Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:48

Die met bal is duur, maar zag hem een tijdje terug ergens gebruikt voor veel minder. Wilde hem bijna alvast kopen, want ik vind het echt een super investering. 1 nadeel, hij is wat lastig schoonmaken, maar het is wel prima te doen.

Wij hebben tattoo's, geen trouwringen, want mn man was ook bang hem kwijt te raken en mag hem bij werk sws niet om.
Ik ben oook erg gehecht aan mn ringen, ketting en armbandjes. Trouwringen van mn opa en oma en de armband van mn broer die ik hem zelf heb gegeven van mn gespaarde geld toen hij 16 werd. Een ring van mn zoon uit de lijn van m'mamoer ofzo? Beeld moeder en kind uit. De ring dat ik 18 werd. Een ring dat mn man gaf onze eerste kerst en de ring waarmee hij me heeft gevraagd. Handen vol, maar allemaal met betekenis.

Ooit was ik een oorbel kwijt, een ringetje. Had op kast gelegen. Toen hadden we thuis nog vloerbedekking. Toen we gingen verhuizen kwam hij onder de kast vandaan. Toch door de pollen van tapijt eronder gekomen ofzo.

Mer, wat balen zeg. Maar komt vast goed, je bent al een heel stuk op weg!

Greendragon, zonde, maar wie weet leert hij ervan. Ik moest ook eerst 100x zeggen dat echt elk kruimeltje mest uit paddock moet en het lijkt wel te werken..
Met spullen verzint mijn man allemaal rare plekjes. Of hij draait weer ergens een schroef in en hangt iets op als hij niet weet waar hij het moet laten.

Vandaag ook de shet laten springen :) Zo leuk. geweldige techniek heeft die kleine <3

ML en zoon zijn naar de queen film. Normaal kijken mn man en ik naar the Voice samen, maar dat kijken we morgen wel terug. Ik vind dat gewoon lekker luchtige tv.
Ben benieuwd wat ze van de film vinden. Zij gaan paar keer pj samen naar film. Ik heb daar te weinig geduld voor. En ik heb sws al vaker tussendoor wat moeder-zoon tijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:08

Ringen...kwijtraken. Groot risico idd. Heb zelden een ring om.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:10

MiniMeLona schreef:
Vind metaaldetector wel een goeie trouwens!

Die heb ik toendertijd gehuurd. Week lang gezocht. Niks...dag dat hij terug moest, nog een poging. Lag hij in de inloopstal. Onder het hooi en stro. Mazzel gehad.
Durfde hem erna eigenlijk niet meer om te doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:41

MarliesR schreef:
Oohh wat balen van de trouwring zeg! Ik zou dan wellicht ook eens kijken naar het huren van zo'n metaaldetector?

Ik zal de eerste winter eerst maar gewoon moeten gaan slepen met jerycans haha. Zo'n balsysteem had een eerdere kennis, werkte super! Maar inderdaad niet echt goedkoop.

Je kunt een oproepje doen bij een forum of facebookgroep met mensen die graag zoeken met zo'n ding. Wie weet willen ze wel zoeken tegen kleine beloning als ze hem vinden en afspreken wat jullie doen als ze iets anders van waarde vinden .

Ze gaan vaak zoeken op plekken, gewoon voor de lol. Wel afspraken maken dat ze niet je weiland helemaal omgraven

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:59

Als ze nou graven op de plekken waar JKK staat heb ik win win :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:15

Iemand is vanmorgen 2 aanhangers mest komen halen.
Scheelt een berg :D
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:54

Karin_deB schreef:
Ik kom er net achter dat ik mn trouwring kwijt ben :oo ;(

Als ik hem op stal/buiten verloren ben vindt ik hem nooit meer terug vrees ik..

Ik heb eventueel een metaaldetector. Waar woon je? Mag ook in PB :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:44

Hoi allemaal! :wave:

Ik lees al een tijd stil mee, maar heb nu toch een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wij gaan volgend jaar verhuizen en dan kunnen de paarden ook aan huis komen te staan. Nu las ik dat een aantal van jullie de mest ook zelf wegbrengen op een aanhanger. Dit gaan wij ook doen, maar vroegen ons af of jullie een kieper aanhanger hebben of een gewone? Hebben jullie hier een handig trucje voor?
Verder lees ik weer stil mee voor meer tips en trucs :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:59

Wij hadden een gewone aanhanger, wel gedroomd van een kieper. Noodzakelijk is wel dat je de achterwand naar beneden kan slaan. Verder gewoon leeg scheppen. Ik ben er inmiddels mee gestopt en gooi de mest gewoon op het land wat we uitslepen/harken. Maar ik heb 3ha weiland en gooi daar nu mest van 2 paarden op, heb nog 3 paarden permanent op de wei lopen. Dus dat beetje extra mest merken we in het voorjaar echt niet meer...

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:16

Wij hebben een kieper, echt heel blij mee. Anders heb je de mest 2x in "handen".

Zijn jullie ook wel eens ontzettend trots op jezelf? Ik heb 3 slowfeeders en een stolp. Erg tevreden met de stolp behalve dat ze daar enorm stonden te schrokken.

Al eens in de weer geweest met een pallet en een net met musketon haken en een frame met een net, maar het was of veel werk of zo stuk.

Nu had ik van de week bedacht het net in de onderkant van de stolp vast te maken. Nu hoef ik alleen de stolp nog maar over de baal te zetten en het net valt er zo overheen.
Zo trots op mijn slimme idee ha ha. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
Nu hopen dat ze het niet slopen :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:33

Marieke ik heb een kieper, zoveel fijner en sneller

Clauh wat slim bedacht, scheel weer dubbbel werk

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 17:36

Ah dat is lekker Karin!

Wij huurden een kieper. Eerste keer een gewone gedaan maar we waren snel genezen..

Wow slim idee ClauH, ik duim met je mee dat ze het niet slopen.

Vanochtend heb ik 13 volle kruiwagens (160ltr) mest geschept en op m’n compost hoop gegooid. Dat viel even tegen. Ben nog niet eens op een kwart van wat ik wilde doen. Wel het meest vervuilde stuk gepakt. Ik ben bang dat ik voortaan toch in t donker moet mesten :(

Daarna naar het asiel gegaan en 2 katten geadopteerd. Zij komen de ongewenste huisdieren van de paarden bestrijden :D aan de namen wordt nog gewerkt. Ze het nu ecstasy en lace...
Afbeelding

Afbeelding

Welke zwart is onduidelijk :+ ze moeten ze eerst vangen en kijken welke de kater is. Het zijn verwilderde, niet aaibare katten.
Laatst bijgewerkt door Selka op 24-11-18 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:38

Ik mest in het najaar altijd in het donker, twee keer per dag. Heb een goede hoofdlamp en zo ga ik de paddock door. Leuk is het natuurlijk niet, maar wel goed te doen.

Jij hebt een weiland zeker? Misschien doordeweeks in het donker de vaste poepplek wat bij houden? Kun je de rest bij daglicht doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:39

Net als flew werk ik met een hoofdlamp, als ik het laat liggen wordt het een rommel en veel te veel . ook trekken vogels en mestkevers het dan uit elkaar

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 17:41

Ja klopt. Wei en paddock. En vreselijke smerige paarden zonder vaste poepplek.. als het straks heel nat wordt wil ik ze beperken tot een halve ha dat scheelt alweer iets.

Mijn hoofdlamp geeft 3000 lumen dus dat is best aardig maar ik ben zo nachtblind als de pest haha

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:43

Lastig dat ze geen vaste plek hebben. Dat hebben die van mij wel en het is nog naast de composthoop ook. Ideaal als je het mij vraagt. Er ligt ook nog wel eens een drol in de stal of een paar meter verderop, maar verder niets.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:46

Hier ook met een hoofdlamp.

Wat leuk die katten <3 Ik wil er ook graag 2, maar heb geen zin om adoptie en castratie kosten te betalen eerlijk gezegd. Dus ik hoop op 2 boerderij kittens in het voorjaar.

Citaat:
Dat hebben die van mij wel en het is nog naast de composthoop ook.
wow daar word je toch gewoon jaloers op :Y)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:48

Ik mest alleen de paddock uit. Daar poepen ze nauwelijks. Voeren doe ik op de wei en schuilstal. Poep dus ook in de wei maar die willen we omtrekken van het voorjaar dus laat het liggen.

Slim bedacht Claudia

Leuke katten. Vind XTC wel een grappige naam. Onze aanloper heet gewoon poes.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:07

ClauH schreef:
Hier ook met een hoofdlamp.

Wat leuk die katten <3 Ik wil er ook graag 2, maar heb geen zin om adoptie en castratie kosten te betalen eerlijk gezegd. Dus ik hoop op 2 boerderij kittens in het voorjaar.

Citaat:
Dat hebben die van mij wel en het is nog naast de composthoop ook.
wow daar word je toch gewoon jaloers op :Y)

Haha ja fijn hè, zindelijke paarden.

Voor wat betreft de kosten van katten.. Ik heb een asielkat en een boerderijkat. Die eerste is echt goedkoper geweest hoor. 90 euro inclusief chip, enten en castratie. Voor de boerderijkat moesten we dat zelf nog regelen... Kaching!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:10

Citaat:
Voor de boerderijkat moesten we dat zelf nog regelen... Kaching!

Dat is waar, heb ik niet aan gedacht.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:13

Flee moest je voor die B kat ook nog €90 betalen dan? Castreren kan in het voorjaar vaak heel voordelig

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:30

Wooow wat een mest :oo
Ik mest hier 2x per week de wei maar heb er natuurlijk maar 2 (1.5 eigenlijk) staan haha.
De paddock mest ik dagelijks, bij laatste voerrondje voor de nacht schep ik ook nog poep, dat kan gelukkig dankzij de 3 bouwlampen boven mn bestrating.

Slim idee ClauH!
Hopelijk houden ze het heel.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:39

belle_boef schreef:
Flee moest je voor die B kat ook nog €90 betalen dan? Castreren kan in het voorjaar vaak heel voordelig

Nee, die heb ik van de boerderij mee gekregen als kitten. Bleek ook nog een hartruisje te hebben, dus moest een speciale narcose. Duur grapje hoor!

Vaak kun je verwilderde katten van het asiel zo meekrijgen of tegen een vrijwillige donatie. Is ook nog wel de moeite waard om te onderzoeken als je een muizenvanger wil.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:42

en via het asiel zijn ze ook gechipt en gecastreerd

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:50

Katten heb ik hier niet ivm drukke weg, er zijn er 4 aangereden hier voor de deur.

Qua uitmesten was er hier toch iemand die lampen op de kruiwagen had gemaakt? Is dat geen idee?