Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:27

Kan me dat besluit dan helemaal voorstellen :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:49

Mooie glans Marjan <3

Malenka, wat een lastig probleem. Ik begrijp je besluit wel. Wel erg jammer.

Manzano, het zou jammer zijn als je zadel niet goed ligt. Laat je een zadelmaker komen om te kijken of er wat aan veranderd kan worden?

Wij hebben ook alleen maar kleine balen hooi en stro. Wellicht gaan we wat aanpassen in onze opslag en dan kunnen grote balen wel. We willen dan een palletwagen aanschaffen.

Laurie, jazeker kriebelt het wel. Het pad ligt naast onze wei, dichterbij kan je het niet hebben. Ik heb voor 1 paard okk een complete western uitrusting erbij, dus zit te denken om het dochtertje van mijn vriend als model te laten poseren met paard en cowboyhoed. Maar eerst wil ik graag dat ze corona vrij is :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:09

Ja ik moet alleen nog even op zoek naar een zadelmaker. Ook altijd zoiets lastigs. Al zoveel prutsers gezien.

Wat een glimworm Marjan! Heerlijk!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:37

belle_boef schreef:
Flubberboot schreef:
Oh zo! Ja ik wist net niet hoe ik het moest noemen. Had ergens gelezen dat alleen de term hoefkatrol niet klopt omdat ieder paard dat had, vandaar dat ik hoefkatrolontsteking gebruikte. Bedankt! Ja dat is precies wat wij doen met hem. Rechtrichten en op de achterhand zetten. Hij gaat dan ook mega gaaf zitten, echt een magisch gevoel! Ik snap ook wel dat veel mensen het tegenwoordig niet meer durven, maar voor ons als verkopers is dat jammer omdat het zo een leuk dier is die echt leuk kan lopen als je hem correct rijdt.

Als je nu foto’s hebt en over een paar jaar alsnog wil verkopen maak je weer foto’s om te zien of het hetzelfde blijft of toch achteruit is gegaan. Dat maakt het toch wat minder spannend voor een potentiële koper als het hetzelfde blijft

Dat zou kunnen maar denk dat we dan ook niet een redelijk bedrag voor hem gaan krijgen... Het is en blijft een risico. We bieden zelfs aan dat ze met onze dierenarts mogen praten over zijn situatie maar niemand wilt dat... En we hoeven natuurlijk niet de hoofdprijs voor hem, zolang hij maar op een goed plekje komt. Maar we kregen echt boden die lager waren dan de prijs van zijn zadel.... Ja dat gaat hem dus niet worden.
Voor nu blijft hij gewoon en gaat moeders kijken of we hem als bospaard/wedstrijdpaardje kunnen houden. En dan niet bij de paradressuur starten maar gewoon in de B. Kijken waar het schip strand. Mijn doel met Tet is ooit eens starten dus dan kan ik hem gelijk meenemen. Of moeders, als we toch die kant op gaan.

Kaatje ziet er goed uit Marjan! Ik denk inderdaad dat Pedro het iets te leuk vind hier :')

Joyce, hier hebben we grote ronde pakken die we zo onder de overkapping kunnen rollen. Eerder hadden we van die vierkante pakken maar die waren echt enorm moeilijk om te verplaatsen. Nu komt onze hooiman met 2 pakken op een aanhangwagen en rolt ze binnen 5 minuten beide onder de overkapping!

Oh ziet er heerlijk uit manzano!!
Ik weet eventueel wel een hele fijne zadelmaker? Heb er zelf iig in 8 jaar tijd geen gedoe of problemen mee gehad! Die komt alleen niet op locatie...

Groot gelijk Malenka! Knap dat je die beslissing voor je paard kan maken! Ik ken er helaas genoeg die dat niet kunnen...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:00

Zo wel bijgelezen maar even weinig energie. Deze week elke dag met werk bezig op ern klus die energie wegvreet…..

Wat is blijven hangen:
Boemel stoer met een ,eadpaard weggeweest.
Pedro helaas slechte fotos maar mag daardoor blijven en gaat gewoon in de ring shinen.
Malenka, balen van Nilay maar wijs besluit.
LN, heeft haar vakantie opgeofferd en druk aan het schilderen.
De 2 haflingers zijn helemaal op hun plek en baasje geniet van de paarden aan huis.
Kaat glimt je tegemoet.DF hoopte morgen al op verkoeling, maar helaas.

Hier heb ik vakantie oppas op mijn eigen ijslander. De trainster is op vakantie dus ik heb de dagelijkse zomereczeemcontrole. Ze ziet er goed uit en doet goed.
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:09

Flubberboot schreef:
Ik weet eventueel wel een hele fijne zadelmaker? Heb er zelf iig in 8 jaar tijd geen gedoe of problemen mee gehad! Die komt alleen niet op locatie...
.

Oh graag!
Heb nu wel iemand een bericht gestuurd voor meer info. Mocht dit niet meer passend te maken zijn ben ik wel benieuwd naar een soft-tree zadel van Edix. Dus nu even iemand benaderd die die ook heeft. Missch wel handig.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:51

manzano schreef:
Flubberboot schreef:
.

Oh graag!
Heb nu wel iemand een bericht gestuurd voor meer info. Mocht dit niet meer passend te maken zijn ben ik wel benieuwd naar een soft-tree zadel van Edix. Dus nu even iemand benaderd die die ook heeft. Missch wel handig.

Ik zie nu dat mijn zadelmaker dat merk helaas niet heeft, maar ik zit iig bij Countrymill in Nijkerk! Super plek met super mensen met enorm veel ervaring in het vak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:31

Ik hoop dat die je aan iets passend kan helpen.

Ik weet weer waarom ik geen fruit-uit-de-tuin eet ;(
Een paar dagen terug een mooie grote pruim onder aan de boom gevonden, niet aangevreten door vogels en helemaal gaaf, maar nog niet op kleur. Dus even op de vensterbank in de zon gelegd en vandaag was ie mooi op kleur en voelde rijp aan.
Dus ik -voor de zekerheid- hem eerst maar met een mesje open gesneden en ja hoor; zwarte smurrie rond de pit en een levend rupsje wat zich ineens ongemakkelijk voelde.
Dus hij ligt nu in de groente-kliko (die bij ons niet groen is maar bruin) 8-)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:36

Haha DF. Onze pruimenbomen hadden hele lekkere pruimen, zonder bewoners.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:46

En dan kijk je zo uit naar een heerlijke pruim uit eigen tuin... Wel fijn dat je dan eerst met een mesje ging snijden en hem niet gelijk in je mond gedaan hebt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:49

@flubberboot: die ervaring heb ik jaren terug al gehad, zowel met de pruimen als met de peren uit eigen tuin. Dus die zitten nog steeds goed vast in het achterhoofd ;)
Huisgenoot zegt dan steevast 'extra vlees' of 'die overleefd je maagzuur echt niet', maar ik zie mezelf ook geen wormen, krekels oid eten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:54

Flubberboot schreef:
manzano schreef:
[

Oh graag!

Ik zie nu dat mijn zadelmaker dat merk helaas niet heeft, maar ik zit iig bij Countrymill in Nijkerk! Super plek met super mensen met enorm veel ervaring in het vak.

Tnx!! Ik vermoedde al zoiets door je toevoeging dat ze niet op locatie kwamen. Ik ging ook altijd naar Herman. Dus dat heb ik ook nog als optie in m'n achtergrond om dat eerst te doen met huidige zadel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:54

DubbelFun schreef:
Ik hoop dat die je aan iets passend kan helpen.

Ik weet weer waarom ik geen fruit-uit-de-tuin eet ;(
Een paar dagen terug een mooie grote pruim onder aan de boom gevonden, niet aangevreten door vogels en helemaal gaaf, maar nog niet op kleur. Dus even op de vensterbank in de zon gelegd en vandaag was ie mooi op kleur en voelde rijp aan.
Dus ik -voor de zekerheid- hem eerst maar met een mesje open gesneden en ja hoor; zwarte smurrie rond de pit en een levend rupsje wat zich ineens ongemakkelijk voelde.
Dus hij ligt nu in de groente-kliko (die bij ons niet groen is maar bruin) 8-)

Oooh zo herkenbaar. Ik durf dus ook niet meer haha

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:56

manzano schreef:
Flubberboot schreef:

Tnx!! Ik vermoedde al zoiets door je toevoeging dat ze niet op locatie kwamen. Ik ging ook altijd naar Herman. Dus dat heb ik ook nog als optie in m'n achtergrond om dat eerst te doen met huidige zadel.

Oh wat leuk!! Herman heeft het alleen enorm druk op het moment geloof ik, maar Bert en Arno zijn ook zeer kundig!

Aaah DF, ja zoiets vergeet je niet makkelijk nee!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:05

Boemel, wat een heerlijk plaatje zo met hand paard.

Malenka, ah wat vervelend van nilay.
Gelukkig in de paddock/wei geen last.

Lynn Nikita, succes met verven. Fijn als het af is.

Joyce, idd verrijdbare pallet.
Hadden we ook op pension.
Nu helaas geen plek voor grote balen.

Robijntjah, altijd lekker druk.

Marian, kaatje glimt je tegemoet.

Manzano, vervelend. Hopelijk aan te passen. Ritje ziet er heerlijk uit.

Belker, war een leuk dier.

Dubbelfun,o gatver. Daar zit je niet op te wachten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:28

Dat ziet er goed uit Belker. Knap dier <3

Flubberboot, jammer dat Pedro niet goed was op de foto. Hij klinkt als een leuk paard. Ik hoop dat jullie nog lange tijd in goede gezondheid van m kunnen genieten.

DubbelFun, bekend probleem :=
Zo had ik ooit een overvolle pruimenboom met werkelijk in iedere pruim een wormpje.

Mijn oma heeft ze toen allemaal open gesneden en t wormpje verwijderd en er kilo's jam van gemaakt.
Ik had daar zelf geen trek meer in.

T schijnt dat je de stam er tegen kan behandelen. Geen idee meer hoe t heet. Zowel de pasta als de boom zijn bij mn ex achter gebleven :D

We hebben nu 4 perenbomen, tjokvol. Een paar appelbomen, kersenbomen, abrikoos, pruim. Het meeste is nog zo jong dat t weinig tot geen vruchten heeft gegeven.
Maar, ik verheug me er wel heel erg op :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:40

Horsii, het grote ding is dus dat juist de wei niet gaat. Als hij veel gras eet wordt zowel zijn headshaking als zomereczeem extreem. Dus houd ik hem op de paddock met een dieet met veel eiwit en een minimum aan suiker.

Boemel, heerlijk zo'n fruit tuin. Ik ben gewoon samen met je ongeduldig. Het meeste is hier ook nog te jong. Al is het wel ons eerste goede appel jaar. De takken buigen er bij sommige bomen eng ver van door (dus de paarden krijgen zo nu en dan een onrijpe appel).

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:50

@malenka: is die van van dit jaar ??
Bij mij zijn de appels nog lang niet zo rood en groot. Heel rood worden ze niet (ander ras), ze krijgen meer een blosje :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:25

Ziet er heel goed uit Malenka.

Hier al wel plukfruit gegeten. Aarbeien, frambozen, bramen, rode bessen, kruisbessen, Japansebessen.

Maar veel struiken leverden maar een beetje, terwijl ik zin had in een heleboel :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:36

Ah over een paar jaar mag de gehaktbal niet meer, zo kunnen we vast wennen aan de insecten burger. :P

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:36

Ik had ergens gelezen en gehoord dat er een sproeiverbod komt? Dat we dus niet meer mogen sproeien? Dat zou voor mij namelijk enorm slechte timing zijn… Moeders heeft dus de enkel gebroken en kan niet rijden met de vrachtwagen en onze bodem is echt onmogelijk om in te rijden als hij droog is…

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:37

Flubberboot schreef:
Ik had ergens gelezen en gehoord dat er een sproeiverbod komt? Dat we dus niet meer mogen sproeien? Dat zou voor mij namelijk enorm slechte timing zijn… Moeders heeft dus de enkel gebroken en kan niet rijden met de vrachtwagen en onze bodem is echt onmogelijk om in te rijden als hij droog is…

En tijdelijk in het bos trainen?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:44

Oh daar had ik dus totaal niet aan gedacht _O- Thanks!!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:22

Weten jullie wie op zwaluwen jaagt en eet?
Gisteren nog een mooi vol nestje in de schuilstal bewonderd, vanmorgen was dat nestje compleet weg %) geen babyzwaluwtjes te zien en nestje lag kapot op de grond. Verder geen enkel spoor van 'moord'

Vd week zag ik een drol op het pad voor de schuilstal liggen....misschien vd dader?

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:24

Ik had laatst een nest wat was afgebroken. Kon echt geen roofdier bij. Te zwaar met opgroeiende jongen erin denk ik. Helaas van de 6 jonkies maar 1 overlever. Y;(