Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
[***] schreef:Ik lees nog steeds mee hoor. Zie mooie honden, stallen, veel water (jaloers) en nieuwe aanmeldingen (welkom!).
Volgens mij zijn er in dit topic ook mensen met Cushingpaarden? Ik heb vandaag de uitslag van mijn oude dibbes gekregen en hij is positiefen heb Prascend voorgeschreven gekregen. Ik lees nare berichten over de bijwerkingen van Prascend. Heb dit uiteraard met de dierenarts besproken en die geeft aan dat ik gewoon met 1 tablet per dag moet starten. Wat zijn de ervaringen van de mensen hier?
[***] schreef:Maartje_M schreef:Cheetah is pas 18 en staat denk al 4 jaar op medicatie. Hij wordt ieder najaar weer lusteloos en valt dan heel erg terug en ik denk ieder jaar dat hij er niet doorheen gaat komen...
Geef jij het hele jaar door dezelfde dosis? Of in het najaar een hogere?
_Penotti schreef:Daar trapte die van mij niet in.
En dan lustte hij daarna alle appels niet meer.
Sneeuwwitje dat hij was en dacht dat ik de heks was die hem bleef vergiftigen
Dat werd dan wat nat of zo en gaf meteen vieze smaak?
Kleine beetjes muesli in de hand en het daar tussen doen, maar nooit in hetzelfde handje.
Dan 2 handjes en 3e handje met pil en dan het eerste handje al met pil en dan de 5e pas enz enz.
Dat lukte nog het beste bij hem.
Foreverkliek schreef:Hier helaas ook 2 ppid-ers gehad. Of je paard wel of geen bijwerkingen krijgt is op voorhand niets van te zeggen. Er is nooit fatsoenlijk onderzoek naar gedaan en het aantal paarden wat bijwerkingen krijgt is sowieso niet zo groot. Maar de bijwerkingen zijn wel naar, al zijn de gevolgen van ppid dat ook. Ik heb iig nooit opgebouwd en daar nooit problemen mee gehad. Roos op 1 pil begonnen, toen de waarden onder controle waren terug naar een half en een paar jaar later naar 3/4 gegaan. Paard is 33 geworden. Zij had geen last van de sr wat goed uitkwam want dit was in de tijd dat het nog cushing heette en er niets bekend was over de sr. Kliek was helaas een ander verhaal. Ook begonnen op 1 pil en het eerste jaar kon hij terug naar een halve pil maar bij hem was de tumor agressiever en in de sr had hij 2,5 pil per dag nodig om een beetje zichzelf te blijven. Overigens trainde ik daar nog 5x per week mee, soms aangepast als hij zijn dag niet had. Maar ze kunnen er behoorlijk fit oud mee worden.
Als ik jou was zou ik nu niet te voorzichtig beginnen eerlijk gezegd. Na dit weekend start de sr weer en gaan de waardes stijgen.
Heel veel succes, het blijft een nare diagnose.
Maartje1990 schreef:Wat een naar nieuws [***]! Jij hebt getest op basis Van symptomem?