[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SafeHaven

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:59

Wow, vannacht weer 29 filmpjes omdat de paarden voorbij de camera liepen. Ik wist wel dat de paarden veel bewogen, maar sinds ik de camera heb verbaas ik me er echt over! Zeker aangezien ik alleen voor de stal richt en ik dus het deel daar achter, én het grootste gedeelte van de p.p. (achter de camera) niet kan zien.
Geen wonder dat mn oudje lastig op gewicht te krijgen is.

Zó blij dat ze kunnen gaan en staan waar ze willen :+:

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:59

SafeHaven schreef:
Wow, vannacht weer 29 filmpjes omdat de paarden voorbij de camera liepen. Ik wist wel dat de paarden veel bewogen, maar sinds ik de camera heb verbaas ik me er echt over! Zeker aangezien ik alleen voor de stal richt en ik dus het deel daar achter, én het grootste gedeelte van de p.p. (achter de camera) niet kan zien.
Geen wonder dat mn oudje lastig op gewicht te krijgen is.

Zó blij dat ze kunnen gaan en staan waar ze willen :+:

Wat gaaf en wat een leuk idee

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:56

Ik heb dat uitgezet. Het ging zo vaak aan vanwege het lopen, dat het enorm veel data en stroom kostte :+

Mag ik even klagen? Het is al de zoveelste keer dat het perceel overstroomt omdat het water niet weg kan in de sloot. Zodra er ergens een duiker open staat loopt het weg. Maar ik heb geen idee wie dat moet doen (waterschap?) en waarom ze dat niet vooraf doen als ze weten dat er veel regen gaat vallen :\
Achterin loopt het er als 1e overheen en zet een deel van de track en de bak blank. En dat is het deel van de bak wat, zonder overstroming) juist het droogste blijft :x
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:11

Mijn pensionhouder destijds wist precies waar die zaten en zette ze zelf wel open. Als ze daar op het waterschap moesten wachten, dan werd het april of zo misschien. Nu was er verder niet veel bebouwing meer in dat stukje en dan lieten ze dat doelbewust onder lopen, iets met laagste punt en verder natuur/recreatiegebied.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:15

Ik wil dat ook best doen als ik weet waar ze zitten inderdaad. Maar ik heb geen idee. Is wel het waterschap dat hiervoor verantwoordelijk is toch?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:49

Ja die zijn er voor verantwoordelijk, maar die werken meer met waar kan het water opgeslagen worden buiten de stukken met (veel) huizen, die laten een agrarisch stuk juist liever vollopen, want in de winter hoeven er toch geen trekkers op te kunnen en verzadigd de grond beter voor de aangroei van gewassen en bijvullen grondwater voor de zomer. Die balans is vaak in het nadeel van iemand die daar wel in de winter vee heeft lopen. En ze zullen er niet elke dag komen kijken of alles wel goed doorloopt of dat er niet teveel water in dat stuk zit (graswortels verzopen bv). Dus weet waar die sluizen/duikers zitten en zet ze open als het nodig is (en kan), zodat je genoeg plek hebt om je dieren met droge voeten te laten staan. Kan zijn dat je dan inderdaad die sluis een uurtje open moet zetten en dan weer dicht. Maar dat zal je zelf moeten doen, waterschap zal dat niet doen en je ook geen toestemming voor geven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:52

Nou heb ik vandaag het water ook bovenop het land staan, er is ook onwijs gevallen want mn wei is wel nat maar dat er zoveel plassen bovenop staan is niet vaak.

Mijn motivatie voor paddockplaten wordt steeds groter. Ik ga er toch mijn werk van maken deze zomer

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:02

Inmiddels staat alles blank. De paarden staan nog wel droog bij stal. Maar moet niet veel verder gaan oplopen. Net de man die er over gaat gesproken. Hij gaat nog kijken wat hij kan doen, maar kan ook het water niet kwijt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:04

Oh wauw dat gaat hard. Hier is het regenen inmiddels gestopt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:05

Mijn god Daihyo, he zou bijna je bak op een terp plaatsen……..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:28

Waterschap? Praat me er niet van. Wat een stelletje ongemotiveerde, werkontduikende ambtenaren zijn dat.

Wij zitten na etteloze gesprekken met het waterschap nog steeds met dezelfde ellende als jullie :-(

Ik heb mijn paarden voor het eerst op stal gedaan overdag. En de kippen erbij. Doffe ellende.

Waterschap brengt geen oplossingen (bij ons komt alles van bovenin het dorp o.a. omdat sloten gedempt zijn zonder overleg of toestemming). Ons eigen water kunnen we prima handelen. Maar niet dit alles erbij. En dus gaan we het heft in eigen hand nemen zodra het droog is dit voorjaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:34

Naja precies dat. Eigen water is al mwah. Maar met een overlopende sloot gewoon een zwembad. En we kunnen niks. Stal ligt wel iets hoger, dus voorlopig droog. Daarachter ligt de nieuwe lading stro van gister, ik hoop echt dat dat niet nat wordt….
En de net geplante haag zal ook wel verzopen zijn -O-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:34

Hier ook zo enorm nat. Afbeelding

Roos vond het wel interessant.
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:42

WOW. Wat een foto's hier...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:43

Het peuterbad is geopend :+
Mijn twenter vindt het wel leuk geloof ik :=

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:44

Jeetje jongens wat heftig, hopelijk zakt het snel weg want er komt nog meer aan volgens mij |(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:46

Morgen wordt het hier heel de dag droog. Vanaf 1 uur vannacht als het goed is. Godzijdank. Want dit is niet leuk meer.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:53

Afbeelding
Dit was de voorspelling. En vrijdag was ook al niet best.

Als je paarden uit de bak staan te drinken ipv naar de waterbakken te lopen, dan weet je dat het erg is.

Waterschap geeft alleen maar aan dat de komende jaren alleen maar erger zullen worden. En dat ze nu al een probleem hebben met het wegsluizen van overtollig water.

Wij hebben getracht het op een nette manier op te lossen. Daar werken ze niet aan mee. Nu gaan we het zelf regelen op een manier die ons (en onze buren) beter past.

Het zijn echt sukkels daar. Vorige eigenaar had iom het Drents Landschap een ‘kreekje’ en kikkerpoel aangelegd. Wij hebben de poel verplaatst en het kreekje dicht gemaakt. Vervangen door een ondergronds afvoersysteem via onze vijver.

Of wij wel een vergunning hadden aangevraagd voor het dempen van het watertje? Want het stond op hun water kaart. Nou echt… serieus. Nee natuurlijk niet. Gaan we niet doen ook. Onze grond en onze beslissing. Dat jullie een eigen gegraven sloot op een water kaart zetten moet je zelf weten. Mag ie nu weer verwijderd worden :+

Oh echt ik ben zooooo klaar met die lui -:(-
Helemaal op dagen als deze. En ja we zijn niet de enigen, maar het is zoooo frustrerend. Het duurt echt wel ff voor dit is weggetrokken. Het ergste is met een dag of twee dagen wel weg. Dat wel. Maar bleh

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:59

Vorige week wat alles nog droog. Hebben we gewoon in de bak gereden enzo. En nu dit. Zo bizar snel. Hopelijk zakt het dan morgen ook weer snel.
Dit zijn onze weersvoorspellingen aankomende week :\
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:17

Je huid kan niet verbranden :')

Oh jongens het valt dan bij ons echt nog mee vergeleken bij jullie :oo

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:28

Jeetje wat een zwembaden! En balen dat het waterschap niet mee wil denken. Werk zelf werkgerelateerd met Waterschappen samen (hele andere regio) en daar wordt juist wel altijd eerst de ervaring en mening van de omliggende eigenaren gevraagd en meegenomen in de ontwerpen.
Hier ook veel plassen, bestrating helemaal blank, maar als ik die foto’s hierboven zie, mag ik niet klagen. Hopelijk trekt het snel weg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:32

Man klonk ook heel vriendelijk aan de telefoon. Hij kon ook weinig zei hij. Maar ging nog wel een rondje extra rijden om te kijken.
Het is niet anders. Maar balen is het wel.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:38

Oh wat erg zo veel wateroverlast.

Hier ook wel enorme plassen op pad en bak/paddock een beetje.
Dat is het eind van de dag allemaal wel weer weg.
Gisteravond de meter leeg gegooid en er zat net 15 mm in dus valt ook mee hier in Friesland.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:42

Ik heb gisteren de schapen maar op stal gezet, die liepen de boel eigenlijk al stuk en ik zit op zand en bovenste stukje lichte helling. Meer werk, maar door de drek ploeteren of gras kapot hebben is ook geen optie.
Pony's hebben gelukkig altijd een droge schuilstal, maar inrichting laat dat niet toe voor de schapen helaas.
Laatst bijgewerkt door tamary op 06-02-22 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:42

Pfff wat een situaties bij sommigen van jullie zeg -O- . Lijkt me echt zwaar frustrerend als je zo tegen het waterschap moet opboksen.

Ben ik wel echt even weer extra dankbaar voor hoe ons land ligt. De hogere tracks wateren allemaal echt heel goed af. Alles wat lager ligt (en alle kuilen) staan natuurlijk wel allemaal vol. De rijbak is zelfs nog helemaal droog (op een klein plasje bij de doorgang na waar het water van de track de rijbak in stroomt). Die is nu ook gewoon 24/7 open voor de paarden.
Afbeelding

Afbeelding

Stukje paddock is dan wel weer wat natter (daar wil ik voor volgend winter nieuwe lading zand op) en de lager gelegen tracks staan grotendeels onder water, maar zijn al een tijdje afgesloten of hoeven ze niet te komen.
Afbeelding

Zie ze nu ook voornamelijk in de schuilstal of in de rijbak staan.

Rond 12u stond de stand hier al op 30mm trouwens.