Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:54

Dat zou fijn zijn. Dat scheelt niet alleen veel werk, maar ook erg veel stress lijkt me zo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:15

Inderdaad ja. Ik word er echt gek van. Maar goed, we wachten met gepaste vreugde af..., :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:16

Ik hoop je voor je mee met dit weer is verband niet handig. Paarden weten het altijd goed te timen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:17

Nee, zeker niet als je geen binnenstallen hebt.

Maaarrrrr, heb wel een supersonische laars gemaakt. Wordt er echt handig in. Kan wel een winkeltje beginnen :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:38

Zwaaaaiiiii! :D Beetje drukker dan voorheen om te bokken maar lees sporadisch wel eens mee! Had even contact met Fabster gehad en dacht, hee, laat ik eens even aanwaaien hier! Even een beetje teruglezen hoor. Zag al iets van diarree voorbij komen, goed instapmoment. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:25

Haha! Ja, beter instappn bij mooi weer! {:}

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:53

Hihi, nou ik heb wel wat gelezen maar er blijft bijzonder weinig hangen vandaag.. iets met slaapgebrek. :') Vinden jullie het goed dat ik geen bijleespost maak? :P

Is het bij jullie ook zo nat??

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:45

Gelukkig hier net weer een beetje droog. Werd er echt gek van. Net even met oeerd en honden naar t bos geweest. Op wat spatjes na droog over gekomen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:53

Hier is het echt zeiknat. Veen grond dus kan er niks mee. Heb al heel wat watergeultjes gegraven. Vanmorgen een stuk bestraat tot het ging regenen. Dan nog flink wat zand kruien en dan hebben ze een stuk verhard waar ze kunnen staan en een lang pad zand.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:26

Ik word er niet goed van. Zeker niet omdat Gent met dit natte weer gek blijft doen, daardoor blijft glijden en dus kreupel blijft. Pees is niet meer dik maar nog steeds onregelmatig in draf. Twijfel iedere keer om ze naar binnen te doen maar ze willen echt niet. Hek laat ik iedere keer openstaan maar niemand die naar binnen komt.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:01

@ Selka da laten komen ?

Het diarree topic kwam van mij en om hier nog even op terug te komen had hem twee dagen terug bij de groep gezet maar diarree is terug erger dus het gras doet duidelijk geen goed. Nu dus de rest van de week volledig op schraal stukje met enkel hooi ?

Lijkt dit Ok volgens jullie ? Of kan ik nog iets meer doen ? Hij krijgt 2 keer per dag emdotrim. En een halve vita koek.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:06

Haha Selka, die van mij zijn juist niet naar buiten te krijgen met dit weer. Staan de hele dag met z'n drieën op 20m2 te wachten op de zomer. Zeker twix is bang dat ze smelt in de regen (wat volgens mijn vriend niet zo gek is omdat twixen idd smelten in water 8-) )
Wel jammer dat die van jou dan niet wat zuiniger is op zichzelf.

Fabster ik duim voor je

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:08

Die van mij hebben ook besloten dat ze op stal moeten met dit weer. :') Er wordt nu zelfs in de stal gemest en dat is normaal echt een grote no go.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:25

Idifix, DA vond het onzin om langs te komen. Blauwe plek moet vanzelf over gaan. Pees is 1 dag dik geweest en gezien hij geen rust pakt blijft hij licht onregelmatig. Maar zo lang hij blijft draven, spelen en galopperen maak ik mij niet druk. Het is een watje en vindt zichzelf heel snel zielig. :+

Whaha Natalie, smelten := Hoe kom je aan de naam?
Nee zuinig kent ie niet. Hij had liever een western paard geweest. Sliding stops all day als het aan hem ligt.

Flew wat erg. Wat een watjes haha :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:34

Goedemorgen!
Hier ook een tijdje weggeweest, op vakantie in Taiwan. Manlief moest daar heen voor zijn werk, meteen maar een vakantie aan vast geknoopt. Wat een geweldig vakantieland is dat :)
Geen paarden gezien, maar wel hele grote vlinders, spinnen en apen :D Gewoon in het wild, wat je bij ons in de dierentuin ziet.
Mijn moeder heeft op de paarden gepast, was ik nog wel een klein beetje bezorgd over omdat ze dat in het begin niet echt leek te zien zitten. Maar zij en de paarden hebben het heerlijk gehad.
Nu dus weer thuis in drekkig Nederland, nog 1 dagje vrij en dan morgen weer gewoon aan het werk, business as usual.

@nathalie: haha, smelten in de regen :D daar heeft mijn oude merrie ook altijd last van, die begint altijd heel overdreven te rillen, staart tussen de achterbenen etc. Ik ben dan een watje: ik geef haar dan maar een deken.
@selka: die heeft een mooie manier gevonden om niets te moeten :+
@kristelhans: hoe is het met Beer, Viola, de kipjes en de rest?
@fabster: kan dat uit, of is het heel veel werk om die supersonische laarzen te maken?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:46

Wendy schreef:
@fabster: kan dat uit, of is het heel veel werk om die supersonische laarzen te maken?

Ik snap dat niet. Wat kan uit? De laars? Natuurlijk kan die uit. :D :o? Maar dat bedoel je vast niet.

Het is voornamelijk pokkewerk om die laars te maken. Ben er inmiddels wel handig in, dat wel. Maar na een week lopen ze toch het vijverfolie wel stuk, dus moet dat vernieuwd worden. Ben dus blij als het verband eraf mag. Hopelijk vanavond.

Gisteren met de hoefsmid gesproken. Die viel bijna achterover over de rekening van de DA. Want hoewel hij al het opetatiewerk heeft gedaan, en de DA alleen verdoofd en het verband erom, is de rekening van de DA 10 x (letterlijk!) zo hoog als die van hem. Eigenlijk isdat te absurd voor woorden. Maarja... voortaan maar kijken of ik het niet alleen met de smid af kan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:53

fabster, is de arts er wel de hele tijd bijgebleven? Dan zal hij zijn tijd hebben doorgeteld, ik vind artsen sowieso erg duur. laatst laten komen omdat de shet zo jeukt alles wat ik al gedaan heb gezegd maar ze wilde toch spuiten tegen mijt ook al had zij ook het idee dat het dat niet was. hoppa 60- euro voor een spuit die zoals ik al dacht niks gedaan heeft. En om nu bloed af te nemen betaal ik natuurlijk opnieuw voorrijkosten van ook 60-
Wat vind de smid van de hoef nu?

Ik ga bellen voor een nieuwe put, deze pomp steeds slechter water op, dit sloopt mijn pomp en mijn geduld, 200 liter in een half uur terwijl het er in minder tijd 2000- waren. Ik heb wat ik kan alles zelf nagekeken maar niks geks gevonden, dan maar een prof aan het werk zetten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:56

@wendy, heel goed! Viola is hoefbevangen geweest en flink ook, zo erg dat ik bij de röntgenfoto's-afspraak er rekening mee heb gehouden dat ik haar op de kliniek zou laten om haar in te laten slapen.. :( Maar met veel geduld, drugs, een wereldsmid die samenwerkt met de kliniek, en de nodige euro's hebben we het mevrouwtje er weer bovenop gekregen!!! Ze is sinds anderhalve maand weer licht aan het werk, vooral rechtdoor het bos in, afgewisseld met veel rust en dubbele lijnen werk en dat gaat super. Ze moet wel geschoren worden... dat staat voor deze maand op het programma. :D

Beer is veeeeeeeel te dik (voor zijn doen) dus ik heb nu een bijrijder gevonden die hopelijk lekker kan helpen, het hoeft maar 1 of 2 keer per week maar net even dat spek eraf krijgen in mijn eentje met 2 paarden lukt niet. De bijrijder heeft al op Viool gereden, heel rustig en dat klikt ook dus ik ben content!

De kipjes gaan ook lekker, net eentje in de rui gehad en dat ziet er altijd zo karig uit. :') Blote konten kip. :P En met ons kleine ukkie gaat het ook super, ze is eind juli 1 jaar geworden en rent door de tuin, voert de kippen en is nu al een boerinnetje. Begint ook te kletsen nu, zo cute! En druk. Vandaar de bijrijder. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:14

@fabster: omdat je even noemde om er een handeltje in te beginnen, met die laarzen :D Als dat veel tijd kost, is het de vraag of je je kosten er uit haalt. Ik formuleerde het een beetje krom :')
Ik hoop voor je dat vanavond het verband er af kan, scheelt alweer zoveel.
@lynn: wat gek van die put, ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent. Hopelijk kunnen ze ook iets zeggen over de oorzaak? Is er toevallig een verlaging van de grondwaterstand uitgevoerd bij jullie oid?
@kristelhans: haha, heerlijk zo'n klein boerinnetje er bij :D Groot gelijk met je bijrijder, ik red het zo al niet om 2 paarden te rijden, laat staan als je dan ook nog zo'n uk er bij hebt zoals jij :)
Wat fijn dat Viola er uiteindelijk toch weer doorheen is gekomen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:36

Actieve Handenbindertjes... weet er alles van! Wordt gelukkig steeds makkelijker naarmate ze ouder worden.

Alleen krijg je er dan allerlei activiteiten bij waar ze heen moeten

mijn paard met hoefzweer stapt weer redelijk rond. Voetjes wil ze niet goed meer geven. Geen leuke ervaring geweest dat gesnijd denk ik... eerste rekening al weer binnen. Oei! was op zaterdagavond... De tweede moet nog komen...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:51

Ohhh Joyce B, niet leuk.. dierenartsrekeningen.. ik weet er alles van... hahah! Gelukkig heb ik een flinke paardenspaarpot.. die is nu wel flink geslonken. :') Heb bij Viool ook 2 keer volledig bloedonderzoek gedaan, incl. PPID. Best duur. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:04

@Wendy, dat handeltje was echt een grapje hoor. De laats houdt nu goed, maar je moet constant repareren. Dus met klanten krijg he daar alleen gezeur over. Geen goed idee dus. Maar voor nu ben ik wel tevreden :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:15

Ik had ductape over het natte verband. Dat hield ook een aantal dagen als ze maar niet te veel ging schrapen. Zo stond ze in de paddock. een stuk minder gedoe. In de erg natte en drassige wei wordt het verband wel vies. dan kan er beter iets omheen. Maar was hij droog geweest dan kon het prima.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:47

Ductape gaat wel als alles droog is, ja. Maar dat is t nu niet... ;(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:54

Als het nat is...is het allemaal een stuk lastiger