Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:14

Dat is hier vlakbij, ik zit naast Stramproy.
Wat is precies de bedoeling?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:28

Ik wist niet dat jij zo dichtbij zit Spatter!

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die in huis wil komen zodat de honden ook thuis kunnen blijven.. Voor de paarden heb ik inmiddels al een plan B en voor de honden heb ik al een pension gereserveerd, maar gezien alle inbraken hier vind ik dat niet ideaal..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:45

Kan ik me voorstellen, ben blij dat mijn kinderen hier in huis zitten als wij weg gaan .
Toen de kinderen nog mee gingen was het ook altijd een heel geregel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:55

Sure_lee schreef:
Fabster schreef:
Afmaaien kan wel, maar waar laat ik t? Bovendien is het een pokkeus, want het moet met het bosmaaiertje...Ik moet er nog even over nadenken.

Ik zou het ook lekker laten staan hoor. Het kan op zich voor het paard geen kwaad. Als ze maar voldoende te drinken hebben. Ik heb ze even een paar dagen van het gras gehaald en daarna weer rustig opgebouwd... ze vreten het er vanzelf af :+

Ik dacht t vandaag nog een x aan te kijken. Als t dan wel weer zo is, doe ik t mss per veld. Kan ook nog.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:13

Samy24 schreef:
ik heb geen idee op wat voor grond wij zitten eigenlijk.

problem voor de vloerbedekking is dat het huis nog niet van ons en de gemeente vaak moeilijk doet met permanente verharding, vriend wil er dit jaar geen grote som geld aanuitgeven omdat hij volgend jaar of binnen 2 jaar de bak gaat aanleggen met drainage.

Dan is vloerbedekking toch nou juist geen probleem? Het is geen permanente verharding.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:15

Ell. Daar zit mijn dierenarts.
Hoop dat je nog iemand vind. Zou Veel fijner zijn dan alles wegbrengen

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:15

beton wel eh :( helaas zitten de financiele middelen nog nog niet meteen mee om dit jaat al de paddock te leggen en beton te gieten en de stallen te veranderen want ikw il ze op een andere plaats :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:16

Met Leo gaat het trouwens weer prima. Gistetavond na zijn hooi was er al niks meer aan de hand.

Samy, ik ken wel iemand voor grondwerk in Belgie (en zijn NL tegen de grens aan). Dus mocht je echt interesse hebben, dan kan ik de websites er even bij zoeken. Weet niet waar je in Belgie woont? (Of was het nou Namiro die dat vroeg?).

Hoe groot zijn die stalletjes? Anders maak je toch een deur in de achterwand/tussenwand, zodat ze gewoon naar elkaar toe kunnen? Of die hele tussenwand eruit. Met tapijt of roosters moet je een eind kunnen komen voor de winter. Is geen permanente verharding.

Het ziet er naar uit dat wij hier aardig goed zitten mbt het extreme weer wat wordt voorspeld. Hoop ik dan maar, anders straks nog meer schimmels.... :roll:

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:26

Fabster: nn ik vroeg om grondwerk in Belgie, maar aan de grens met NL.. ik woon naast Brussel :p
vriendin van mij heeft bij mij in de buurt les van Inge Pel, is ook nederlandse mar woont in Belgie dacht ik ? zij is er zeer tevreden van. Verder dacht ik aan Perinne coolsaet maar zij vraagt 3 uur opeenvlgend les en dat lijkt me nu om te beginnen toch wel zeer lang of ik moet op verplaatsing.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:37

Perinne had ik ook in gedachten. Maar die komt voor 3 uur alleen aan huis? jij wil aan huis les? Want Angela Remie (is echt super) en Marion vd Klundert zitten in NL (echt aan de grens op de weg tussen Antwerpen en Breda), maar daar moet je ook heen, tenzij je 3 uur afneemt. Maar dit weekend is in Helvoirt Bent Branderup zijn clinic. Ik ga zaterdag heen. Doet ook veel aan de hand. Is dan theorie, maar mss wel leuk om eens te kijken. Je kan een heel weekend, of zaterdag of zondag los. Wordt georganiseerd door Marion vd Klundert (www.paardenbasis.nl). Je kunt je via haar aanmelden, mocht je interesse hebben.

Samy24

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:53

ik ga het meteen eens bekijken.

Perinne is echt de moeite en haar geld wart ikz ou eventueel met de 2 paarden kunnen les nemen dat is dan al 2 uur en misschien nog iemand in de buurt dat eventueel een les zou willen. ik kan eenw rondvragen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:26

Hallo allemaal,
Vandaag heeft mijn shetlander merrie beauty haar veulen verloren.

Als iemand een moederloos veulen weet kun je me pbn.

Wie weet kunnen we wat regelen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:37

Janinevv schreef:
Hallo allemaal,
Vandaag heeft mijn shetlander merrie beauty haar veulen verloren.

Als iemand een moederloos veulen weet kun je me pbn.

Wie weet kunnen we wat regelen!

Volgens mij zag ik een centraal topic langs komen vanmiddag, misschien kun je daar ook even kijken.

Zonde van het veulen, weet je wat er mis was?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:48

Veulen zat helmaal klem ze kregen het ook 123 niet los, moeder maakt het al stukken beter alleen nog erg zwak..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:01

He weer een naar bericht. Hoe is de merrie eronder?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:14

Hé bah! Dat is niet leuk. Je hebt er ook een centrale databank voor, volgens mij. Dan koppelen ze moederloze veulens en veulenloze moeders.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:26

Werkt die nog Fabster? Heb ook berichten gehoord dat die niet meer werkt.
Balen van het veulen!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:32

Het was een prachtig veulen!
Merrie zwart met klein witte bles.

ze was groot maar niet te groot..
Moeder maakt goed na geboorte is er net af..

Moeder is nog wel heel zwak..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:44

meggiemeg schreef:
Werkt die nog Fabster? Heb ook berichten gehoord dat die niet meer werkt.
Balen van het veulen!

O, dat weet ik eigenlijk niet. Ik hebbze (gelukkig) nog nooit hoeven gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:47

Ach janine :(:) . En uiteraard ook een knuffel voor de merrie.

Hoop dat ze snel een beetje opknapt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:45

Ach wat sneu weer van het veulen Janine. Zou mooi zijn als jou merrie nog een ander veulen zou kunnen helpen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:55

Sneu van het veulentje. Altijd jammer als het misgaat.

Ik las iemand die niet wist op wat voor grondsoort ze woonde. Ken je deze site al? https://boerenbunder.nl/ Heel handig om van percelen grondsoorten en gewassen (+ geschiedenis) te bekijken. Geen idee in hoeverre België en Duitsland zijn meegenomen, maar voor de Nederlanders is het enorm leuk speelgoed.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:08

De beslissing staat vast. Andor gaat dit weekend toch naar de stal waar ik met Ami sta om te kijken of dit zou lukken. De Shetlander gaat even tijdelijk bij de hoefsmid logeren die ook een shet heeft die apart staat. Als het met Andor lukt, dan blijft hij staan en wordt voor de Shetlander een permanente oplossing gezocht. Verkopen, bruikleen, wat er dan ook uit de bus valt.
Mocht de stal met Andor niet bevallen dan gaat hij gewoon terug naar de wei en komt de shet ook direct naar huis. Hij staat maar 5 minuutjes verder.

De muggenplaag valt niet te bestrijden... Vliegendekens, spray, niets helpt. De shet heeft er absoluut geen last van maar Andor wordt levend opgegeten..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:17

Hopen dat het zo lukt. Fijn dat je shetty bij de smid kan. Kun je oefenen.
zelfs ik ben lekgestoken. Was met een konijn aan vangen in mijn tuin. Ze mochten even los (tuin is afgezet alleen terras en gazon kunnen ze op) maar meneer kwam in een ander gedeelte terecht met veel onkruid en brandnetels in dat half uur ben ik lekgeprik t doe muggen en brandnetels. Zelf schuld :o welke gek gaat op slippers en in ondergoed en konijn vangen tijdens een muggen plaag

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:20

Fijn dat je het zo kunt gaan proberen Yontheke! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Muggen vallen mee hier. Er zaten wel redelijk wat dazen, maar ook die lijken nu vertrokken.
Voor morgen ligt de vliegendeken al klaar voor mijn bruine. Voor mijn fjord heb ik er nog geen.. En ik heb ook nog geen idee welke maat ik daar voor moet hebben.. :o