Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:21

Telkens vergeet ik foto's te maken van mijn kast, dus bij deze :')

Ik heb hem zelf gebouwd, buiten afmetingen: 122 breed, 220 hoog en 85 cm diep *\o/*

Daarnaast staat hij op 5 wielen met draagvermogen van 80 kilo het stuk en is hij daardoor makkelijk verplaatsbaar(zelfs gevuld kan ik hem overal naar toe rollen)

Hij is volledig gemaakt van OSB plaat, verder niet afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:24

@dieseltje09: ik weet niet hoelang je de kast al gebruikt, maar ik zou er zeker een scharnier bijzetten én hem binnen en buiten in de beits zetten.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:43

DubbelDun schreef:
@dieseltje09: ik weet niet hoelang je de kast al gebruikt, maar ik zou er zeker een scharnier bijzetten én hem binnen en buiten in de beits zetten.

Klopt de deuren moeten nog anders bevestigd worden(hangen nu ook niet helemaal lekker recht enzo), maar in mn eentje was dit het beste wat ik voor elkaar kreeg :D Moet even keer iemand strikken om te helpen, gaan per kant nog 2 scharnieren bij is de bedoeling :j
Wbt beitsen, heb pot staan maar telkens komt dat er niet van :=

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:16

Nyarah schreef:
Libera schreef:
Utopia, mooie ruimte voor een zadelkamer! Heel benieuwd hoe jullie het gaan maken, wij gaan binnenkort ook met de onze beginnen! Vandaag hout halen... kan wel even een foto plaatsen van mijn ontwerp?

Ik zou zelf niet zo snel voer opslaan in mijn zadelkamer, ongedierte komt dan toch sneller binnen. Niet alleen ratten en muizen, maar ook vliegen muggen en andere vieze beesten!

Edit:
Hier de foto’s van mijn plan tot nu toe
Wasplaats is links onderin de eerste foto:

[ [url=m/xODYK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8BXswT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LoDoXP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I62G6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OhuSc7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog even toelichten, bij de wasbak kan het zijn dat we die naar het andere raam verplaatsen ivm de leidingen. Komt met de bovenkastjes ook beter uit denk ik. Onder het blad komt een kleine koelkast voor drinken voor mij en evt medicijnen voor de paarden. In de andere hoek komt een bureau met computer voor de paardenboekhouding. Tussen de twee hoge kasten komt een zitplek met opslag eronder. De hoge kasten zijn voor zadels en hoofdstellen. Dekjes komen in lades.

Ik ben heel benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit zal zien.

Hier is het begin alvast :D

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:33

linda2008 schreef:
Shanna schreef:
Waarover ben je niet tevreden? Het ziet eruit als een fijne ruime kast! :)

Hij is ook fijn en ruim, daar zal ik niks over zeggen. Ik ben er ook heel blij mee :j
Maar de afwerking is niet netjes en voor deze prijsklasse vind ik dat niet kunnen. Dat is prima als je hem zelf maakt ;) ik vraag me ook af hoe lang de scharnieren van de deuren het houden en wat ik heel slecht doordacht vind is dat je 600 sloten op je kast kunt zetten, maar je kunt de deuren er zo af tillen, dus daar moet ik zelf alsnog mee aan de slag (en ik kocht een dure kant-en-klare kast omdat ik zelf niet zo handig ben... :o )

Jeetje dat had ik niet verwacht van hun.. op foto's zien de kasten er echt top uit..
Wij hebben er zelf een in elkaar gezet met voorbeeld foto's van hun, hij is duidelijk anders maar ben er wel blij mee (hoewel de indeling ook niet helemaal je van het is bij mij..)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 07:04

Bianca, hoe is je indeling en wat had je achteraf liever anders gehad?

Ja ook die kieren bij de deuren zijn natuurlijk slecht doordacht, bij paarden heb je nou eenmaal muizen en die wil je toch uit je kast houden :P ik moet dus nog wel even verder knutselen aan de kast maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:36

Het begin ziet er al goed uit libera.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:00

Ik ben ook op zoek naar een zadelkast! Mijn voorkeur qua indeling gaat uit naar een kast zoals hier boven aan de pagina van Dieseltje. Er zullen twee zadels in moeten passen. Ik had de kasten van Wood and Play al gezien en die zijn nu ook flink afgeprijst, maar helaas leveren zij door Corona voorloping niet en ophalen wordt me wel iets te gek (is bijna 2 uur rijden voor mij). Ik heb wel wat handige mensen in de familie dus zit er nu aan te denken om er zelf 1 te maken.

Ik heb even op marktplaats zitten speuren maar het is wel erg lastig om kasten er uit te filteren met goede maten voor het ombouwen tot zadelkast. Heeft iemand tips voor zoektermen?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:41

Als je terug zoekt in mijn berichten. Ik heb ikea kast omgebouwd.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:31

linda2008 schreef:
Bianca, hoe is je indeling en wat had je achteraf liever anders gehad?

Ja ook die kieren bij de deuren zijn natuurlijk slecht doordacht, bij paarden heb je nou eenmaal muizen en die wil je toch uit je kast houden :P ik moet dus nog wel even verder knutselen aan de kast maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Sorry beetje late reactie.. Nou ik heb de indeling (dacht ik) zo gemaakt dat er 2 zadels in zouden passen naast elkaar, maar in werkelijkheid blijkt het helaas toch niet zo makkelijk te passen..
Of ik heb te weinig licht daar waardoor het niet lijkt te gaan passen dat zou ook nog kunnen haha

DianneMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:41

Annenas schreef:
Mijn kast is af :D
[ [url=m/22iAgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super mooi geworden zeg! Heb je toevallig ook de afmetingen van de platen die je hebt gebruikt?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:07

dieseltje09 schreef:

Ik heb hem zelf gebouwd, buiten afmetingen: 122 breed, 220 hoog en 85 cm diep *\o/*

Daarnaast staat hij op 5 wielen met draagvermogen van 80 kilo het stuk en is hij daardoor makkelijk verplaatsbaar(zelfs gevuld kan ik hem overal naar toe rollen)

[ [url=m/Qo2PJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gybk5i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje hè, ik ga precies zo kast maken kwa afmetingen, maar ik vroeg me af hoe breed het gedeelte is waar je zadel hangt, kan je dat vertellen?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:36

kusvoorjou schreef:
dieseltje09 schreef:

[ [url=m/Qo2PJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gybk5i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje hè, ik ga precies zo kast maken kwa afmetingen, maar ik vroeg me af hoe breed het gedeelte is waar je zadel hangt, kan je dat vertellen?

Ik heb net geen 80cm bij mijn zadel, express gedaan, ik wou graag mijn zadels vrij kunnen hangen zonder dat ze ergens tegen aan kwamen en dat er nog wat ruimte was voor wat op te hangen aan 1 zijde

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:06

Ik vind het toch maar lastig zo een kast regelen, ik heb geen aanhanger en in corona tijd is het toch best lastig om er eentje zelf op te halen en mensen te regelen om te helpen. Ik zit er aan te denken om er maar gewoon een bij Wood and Play te bestellen en wachten tot zij weer bezorgen. Ik zag alleen dat iemand hier niet helemaal tevreden was dus ik twijfel nog steeds :')
Ondertussen sleep ik al twee weken al mijn spullen van stal naar huis, heel fijn!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:15

Undefined schreef:
Ik vind het toch maar lastig zo een kast regelen, ik heb geen aanhanger en in corona tijd is het toch best lastig om er eentje zelf op te halen en mensen te regelen om te helpen. Ik zit er aan te denken om er maar gewoon een bij Wood and Play te bestellen en wachten tot zij weer bezorgen. Ik zag alleen dat iemand hier niet helemaal tevreden was dus ik twijfel nog steeds :')
Ondertussen sleep ik al twee weken al mijn spullen van stal naar huis, heel fijn!

Aan de andere kant, dingen kunnen altijd tegenvallen. Ik heb een hele mooie steigerhouten kast besteld in Drenthe, prachtig ding maar ik was er gewoon niet blij mee. Ligt dan aan de maker? Zeker niet! Heb ik 'm weer verkocht, zeker wel!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:56

Zijn er nog meer bedrijven zoals wood and play die kasten maken, enigzins op maat of als bouwpakket?

Zijn er ook mensen hier die wel gewoon heel tevreden zijn met de kasten van wood and play?

Weet iemand hoe makkelijk ze in elkaar te zetten zijn?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:59

Ik had een kast van Wood and Play en was daar erg blij mee. Heb de kast wel laten impregneren. Toen ik mijn paard verkocht heb ik de kast ook verkocht. Na bijna een jaar in gebruik zag de kast er nog super uit.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:48

Ik val in herhaling maar.er zijn hier dus mensen die een ikea systeem als basis hebben gebruikt. Die bezorgen ook nog steeds thuis. Voor. Westernzadels niet diep genoeg maar mijn zadels kunnen prima in een kast die 60 diep is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:04

Als je een boor en een zaag hebt is een kast ook heel makkelijk zelf te maken :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:18

SillyB schreef:
Ik val in herhaling maar.er zijn hier dus mensen die een ikea systeem als basis hebben gebruikt. Die bezorgen ook nog steeds thuis. Voor. Westernzadels niet diep genoeg maar mijn zadels kunnen prima in een kast die 60 diep is

Dat lijkt me niet zo handig voor op een stal, ivm vocht enz.

En ja zelf maken klinkt heel makkelijk, maar ook wel veel werk. En wat ben je dan kwijt aan materiaal denk je voor zo'n kast, deze is nu in de aanbieding bij wood and play, wel als bouwpakket.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:37

9 platen OSB a 10 euro (240x61x2 cm) = 90 euro, plus scharnieren en schroeven en slot. Volgens mij red je dat wel voor € 125 euro. Scheelt toch weer 50 euro en zelf in elkaar zetten moet je toch :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:54

Ik heb ook een wood&play kast en ben er zeer blij mee.
Opgehaald als bouwpakket en zelf in elkaar gezet, was prima te doen :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:56

Hm waar vind ik die platen voor een 10tje? Bij de gamma zijn ze wel wat duurder. Zelf zagen zie ik niet zitten, dus moet ze ook laten zagen. Vraag me af hoeveel goedkoper ik dan uit ben...maar wie weet...ben nu nog meer aan het rondkijken, heb nu toch nog niet de tijd om ermee bezig te gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:58

Vorige week was het nog een aanbieding, nu zijn ze idd een paar euro duurder.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:15

DubbelDun schreef:
9 platen OSB a 10 euro (240x61x2 cm) = 90 euro, plus scharnieren en schroeven en slot. Volgens mij red je dat wel voor € 125 euro. Scheelt toch weer 50 euro en zelf in elkaar zetten moet je toch :)

Ik denk dat je aan 8 platen genoeg hebt maar er komen ook nog wat balkjes bij.