Ik heb ook van die ongenode gasten, maar vandaag een mooi groot exemplaar in de klem gevonden. Weer een rat minder... Niet dat die ene zo veel uit maakt... Ik zie ze elke avond met minimaal 3 in de paardenstal alle mesthopen van mijn merrie uit elkaar trekken.

Hier ook drukke weg, dus alleen twee binnenkatten die nog nooit een muis of rat hebben gezien in hun leven.
Zonde van de ring. Wat zei ML? Mag je een nieuwe uitzoeken?

Paar jaar geleden was ik fanatiek aan het sporten, mijn buik werd er niet slanker van, mijn vingers wel. Ik deed dan maar expres altijd handschoentjes aan om te voorkomen dat mijn ringen spontaan van mijn vingers gleden op stal. Toen ik weer normaal ging doen, was dat gelukkig niet meer nodig.
Superpony, ben benieuwd? is jouw shet een beetje fanatiek met springen? Heb je officieel springmateriaal of zelf iets gemaakt? Ben nog aan het dubben voor springmateriaal. Ik gebruik nu afrasteringspalen en de bakrand... Dat is wat beperkt.. Hij vind het wel voorzichtig leuk en hij hoeft natuurlijk geen heel parcours te springen, maar het is best goed voor zijn conditie en voor de afwisseling natuurlijk ook heel fijn.
Vandaag met hem geoefend met dubbele lijnen. Ik heb een kaptoompje maar er zit dus geen stuur op. Hij snapt niet dat druk op links betekent dat hij moet meegeven, hij doet het eerder andersom. Ik moet even drie stappen terug, maar het is zo lang geleden dat ik me met jonge paarden bezig hield dat ik even ernstig moet bedenken hoe ik hem dat moet uitleggen...
Verder vandaag de laatste hand gelegd aan het tussendeurtje van de shet stal. De onderdeur hadden we vervangen door een half zo hoog exemplaar zodat hij ook naar buiten kan kijken. Maar voor de winter is het wel lekker dat het weer helemaal dicht kan als de wind verkeerd staat ofzo. Dus ML heeft een tussendeurtje gemaakt die precies tussen de oude bovendeur en de nieuwe halfhoge onderdeur past. Nu alleen nog alle metalen delen in de verf zetten en dan is het klaar. Ik denk precies op tijd voor de horrorwinter..