Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:58

[***] schreef:
Dynamiek ik woon helaas absoluut niet in de buurt, maar anders lijkt mij een ritje of meeting superleuk.

Ahh jammer

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:59

dynamiek schreef:
Spatter leuk hoor, ik had verleden jaar een hele grote ezel met krulhaar op mijn weide was van een handelaar. Vind ze erg leuk!

Poitou...die zijn erg leuk en heel zeldzaam :)

http://www.bokt.nl/wiki/Poitou-ezel

Ik ga mijn bed opzoeken...sterkte voor de kleine shet :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:04

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
Paardjes staan binnen, nu snel weer verder met de uitnodigingen voor ons feestje.
Knuffel voor alle dieren die het nodig hebben en hun baasje natuurlijk!

Feestje *\o/* zoveel jaar getrouwd?

jij mag niet meer raden :j

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:11

Nou als het trailer laden straks goed verloopt, dan ben ik wel in voor een meeting.

Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat. Ik ga nog eerst even een rubbermat ophalen voor de trailer. Vandaag heb ik Marinka een half uurtje op stal gezet voor het chippen. Jonge madam scheet de hele stal vol. Jeetje wat was ze in de stress. Dus hier maken we maar even weer dagelijkse koek van. Wil wel dat ze gewoon rustig op stal staat. Anders zal het in de trailer niet beter gaan denk ik.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:24

Idd veel nieuws, mijn Hooiboer liet het afweten... Hij was me vergeten. Dacht gisteravond nog... Zal ik nog een sms'je sturen... Nah... Niet doen... Vertrouwen hebben. :+
Gelukkig heb ik nog wel.

Mijn gedachte was het zelfde, heb ik wel zin om te rijden.... Eerst maar mijn gewatteerde rijbroek aan... Ff poep ruimen, toen kreeg ik het al warmer.... Toch maar ff een rondje van driekwartier gemaakt. Dan toch weer blij dat ik gegaan ben.

Arme kippies.... Nee voor mij geen kippies meer, van de zomer hadden wij kippenmijt, het zat op slot overal.... Wat een vieze toestand. Wij konden de kippen kwijt aaneen land en tuinbouwschool....

Dan de BC... Altijd een stressvolle situatie.... Hopelijk valt het mee.

Een schone stal, ik weet niet wie er meer geniet ... De paardjes, mijn hond of ik.
Maandag gaat die van mij leeg ( komt de mestboer, put is bijna vol) beste klus, maar eentje waar ik zelf altijd heel blij van wordt, als het is gebeurd.

Mijn paddock is nog steeds hard, bovenlaag wel zachter... Zal nog wel een paar dagen duren.

Nou paardjes hebbende laatste voerbeurt gehad, ik ga douchen... Pyjama aan en nog ff bankhangen. Welterusten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:26

Antheman, sterkte met vliegje

En die eerste foto van tika <3

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:30

Antheman, hopelijk gaat het al wat beter met Vliegje!

Spatter, ik ben fan van Tika, vooral die eerste foto is prachtig <3

Kirrr, succes bij de DA vanavond met de BC, hoop op goed nieuws!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:32

Ja, Tika is mooi van lelijkheid :D

Met Vliegje wil t niet. Hij eet niet, ligt veel ( rolt niet). Daarnet nog Colosan erin en straks via de spuit opnieuw parafine. De inloopstal is nu dicht en de anderen staan buiten. De groten gluren over de halve deur mee en Sunny, mijn mini appie, kan hem niet zien. Dat vindt hij stom.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:33

meggiemeg schreef:
Feestje *\o/* zoveel jaar getrouwd?

jij mag niet meer raden :j[/quote]
Wat leuk *\o/*

Wij hebben onlangs ons 20 jarig samenzijn gevierd. Niet op 31 december ( trouwdag) maar 2 weken later. We zijn nl 2 weken uit elkaar geweest voor de Kerst :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:37

Wat voor koliek heeft ie? Verstopt?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:38

karev schreef:
Wat voor koliek heeft ie? Verstopt?

Yep.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:43

Verdarre. .niet dat een andere koliek nou fijner was geweest..

Hopen dat ie op gaat knappen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:52

karev schreef:
Verdarre. .niet dat een andere koliek nou fijner was geweest..

Hopen dat ie op gaat knappen

Ja, dat hoop ik ook. Ik ben zo gek op mijn kleine mannetje. <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:54

@anth: klinkt niet best... sterkte ..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:15

Sterkte met de koliek, hopen dat het snel weg trekt!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:18

Antheman sterkte met je versie. Ik duim hier voor hem.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:22

Antheman schreef:
Ja, Tika is mooi van lelijkheid :D

.

:oo Met jou praat ik niet meer :+

Heel veel sterkte met Vliegje :(:)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:23

Antheman duim voor je shet

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:25

Kirr wat vond de dierenarts van je BC?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:28

Hier afgelopen zaterdag een partij hooi besproken. Hij bellen en dan zou hij het binnen 2 weken brengen.
Nog niks gehoord...

Heb ook nog wat kleine pakjes. Ben blij als ik daar na 20 jaar vanaf ben. Al dat stof. En muizen die erin kruipen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:13

Sterkte met de koliek. Nooit fijn en zeker zo laat op de avond.

Kliniek was vergeten te zeggen dat ze nuchter moest zijn.
Dus morgenochtend terug voor foto's.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:06

Virtuele knuffels voor iedereen die het nodig heeft; mens en dier..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 04:01

Haha Nathalie, ga je het paard dan (laten) omscholen?

Hoe is het met Viola haar zere voeten, Kristel?

Ojajoh, gewoon de zorgen blijven delen hoor! Als ik oude koeien uit de sloot haal omdat ik maar de helft bijlees, is er wel iemand anders die je goede tips kan geven en gerust kan stellen :D

Hier gelukkig ook niet veel ervaring met zieke dieren, als ik kleine twijfeldingetjes heb, app ik de DA wel eens, krijg altijd goed advies terug. Advies van mij nu is niet op de gok geen maagbeschermers te geven, als ik voel hoe rot mijn buik soms is en dan vooral op mn werk niks willen laten merken. In combinatie met de weet dat een paard een kudde- én vluchtdier is....

Als je bang wordt om de DA te bellen vanwege de kosten kan je beter geen dieren houden :x

:wave: Lisa_vera, hoe bevalt de nieuwe plek?

kvulden, ik vind het idee van een deken voor Devita niet zo raar, gaat hier ook zo indien nodig.

Goed gesprek is erg fijn Anke :)

Ik heb mijn merrie zelf oxitocine gespoten, dat is hormoon voor opwekken van de nageboorte. Klotewerk, ga maar eens een net bevallen merrie die enkel denkt aan haar net stappend kunnende veulen, los in de paddock een spuit zetten. Nou toen was ze toch niet zo mak meer, gelukkig was twee keer spuiten voldoende. En het scheelde me wel een nachtelijk spoedbezoek van de DA.

Dingen over het hoofd zien... Heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt. Wel dat DA flink onderschat heeft, merrie koliek. Oh zet maar op stal met stro, want dat natte gras 24/7 heeft voor wat gas gezorgd. Oke, zo gezegd, zo gedaan. Ontspanner erin, merrie ging niet meer liggen dus buurvrouw lette op en ik ging werken. Kleine 2,5 uur later kon ik weer naar huis en met spoed door naar de kliniek. Darmen twee keer over de mild, heeft 2 dagen geduurd. En bedankt....

Dubbeldun, gebroken schoft?! :wow:

Jadybabe, hoe is het met de merrie afgelopen?

Goh, ik moet mijn oudste ook weer eens tussen de tieten pakken :Y) Benieuwd hoe dat gaat, t is nogal een zeur wat dat betreft, de jongste niet, die merkt het niet eens. Iets met inprenting, handig joh, eigen fok

Fabster, je dacht, als ik niet kan zwemmen, ga ik wel schaatsen op mn zwembad? :brr: Fijn dat de Belg beter gaat! Wat voor laarzen heb je?

Hier nog geen paard verharen, gelukkig maar, syberisch hier met -12 afgelopen nacht!
Afbeelding

Hier geen verstand van koeien kippen en land etc.

kvulden, heb je zelf ook advertenties staan of bij de supermarkt hangen dat je land zoekt? Je weet maar nooit!

Beterschap Tinky! :(:)

Kirr hoe was het op de kliniek met de hond? Oh, lees het al, succes maar weer dan
Wat betreft de paint, gewoon loslaten, advertentie laten staan en afwachten. Het is nu ook winter. Je mag best kieskeurig zijn en hoeft niet iedereen te laten komen die reageert toch? Ik herken heel erg van dieren onderschatten. Ik heb er namelijk nog geen een goed ingeschat bij verkoop, een dier verandert toch onder regime van iemand anders. Al zie ik wel dat als ze iets langer op hun nieuwe plek zijn het weer stabiliseert en er weer verhalen komen waarvan ik denk; dat herken ik!

Zapje, oei, kijk wel uit met schimmel hoor. Google maar eens op botulisme, je schrikt je rot...
Wat betreft het rijden met de pony, mijne kan ook vreselijk staken en dan bokken als ik tik bij geef, maar als ik rustig blijf, zweep links laat liggen en gewoon consequent, duidelijk en streng rij, maar vooral heel goed beloon als het goed gaat, heb ik het er nu binnen een maand al een heel eind uit!

[***] wat gehoord van de werkgever?

Hier eens in de maand een trekker aanhanger met 100 baaltjes hooi van een akkerbouwboer, mooi spul, buuf en ik doen er met 7 paarden tesamen ongeveer 4 weken mee. Hier ook geen liefhebber van verpakt.

Oja, als meelezer moet ik nog even zwaaien naar dynamiek :wave: :+
Ik heb/had ook van die gezellige aagjes, maar heb er schijt aan, het interessante gedeelte van mn leven staat toch niet online :D

Ojajoh, ik geloofde dus ook niet zo in homeopathie, maar heb op advies van een vriendin toch een kuurtje van Puur (Puur Brons) gekocht, kost 2 tientjes en kan er 80 dagen mee doen dus dat was het gokje wel waard, kon m anders vast wel kwijt via fb/boktmarkt. Reden was dat ik regumate veel te heftig vond en monnikspeper kwam ik pas later achter dat dat ook een optie was (en dat wetende besloten dat mee te bestellen wanneer psyllium weer aan de beurt is). De Puur Brons is echt een stinkend gifgroen goedje, en reken maar dat het werkt. Mijn merrie moest gillen en voorbenen slaan bij elke ruin, benen wijd en piesen. Al renden er 6 paarden op haar heen waar zij ooit de snelste van geweest zou zijn, nu dus enkel in het midden staan flikflooien. Na een maand was ik daar wel een beetje zat van en begon t ook sneu te worden. Weekje aan de Puur Brons en bewust haar favo ruin opgezocht, vlak ernaast vast gezetten, lekker neuzen enzo, maar ze gaf geen krimp en benen bleven mooi bij elkaar. Dus voor nu toch twee nuttig besteedde tientjes lijkt het. Het is ook makkelijk te geven, 1,5 mL in een spuitje en dan in de mondhoek, doe daarna handje brokjes als beloning dus ik hoef inmiddels maar de wei in te lopen en spuitje te pakken en ze staat al gereed. Ze fleemt er ook altijd van. Ik weet dus nog niet als dit flesje leeg is of ik ermee door ga, even niks meer ga geven of over ga op monnikspeper.

Meeting klinkt erg leuk, Kootwijksezand ook. Maareh, praktisch? Ik ga dat niet redden op een dag op en neer dus moet dan slaapplek regelen én oppas voor de thuisblijver....

Gefeliciteerd met het slagen spatter! *\o/* Balen van de auto en jammer van de haan!
Heel raar, maar kan het zijn dat de paardjes van de buren op een postkaart staan? Ik heb precies van zon clubje paarden een postkaart namelijk. Zal hem eens opzoeken als ik eraan denk. Knappe Tika!

Antheman, hoe is het met de shet? Duimen draaien hoor!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:01

Antheman...hoe is het nu met Vliegje?

Bedankt voor alle lieve beterschapswensen <3 ik las iets over een waterbed...lieve tip maar gaat hem niet worden,de kou zit hem in een kapotte lichaamsthermostaat :+
Heb een verwarmde deken en die helpt ook vaak niet :P

Ik ga weer even in de meeleesmodus...o Claudia...perfecte lichaam uiteraard...laten we gek doen.Maar lichaam voordat ik ziek werd is ook goed hoor :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:38

Hahaha mooie bijleespost caily!

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik altijd bang ben om een DA te bellen, voor de kosten, helemaal nu ik afgekeurd en alleenstaand ben, maar ik ben in de eerste jaren met Lona haar ongeluk wel zo vreselijk genaaid door DA: bijna 7000 euro in totaal, om het uiteindelijk nog helemaal zelf op te kunnen lossen want ik kreeg als diagnose: weten het niet, laat maar inslapen!
Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in da's . Maar het houd mij toch niet tegen om ze te bellen als ik wat zie en mij zorgen maak.

Ook ik heb zitten duimen voor je shetje antheman, hoop zo dat het weer wat beter gaat.

En ach Brenda, ik roep nu wel dat ik een perfect lijf wil, maar ook ik was trevreden met mijzelf voor ik ziek werd. Ik ben in die 5 jaar, 20 jaar ouder geworden, 7cm gekrompen , tanden vallen eruit waar ik bijsta en nog wat andere zooi. En dan ben ik nog geen 45 jaar oud, dus dat doet toch wel pijn als ik in de spiegel kijk. Dus kijk ik daar maar niet zo vaak meer in. :+