Balkjes zijn niet echt nodig als je 2 planken in de zijkant vastmaakt voor stevigheid.
Ik heb thuis een kast van 120x210x50 staan en die heeft geen balkjes en één vast plank.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:De drager is al beschermd met zachte buisisolatieen een zadel ligt veel stabieler op die brede steunen.
x_Nadia schreef:Omdat mijn huidige kast uitpuilende heb ik gister een nieuwe kast gehaald![]()
[ [url=m/6RmNOE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij staat nu eerst thuis want ik wil hem nog even wat opknappen, voorzien van een nieuw likje verf en een andere sluiting erop.Spoiler:
Er zit nu een sleutel bij maar die raak ik geheid kwijt
Ik heb in elk geval nu ruimte zat
kusvoorjou schreef:x_Nadia schreef:Omdat mijn huidige kast uitpuilende heb ik gister een nieuwe kast gehaald![]()
[ [url=m/6RmNOE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij staat nu eerst thuis want ik wil hem nog even wat opknappen, voorzien van een nieuw likje verf en een andere sluiting erop.Spoiler:
Er zit nu een sleutel bij maar die raak ik geheid kwijt
Ik heb in elk geval nu ruimte zat
Hey die stond op marktplaats of niet!was marktplaats aan het afspeuren voor een kast vandaar haha
Rena100 schreef:SillyB schreef:Ik val in herhaling maar.er zijn hier dus mensen die een ikea systeem als basis hebben gebruikt. Die bezorgen ook nog steeds thuis. Voor. Westernzadels niet diep genoeg maar mijn zadels kunnen prima in een kast die 60 diep is
Dat lijkt me niet zo handig voor op een stal, ivm vocht enz.
En ja zelf maken klinkt heel makkelijk, maar ook wel veel werk. En wat ben je dan kwijt aan materiaal denk je voor zo'n kast, deze is nu in de aanbieding bij wood and play, wel als bouwpakket.
[ [url=m/1Ci36Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelDun schreef:Is 54 cm breed voor de zadelruimte wel genoeg ??
MarloesNatje schreef:Gaat het om mijn kast? De ruimte voor het zadel wordt 70cm breed
DubbelDun schreef:DubbelDun schreef:Is 54 cm breed voor de zadelruimte wel genoeg ??MarloesNatje schreef:Gaat het om mijn kast? De ruimte voor het zadel wordt 70cm breed
Als de hele kast 120 breed wordt en ik lees dat aan de rechterkant een plank 60 cm breed is, dan kan het deel waar je zadel hangt nooit veel breder zijn dan 54 cm.
De diepte geef je op als 70 cm.