Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:55

Wat een geweldige actie; twee poezen uit het asiel en een nieuw vrij leven en muizen mogen vangen... :j

Ik heb ook van die ongenode gasten, maar vandaag een mooi groot exemplaar in de klem gevonden. Weer een rat minder... Niet dat die ene zo veel uit maakt... Ik zie ze elke avond met minimaal 3 in de paardenstal alle mesthopen van mijn merrie uit elkaar trekken. :(
Hier ook drukke weg, dus alleen twee binnenkatten die nog nooit een muis of rat hebben gezien in hun leven.

Zonde van de ring. Wat zei ML? Mag je een nieuwe uitzoeken? :o (ring, niet ML).
Paar jaar geleden was ik fanatiek aan het sporten, mijn buik werd er niet slanker van, mijn vingers wel. Ik deed dan maar expres altijd handschoentjes aan om te voorkomen dat mijn ringen spontaan van mijn vingers gleden op stal. Toen ik weer normaal ging doen, was dat gelukkig niet meer nodig.

Superpony, ben benieuwd? is jouw shet een beetje fanatiek met springen? Heb je officieel springmateriaal of zelf iets gemaakt? Ben nog aan het dubben voor springmateriaal. Ik gebruik nu afrasteringspalen en de bakrand... Dat is wat beperkt.. Hij vind het wel voorzichtig leuk en hij hoeft natuurlijk geen heel parcours te springen, maar het is best goed voor zijn conditie en voor de afwisseling natuurlijk ook heel fijn.
Vandaag met hem geoefend met dubbele lijnen. Ik heb een kaptoompje maar er zit dus geen stuur op. Hij snapt niet dat druk op links betekent dat hij moet meegeven, hij doet het eerder andersom. Ik moet even drie stappen terug, maar het is zo lang geleden dat ik me met jonge paarden bezig hield dat ik even ernstig moet bedenken hoe ik hem dat moet uitleggen...

Verder vandaag de laatste hand gelegd aan het tussendeurtje van de shet stal. De onderdeur hadden we vervangen door een half zo hoog exemplaar zodat hij ook naar buiten kan kijken. Maar voor de winter is het wel lekker dat het weer helemaal dicht kan als de wind verkeerd staat ofzo. Dus ML heeft een tussendeurtje gemaakt die precies tussen de oude bovendeur en de nieuwe halfhoge onderdeur past. Nu alleen nog alle metalen delen in de verf zetten en dan is het klaar. Ik denk precies op tijd voor de horrorwinter..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:04

Caily schreef:
Katten heb ik hier niet ivm drukke weg, er zijn er 4 aangereden hier voor de deur.

Qua uitmesten was er hier toch iemand die lampen op de kruiwagen had gemaakt? Is dat geen idee?

Daarom heb ik binnenkatten. :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:20

MiniMe van mij die kon pas springen! Ging met gemak over haar eigen hoogte van 1 meter heen. Ik maakte dan ook zelf cavaletti's van dunnere balken, maar vond dat erg handig omdat je daar de hoogte en de breedte mee in kon.

Was altijd wel jammer als ik er net weer een paar gemaakt had, een ander op Lona ging springen (deed dat zelf niet meer met haar, maar had het haar wel geleerd) en ze te lui was om haar poten op te tillen bij een andere ruiter en gewoon binnen 3 pogingen al mijn nieuwe cavaletti's had gesloopt :+ . Dat was dan weer een nadeel van dunnere balken en zon kanon van een tuiger erbij...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 19:27

Oh flew dat is wel heel erg ideaal zeg!
ClauH deze katten kosten niks. Niemand wil ze hebben omdat ze schuw zijn. Wel vragen ze om een donatie maar het bedrag bepaal je zelf. Twijfel heel erg hoeveel te geven. Ze hebben ze geënt, ontwormd, ontvlooid en geneutraliseerd zoals ze dat zelf zeggen :P niet goedkoop.
Misschien adopteert mijn moeder nog 2 broertjes die al jaren in het asiel zitten maar vanwege dieet en ziekte niet worden geadopteerd. Ik vond ze zo schattig maar 4 in 1 keer krijg ik thuis niet verkocht. Maandag wordt ze gebeld door de beheerster of ze bij een hond kunnen. Zou wel tof zijn. 4 katten weer een huis!

Ik had altijd een lamp op de kruiwagen maar die kruiwagen is gesneuveld. Geen gek idee om op de nieuwe weer een lamp te monteren!

Wat leuk greendragon ben je de shet aan het beleren? Tof dat de shet nu ook over de stal kan kijken. Weer lekker bezig geweest zo te lezen.

Whaha MML, dat is alsof ik onze shet (fanatiek) en Shire hoor (doorheen is net zo makkelijk). Toch leuk zulke verschillende paarden. Kan GVR springen of mag dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:33

Ja zal vast mogen, lijkt mij alleen maar goed voor zijn achterhand te versterken, cavaletti's lopen en springen. Maar wat ik vroegah allemaal leuk vond om te doen; springen, crossen, dressuur, marathons, moet ik nou eigenlijk niet meer aan denken...

Moet dus eigenlijk nog steeds een paar springbalken gaan maken of regelen, hier ligt niks. Maar dan ga ik hem zeker wel vrij laten klooien ermee.

Zal eens vragen of ik een paar weidepalen mag pakken die niet in de grond staan. En er paar strepen witte verf op kwakken zodat hij ze ziet liggen...

Lona kon trouwens ook prima springen hoor, die ging 3 meter hoog over 50 cm, vandaar dat ik dat toen ik ouder werd even niet meer ging doen... :7 Dat was gewoon een varken als een ander erop zat <3 Durfde je niets, liep ze zo naar mij toe en zette gewoon geen stap meer of ik moest het zeggen. En ik had een vriendin, die op haar mee naar buiten ging en haar dus best kon rijden, maar die kreeg er echt niet over een hindernis heen met goed fatsoen, was stiekem best humor...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:35

Selka wat goed dat je 2 'kansloze' katten adopteert :D bij jou krijgen ze het leven wat ze willen, geen gedoe met schootzitten, lekker jagen en vrij op het erf :D Hoe ga je ze eigenlijk 'binden' aan je erf? Eerst een tijd opsluiten in de schuur of een box kat-proof maken?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:43

Helemaal vergeten maar super tof inderdaad dat je die katten adopteert!
Anders zouden ze niet snel een huisje vinden :(:)

Wonder boven wonder leven alle3 mijn katten nog ondanks de 60 weg voor mn deur (waar ze dus 80 rijden).
1tje is zo arrogant/dom dat hij sloom oversteekt en denkt dat de auto's wel voor hem stoppen _-:(

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:17

Super leuke katjes!

Wij zijn NOG STEEDS op zoek naar een blauwe kitten. Mag gewoon een HTK kat zijn, maar ze zijn schaars hier in het hoge Noorden :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:30

Heb je voorkeur voor kater of poes Djoena? Ik weet denk ik wel iets. Heb al een berichtje voor je gedaan en zal je een pb doen als ik antwoord heb :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:33

Ik heb een blauwe, half Brit. Gewoon uit het asiel in het hoge Noorden. ;)

Hier in ons tv-meubel:

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:34

Caily schreef:
Heb je voorkeur voor kater of poes Djoena? Ik weet denk ik wel iets. Heb al een berichtje voor je gedaan en zal je een pb doen als ik antwoord heb :)
Thanks!
Poes :j en onder de €50,- :+
Enten, chippen, steriliseren kan hier allemaal geregeld worden :j

Oh echt flew? Ahhh lieve foto! <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:37

Ik laat je het weten!

Wat een heerlijk plekje heeft hij gevonden met zn hoofd in de zon <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:37

Afbeelding

Nog eentje met zijn vachtje in de zon. Gezellige bolle toet. Hij is echt vreselijk lief, ligt nu ook heerlijk op schoot. Kwam bij ons met een gedragsprobleem, maar dat wisten we en hebben we min of meer opgelost.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:39

Hij is echt heel knap Flew <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:42

Klopt. Dat was ook zijn probleempje in het asiel. Hij is superknap, maar ook onberekenbaar en mensen zijn dan toch geneigd om te denken dat het wel meevalt. Gaan dan vooral voor de looks en niet het karakter en dat gaat vroeg of laat mis.

We hebben hem nu drie jaar en het zal nooit een kat worden die je bij kinderen kunt laten. Tegen bezoek is hij wel heel vriendelijk in eerste instantie, maar we waarschuwen nog altijd. Hij kan namelijk uit het niets toch nog bijten/in je arm hangen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:43

Flew schreef:
Klopt. Dat was ook zijn probleempje in het asiel. Hij is superknap, maar ook onberekenbaar en mensen zijn dan toch geneigd om te denken dat het wel meevalt. Gaan dan vooral voor de looks en niet het karakter en dat gaat vroeg of laat mis.

We hebben hem nu drie jaar en het zal nooit een kat worden die je bij kinderen kunt laten. Tegen bezoek is hij wel heel vriendelijk in eerste instantie, maar we waarschuwen nog altijd. Hij kan namelijk uit het niets toch nog bijten/in je arm hangen.

Mijn opa en oma hadden zo'n (rode) kater := ook als je dan door het donker liep in huis hing hij in je benen :oo

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:46

Dat doet Charlie inmiddels niet meer. Eerder hing hij ook nog wel eens in mijn enkel inderdaad. :')

Tegenwoordig gaat het heel goed. Soms heeft hij nog wel eens een oeps, maar 9 van de 10 keer corrigeert hij zichzelf dan wel. Het is gewoon een kat waarbij je uit moet kijken als je niet gebeten wil worden. Mij zal het een zorg zijn, dus ik aai en kroel gewoon en accepteer dat er soms wat tandjes in mijn arm staan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:49

Bijt hij dan ook echt door? Die kat van mijn opa en oma niet, alleen als je je hand/arm/voet wegtrok :+ Ik kon ook alles met die kat, maar mijn zus was als de dood voor hem :=

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:51

Tegenwoordig niet meer, maar hij heeft bij ons beide wel eens dooRRRgebeten ja. Nu is het meer gewoon 'hap', waarna hij vast blijft houden. Als je corrigeert, laat ie los. Tenzij hij in een dwarse bui is, dan bijt ie na een correctie nog net even wat harder. ~~}>
Laatst bijgewerkt door Flew op 24-11-18 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:55

Flew schreef:
Tegenwoordig niet meer, maar hij heeft bij ons beide wel eens doodgebeten ja. Nu is het meer gewoon 'hap', waarna hij vast blijft houden. Als je corrigeert, laat ie los. Tenzij hij in een dwarse bui is, dan bijt ie na een correctie nog net even wat harder. ~~}>

:oo _O- _O- Draak

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:56

Ik zie nu dat mijn telefoon heeft gecorrigeerd naar doodgebeten. :') :')

Zo gemeen is ie nou ook weer niet. :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:09

Djoena schreef:
Flew schreef:
Tegenwoordig niet meer, maar hij heeft bij ons beide wel eens doodgebeten ja. Nu is het meer gewoon 'hap', waarna hij vast blijft houden. Als je corrigeert, laat ie los. Tenzij hij in een dwarse bui is, dan bijt ie na een correctie nog net even wat harder. ~~}>

:oo _O- _O- Draak

_/-\o_ _O-

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:45

Hahaha Flew. Zou wat zijn. Het is inderdaad een hele knappe kat.

Wij hadden vroeger ook zo'n katje. Zo'n type van de whiskas reclame.
Die kon ook ineens in je hand of arm hangen.

Karin, wat balen van je trouwring. Ook lastig dat je niet waar je hem verloren bent.

Wat leuk Selka dat die 2 katten bij jullie mogen komen wonen. Nu maar hopen dat ze goed ongedierte vangen :+

Ik maakte vroeger altijd hindernissen van (houten) kistjes (mijn vader is landbouwer en had die altijd volop voor de aardappelen) Maar nu ben ik heel sjiek aan echte hindernissen begonnen.
Bij een bedrijf hier hadden ze mooie sets in de aanbieding (nog wel veel geld hoor) De balken waren nog hout zeg maar,dus die heb ik geverfd.
Cavaletti's heb ik samen met mijn man gemaakt. Best ff werk,maar dan heb je ook wat.

Was alweer een tijdje geleden dat ik om raad had gevraagd mbt het huurhuis waar we nu in zitten en te koop komt.
Dat schiet dus echt niet op hè. Ik had een bod gedaan. Vrij laag ,maar dat was omdat ik zo baalde dat we 's ochtends vroeg wakker werden van gedrup in de slaapkamer.
En ook omdat ze zelf niet eens weet wat ze ervoor wilt hebben.
Dat bod heeft ze dus afgewezen en toen heb ik gevraagd of ze weet wat ze ervoor wilt hebben.
Krijg ik weer een vaag antwoord. Heb ik een beetje geirriteerd op gereageerd met : volgens mij wil je het niet aan ons verkopen,want je hebt je blijkbaar niet in verdiept wat de woningmarkt doet.
Enfin, na een telefoongesprek hebben we weer een bod gedaan (zonder taxatie!) en ook dat heeft ze afgewezen.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje 'pissed' want ze komt ook niet met een tegenbod.
Toen ik in de mail vroeg om een taxatierapport,vertelde ze tijdens het telefoongesprek dat ze eerst wil opknappen ,want dan werd het meer waard (ofzo.... 8)7 ) En met opknappen bedoelt ze : hier en daar een likje verf en het terras afbouwen (hekwerk eromheen)
Ik heb nu niet meer op haar gereageerd,want ik ben ff helemaal klaar met haar.

Sorry voor de lange post :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:50

Hier 4 katten.
2 Heb ik er 2.5 jaar geleden opgehaald iets verderop voor 15 euro.
Kort daarna vond ik een kitten bij ons in de bosjes.
Niemand zich voor gemeld dus ze is blijven plakken.
Helaas was ze iets ouder dan geschat en was ze een half jaar later zwanger >;)
4 kittens...2 zijn er naar een nieuw huisje gegaan waaronder iemand op bokt en 2 zelf gehouden.
1 daarvan is van het zomer platgereden :(

Stond vanavond een gratis af te halen 5 jarige shet hengst op een Duitse fb pagina.
Hopelijk gaat hij naar een betrouwbaar iemand :n
Zag er nog best leuk uit ook.

Noordje, hebben jullie ook al andere huizen bekeken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:58

Ow, wat fijn als er weer wat asiel katten een fijn plekje krijgen. Zeker de zwarte, want die schijnen het moeilijkst een plekje te vinden.

Wij hebben een zwarte van een jaar en die was ook ''over'' en werd anders verdronken.

De rooie was ergens gedumpt en hebben wij meegenomen. Zag er niet uit en beet en haalde erg uit, ook naar de honden. Ik had wel even spijt, maar hij voelde zich wel echt thuis. Onze vorige rooie was ook een herplaatser en belachelijk lief. Nu 3jr later is deze ook echt belachelijk lief. Hij is ook echt vreselijk aanhankelijk geworden, tegen het vermoeiende aan, maar beter verwend dan verwaarloosd.

Greendragon; wij hebben 3 cavaletti's. Zijn balkjes in een kruisje, dus kan ze op 3 standen zetten. Onze shet kochten we voor onze zoon toen hij 3 was en de shet was 2. Eerst wat op gezeten, gepoetst en mee gewandeld. Later echt veel mee gereden, tegen het serieuze aan, dus stond ook wel goed aan de hulpen.
Ik deed wel veel longeer en dubbele lijnen om te ondersteunen. Vrijspringen deden we ook altijd al en hij sprong altijd al hoog met mooie techniek. Verder nam ik hem echt altijd mee aan de hand naar het bos naast mn andere ruin. Later ook mn merrie of alle 3/4 mee.

Hij is western gereden, kan ook wat kleine dingetjes. Toen onze zoon te lang werd, wat stil gestaan qua werk en toen op een stal geholpen met aanspannen voor de sulky. Dat ging echt zo snel en shet was altijd heel enthousiast.
Ze springen meestal samen vrij, maar nu mn ene ruin niet meer mag, springt hij vaak samen met de quarter merrie van 25 die er ook enthousiast van wordt.
Gister ook een in-uitje gelegd.

Shet springt ook vrij makkelijk over eigen hoogte (95cm) Maar nu vanwege leeftijd, doe ik max 2 cavaletti's, maar niet altijd. Als hij er 1x over is geweest, blijft hij zelf gaan.

Vanwege de dieren kijk ik ook anders naar huizen. Nu is onze tuin afgesloten en blijven katten in de tuin. Straks zou ik ze liever loslaten ivm voer enzo, maar teveel huizen liggen dicht aan een weg. En kwam er gister eentje tegen aan een spoor, dus dan haak ik alweer af.
Onze zwarte rent als een gek, klimt als de beste, maar gaat na een gekke bui gewoon midden op de weg liggen, dus dat is echt niks of moet deze 2 echt weer binnen houden, stuk tuin afzetten en iets anders verzinnen tegen de muizen.

Nu zijn er overigens ook geen katten tegen de muizen. Zie weinig muizen en er zijn wel buurkatten, maar toch.....