Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:44

Ook niet verkeerd!!
Volgend jaar willen wij ook weer een kampeervakantie in Schotland ondernemen. Het liefst kamperen wij ergens afgelegen met zijn tweetjes...

Belker

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:51

Ik ben nu in de Belgische Ardennen met Fiesta.
De heide is mooi maar ik hoop dat er wat regen is gevallen want het is er erg droog en dus geel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 04:59

Oh wat leuk Belker. Veel plezier!

Ja t is ook hier ontzettend droog. Op veel plekken al kale bomen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 06:58

Wat leuk Belker, veel plezier!

Ooh ik kan echt nog vol genieten terug denken aan de buitenrit die ik vorig jaar in de Ardeche maakte met mijn dochter <3

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:22

Oei Marjan, dat ziet eruit als een flinke bult! Hopelijk biedt de lasertherapie verlichting.

Nickeltje, heel veel plezier! Geniet ervan! Jij ook een fijne vakantie, Belker. Staat je eerste Freiberger daar in de buurt, of hoe komen ze samen op de foto?

Afgelopen zaterdag nog het bos in geweest; het begint echt al herfstachtig aan te voelen. Deze vier toppers deden het fantastisch:
Afbeelding

Zondagavond helaas een pony met koliek. Waarschijnlijk vond hij het weer eens tijd voor een bezoekje van de dierenarts… natuurlijk weer precies in het weekend, dus avond- en spoedtarief erbij. :+ Hij lag zelfs op zijn rug met de benen in de lucht, als een hond, nog nooit eerder gezien. Gelukkig is hij inmiddels weer helemaal in orde. De oorzaak? Geen idee...

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:38

estell__ schreef:
Zijn er hier nog mensen ergens naar op zoek? Of is iedereen inmiddels voorzien?

Ik ben op zoek naar een pony voor mijn dochter! Vanmiddag gaan we er bij een kijken. Ben heel benieuwd!

Jij hebt niet toevallig mijn pony gekocht zondag? Klein vosje, 3 jarige merrie? :+
Zou wel heel toevallig zijn haha!

Afgelopen maand een veulen gekocht, en nu nog op zoek naar een hele lieve, brave en grote koudbloed of koudbloed mix voor familie. Zijn lastig te vinden, dus als iemand nog iets weet? Voor 5 sterren huis.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:39

Lys, we gaan elk jaar samen op vakantie met de paarden. Maar dit is voor haar een uur rijden, dus dichtbij.

Balen van de koliek. Fijn dat het over is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:40

Xladyx, kijk eens in belgie bij freiberger fokkers/franches montagnes.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:42

Bedankt voor de tip!
Freibergers kan ik niet met voldoende maat vinden (>1.65 cm). Komen dan meer uit op Comtois en Breton, wat ook prima is maar weinig van te vinden in Nederland. Zoektocht gaat even op een lager pitje ivm vakantie familielid deze maand maar daarna gaat er waarschijnlijk wel een bezoekje BE/FR in zitten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:47

Oei wat een bult Marjan, hopelijk helpt de laser. Ik heb in het verleden wel een goedje via de dierenarts erop gesmeerd en dat hielp toen goed.

Leuke bosfoto’s. Veel plezier voor de vakantiegangers.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:59

Met dat soort bulten wil ik altijd een rontgenfoto. Nadat ik bij 1 pony bij 2x zo een bult echt wel allebei de keren een gebroken griffelbeen had. Sterkte Marjan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:24

Ik houd het in de gaten, ben op de kliniek geweest en ze zei dat ie ver naar voren zit en daarmee op een plek zit waar het geen kwaad kan. Mocht er aanleiding zijn dan sta ik daar weer op de stoep voor een foto :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 12:17

Na al jullie gesprekken over paarden zoeken, en nu ik ziek in bed lig, dacht ik "laat ik eens doen alsof ik een leuke recreatie pony voor mezelf zoek" wat ik allemaal tegenkom is echt bizar. Maar deze sprong er wel uit.

Hoe kun je in hemelsnaam deze merrie aanbieden voor de fok?! Ze heeft SI problemen, welke tijdens dracht dus zeer zwaar belast zal worden, en bovendien heeft ze zomereczeem, een aandoening waarvan we weten dat die in grote mate erfelijk is...

Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 12:45

Ik volg al een paar weken actief alle advertenties. Maar de dingen die aangeboden worden, daar val je echt van van je stoel af en toe hoor. Niet alleen wat er aangeboden wordt om mee te fokken, maar ook bijvoorbeeld eentje aangeboden voor de sport met een volledig afwijkende stand voorbeen (duidelijk op de foto's te zien). Een twee jarige die zo slecht op de achterbenen staat (steile sprong, verzakte verzenenen) dat de kogels bijna de grond aanraken. Die willen verkopen als gezeldschap/recreatie.. dat arme dier zou nergens naar versleurd moeten worden. Echt hele verdrietige dingen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:36

Uit ervaring weet ik dat inderdaad de meest trieste gevallen te koop aangeboden worden voor doeleinden waar ze niet meer voor geschikt zijn. Onbegrijpelijk vind ik dat.

Tess kwam op de kliniek met wat adrenaline in haar lijf nog feilloos een kreupelheidsonderzoek door, terwijl ze hier in de wei onregelmatig was. Als ik er een slaatje uit had willen slaan ….. maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Xladyx staat die laatste in de provincie Gelderland? Ik denk dat ik daar de eigenaar van ken.

Koudbloedmixen werden mij het meest vanuit België aangeboden en vaak leuke dieren. Maar altijd op de momenten dat we echt geen tijd hadden om even naar België te gaan.
Als je zoekertjes plaatst op de Facebook groepen krijg je veel Belgisch aanbod.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:18

Ik weet een hele leuke grote 2,5 jarige haflinger mix (moeder is Spaans). Dat is echt de meest grappige pony ooit en knap ook! Wel een beetje een boevenkop _O- ga die volgend voorjaar samen met de buurman te koop zetten.

Hier was ie net 2 en heb ff gekipt uit een filmpje

Z’n oren kunnen bijna niet verder naar voren ook :')
Afbeelding
Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:25

boemel schreef:
Xladyx staat die laatste in de provincie Gelderland? Ik denk dat ik daar de eigenaar van ken.

Geen idee eigenlijk meer. Was een donkerbruine of zwarte met wel hele mooie fotos.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:31

Wat een leuke Marjan!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:54

Ja hè!

Lando is vandaag gelaserd, volgende week weer. Had gevraagd of ze ook even wilde kijken of ie een fysio behandeling kon gebruiken. Nou meneer die vond t allemaal maar lekker, terwijl ze de beweeglijkheid van z’n bekken en heupen probeerde te testen stond hij met z’n kop omhoog en met z’n lip te friemelen _O- ze kon dus ook bijna niet testen want hij stond er gewoon tegenin te duwen omdat ie het lekker vond. Ze moest lachen en zei dat ze nog nooit een paard had meegemaakt dat het allemaal lekker vond. Conclusie was dat ie wel ff wat losgemaakt mag worden dus volgende week wordt ie gelijk even behandeld na z’n laser behandeling.

Ben benieuwd wat die clown dan weer bedenkt..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:42

Haha wat een grapjas Marjan!

De ruin hier wilt ook altijd harder gemasseerd worden :')

Onze pup is vandaag voor een wenbeurt naar de trimsalon geweest.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:06

Goed teken toch Marjan, doet t m blijkbaar ook geen pijn :D

Diekke heeft favoriete rugplekjes. Een behandelaar denkt in eerste instantie dat ze vreselijke rugpijn heeft omdat ze heel raar gaat staan, maar ze gaat juist helemaal in kamelenstand met de lip omhoog omdat ze het zo ontzettend lekker vindt _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:35

Flinke schieten inderdaad, duimen dat hji met de tijd kleiner wordt.

Fijne vakantie gewenst met de paarden.

4 spann zo in het bos is wel heel gaaf.

Naast dat dat te koop paard niet geshvciktnis voor de fok, mennen vind ik ook geen optie.

Hooi, praat me er niet van :+
Heb dijkhooi partij net suiker 5%, aten ze super goed, iets te goed 2 paarden 2 balen per dag :D , maaar vooruit, maar er zitten blijkbaar lekkere en niet lekkere balen in die partij. Alles ziet er goed uit, dat is probleem niet. Maar vd niet lekkere eten ze er ca 1 per dag :') en wordt er door Heps meer naar me gezinnig, zo van, hallo, kom je nog eten brengen? Maar ze eren het wel op. Ventje krjigt sowieso brok nji en bji niet lekkere halve schepnextra :D want tsja die is in juli pas 2 geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's v deze week dus ahum te mager zjin ze nog steeds niet :')
Ventjes manen zjin plat door deken en te lang die moeten geknipt, heb er al 1x langsgezoefd met schaar maar moet nog netter.
Afbeelding

Maar hooiboer heeft dit hooi niet meer dus zal dan wel rietzwenk worden 7% suiker... heb voor nu gelukkig nog.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:15

Er zijn vandaag 3 schapen gedood door een wolf op 1km van ons huis.

Ik vindt het niet alleen eng voor de paarden maar ook voor mn kinderen en de pup, wij wandelen daar echt vaak.
En ik rij er met mijn ruin buiten.
Bah.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:59

Vreselijk! Ik snap je helemaal!

Is het bij jullie ook zo’n mooie, maar frisse avond?
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:09

Mooie foto!

Afbeelding

Best heel aardig hier ook :D