Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:50

Maar wat ga je dan doen? Zelf betalen? Huis verkopen (met al die troep?). Dit is wel een hele rare zaak.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:53

Fabster schreef:
Km ik net thuis, staat Leo echt enorm te kwijlen en te schuimen. De hele bestrating onder de schuimplekken. Meteen de DA gebeld, natuurlijk, want net bij de tandarts geweest (=diezelfde DA). Maar hij eet normaal, geen snot. Dus geen slokdarmverstopping. DA snapt er ook niks van. Even afwachten maar...

Heb je misschien lang gras? Met dit natte weer kan er een soort schimmel in gekomen zijn waar ze van gaan kwijlen. Heeft mijn merrie ook gehad. Terwijl de rest nergens last van had...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:05

Fabster schreef:
Maar wat ga je dan doen? Zelf betalen? Huis verkopen (met al die troep?). Dit is wel een hele rare zaak.

We hebben altijd nog de optie om er gewoon zand overheen te gooien en het te vergeten. Dan hebben we alleen het probleem dat we een berg in de tuin hebben van 50 cm hoog. Dat betekend dus bye bye rijbak, bye bye terras en hallo afwateringsprobleen. En als we het ooit weer willen verkopen voel ik mezelf verplicht om het te melden. En wat doet dat met je prijs?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:14

Volgens mij ben je verplicht dat te melden. En moet je niet voor 2024 alle asbest hebben verwijderd, anders krijg je een boete? Ik weet t niet precies, maar ik denk dat je het niet zomaar kan vergeten. En verkopen met die troep, tja, dan betaal je het saneren uiteindelijk toch nog zelf. Want dat gaat wel wat doen met die prijs, ja. Ik vind het heel ellendig voor jullie. Hoop echt dat het goed geregeld kan worden met de vorige eigenaren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:16

Sure_lee schreef:
Fabster schreef:
Km ik net thuis, staat Leo echt enorm te kwijlen en te schuimen. De hele bestrating onder de schuimplekken. Meteen de DA gebeld, natuurlijk, want net bij de tandarts geweest (=diezelfde DA). Maar hij eet normaal, geen snot. Dus geen slokdarmverstopping. DA snapt er ook niks van. Even afwachten maar...

Heb je misschien lang gras? Met dit natte weer kan er een soort schimmel in gekomen zijn waar ze van gaan kwijlen. Heeft mijn merrie ook gehad. Terwijl de rest nergens last van had...

Ik heb inderdaad lang gras. Zou dat t zijn? Kan ie niet meer op het gras, dan?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:16

Of heb je boterbloem in je wei? Kunnen ze ook van kwijlen

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:18

Voor 2024 is alleen asbestgolfplaten op daken. Heel raar maar verder niks.
Ik ben ook niet verplicht om het te melden omdat ik het 'geluk' heb dat het in de kelder is ingesloten. Het veroorzaakt dus geen grondvervuiling. Anders zou het idd een millieu delict zijn. Sterker nog, zelfs als ik het meld ben ik niet verplicht om het te saneren.
Allemaal vreemde regels die elkaar tegenspreken en door elkaar lopen. Wordt er soms zelf niet meer wijs uit. :?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:36

Oei, dan moeten wij ook nog even aan de slag. Gelukkig niet zo veel. Denk zo'n 30m2 aan asbest golfplaten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:05

Kun je dan niet de bak en het terras op de berg aanleggen ab? Heb je iig geen last van water in je bak ;)
Als je niet af kunt graven kun je altijd nog de hoogte in. Dat risico loop ik hier ook met alle graniet in de grond.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:07

Ben juist bang dat het water op het kelderdek blijft staan. :\

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:17

Laagje erop en onder afschot maken? Wel rare regels inderdaad, maar dat dan in ieder geval wel in je voordeel.

Of nieuwe schuur erop. Met het oog o je huidige blubberzooi is zo n afdak met betegeling mss nog niet zo gek voor je paarden. Of meteen binnenbak? ( slanu even door, zoals je begrijpt :D )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:34

abby moeilijk hoor, gelukkig ben je bekend met de regels, hopelijk werken de oude eigenaren mee

Het kippenren verhaal:
Vanmiddag 10 oudere maar nog degelijke hekken opgehaald en gelijk aan de slag gegaan .
Al snel heb ik 6 delen in een rechthoek staan en met nog 2 delen op het dak is de ren af. :P
Bij het kippen naar de ren verplaatsen zie ik dat de haan behoorlijk toegetakeld is ;( en tot overmaat van ramp ontsnappen er 2 kippen omdat 1 hen heel fel doet.
Maar er zitten dan toch 3 kippen en een haan in de ren, deze zijn gered en ze kunnen niet tussen de tralies door, ze proberen het verschillende keren, dus tevreden kijk ik naar mijn werk.
Afbeelding

Afbeelding
Tot ik vol afgrijzen 1 van de katten zo tussen de tralies zie doorlopen en midden in de ren gaat zitten. :oo
Als een kat dat kan, kan die rover dat misschien ook wel :\
Extra gaas er om heen gemaakt en toen zat alles echt dicht.
Afbeelding
Opnieuw kijk ik tevreden naar mijn kipjes tot het me op valt dat 1 hen de hele tijd de haan aan valt.
De haan dronk wel maar at niet en vluchte steeds voor die hen.
Na wat overwegingen besloten de hen te vangen en terug te plaatsen in de hondenbench.
Haan begint gelijk te eten en alles is rustig <3
Tenslotte kon ik vanavond in het donker de 2 ontsnapte kippen vangen en heb die in een andere hondenbench gestopt, morgen kijken of zij normaal doen tegen de haan .
Einde kippenverhaal, hoop ik :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:39

Arme haan tussen al die kenaus. :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:47

Het was ook het kneusje tussen de hanen :(:)
Als kuiken heeft Nina (welsh cob) op zijn pootje gestaan dus hij is wat kreupel.
Maar met alles los over het erf was het geen probleem, iedere kip en haan vond zijn plekje wel.
Het is niet voor niets dat de felste kippen nog leven natuurlijk .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:42

Ach arme haan..... Wel fijn dat je ze nu kunt opsluiten. Hopen dat de rover dit ook beseft en wegblijft. Wel ontzettend jammer dat ze niet meer los kunnen scharrelen. Of doe je ze alleen 's nachts in de ren/hok?

Abby wat een gedoe. Wel prettig dat je goed op de hoogte bent van de regels, maar wel lastig voor jullie om een keuze te maken.

Doublev hoe is het met de kat?

Fabster wat een raar verhaal van je schuimende paard..... Is het nu weer over?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:49

Onze kat heeft het niet gehaald.. is vanachter om 3u27 gestorven toen we beide bij hem waren.. mama en ik zijn ganse nacht om beurt bij hem gebleven. Heeft langs één kant wel afgezien de laatste uren. Maar dat was het risico dat we hadden genomen met 50/50 slaagkans..zijn wel ook blij dat hij thuis bij ons is gestorven en niet alleen in een hokje bij da..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:02

Ach DoubleVv, wat triest. Sterkte ermee :(:) Y;(

[***]: gisteravond laat was het schuimen over. Ga zo maar weer eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:12

Ah bah, DoubleV, jullie hebben in ieder geval je best gedaan. Sterkte.

Ben benieuwd fabster. Misschien heeft hij wel gewoon iets gegeten waar hij van is gaan schuimen? Bij mij op het moment ook erg lang gras, maar geen schuimende paarden gelukkig.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:34

Je hebt wat werk met je kippen Spatter! Hoop dat je ze op deze manier uit de klauwen van de rover kunt redden!

Sterkte met het verlies van de kat! Jullie hebben je best gedaan! :(:)

Gelukkig geen schuim meer! Ik heb het nog nooit gezien.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:41

Ik heb even het artikel over het kwijlen opgezocht.
Bij mij was het in het najaar en na flinke vorst heb ik ze het gras weer gewoon laten eten en geen gekwijl meer. Volgesn mijn DA verdwijnt de schimmel namelijk na een stenge vorst of een hete en droge periode. Ik vond het toen zonde om het gras af te maaien.

http://www.pavo.nl/advies/voeding-en-ge ... de-paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:49

Interessant stuk Sure_lee. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd.

Kan me wel voorstellen dat het een vreemd (eng) gezicht is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:52

Ja ik schrok me toen ook wild... echt hele plassen kwamen er uit en ook grote bellen. Ik was net van bit veranderd en dacht eerst dat die de boosdoener was...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:11

Ik heb ze vanmorgen naar aanleiding van het kwijlverhaal toch maar op de natste weide met het hoge gras gezet zodat ze dit zo snel mogelijk kunnen af eten en er geen schimmels of andere enge dingen vrij spel krijgen.
Volledig ingepakt onder vliegendekens en kappen vandaag. Het stikt van de muggen en nu alles kletsnat en zo warm ineens zal dat er niet op beteren.

DoubleVv: veel sterkte. Arm beestje.

Ik vind de kippenverhalen altijd grappig om te lezen. Zelf heb ik helemaal niets met kippen of met ander gevleugeld gespuis. Moet er niets van weten. :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:13

Hier een kl*te nacht gehad. Ik ben er drie keer uit geweest om met een zaklantaarn over het erf te lopen. De paarden waren van streek en gingen te keer als gekken. De haan schreeuwde. Toen weer eruit omdat Rosie gilde. Pffff er zat een beest. Weet nog niet wat. Marcel dacht dat het een kat was. Bruin met witte pootjes. Hij heeft de Haan wel te pakken gehad. Hij leeft nog, maar amper. Zo even de paarden controleren nu het weer licht is. Eerst de kinderen naar school. Pffff ik ben moe.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:33

Goed stuk, maar echt kl*te! Heb ik net gras, kunnen ze er niet op! -:(-

Geen gekwijl meer, trouwens. Ze staan er ook maar een uurtje op.