Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DubbelDun schreef:Als de oude vijver nog wel het folie bevat dan zal het altijd een waterput blijven, ook al is ie volgestort.
belle_boef schreef:DubbelDun schreef:Als de oude vijver nog wel het folie bevat dan zal het altijd een waterput blijven, ook al is ie volgestort.
Dit. In onze weide zit ook een dicht gegooide vijver. Helaas toen de sliblaag niet genoeg verwijderd. Duurt jaren voor het minder nat wordt. Nu 3 jaar later begin in verbetering te zien maar blijft nat en ander gras.
Wellicht als bak met geel zand dat het beter werkt maar met zwarte grond niet wcht
_Penotti schreef:Wij hebben 15 jaar terug onze bak laten keren.
Gele naar boven gehaald en die is een beetje gemend met de zwarte.
Heeft het echt erg lang geweldig gedaan, waar zelfs prof bakken nat stonden was onze snel weer droog.
Ik denk 10 jaar wel, toen begon het wat langer nat te blijven.
Zelf met cultivator en weidesleep deden we al,maar we merkte steeds minder lang profijt.
Tot ik het beu was en jaar of 3 geleden dus heb laten diepwoelen.
En sindsdien is hij weer goed.
Ik geef toe, nu staat er ook nog een plas in. Maar gisteren tijdens de hoos buien was het een zwembad.
Vanmorgen, ondanks dat het heeft geregend tot een uur of 2 vannacht was het beperkt tot een grote plas.
En nu is 20x30 gewoon hard en te rijden en staat er nog wel een plas, maar ook al kleiner.
Maar wat hier gisteren in een paar uur is gevallen is abnormaal. Dat is anders niet.
Bijrijder zei ook al, water in jullie bak
_Lorette_ schreef:Ik heb het probleem dat mijn rijbak nu in een weiland verandert... Ik sleep hem normaal gesproken met een oude, kleine auto die de weg niet meer op mag, maar die heeft een tijdje geleden de geest gegeven. Nu valt er niet tegenop te schoffelen! Echt een drama. Vooral na een paar buiten schiet het gras en onkruid de grond uit. Ik wil nu kijken naar een minitrekker met sleep. Hebben jullie daar ervaring mee?