Wat een ellende Dais. Heb je t al geweekt geprobeerd te voeren?
Ik hoor ook best veel problemen om me heen van onze hooiboer, maar ben zelf erg blij met hem. Als ze t niet lusten, ruilt hij kostenloos om. Tegenwoordig zeg ik altijd “doe maar een batch waar je geen klachten op gehad hebt”. Tot nu toe werkt dat
Dais_
Geplaatst: Gisteren, 09:33
Ik heb het inderdaad al geweekt, maar dan eten ze het helemaal niet meer.
Ik dacht eerst dat de smaak van de bovenste pakken wellicht was veranderd door de hitte (ligt dicht onder het dak dus is heel warm geworden) en het leek inderdaad zo dat de buitenste pakken aan de zijkant en onderaan beter werden gegeten, maar dat lieten ze ook ineens liggen. Ze ruiken eraan en lopen weg. Er is geen logica in te ontdekken, vannacht hebben ze alles weer opgegeten met smaak
Ik gebruik de restanten die ze niet eten nu als bodembedekking, maar dit hooi is daar niet echt geschikt voor en het is een zooitje met uitmesten
Ik ga kijken of ik het (deels) kan verkopen. Dan heb ik ruimte om iets anders terug te kopen en dan kan ik afwisselend voeren.
Het hooi ziet er goed uit en de analyse was ook prima, dus het voelt wel stom om goed hooi te moeten verkopen
Jeetje, wat lastig als ze een portie hooi echt helemaal niet meer willen vreten... Dat heb ik hier gelukkig nog niet meegemaakt. Soms zijn een paar pakken duidelijk minder smakelijk maar ( misschien ook dankzij mijn obese vreetzak) alles komt altijd wel volledig op
Dat heb ik met mijn vorige partij ook gehad. Ze liepen er enthousiast op af. Meteen een hap=goedgekeurd. Neus ophalen en weglopen=afgekeurd. 3 dagen laten liggen maar ze weigerden echt. Gekmakend.
Dat niet willen eten hier ook gehad. Vooral de pakken die netjes uit zagen. Nu een pak met ontzettend veel stengels erin maar ze eten het goed... dan dat maar.
Ik had laatst een voordroog baal die zo zuur rook dat je het op 30m afstand al rook Ze waren er niet bij weg te slaan, zo lekker vonden ze het. Mafketels.
Ik heb nu die hooi en ook nog iets anders erbij, ook zo’n soort analyse maar dan uit Frankrijk. Blij met verschillende soorten grassen en suiker is prima, mag lager.