Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:29

Je zou ook eens kunnen kijken naar het leggen van matten. Dat is een goedkope (tijdelijke) oplossing. Meerdere hier hebben ze zelfs permanent liggen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:31

lizy29 schreef:
Wilde net vragen of we het gezellig konden houden...

Yontheke wat een lastig dillema zeg. Het is me even ontschoten maar deed je nog iets met Andor behalve knuffelen? Anders is een pensioenstal misschien een optie?

Ik doe niks meer met hem op de moment. Hij is nog wel geschikt om te rijden/grondwerk als ik echt zou willen. Pensioenstal is een optie maar dan zie ik hem echt te weinig :o

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:31

maar thuis heb ik geen bak dus zou dan wel een winterstop moeten inlassen maar langs de andere, met de 2 jarige wordt zowiso niets gedaan waarvoor ik echt een bak nodig heb. maar alleen staan vind ik dan ook niet leuk dilemma dilemma :) of ik moet eens lief lachen naar de buren ( met bak ) :p

geen idee welke grondsoort het is bij ons maar het water staat nu al op de weide dus dat voorspeld weinig goeds voor de winter

Samy24

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:32

AbbyBlues wat voor matten zijn dat?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:33

Ik zeg tijd voor een kopje koffie met gebak bij de buren. Wellicht mag je daar rijden voor een klein bedrag.

En yontheke kan ik me voorstellen hoor. Maar wellicht kan het een tijdelijke optie zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:41

Wat een nare sfeer zo. Bah.

Ik wilde van alles vertellen over de afgelopen weken; trektocht en Epervierdaagse. Maar ik hou t maar voor me.

Ik vind t verhaal van Azmay ook echt vreselijk. En hoe is t met diegene die nog met familie op t terrein heeft wonen?

Yonteke, was Andor niet een Fjord? Is bruikleen een optie? Ik wil eigenlijk een braaf leerpaard voor rustige lesjes erbij. Mijn Fjord is te heftig en mijn Andor doet al zoveel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:43

Antheman schreef:
Wat een nare sfeer zo. Bah.

Ik wilde van alles vertellen over de afgelopen weken; trektocht en Epervierdaagse. Maar ik hou t maar voor me.

Ik vind t verhaal van Azmay ook echt vreselijk. En hoe is t met diegene die nog met familie op t terrein heeft wonen?

Yonteke, was Andor niet een Fjord? Is bruikleen een optie? Ik wil eigenlijk een braaf leerpaard voor rustige lesjes erbij. Mijn Fjord is te heftig en mijn Andor doet al zoveel.

Vertel maar wel :j ben erg benieuwd hoe het was. Zijn jullie erg verzopen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:52

Ja Lizy :) Maar ik ga nu les geven met de shetjes, toedeloe!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:56

Andor is mijn HKO paard. Een sensibele KWPN ruin van 1,65m met opstapproblemen die ook nog eens chronisch vanalles mankeert. Mijn maatje voor het leven maar ik durf er niemand anders mee naar het bos sturen bijvoorbeeld :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:59

Om het nog eens extra lastig te maken :=

Blijven zoeken dan maar naar een geschikte stalling. Hopelijk komt er iets op pad dat geschikt is voor beide paarden. Wellicht kun je zonder binnenbak?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:03

Het word vlot eens tijd voor wat beter nieuws zeg!
Sterkte iedereen met ellende of dat nou verlies, zware tegenslag of enorme overlast is :(:)

Ik lees rustig mee maar mijn gemoedstoestand is nog niet goed genoeg om ook echt fatsoenlijk te reageren geloof ik :x Ik zit ook weer even een midweekje bij mijn ouders thuis

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:06

Dames laten we het gezellig houden! Er wordt volgens mij door de emoties heftiger gereageerd dan de bedoeling is..

Lastig allemaal zeg. Ik wacht de winter ook met spanning af. Wei en paddock zijn hier nu ook best slecht, maar er is toch ook wel heel veel uitgevallen..
Die roosters hou ik wel even in gedachten! Lijkt me een goede oplossing!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:08

Volgens mij hebben jullie nu meer regen gehad dan normaal in de hele winter :=

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:15

Met Ami kan ik helaas echt niet zonder binnenbak om te kunnen trainen. Heb nu op stal eigenlijk 2 hele fijne lesgeefsters die ik ook liever niet achterlaat.
Heb contact gehad met mijn pensionstal in Geel waar ik 1 jaar met Andor heb gestaan voor zijn blessure aan het licht kwam 5 jaar geleden en vond dit een hele fijne stalling. Niet duur, buitenpiste, binnenpiste en sinds 2 jaar ook aparte springbak. Hier zou ik er qua budget ook 2 kunnen stallen en ze komen de hele dag buiten maar zoals je je al kan indenken komt hier zelden tot nooit een stal vrij.
Over 2 a 3 maanden zou er 1 vrij komen maar aan 1 heb ik niets aangezien deze stal voor mij op een half uur rijden ligt en ik dan zeker de paarden samen wil hebben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:16

Logisch. Anders blijf je heen en weer rijden. Lastige situatie hoor.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:17

En er is (nog) geen zicht op een plekje die daar vlak na vrij komt? Niet toevallig mensen in de verhuis daar o.i.d.?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:22

Man man hoe erg kan deze wereld toch zijn.. kom ik vanmiddag thuis van het werk krijg ik van mama te horen dat Ben(kat) niet meer kan lopen. Is vanmorgen plots van de kast afgevallen en toen zag mama dat er iets mis was. Verlamming in 3 poten en staart, ademhaling torenhoog. Gebeld naar da, "ja mevrouw vanaf 16u 30 is er spreekuur anders moet u hem nu al brengen en zullen we als we tussendoor tijd hebben naar kijken. Ja dat hebben we dus niet gedaan omdat hij niet alleen wilt zijn als hij je hoort is ie rustig.. nog naar andere da gebeld en kunnen precies nergens direct terecht.. ik hoop zo uit de grond van mijn hart dat hij geholpen kan worden maar ben bang ervoor.. ondertussen functioneert zijn staart weer en voorpootje ook een beetje. Beide achterpoten niet.. Voel wel nog een hartslag in de lies.. nu is het dus nog een uur wachten tot we naar het spreekuur kunnen gaan..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:28

Samy24 schreef:
AbbyBlues wat voor matten zijn dat?

Gewoon de goedkoopste vloermatten die je bij de dichtstbijzijnde kluswinkel kunt krijgen.

Jeetje DoubleVv wat klote zeg. Wat een slechte da ook dat je niet direct terecht kunt, zeker in zon situatie is spoed geboden! Dat hij al wat meer kan bewegen, zeker zijn staart is een erg goed teken! dat betekend hopelijk dat er geen hele erge permanente schade is, maar dan moet er wel ingegrepen worden want door zwelling kan er nog veel fout gaan. Voor zover ik mij kan herinneren van de kat van een vriendin van ons krijgen ze een anabolenspuit om de zwelling in het ruggemerg tegen te gaan. Dan is het 24 uur afwachten hoeveel van de functies er terug komen.
Sterkte. :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:39

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:42

Wat belachelijk DoubleVV, je zou toch denken dat ze dit wel als een spoedje zouden zien. Hier draaien de duimen overuren!

Vanavond met manlief maar eens even rond de tafel gaan zitten. Hij vindt het zo allemaal dikke prima maar hoeft dan ook geen 14 keer per week in de drek te gaan staan en de paarden zien opgevreten,worden door muggen etc.

Sorry de frustraties zitten hoog.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:43

Met matten wordt tapijt bedoeld. Dubbeldun en Kvulden hebben hier wat meer kennis over, maar het schijnt best heel goed te werken om de boel droger te houden.

Wat erg zeg, DoubleVv, bijzondere gang van zaken bij de dierenarts. Kijk, als het een kleine praktijk is en ze hebben operaties gepland staan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar als nog, het komt niet erg netjes over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:48

Ik heb toevallig vandaag een mat versleept tot in een plas. Kijken hoe die zich nu gaat houden.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:52

en wat voor tapijt dan ? ik woon in Belgie en wellicht zijn er enkele woorden die bij ons iets anders zijn haha :p

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:54

Samy24 schreef:
en wat voor tapijt dan ? ik woon in Belgie en wellicht zijn er enkele woorden die bij ons iets anders zijn haha :p

Vloerbedekking, al werken persische tapijten ook wel denk ik :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:02

DoubleVv, Bah wat naar om nog zo lang te wachten! Hopelijk komt het goed.
Misschien een schrale troost... onze kat heeft het 'kiepraamsyndroom' gehad. Dat wil zeggen dat ze klem vast heeft gezeten in zo'n draai kiep raam. Ook verlamd van achteren, heeft een aantal weken/maanden geduurd voordat de achterkant het ook weer deed. Merkt je niet meer van! Maar op dat moment dachten we dat het gebeurd was.

Antheman, ik ben ook benieuwd :)