Kijk je wel uit voor je rug, het is behoorlijk zwaar wat je allemaal aan het doen bent en voor je het weet doe je teveel.
(ik kan het weten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HT2009 schreef:Ik ga morgen kijken bij stal Kreils in Gelderland, die hebben ook een paddock paradise en een soort en met van eigen ontworpen hit-actief stal voor een 20-tal paarden. Onze voederleverancier kwam hier mee, zijn schoonzus runt deze stal. Dus ik ben erg benieuwd, zal mijn camera meenemen en vragen of ik foto`s mag plaatsenBen zeer benieuwd.
Safiera schreef:Ben ook erg benieuwd hoe zo'n hit-actief stal er uit ziet (in het echt, op internet zie je soms wel foto's, maar toch geen echt riëel beeld vind ik)
Het beton bij ons heeft geen fundament (!) en geen vergunnung zover ik weet. Ligt wel betonijzer in, laag is in totaal zo'n 15 cm dik. Niet glad geweest in de winter, wel wat kapot gegaan door de vorst + veel paardjes. Daardoor heeft het nu wel extra grip, het gladde is van het beton zeg maar, het is echt ruwer geworden.
Je kunt het ook opruwen (wel extra zwaar/sterk beton gebruiken!) door er als het half hard is met een oude hark strepen in te trekken.
Ik vind het beton eigenlijk alleen glad wanneer er verse mest op ligt, dan glijden ze soms een beetje uit. Maar geloof dat ze met ijzers zowiezo snel uitglijden op steen.
Misschien kun je over het beton (iig zolang je paard op ijzers staat) er nepgras matten overheenleggen? Die dingen worden bij ons ook multofunctioneel gebruiktZal er zaterdag eens een paar foto's van maken. Ze hebben iig niet het nadeel van rubberen matten, die als ze nat zijn wel glad worden.