Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:09

Wat een plaatje!

En ook horsi heerlijke foto

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:18

manzano schreef:
Oh joh wat balen flubberboot. Dat had ik even gemist. Wat zonde van zo'n leuk paard! Heeft hij er verder geen last van?

Hij heeft er totaal geen last van. We hebben hem en Missy beide zowel röntgelogisch als klinisch laten keuren, Pedro voor verkoop en Missy zodat we weten wat er eventueel allemaal kan zijn. Eerst de klinische keuring gedaan en daar was hij echt perfect. Geeneens een stapje van twijfel. Dus van Pedro werden röntgenfoto’s gemaakt terwijl we de klinische keuring van Missy deden. Halverwege de keuring van Missy komt die assistente naar de DA en vraagt hem even mee te kijken. Hij geloofde het zelf totaal niet maar Pedro heeft dus flinke hoefkatrolontsteking op zijn linker voorbeen. Was een grote 3 of kleine 4. Assistente moest zelfs van hem vanuit een andere hoek een foto maken want hij geloofde er niks van. Dierenarts verwacht ook niet dat hij hier last van gaat krijgen mitst hij correct gereden wordt. Toch haken veel mensen af bij zon röntgenfoto.

Prachtige foto boemel!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:46

Jeetje dat verwacht je niet. Zonde! Lijkt me een fantastisch leerpaard! Hopelijk hebben jullie er zelf nog veel plezier van. Al had je hem natuurlijk niet voor niets te koop.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:20

Heerlijk Boemel!

Ik vrees dat ik Nilay wel eens op permanent pensioen moet gaan zetten... Vandaag zijn we 10 minuten in de bak aan de slag gegaan (ik heb er in de afgelopen paar jaar een handjevol keer opgezeten). Hij voelde zo enorm vertrouwd en deed echt zijn best. Maar door de spanning laaide zijn headshaking enorm op. :( Ik ga het de komende dagen nog proberen of het afneemt maar ik vrees het ergste. Als hij na deze weken nog zo is verkoop ik zijn zadel en is het klaar. Ik ben de onzekerheid om zijn welzijn zo enorm zat... Dan ga ik liever volop met Roos aan de slag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:25

Wat vervelend Malenka!
Heeft hij dat altijd al gedaan? Weet je hoe het komt?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:57

Bah wat vervelend zeg. Lastige beslissing!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 05:10

manzano schreef:
Jeetje dat verwacht je niet. Zonde! Lijkt me een fantastisch leerpaard! Hopelijk hebben jullie er zelf nog veel plezier van. Al had je hem natuurlijk niet voor niets te koop.

Ja we waren nogal verbaasd... Maarja, het loopt zoals het loopt en voor nu moet hij dan maar iig blijven. Misschien dat hij in de toekomst nog weg gaat maar dat zien we dan wel.

Oh wat vervelend Malenka!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:12

jemig wat een medisch gedoe bij sommigen van jullie
sterkte

Ik lees wel bij maar ben druk aan het verven in huis, de gang was na 3 jaar eindelijk gestuct en had een plafond erin en een anderen radiator maar alles moest nog geverfd worden. Vandaag begin ik aan de trap, hoop die vrijdag af te hebben en dan is ook mijn vakantie voorbij

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:14

Flubber
dat is dan nog geen ontsteking, dat is dan een bemerking op de Hoefkatrol. Ontsteking is pas als ze ook klinisch niet goed zijn.
Rechtrichten echt enorm belangrijk.
Goed op de achterhand en recht in het lijf. En dan hou je hem gewoon heel :j
Maar idd veel mensen durven dan niet meer.

Oh malenka, wat erg.
Weet je waar zijn headshakig vandaan komt?
Ik heb er hier een staan die het vanuit de pollen doet en die is 90% vrij nu.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:19

Oh zo! Ja ik wist net niet hoe ik het moest noemen. Had ergens gelezen dat alleen de term hoefkatrol niet klopt omdat ieder paard dat had, vandaar dat ik hoefkatrolontsteking gebruikte. Bedankt! Ja dat is precies wat wij doen met hem. Rechtrichten en op de achterhand zetten. Hij gaat dan ook mega gaaf zitten, echt een magisch gevoel! Ik snap ook wel dat veel mensen het tegenwoordig niet meer durven, maar voor ons als verkopers is dat jammer omdat het zo een leuk dier is die echt leuk kan lopen als je hem correct rijdt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:33

Flubberboot ik begrijp dat je dan zegt hij blijft hier voorlopig.

Iemand nog tips? Ik heb helaas geen loods waar ik met aanhanger in kan rijden en pak van kar af haal en dat die gelijk op de plek ligt. Nu met 2e keer pak stro halen heb ik die stom genoeg los gemaakt en nu is de helft van mijn hooi/stro hok bezet door het losse stro. Ik heb dus wel een plaats voor het stro en hooi, ik kan met aanhanger tot aan de deur rijden maar niet erin. (in toekomst komt hopelijk een kipper). Maar hoe krijgen jullie die grote pakken verplaatst? En dan vooral het stuk dat ze van de aanhanger af komen en dan naar de plek moeten.

Ik hoop ooit een manier te vinden om eventueel het pak op rijplankjes te krijgen vanaf de aanhanger dan zou het makkelijk moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:33

En zelf er mee op wedstrijd? Of is dat niet jouw ding?

Hier nog druk met vakantie houden, klussen en plannen maken. Komt een schuilplaats bij weer. Pergola gemaakt.
Vrijdag mijn eerste crossles ooit. Volgende week met de paarden op vakantie :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:38

Nu moet ik zeggen dat ik ook niet geen hoge prijs zou betalen voor een paard met een 3 of 4 op de hoefkatrol.
Want als hij er wel last van krijgt dan ben je wel uitgedaan zeg maar.
Maar inderdaad het hoeft niet zo te zijn.
Misschien gaan jullie er nog wel meer plezier aan beleven dan je altijd hebt gedacht. :)

Joyce
kleine pakjes kopen :P

Een pallet met wielen er onder een optie?
Hebben wij heir 1 voor een grote pak voordroog.
De deur is hier te laag om de trekker binnen te rijden.

Maar dan moet je wel een trekker hebben die hem op de pallet zet

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:56

Flubberboot schreef:
Oh zo! Ja ik wist net niet hoe ik het moest noemen. Had ergens gelezen dat alleen de term hoefkatrol niet klopt omdat ieder paard dat had, vandaar dat ik hoefkatrolontsteking gebruikte. Bedankt! Ja dat is precies wat wij doen met hem. Rechtrichten en op de achterhand zetten. Hij gaat dan ook mega gaaf zitten, echt een magisch gevoel! Ik snap ook wel dat veel mensen het tegenwoordig niet meer durven, maar voor ons als verkopers is dat jammer omdat het zo een leuk dier is die echt leuk kan lopen als je hem correct rijdt.

Als je nu foto’s hebt en over een paar jaar alsnog wil verkopen maak je weer foto’s om te zien of het hetzelfde blijft of toch achteruit is gegaan. Dat maakt het toch wat minder spannend voor een potentiële koper als het hetzelfde blijft

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:04

Duopenotti je hebt me wel al wat geholpen met het woord pallet :D die zijn makkelijk te krijgen en wielen eronder zetten en klaar. We hebben helaas geen trekker om ze te verplaatsen thuis. Maar als ik ze kan laten schuiven vanaf de aanhanger op een pallet ben ik ook alweer iets verder. (mmm ronde pakken kun je rollen natuurlijk..... ook een optie)

We hebben nu steeds kleine pakjes gehad. Maar een groot pak scheelt best wel wat aan kosten. Daarbij kan ik dan ook in geval van nood mijn mest kwijt waar ik hooi en stro haal. Nou ja volgens mij nu ook wel met alleen stro halen. (daarom lijkt mij kipper ook wel zo handig voor de mest).

Voor nu moet ik zaterdag wel grote (100 kg in dit geval) halen omdat ik gewoon teveel plek opslok met het stro. Dan kan ik ook even kijken wat mij beter bevalt. Haal dan wel gelijk 2 pakken alleen Guus vreet al 8 tot 10 kg per dag dus 100 kg is zo op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:06

Haha Tetje vergeeft het je vast wel flubberboot! En Pedro is zo gaaf <3 dat komt echt wel goed. Hij wil gewoon niet weg bij jullie

Boemel, heerlijk, ik wil dat ook met Amy en Kaatje

Malenka dat hoofdschudden is zo frustrerend, heb zo geen tips maar ik denk als het met spanning te maken heeft zou ik echt ff terug naar de basis.

Hier mega mega druk met het huis. Paarden doen t goed. Kaatje is niet meer kreupel en glimt als een nieuwe _O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:13

@marjan: fijn dat Kaatje goed loopt en ze glimt je idd tegemoet.

@malenka: sneu van dat shaken. Kan het ook met de hoge temperatuur te maken hebben dat ie er meer last van heeft (naast de stress)?

Vandaag weer té warm, morgen gelukkig weer wat minder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:22

Ja morgen wat minder: vandaag 32 morgen 31 _O-

Marjan, ze ziet er goed uit. Fijn dat het beter gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:26

Oh, dan was het overmorgen :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:31

Wat heerlijk dat je de paarden nu thuis hebt horsii <3

Hele leuke foto Boemel! Mooi pad is dat ook, kriebelt het dan niet om je eigen paarden daar op de foto te zetten? :D

Jeetje dat verwacht je ook niet Flubberboot, toch even schrikken! Maar fijn dat je zelf zo lekker met hem aan de slag kunt.

Fijn dat het weer beter gaat met Kaatje Marjan!

Oh wat frustrerend Malenka :(:) Snap je gevoel heel goed, het is zo’n pijnlijke aandoening en je kunt vaak zo weinig voor ze doen... Is hij seizoensgebonden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:45

DuoPenotti schreef:
Ja morgen wat minder: vandaag 32 morgen 31 _O-

Marjan, ze ziet er goed uit. Fijn dat het beter gaat.

:))

Ik heb kleine pakjes hooi ivm opslag ed idd. Dus kan je ook niet adviseren over wat anders Joyce.

Ik baal een beetje.... ik heb bij mijn spaanse vriend z'n zadel meegekocht. Ik zit er echt heerlijk op en eindelijk geen last van mijn rug. Nu heb ik door omstandigheden amper gereden laatste tijd, maar afgelopen zondag een ritje gemaakt. Helaas paardlief nu gevoelig op z'n rug. Vrees dus dat ik toch wat met dat zadel moet :(
Heb nog stiekem hoop dat komt door een onderlegger die ik nieuw had en eronder had, maar baal toch wel.

Afbeelding
Was wel heerlijk ritje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:09

Het ziet er uit als mijn 'achtertuin' :)
Balen van het zadel wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:11

Haha, ja zo op de foto lijkt dat idd wel ja.
Daar reden we vroeger altijd (Ede) toen ik nog in Utrecht woonde.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:20

Nilay schud inmiddels al meer dan 10 jaar. Het hele jaar door. Het is echt de aangezichtszenuw. Maar ik ga hem niet op de trailer zetten voor PENS behandelingen. Vervoer op wielen vind hij niet leuk en wil ik hem niet meer aandoen. Hij is inmiddels ook alweer 19. En waar die ik het dan precies voor?

Met het juiste management is het gelukt om hem vrijwel vrij van schudden te krijgen in de paddock. Hij deed het eerder namelijk veel heftiger en ook als hij gewoon los in het weiland of de paddock stond. Maar met spanning gaat hij dus toch ook nu weer schudden.

Hij zag er op de paddock nog rustig uit. Vandaar dat ik het geprobeerd heb. De komende dagen gewoon nog een paar keer. Misschien neemt de spanning voldoende af of was het toch iets anders. Maar ik vrees dat het gewoon genoeg is geweest. We zijn klaar met doctoren en tegenslagen. Laat hem dan maar lekker op de paddock staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:24

Groot gelijk. Ergens is het een keer klaar en als hij in de paddock wel happy is dan is dat ook gewoon goed toch. Wel heel jammer natuurlijk, maar fijnste voor Nilay dan.