Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samy24

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:13

Azmay: ik wil gerust wat geld uitgeven aan de paarden maar perzische tapijten op de paddock.. denk dat vriendlief hier niet mee zou lachen en mij ook naar de paddock laat verhuizen :p

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:26

samy gewoon kijken of ergens bij een bekende iemand gaat verhuizen of nieuwe vloerbedekking gaat leggen, desnoods via facebook een berichtje plaatsen.
vaak zijn mensen blij als je de oude vloerbedekking komt halen :j

doublevv jeetje, arme kat, sterkte er mee :(:)

ik ga zo hekken ophalen, tenminste als het goede zijn, kan ik een nieuw kippenren bouwen dicht bij het huis.
Dus even meeduimen dat het nette hekken zijn!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:28

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:44

Samy24 schreef:
en wat voor tapijt dan ? ik woon in Belgie en wellicht zijn er enkele woorden die bij ons iets anders zijn haha :p

Geen hoogpolig, geen foamlaag er onder en geen wol. Een beetje stevig tapijt werkt beter dan de hele goedkope.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:02

Hier ook nog steeds blij met mijn tapijt :) Via de FB-weggeefhoek :D

Double V...belachelijk dat ze je met een spoedgeval laten zitten,hier kun je altijd terecht.Maken wel tijd...gaat een dier toch niet uren laten liggen,schandalig van deze DA. -:(- Sterkte :(:)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:27

Goedemiddag...
Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft... Abby, dat huis brengt je tot nu toe niet echt veel geluk.
Double v...: arme kat... Hopelijk valt het mee...

Vanmiddag gereden... Net voor de bui thuis... Vanavond moet ik met mijn collega's uit eten....
Zaterdag ga ik dan toch maar op les... Ik denk wel dat het kan... Als het niet lukt... Kan ik altijd nog stoppen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:49

Zijn juist terug van de da. Kat heeft een bloedklonter.. Hij heeft nu pijnstilling en medicatie ingespoten gekregen en voor de komende dagen aspirine.. De kans is klein dat hij beter gaat worden.. moeten binnen de 4 dagen toch al iets verbetering gaan zien want anders zijn de letsels blijvend.. nu we gaan hopen op het beste..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:59

Zal voor je duimen DoubleVv

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:59

Double wat een ellende met de dierenarts zeg. Hoop dat er verbetering komt. Arm beestje

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:34

Stomme vraag. Maar als de tandarts is geweest, kun je daarna gewoon gaan rijden? :o?
Is voor mij de eerste keer dat ie komt namelijk.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:36

Meestal even een dagje geen bit.. soms langer afhankelijk van wat er moest gebeuren.. bit loos kan normaal wel gewoon

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:39

Ik hou ook altijd een dag niet rijden aan. :j Soms kunnen ze wat spierpijn hebben van de kaakklem (klinkt wel barbaars haha) dus ik geef ze altijd vrij de dag er na.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:41

Afhankelijk van wat er gedaan is door de tandarts is het hier meestal ook een dagje vrij af. Vorig jaar wilden ze allebei 2 dagen niet eten, was een invaller geweest die dit jaar niet meer hoeft te komen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:41

Ik duim voor de kat DoubleVv! Hopen dat ze opknapt..

Na de tandarts hier ook altijd een dag rust aangehouden. Een beetje afhankelijk van wat er gebeurd is.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:42

Oh ja en sterkte voor de kat, niet leuk! :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:43

Tx +:)+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:51

Doublle v sterkte met de kat!

Abbey sterkte met je huis! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent maar helaas moet je nu door.

Yontheke jij ook succes met je beslissing. Paarden zijn duur en tijdrovend dus het moet wel leuk blijven .

Maar verreweg de meeste knuffels gaan naar Claudia. Onvoorstelbaar hard wat jou gister is overkomen. Het was de meest eerlijke beslissing die je kon nemen maar dat helpt je nu niet. Ook ik hoop dat je ons niet gaat verlaten. We hebben je humor en ervaring hier hard nodig. Veel sterkte de komende tijd en als je een paard wil knuffelen of trainen of mest opruimen ben je altijd welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:15

DoubleVv schreef:
Zijn juist terug van de da. Kat heeft een bloedklonter.. Hij heeft nu pijnstilling en medicatie ingespoten gekregen en voor de komende dagen aspirine.. De kans is klein dat hij beter gaat worden.. moeten binnen de 4 dagen toch al iets verbetering gaan zien want anders zijn de letsels blijvend.. nu we gaan hopen op het beste..

Ik ga duimen. Arme kat. En arme jij. Hoop dat hij opknapt. Katten kunnen wonderlijk sterk zijn.....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:16

BernetteO schreef:
Goh, Abby, daar ben je lekker mee.... -O-
Wat balen zeg! En wat je zegt, je gaat niet boren in iets dat niet van jou is als je geen gegronde reden daartoe hebt... Hopelijk valt het allemaal binnen een redelijk budget op te lossen!

Welkom Samy. Stoeptegels kun je wel zo leggen, zeker als je goed aantrilt. Zou wel altijd een opsluitband gebruiken, anders gaan ze nog wel eens wandelen.

Wie van jullie heeft er hier ook drainage in paddock en/of bak?
Bij ons lijkt (lijkt, met de hoeveelheid water van de afgelopen tijd zijn we er niet helemaal zeker van) ie inmiddels dichtgeslibt, maar met de vergroting van de paddock (2 weken geleden gedaan), moet er toch nog een stuk zand bij en dus ook meer drainage. Nu wilden we de bestaande buizen dan meteen maar opgraven en uitspoelen.
Ik zag echter op internet dat het soms aan te raden is een laagje grind rondom de buizen te leggen. Dit hebben wij nu niet, het bedrijf waarvan wij de buizen gekocht hebben zei dat het kan, maar dat alleen drainagezand er langs ook voldoende moet zijn. Ik twijfel nu, gezien het zo ontzettend nat is op dit moment. Voor degenen met drainage dan dus ook de vraag: hebben jullie nog iets anders om de buis liggen dan zand?
Overigens hebben wij buizen met een kunststof vezel eromheen en een diameter van 8 cm. Deze zou, als ik het goed begrepen heb, geschikt moeten zijn voor drainage van de paddock. Ze liggen op 60 cm diepte, wat ook voldoende moet zijn.

Ik ga binnenkort beginnen met de drainage. Ik ga geulen graven in een V en daar komen de buizen in met drainage zand. Dat alles kun je dan weer afdekken.

Vloerbedekking is hier niet meer weg te denken. Even een bericht op facebook dan komt het vast goed. Ik heb hier wel 100/150m2 door bij elkaar opgehaald. En allemaal heel dicht bij.

Sterkte met de kat.

Ik denk dat ik dit weekend een rondje met de trailer ga rijden met Marinka erin. Ik ga eerst met haar rijden in de bak en als ze lekker moe is ga ik kijken of het lukt. Dus duimen allemaal.
Hier verder niks nieuws. Sterkte allemaal. En een knuffel die het nodig heeft.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:21

Paardjes waren braaf!
Eerlijk gezegd niet verwacht. Viel me reuze mee. Wel echt opgevreten door de muggen. Bah wat is het vies warm plakkerig buiten.
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:21

Km ik net thuis, staat Leo echt enorm te kwijlen en te schuimen. De hele bestrating onder de schuimplekken. Meteen de DA gebeld, natuurlijk, want net bij de tandarts geweest (=diezelfde DA). Maar hij eet normaal, geen snot. Dus geen slokdarmverstopping. DA snapt er ook niks van. Even afwachten maar...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:24

Vreemd Fabster!

Abby, ziet er een beetje bijzonder uit, zo zonder dak >;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:26

Haha ja sorry. Work in progress zullen we maar zeggen. :')
Hier komt nog een nieuw dak op. Alleen nu nog ff niet. :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:27

Nee dat las ik, wat een toestand zeg. Mag toch hopen dat dit op een oude eigenaar of verzekering valt te verhalen...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:32

Hopen wij ook. Zal ook wel. Maar hebben wij daar het geduld en uithoudingsvermogen voor? Hoelang gaat dat duren als ze echt de hakken in het zand zet. Heb weinig zin in een getouwtrek dat 3 jaar duurt.