Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilayla schreef:Agrodieren heeft zakken waar niets opstaat in belgie. Die verkopen weer met tusenleveranciers. kan dus best zijn dat je deze had.
Al moet ik zeggen dat dat mij zal verbazen...
Tijn8 schreef:Rosanna zijn de chopped korrels minder stoffig? ik heb 2 van mijn paarden vanaf januari op strokorrels maar ik vind het toch (vooral met dit mooie weer) wel erg stoffig.
Ze plassen en mesten beide mooi op 1 plek waardoor je niet de hele stal 'vochtig' hebt. Ik maak nu de korrels nat voordat ik ze in de stal gooi maar ze drogen toch weer.
Pieteritus1 schreef:Hier nog een topic wat je kan helpen om je vragen beantwoord te krijgen:
[VSW] Stro-korrel experiment objectief: conclusies: P.5 & 6
uJildXH0rse schreef:Ik ben totaal niet kapot van stro korrels. Ten eerste als het paard even geen hooi o.i.d. heeft waar moet hij dan op vertoeven? Dat zorgt er weer voor dat er snel verveling heerst! Op stro kunnen ze nog een beetje knabbelen. Het is dan wel makkelijker met uitmesten e.d. maar of het nu echt zo comfortabel is voor het paard? Dat betwijfel ik! Ik houdt het toch liever bij echt stro!
Pieteritus1 schreef:uJildXH0rse schreef:Ik ben totaal niet kapot van stro korrels. Ten eerste als het paard even geen hooi o.i.d. heeft waar moet hij dan op vertoeven? Dat zorgt er weer voor dat er snel verveling heerst! Op stro kunnen ze nog een beetje knabbelen. Het is dan wel makkelijker met uitmesten e.d. maar of het nu echt zo comfortabel is voor het paard? Dat betwijfel ik! Ik houdt het toch liever bij echt stro!
Ik vraag me af of je het zelf wel eens (goed) geprobeerd hebt. En qua verveling: daar ben je zelf bij. Je moet bij iedere strooiselsoort voldoende ruwvoer bijvoeren, zo ook bij strokorrels (én bij vlas én bij krullen én bij hemparade én bij houtmot). Dus dat argument raakt kant nog wal.
Echt stro ziet er misschien wel mooier uit, maar is vele malen stoffiger, neemt maar heel langzaam/slecht vocht op en je mesthoop is 4x zo groot. Daarbij heb je méér stankontwikkeling (niet goed voor de luchtwegen van je paard en jezelf) en of je nu zo blij moet zijn met een paard wat smerig stro op staat te eten, weet ik niet.
DubbelDun schreef:Toch zag ik als consument liever dat er per zak te herleiden is waar iets vandaan komt en wat er precies in zit. Stickertjes kunnen er tenslotte altijd afvallen.