Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sissy2016

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:09

Afbeelding

Afbeelding
:D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:39

waa die is gaaf! maar vanwaar de twee losse slotjes? is dat wel fijn?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:06

Ik heb toch een kast ergens privé besteld bij iemand via marktplaats, kon m zelf samenstellen. Kan hem zaterdag al ophalen, ik ben benieuwd!
Het wordt een kast van 2 x 1.20 x 0.75 met links schappen, rechts bovenop een dekjesrek met daaronder twee zadelsteunen en diepe deuren.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:48

Wood and Play hebben echt een super actie nu! 25% korting op alles en gratis bezorging. Ik heb me dan ook niet in kunnen houden en eindelijk zo'n prachtige kast besteld <3 *\o/* Ben heel benieuwd!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:19

Zijn de kasten van wood and play ook goed stevig? :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:22

Ik heb er een van Wood and Play, maar er zijn van de winter muizen in gekomen omdat de deuren wat naar buiten vallen en zo boven een goeie kier voor ze geeft om erin te komen. (Zelfs met het slot erop.) Dus daar was ik iets minder over te spreken, maar blokje hout ertussen, volle voerton ertegenaan om de deuren dicht te houden en probleem is opgelost. Ben er verder heel tevreden mee!

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:20

Figo88 schreef:
Wood and Play hebben echt een super actie nu! 25% korting op alles en gratis bezorging. Ik heb me dan ook niet in kunnen houden en eindelijk zo'n prachtige kast besteld <3 *\o/* Ben heel benieuwd!

ben nu wel heel benieuwd welke je besteld hebt!
Ik kon me ook niet inhouden :+ vandaag deze besteld
Afbeelding
zonder de actie had ik hem niet besteld 200 euro verzendkosten naar duitsland..

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:24

gigikuhh schreef:
Figo88 schreef:

ben nu wel heel benieuwd welke je besteld hebt!
Ik kon me ook niet inhouden :+ vandaag deze besteld
[ [url=m/YOSlOU.jpg]Afbeelding[/url] ]
zonder de actie had ik hem niet besteld 200 euro verzendkosten naar duitsland..

Haha, ik heb precies dezelfde besteld! Of heb jij die van 200 cm hoog? Ik heb iig die van 180 cm hoog.
En 200 euro bezorgkosten naar Duitsland? Pfoe, dan snap ik dat de keuze nu makkelijk was ja! :j

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:36

Die van 180 cm hoog ja. die andere was me te duur haha
ben benieuwd wanneer hij geleverd word en hoe ik hem op stal krijg :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 05:28

Zonde dat ze die kasten van OSB maken, als dat vochtig word valt het zo uit elkaar...

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 06:39

Tja, neerzetten op een droge plek, en goed beitsen. En ze hebben ook andere materiaalopties tegenwoordig. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:05

Zowel van binnen als van buiten beitsen/verven ;)

En nog steeds een muizenwalhalla gezien de kieren en een dievenattractie gezien de scharnieren...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:24

Precies de kast die ik ook heb. De ruimte blijf ik positief over, maar de rest... := mijn kast is net nieuw maar valt al zowat uit elkaar :(
Gigikuh, kun je hem niet op stal laten leveren dan? Heb ik ook gedaan :j

Ik ben hem nu toevallig in de lak aan het zetten, maar denk dat ik hem toch ook ga schilderen... in ieder geval eerst iets bescherming er op... ondanks dat mijn kast gewoon binnen staat!

De kieren zijn echt waardeloos! Zit nog steeds te bedenken hoe ik dat op kan lossen. Scharnieren invrezen ja, maar ik ben niet zo handig :o
En het middelste plankje in de deur (op de foto links zeg maar) drukte tegen mijn dekjes dus die heb ik nu verplaatst.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:37

@linda: kun je de ruimte in de kieren niet opvullen met een latje wat even dik is als de kier ??

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:39

DubbelDun schreef:
@linda: kun je de ruimte in de kieren niet opvullen met een latje wat even dik is als de kier ??

Goed idee, ga ik eens even naar kijken :j

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:39

Ik heb er soort rubber tussen zitten :)
Bij ons staan de kasten op de tweede verdieping en ze meeste muizen (al heb ik er überhaupt nog nooit een gezien) zullen wel bij het voer/stro zitten dus ik verwacht daar gelukkig ook niet snel problemen mee te hebben, maar kan mij voorstellen dat het wel een dealbreaker is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:47

Rubber wordt door muizen ook opgevreten, een ijzeren/aluminium strip zou nog het beste zijn, maar dat wordt een dure liefhebberij om dat rondom te moeten doen, vrees ik.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:23

Ik kom hier even binnen vallen, gave kasten komt er voorbij!

Ik lees al een tijdje met jullie mee en heb echt al hele goede ideeën opgedaan. Wij hebben vorig jaar een geweldig huis gekocht, waar de paarden ook aan huis staan. We zijn nu begonnen met de zadelkamer, duurde even voordat we uitgedacht hadden hoe we het wilden hebben. De zadelkamer is onderdeel van een grote schuur, maar is wel helemaal afgesloten van de rest. We hebben zo'n 25m2 om in te richten!
Vandaag gaan we de muren schilderen, dat zijn nu nog gewoon de gemetselde bakstenen. Een deel wordt wit en een deel wordt grijs, en op twee muren komen douglas planken tegen de wand <3
We hebben al een keukenblokje op de kop getikt en ook alle zadelsteunen, dekenrekken en kasten hebben we al in huis, nu lekker aan de klus dus!

Even voor het idee, zo is het nu:

Afbeelding

Deze kast wordt ook nog geschilderd
Afbeelding

En de deur wordt wit
Afbeelding

Ik zal jullie op de hoogte houden van het project!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:27

DubbelDun schreef:

Zo heb ik het ook opgelost idd.

Afbeelding

En de ruimte omdat de kastdeuren openvallen wil ik nog oplossen met een strak schuifslot er tegenaan, maar dat komt er steeds niet van. Dus nu een volle voerton er tegenaan. Sindsdien geen last meer gehad van muizen.

Afbeelding

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:42

@linda2008
Ik woon 2 minuutjes van stal af dus heb ondertussen al geregeld dat de staleigenaar hem komt ophalen met de aanhanger. Mijn vader en ik gaan hem sowieso impregneren en eventueel zwart verven.

En dat ze de kasten van OSB maken vind ik ook wel een minpunt. Zonder de kortingen had ik hem niet gekocht
dan was het 529 euro geweest icl verzending _/-\o_

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:45

Hebben ze geen andere soorten hout meer als optie? Kan me herinneren dat ze ook andere materialen aanboden. Maar dat was pas een maand of wat nadat ik de mijne had besteld. :')

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:54

Nou ik lees even mee weer. Man kwam vanochtend zelf met het idee om volgende maand de garage op te ruimen, oa het oude keuken blok gaat er uit, dus meer ruimte. Mooi moment om eindelijk een opberg oplossing voor de paarden spullen te vinden. Want er ligt nu werkelijk op zolder, in de garage, op de slaapkamer, overal pads en bitjes en halsters omdat we geen echte opbergplek hebben dus gooien we het maar waar het niet in de weg ligt :')

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:59

marley93 schreef:
Hebben ze geen andere soorten hout meer als optie? Kan me herinneren dat ze ook andere materialen aanboden. Maar dat was pas een maand of wat nadat ik de mijne had besteld. :')

Volgens mij is OSB het enige materiaal die ze nu aanbieden. Kan het ergens ook wel begrijpen is natuurlijk het goedkoopste.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:06

Ik wou een kast bij Wood & Play gaan bestellen maar twijfel nu wel goed...
Wij wonen in het buitengebied en muizen all-over hier. Ze komen echt overal.
Dus ik moet wel een muizenproof kast hebben. Anders kan ik er net zo goed geen hebben :+.
Ze hebben wel aangeraden om de deuren in de kast te laten vallen ipv er buiten omdat dan de kast afgesloten zou zijn. Maar lijkt erop dat dat niet het enige probleem bij de kasten is?

Kasten bieden ze ook in underlayment aan en in nog 3 andere materialen staat op hun site. Welke weet ik niet. Heb ze nog niet alle 5 kunnen ontdekken.

Mijn plan is echt een beetje groot... kast van 3m x 2,40m x 0,75m (Kan dan ook niet uit 1 deel)
Kast zou in schuur van 6x3x2,40 (oplopend tot 3,20) komen om alle zooi voor 2 paarden in op te bergen.
Afbeelding
Met de maten is er geen ruimte vrij gehouden voor materiaal, maar dat mag van kast D af.
Bij D moeten er ook verticale platen in voor de stevigheid.
Kast B & C zou ik graag lades/bakken willen ipv platen.

Afbeelding
En dan het liefst ingebouwde sloten op de deuren. Die sloten die ik meestal zie heb je als een mini beetje inbreker natuurlijk zo er vanaf gebroken.
Hoewel je deuren van OSB3 natuurlijk ook wel weer vrij makkelijk kapot hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:35

@martinev: wat een luxe-probleem heb je daar :D
Overigens zou ik nog wel wat verlichting er bij aanleggen. Die enbe tl-balk voor die ruimte lijkt me wat weinig.

@Pattypaard: ik zie dat je een deel 1.25 breed hebt én maar één deur er voor getekend hebt. Dat ga je qua ophanging niet redden. Veel te zwaar.
Ik zou er 2 deuren voor maken (elk 60).