Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:55

Gelukkig hen ik een hele fijne DA.

Put moet ik ook nog laten maken. Nog niet in verdiept.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:07

Ik hoop dat mijn bestaande put gewoon uitgespoten moet worden of zo. Zometeen eens bellen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:56

@ Lynn. Heb je een put om water af te voeren en je weiland droger te krijgen of als watervoorziening?

@ kristelhans. Dat is wel een heftige hoefbevangenheid. Gelukkig is ze er weer bovenop. En kippen zijn leuk he. Wat voor ras heb je?

Die dierenarts rekeningen zijn inderdaad niet zuinig. Vallen toch altijd tegen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:19

watervoorziening, en voorheen ook beregenen maar daar is al een jaar lang de druk te laag voor

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:29

Oja DA kosten.. Niet grappig. Sterkte met de rekeningen!

Lekker Wendy. Het was daar beter weer dan hier zeker? Ben wel benieuwd naar een foto van al die wilde dieren :)
Meneer heeft inderdaad een goede manier gevonden om niks te doen haha. Mijn moeder stond naast hem vanochtend toen hij weer een sliding stop maakte. Om vervolgens heel sneu weg te kreupelen.. 10 minuten later sjeest hij in volle galop achter haflinger aan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:37

belle_boef schreef:
@ kristelhans. Dat is wel een heftige hoefbevangenheid. Gelukkig is ze er weer bovenop. En kippen zijn leuk he. Wat voor ras heb je?

Die dierenarts rekeningen zijn inderdaad niet zuinig. Vallen toch altijd tegen.

Van die 'gewone' bruine leghennen. Twee dames leggen, de andere 2 zijn gestopt.. wellicht in het voorjaar weer. En anders nemen we er nog een paar bij. Ik vind ze ook zo leuk! Alleen kippenkak is gooooorrr! Ze lopen los bij ons en de voerton met 'kippensnoep' staat bij de achterdeur want ukkie wil altijd voeren en daar ligt ook regelmatig kak, bleh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:44

Hello ladies! (en palousaboy uiteraard :D ), hier ook even een snelle zwaai vanuit de [***].
Van de week hebben mijn paarden een nacht in de paddock gestaan, bij de nieuwe schuilstal *\o/* . Op dit moment droogt het land bij ons redelijk op, maar 2 weken terug zaten we ruim op 230 mm in een week of 2 :j :j :j .

Nu de knollies nog maar weer 24/7 op het land..... Vind het zo fijn als daar staan.

Voor alle zieke beestjes een dikke knuffel :(:) .
Alle nieuwe aanmelders, WELKOM!

En ja, kippen zijn geweldig <3 <3 , helaas zijn er bij mij nu ook 3 van de 5 gesneuveld -O- , heb het idee dat er toch ergens een keer een vos is langsgeweest <<) . Nu eerst maar even afwachten hoe de overige 2 stand houden, maar net als kristelhans zegt is de kippenpoep wel erg vies. Onze jonge hond vindt het zaaaaalig, maar voorlopig laten we het bij deze 2.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:53

wij hebben momenteel een kip of 20 lopen waarvan er normaal toch zeker 5 op leg leeftijd zijn en toevallig vond ik vandaag voor het eerst sinds weken weer eieren. Lang leve de ruiperiode.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:59

Kippen wil ik ooit ook nog :j Alleen vond ik vlak voordat we weggingen een dood roofdier voor onze inrit, ik denk een bunzing. Die eten ook graag kippen, dus ik twijfel of ik wel aan kippen moet willen beginnen.
Vandaag laatste vakantiedag, we zijn meteen vanmiddag naar de boomkweker geweest voor een paar fruitbomen en de groenstrook die we aan een kant van de wei willen maken.
Kosten vallen erg mee :) Ze hebben ook een webshop, misschien leuk voor degenen die ook met dit soort dingen bezig zijn :) https://webshoptenelsen.nl/home/

@selka: ik heb alleen goede foto's van de spinnen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:06

Zwaai terug [***]

Een nieuwe put kost €350- Anke, bij Kustjes in montfort
Ik heb net alles uitgegraven en vrijgelegd, Afbeelding de buis vanuit de put zit een bocht in, dan meter horizontaal onder de stoeptegels en dan naar een zuil waar vroeger een handpomp opzat. Nu zit er geen slang in maar buis ( pap ooit gemaakt maar wij zijn on no speaking terms)
Die zuil gaat sowieso weg, handpomp gebruik ik niet meer en dan kan ik hem een meter naar achteren verplaatsen en meteen een grotere aanzuigslang gaan gebruiken zodat ik beter kan sproeien en sneller mijn vaten vol heb
Nu is alleen de vraag en daar moet ik nog achter komen of de aanzuigbuis verstopt zit en niet diep genoeg of dat de put gewoon op is

lekker eigen eitjes, ik heb maar 2 krielsierkippen dus wel eieren maar niet dagelijks en klein

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:13

Ik heb nog 1 kip en 1 haan. 1 kip is enige tijd terig gepakt. We willen eerst een nieuw hok met afgesloten buitenren voordat we weer uitbreiden in kippen. Tevens wil manlief een ander ras. We hebben nu Brahma's en hij wil iets sneller en wendbaardere kippen die ook de grond gewoon lekker omploegen. Nu moeten we zelfs het kippenhok maaien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:15

Oh maar ik ben niet bang van spinnen. Thuis ben ik diegene die ze buiten moet zetten :=

Kippen wil ik ook! Kan ik die bij de konijnen houden? Ik wil Vlaamse reuzen geen idee of die kipjes eten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:25

Kippen en konijnen kunnen in principe samen maar je moet wel oppassen dat de kippen de konijnen niet verwonden door te pikken.

Wij hebben een grote ren maar die is aan de bovenzijde niet afgesloten dus zo heel af en toe valt er een kleintje ten prooi aan een vos, marterachtige of buizerd. Deze zomer zijn we er ook wel een aantal kwijt geraakt maar dat kwam omdat er een aantal besloten dat ze buiten de ren wilden scharrelen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:44

ja hoor Selka kan prima, zeker als je koppel konijnen en kippen hebt, dan laten ze elkaar goed met rust

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:49

Dat is goed te weten. Hartstikke leuk. Nog meer om voor te bereiden en om over na te denken. Ik dacht een kattennet te plaatsen over de bovenzijde van de ren.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:51

Kipjes vind ik ook leuk en we hebben er wel ruimte voor. Ik denk alleen dat vriendlief niet zo blij is met nog meer dieren. :))

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:58

Hier hebben we inmiddels de paardjes aan huis.

Gelijk een bult zand laten komen ivm natte paddock. En dat scheelt veel.

En wij hebben 4 kipjes. Eerst 7, achtergelaten door de oude eigenaaresse, maar 1 nacht vergeten het hok dicht te doen, en toen hadden we er 3 minder.
Ze leggen als gekken, dus we hebben echt eitjes teveel. Ik vind ze wel super leuk, overdag scharrelen ze, en ze komen echt aandacht (of eigenlijk voer) vragen, en rennen zo grappig achter je aan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:24

Het verband is eraf! *\%/*

Nu maar hopen dat t niet alsnog gaat ontsteken. Alles is week door 7 weken verband.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:32

het zal snel harder worden nu het eraf is, zeker als het droog blijft. moet je het nu ook nog extra
schoonmaken?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:40

Nee. De wond is dicht. Volgens de smid kan ik beter die kroonrand in de gaten houden. Hij verwacht geen rare dingen. Maar toch de komende dagen even kijken of hij geen koorts krijgt ofzo.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:45

Spannend Fabster. Fijn dat Beau nu weer lekker zonder sokken rond kan lopen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:01

Goed nieuws Fabster, fijn dat verband eraf is.

Ziet er mooi uit Prinnie

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:51

Wat fijn Fabster!

Hoe bevalt het Prinnie? Ziet er mooi uit!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:13

Ik vind het echt zo fijn de paarden aan huis. Na mijn werk gelijk fysiek aan de slag. Gelijk mijn hoofd weer leeg :)

En Fabster, wat fijn dat het verband er af is!!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:31

Fabster, fijn dat het verband er af is
Lynnikita, valt reuze mee voor het slaan van een put.....denk dat ik ze ook eens ga bellen
anke welke dierenarts heb jij dan?
Prinnie, lekker hé....paardjes aan huis