Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:27

Wat een ellende Dais. Heb je t al geweekt geprobeerd te voeren?

Ik hoor ook best veel problemen om me heen van onze hooiboer, maar ben zelf erg blij met hem. Als ze t niet lusten, ruilt hij kostenloos om. Tegenwoordig zeg ik altijd “doe maar een batch waar je geen klachten op gehad hebt”. Tot nu toe werkt dat

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Ik heb het inderdaad al geweekt, maar dan eten ze het helemaal niet meer.

Ik dacht eerst dat de smaak van de bovenste pakken wellicht was veranderd door de hitte (ligt dicht onder het dak dus is heel warm geworden) en het leek inderdaad zo dat de buitenste pakken aan de zijkant en onderaan beter werden gegeten, maar dat lieten ze ook ineens liggen. Ze ruiken eraan en lopen weg. Er is geen logica in te ontdekken, vannacht hebben ze alles weer opgegeten met smaak :o?

Ik gebruik de restanten die ze niet eten nu als bodembedekking, maar dit hooi is daar niet echt geschikt voor en het is een zooitje met uitmesten :')

Ik ga kijken of ik het (deels) kan verkopen. Dan heb ik ruimte om iets anders terug te kopen en dan kan ik afwisselend voeren.

Het hooi ziet er goed uit en de analyse was ook prima, dus het voelt wel stom om goed hooi te moeten verkopen :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Jeetje, wat lastig als ze een portie hooi echt helemaal niet meer willen vreten... Dat heb ik hier gelukkig nog niet meegemaakt. Soms zijn een paar pakken duidelijk minder smakelijk maar ( misschien ook dankzij mijn obese vreetzak) alles komt altijd wel volledig op

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Frustrerend Dais!

Dat heb ik met mijn vorige partij ook gehad. Ze liepen er enthousiast op af. Meteen een hap=goedgekeurd. Neus ophalen en weglopen=afgekeurd. 3 dagen laten liggen maar ze weigerden echt. Gekmakend.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:25

Dat niet willen eten hier ook gehad. Vooral de pakken die netjes uit zagen. Nu een pak met ontzettend veel stengels erin maar ze eten het goed... dan dat maar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Ik had laatst een voordroog baal die zo zuur rook dat je het op 30m afstand al rook %)
Ze waren er niet bij weg te slaan, zo lekker vonden ze het. Mafketels.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Echt zo frusterend is dat he. Je wilt ze iets goeds voorschotelen en zelf kiezen ze voor fastfood.

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Dais_ schreef:
Echt zo frusterend is dat he. Je wilt ze iets goeds voorschotelen en zelf kiezen ze voor fastfood.

T zijn net mensen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Als ze zelf hun hooi zouden betalen en de dierenartskosten dan zou ik het nog prima vinden ook hoor, maar helaas :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Ik heb nu die hooi en ook nog iets anders erbij, ook zo’n soort analyse maar dan uit Frankrijk.
Blij met verschillende soorten grassen en suiker is prima, mag lager. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding