Karin, beterschap voor je dochter! Jij bent ook wel een bezige bij of niet?!
Wil ook wel massage en dekentje! Ik heb al een week pijn in m’n kuit, soort aanhoudende kramp en kom de trap niet meer goed op en wordt s nachts wakker van de pijn. Dus de fysio net maar gebeld, moet t weekend nog ff door zien te komen.
Ik dacht een klein wandeltje met Boon te doen over een rustig zandpad om zo weinig mogelijk aanleiding te geven. Op de heenweg was ze lekker rustig, terug was een heel ander verhaal; 450 kilo aan een touwtje stond haast gelijk met zelfmoord. Ze sprong alle kanten op en van het rondjes om me heen laten draaien werd alleen ik duizelig. Bij het oversteken (en gek doen) ging ze op het teer fietspad haast onderuit door het gladde blad en langs de weg naar huis had ik het 'geluk' van een vrachtwagen met een lege rammelende bak en een tractor (die wel heel netjes zijn snelheid minderde). Ik was iig blij dat ik (en paard) weer heelhuids thuis waren én dat ik er naast liep en er niet op zat. Alhoewel hoe druk (en link) ze ook was ze probeert zich niet los te rukken en er vandoor te gaan.
Fijn dat het zo rustig ging Marjan. ‘Mooi’ om de bevestiging van de dierenarts te krijgen aan de hand van echo. Sterkte voor jullie. Hoe reageerden te andere paarden?
Geen behandeling voor Mirtje helaas. Ze liet zich totaal niet behandelen en sloeg en beet alleen maar van zich af.
En daarna kon ik er ook niets mee mee. Dus ze staat nu zonder deken op de paddock. Haar gedrag is om moedeloos van te worden. Net bericht gedaan naar een gedragstrainer.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
@boemel: waardeloos dat het zo loopt. Ze had duidelijk een verkeerd beeld van deze behandeling. Ben benieuwd wat een gedragstrainer voor elkaar krijgt.
@DP: fijn dat je lekker gereden hebt. Het is er hier ook wel weer voor. Ik heb op BR al 3x een bui in de voorspelling gezien, maar die lost elke keer op.
Qua Boon had ik al wel een donkerblauw vermoeden dat het zo zou gaan, het is niet de eerste keer dat ze dit soort fratsen heeft als ze een tijdje stil heeft gestaan. Helaas heb ik met een natte wei én een dichte PP-track ook niet de mogelijkheid om haar meer beweging te geven.
Ik heb net eindelijk weer eens les gehad nadat ik 4 x heb moeten afzeggen. Hij liep geweldig, zo fijn al hij ontspant en meewerk ipv alleen maar wegschieten en zich in alle bochten draait
Marjan en horsii heel veel sterkte. Afscheid nemen/de twijfel daarover is heel naar
Boemel super naar dat ze zo getraumatiseerd is.... is het niet een idee om haar even gewoon een maand ofzo met rust te laten, zodat ze even zelf de tijd krijgt om eea te verwerken. En daarna weer rustig te kijken hoe ze op jou reageert (buiten het hoognodige wat je die maand moet doen zoals voeren, binnen buiten zetten etc. En verder ook borstelen, trainen etc gewoon even achterwege laten). En dan met die therapieën/gedragstherapeuten verder kijken. Kan me voorstellen dat dat haar nu veel te veel wordt. Ze heeft slechte ervaringen opgedaan en moet denk ik eerst ff weer wat rust in dr koppie krijgen ipv "gepluk" aan dr en vreemden rondom dr. Niet vervelend bedoeld he, want je doet super je best voor dr!! Maar misschien dat het haar ff allemaal teveel wordt.
Ik snap helemaal wat je bedoelt Kim. Probleem is dat zelfs de basiszaken niet veilig kunnen. Ze valt ons ook aan bij het voeren, uitmesten of op stal zetten en we merken dat het probleem groter wordt in plaats van kleiner.
Daar komt bij dat we geen controle foto’s hebben kunnen maken aangaande zand. Mocht ze toch weer behandeling nodig hebben, dan lukt dat niet meer en dat kan dan wel eens einde paard betekenen.
Voor mij is er geen enkele intentie dat ze snel onder het zadel moet komen, maar wel dat we zsm in een veilige situatie komen.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 18-11-23 08:34
Heeft ze niet ook last van hormonen? Of pijn ook omdat ze graag zo apart stond met de achterhand omhoog ontlast Weekje pijnstilling geven optie om dat uit te sluiten?
Mijn stond vanmorgen met 2 dikkere onder achterbenen, rond de kogel Gisteren liep hij fijn, niet verstapt of onregelmatig. Nu in het donker heb ik hem alleen zien stappen en dat was normaal Lijkt wel op stalbenen, maar hij staat niet op stal opgesloten, kan er in en eruit hoe hij wil. Benieuwd of het straks na wat beweging minder is.
Wat balen Boemel. Wat ik een fijne ondersteuning vind in zulke gevallen is Sensipharm feeling control pillen. Echt de moeite waard om te bestellen, je merkt binnen 3 dagen verschil. Het ondersteunt in verwerking en laten afvloeien spanning.
Ln wellicht virus? Had zelf ook zoiets om ff weekje pijnstillers te geven aan mirthe. Paarden met pijn kunnen heel onvoorspelbaar worden. Wie weet helpt het haar er net even doorheen.
@lyn: misschien met rijden iets teveel in 1x gedaan ?? Dat zou met vrije beweging uit zichzelf weg moeten gaan. @boemel: ik herken in je verhaal wel dingen uit de tijd dat ik die Spanjaard hier had. Ik zou ze ook een paar aspro'tjes geven en een paar dagen alleen lekkere dingen uit de hand geven en verder met rust laten.
Ik dacht dat het even droog genoeg zou zijn om te voeren, maar helaas... Overigens is de Bokttijd ook van slag als die denkt dat ik vanochtend al om 8:17 am achter de pc zat Of zien jullie een andere tijd ??