit met zn leven lang mee neemt, en dat vindt ik pas zielig ;(

en het dier voelt zich ook fijn zolang zn vriendinnetje ( die ondertusse ge van hem wordt maar goed ) bij hem is, dan is er ook niks aan de hand met hem en is hij verreweg van zielig, enkelt is dit niet wat yommie wilde en ook zijn vriendinnetje heeft niet meer het eeuwige leeftijd gezien ze al 24 is.
yommie zocht ee paard die ze kon houden tot het einde van zijn latijn, dit paard heeft bij ons helaas geen toekomst en dat is gewoon sneu ;(

wat schiet je in het verkeerde keelgat?
heb ik iets verkeerds gezegt?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:40

Citaat:
goh....straks gaat amadee het zo leuk bij je vinden dat hij vergeet te weven...de arme ziel heeft gewoon verlatingsangst.

ik meen het...als mijn ene paard het loodje had gelegt binnen deze 'topic'tijd,had ik hem zo opgehaalt.....en dat is geen grootspraak.
Dan had hij gewoon grasmaaier kunnen zijn hier...ik heb toch al drie grasmaaiers en daar heb ik zoveel lol en liefde in dus dat maakt mij niet uit.....
Ik heb het zo te doen met dat arme beest....misschien moet ik hier ook maar niet meer lezen...ik word er verdrietig van...
Begrijp me niet verkeert...ik vind dit voor jou natuurlijk ook niet leuk

je kunt nog prima met hem hobbelen hoor:)
hij kan meer dan alleen gras eten :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:56

hij kent veel meer dan alleen gras eten hihi.
nouja dat je het zo zielig vindt voor het beest enzo.. maar hij is niet zielig.. het enige wat zielig is is dat chantal hem niet mt halen, bij ons komt hij zeer zeker niets te kort :(:) dus zielig nee.

hij is pas zielig als we yommie dr oudje uit de wij halen of er iets gebeurd wat hem niet zint.
totaal verknipt arm peerd :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:59

Tat_jana schreef:
hij kent veel meer dan alleen gras eten hihi.
nouja dat je het zo zielig vindt voor het beest enzo.. maar hij is niet zielig.. het enige wat zielig is is dat chantal hem niet mt halen, bij ons komt hij zeer zeker niets te kort :(:)

owww....ik vind dieren al snel zielig hoor....hoewel dat filmpje er niet echt om loog...daar zag ik toch een compleet gestressed doodongelukkig paard....maar goed...misschien hebben wij een ander idee van wat zielig is...dat kan natuurlijk..