Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Rosanna schreef:Ik ben er nog steeds er blij mee
Floyd doet het er super op helaas is in de stal van Vegas de waterbak niet goed daardoor al 2 keer een zijknatten stal(zonde van de strooikorrel)
ik heb nu 2 strooikorrel stallen en 2 vlas stallen en merk het verschil echt wel.
Strooikorrel blijft veel schooner en het meste gaat makelijker.
floyd staat nu 3 weken op 6 zakken en heb nog niet bij hoefe strooie.
Sjarett schreef:Ik heb nog maar drie zakken gebruikt. Ik kom er nu achter dat een zak helemaal niks is. Hiervoor had ik big bags en dan schepte ik een kruiwagen of een halve vol en gooide dat erbij. Nu heb ik in 1 box al twee keer een zak gegooid en eigenlijk is dat nog te weinig. Jammer dat het zo donker van kleur is, daardoor zie je minder goed dat de box is bijgestrooid.
_Rosanna schreef:Ik heb vlas tegelijkertijd met de strooikorrel in gegooit zodat ik het verschil goed kon zien/merken.
Strookorrel mest veel lichter en blijft een stuk schooner.
je schept zo alleen drollen er uit zonder dat je het strooikorrel mee neemt.
met vlas wordt het zwaar en schep je veel vlas er uit.
wordt snel vies.
we mesten elke dag voorheen zat me haflinger onder stront plekken nu niet meer paard blijft zelf een stuk schoonere.
Sjarett schreef:Ik vind niet dat ze snel nat worden, misschien moet je een dikkere laag erin leggen om te beginnen. Mijn ervaring is dat je bij sommige paarden wel drie tot vier weken kan wachten met het eerste nat eruit te halen.
Ik heb zelf nu korrels van een ander merk en merk wel een verschil, dus het kan ook aan de korrel liggen denk ik.
Die ik nu heb zijn een stuk stoffiger als ik ze uitstrooi.
Gisteren in sommige boxen drie zakken erbij gegooid en dan hangt er echt een wolk van stof in de stal. Gelukkig zakt het wel weg en heb je er dan geen last meer van.