Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:09

Tinky12 schreef:
ohjajoh6 schreef:
:(:) Brenda , hoop dat het snel gaat dooien voor je.

:) Lief...ik wil een goed functionerend lijf,zullen we samen een advertentie zetten?? :D

:') is goed. Maar dan doe ik gelijk helemaal gek, want dan wil ik ook gelijk een lekker lijf!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:09

Beterschap Tinky12 :(:)
Kan maar zo dat een beest gestoord is tijdens de moord van je kipje.
Monmaster ben je meteen lekker warm na het stoeien met de balen ;)

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:22

Lekkere lijven zijn ook maar relatief natuurlijk... is heel smaakgevoelig haha

Beterschap iedereen! Volgens mij heerst er ook een griepepidemie... die mogen ze in ons topic wel overslaan he!

Wat raar van je kipjes Kristel. Je hebt niet een buurman boos gemaakt ofzo :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:28

Hahaa, neeee! De buren hebben ook kippen maar af en toe is er een periode dat er wat kippen verdwijnen. Zal eens vragen of zij deze week ook kippen zijn kwijtgeraakt. De nieuwe girls doen het goed, ze zijn wel echt LELIJK! :') Zelfde merk maar beduidend minder lekker in hun vel.. eentje heeft een kale kop en een karig kammetje en de ander ziet eruit alsof ze half ontploft is. :') En dan onze Beppie.. die steekt er dan wel blakend bij af. Ben benieuwd hoe Hermien en Geertruida er over een paar weekjes uit zien. :') Nu blijven ze even in de ren. Just in case. En er lag al een ei!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:28

ohjajoh6 schreef:
:) Lief...ik wil een goed functionerend lijf,zullen we samen een advertentie zetten?? :D

:') is goed. Maar dan doe ik gelijk helemaal gek, want dan wil ik ook gelijk een lekker lijf![/quote]

Hahaha!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:29

[/quote]

:) Lief...ik wil een goed functionerend lijf,zullen we samen een advertentie zetten?? :D[/quote]

:') is goed. Maar dan doe ik gelijk helemaal gek, want dan wil ik ook gelijk een lekker lijf![/quote]

Hahaha!

dynamiek

Traumeel in huis? Nee

Tinky beterschap

Er heerst idd griep, hopelijk waait hij hier niet aan.

ik moet naar buiten om te voeren en te mesten, ik heb geen zin ziet er koud uit buiten.
en de volgende vraag, wat gaan we weer doen vandaag...

kristelhans

Euh... iets ging niet helemaal goed... haha anyway: Hahaha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:35

dynamiek schreef:
ik moet naar buiten om te voeren en te mesten, ik heb geen zin ziet er koud uit buiten.en de volgende vraag, wat gaan we weer doen vandaag...

Traumeel halen :j is echt super spul, kan je bijna overal opsmeren en helpt erg goed!
Alleen niet op open wondjes.
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:38

Sabinaxx schreef:
Jaa! Ik meld mij ook aan! :D
Sinds vandaag mijn paardjes aan huis!

Leuk, nu ben ik benieuwd naar beeldmateriaal natuurlijk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:06

Bwor voordroog van een jaar oud zou normaal gesproken moeten kunnen. Ik heb vorig jaar ook balen van een jaar oud gevoerd, waren hetzelfde van kwaliteit als toen ze 3 maanden oud waren.

Kvulden balen van je auto maar je bent er dus eigenlijk we op voorruit gegaan aangezien je nu met je trailer op pad kan :D
Het is wel een gedoe met je land huren zeg…

Tinky nogmaals beterschap!

Kristel vervelend van de kip, heb je haar al gevonden?

Wij hebben 2 kippen en een haan lopen. Mijn tante vangt ze op dus ze gaan wellicht een keer naar een nieuw baasje. Maar ik vind ze zo leuk haha. Ze komen ook echt aangerend (en dat ziet er zoooo komisch uit :') ) als je ze roept en ze zien of denken dat je eten hebt :D

Mocht iemand hier een keer op zoek zijn naar kippen en/of hanen, mijn tante heeft doorlopend opvangdieren zitten. Ze komt ze brengen en als ze daar een stukje voor moet rijden vinden ze dat geen probleem.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:08

O Sabina, ik heb jou ook gemist! Ik let duidelijk niet op. Welkom! En natuurlijk ben ook ook benieuwd naar je paadjes.

Wordt morgen regen voorspeld! ;(

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:13

Hier morgen ook regen, gisteren ook al wat gehad. De bak was nog niet helemaal ontdooid dus het bleef in eerste instantie liggen maar laat in de avond toen ik ze op stal ging zetten was het al zo goed als weg. Vanmorgen was de bak wel weer hard, maar gelukkig nog steeds egaal.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:18

Leuk Sabina! Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.

Kristel, hopelijk vind je je kip toch nog.

Traumeel, nog nooit van gehoord.. Ga het eens even googlen.

Heb het idee dat mijn 2 jarige BC enorm veel last heeft van heupen in de ochtend. Overdag is er helemaal niks aan te zien. Heb vanavond een afspraak in de dierenkliniek.. maar verwacht niet echt goed nieuws.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:23

Zal voor je duimen Kirr! Waar ga je naar toe?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:40

Och dat is niet leuk kirr. Mijn hondje heeft een patella luxatie (losse knieschijf) en nu gaan ze uitzoeken of ze daar nog aan geopereerd kan worden, ze is al bijna 9 en krijgt er steeds meer last van.. Zo naar als ze pijn hebben.

Arme kipjes! Hoop dat hij nog opduikt.. Onze hamster heeft ooit 3 weken in de boekenkast overleeft nadat oma hem had laten ontsnappen (we hadden toen 2 katten). En een poes gehad die een week of 3/4 onder de kruipruimte van ons huis heeft gezeten totdat we hem hoorden mauwen.. Maar ik vrees het ergste.. Wel leuk dat je alweer nieuwe opknappertjes hebt.

Caily goede tips! Maakte gister het pak open en zat toch al best wat schimmel op verdorie. Is dat normaal? Ik weet ook niet wanneer ik zou moeten klagen en wanneer niet. Maar ruim de schimmelstukKEN weggehaald. Baal al grotendeels los gehaald en in de schuur gelegd. Vriend heeft nog niet geklaagd, maar volgens mij heeft hij gewoon niet opgelet. Ik lees dat de een liever 1e snee en een ander liever 2e/3e snee wil. Daar wordt het voor mij niet duidelijker van :p

@caily, ik heb op het moment 1 arabiertje (ponymodel) en we rijden op het moment vooral veel te weinig, ze luistert ook nog niet zo goed :p (staken). In haar uppie heeft ze altijd de turbo aan (als ze tenminste wil lopen), in een groep is ze liever lui dan moe.

Gister proberen te rijden maar was een slecht idee, het was hardstikke glad op de terugweg, arm paard gleed steeds weg. Nog maar een paar daagjes wachten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:41

Goedemorgen allemaal!

Tinky, hou vol! Ik doe een warmwater regendansje in de tuin straks en dan is het snel weer een graad of 10 *\%/* .
Ah kristelhans, weer een kip dood -O- , nou ja, je hebt in ieder geval 2 scharminkels een kans geboden. Ik ben benieuwd naar voor en na foto's, of ben ik nu heel brutaal?

Sabine welkom en ook bij jou ben ik benieuwd naar foto's!

Daan ik zit wel heel ver weg denk ik, maar als ik aan kippen toe ben neem ik even contact op, ik wil ook wel een stukje rijden en zou het leuk vinden om opvangkippen te hebben :j .

Kirrr sterkte met je 2 jarige :(:) .

Bij ons heeft het een klein beetje gevroren vannacht, hooguit -2, maar het is nu ontzettend mistig en dat vriest een beetje op. Het is nu rond 0. Paarden kunnen gelukkig gewoon naar buiten in de bak. Heb vanmorgen vroeg "grote schoonmaak" in de stallen gehouden. 1x per week haal ik de natte plekken eruit en ik vind het altijd weer zo fijn als alles weer van een vers pak vlas is voorzien.

kvulden balen van je auto, maar een andere auto is ook wel weer leuk toch?! En nu kun je lekker met de trailer op pad.

Alle blauwe en beurse dames sterkte! Heb ook weleens traumeel gebruikt, maar doet bij mij werkelijk niets -O- .

Zit nu weer te wachten op bericht van potentiële nieuwe werkgever..... Pfffff dat wachten duurt zo lang, ik wil aan het werk! In principe heb ik de baan, maar nu moet er nog over de arbeidsvoorwaarden overlegd worden. Dus ik blijf voorzichtig met juichen. Eerst maar eens mijn handtekening gezet hebben.

Gisteren nog even in de manege gereden en vandaag kan ik niet veel zin krijgen als ik naar buiten kijk, vieze mist |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:42

Sterkte iedereen met ellende :(:)

En ik wil ook wel foto's zien hoor, altijd leuk.

Het is hier op moment echt niet grappig meer, een groot keihard opgevroren maanlandschap, gelukkig zijn de dames wijzer dan de baas en doen ze voorzichtig, maar ik vind het helemaal niks, dat word weer een kort dagje naar buiten voor ze...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:45

Kliniek De Ark.
Mijn 'oude' BC is bij mijn ouders gebleven, die is nu 9jaar en die is erg stijf. Die krijgt al supplementen bij etc. Dus dat is wel houdbaar, zeker gezien zijn leeftijd. Maar Roxy moet nog 2 jaar worden in maart.
Heel erg gek dat ze nu last krijgt, is meermaals getest en op controle geweest bij de kliniek.

En jullie gaan weer snel, kom er amper tussen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:52

Klinkt misschien dom, maar wat is een BC? En waar hebben zij vaak last van?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:54

Border collie. heupdysplasie
Ras staat er niet echt specifiek om bekend volgens mij, maar het komt wel voor.
Heb ook nog geen idee of het dat is hoor. Maar dat was mijn eerste gedachte en ook die van de kliniek als ik belde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:57

Zapje schreef:
Ik lees dat de een liever 1e snee en een ander liever 2e/3e snee wil. Daar wordt het voor mij niet duidelijker van :p.

Eerste snee is grover van structuur (minder blad meer steel) heeft dus minder voedselwaarde en kun/moet je meer van geven. Geeft ook meer mest :D
Wel zit er vaak meer graszaad in waardoor het weer iets rijker wordt (=zetmeel). Paard doet er meestal langer over om het weg te werken, maar de maag moet er wel tegen kunnen (voor de meeste normale gezonde paarden geen probleem).

2e snee is fijner van structuur (meer blad minder steel), geen graszaad.
Dit hooi doen ze korter over om op te eten, is beduidend rijker/meer voedingswaarde. Hoef je ook minder van te geven, minder mest. En voor probleempaarden beter voor de maag (makkelijker kauwbaar/verteerbaar). Uitermate geschikt voor oudere/gammele paarden zoals mijn oudje :D

Het is wel mooi vanochtend met die rijp overal op. De paddock is weer in zijn keiharde staat, dus ze gaan zo weer de PP op.

edit: typo's weggewerkt.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 21-01-16 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:59

Wow, ik was echt zeker dat er in 2e snee minder voedingswaarde zat.
Weer wat geleerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:03

Het probleem met 2e snee is dat het weer niet altijd meer meewerkt om het droog in kleine pakjes te krijgen, vandaar dat het veel in plastic wordt gedaan en dáár heb ik dus weer niets aan.
Elk jaar is goed hooi voor mij weer een bezoeking om te vinden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:13

[***] schreef:
Daan ik zit wel heel ver weg denk ik, maar als ik aan kippen toe ben neem ik even contact op, ik wil ook wel een stukje rijden en zou het leuk vinden om opvangkippen te hebben :j .
(
+:)+

Gaat wel goed komen met je nieuwe baan dan toch? Lekker hoor!

Kirr sterkte bij de dierenarts!

Ik heb eerste snee voordroog maar dat wordt pas in juli gemaaid (en het is onbemest gras). Het hangt natuurlijk ook wel af van wat de boer aan bemesting doet, wanneer hij maait etc.