Yontheke schreef:Het grote probleem met tijdelijke oplossingen is de Shetlander. Kan hem niet alleen laten staan en ga daar geen pension voor betalen.
Is die puur voor gezelschap? Of die je er meer mee? Anders of verkopen of in bruikleen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BernetteO schreef:Goh, Abby, daar ben je lekker mee....![]()
Wat balen zeg! En wat je zegt, je gaat niet boren in iets dat niet van jou is als je geen gegronde reden daartoe hebt... Hopelijk valt het allemaal binnen een redelijk budget op te lossen!
Welkom Samy. Stoeptegels kun je wel zo leggen, zeker als je goed aantrilt. Zou wel altijd een opsluitband gebruiken, anders gaan ze nog wel eens wandelen.
Wie van jullie heeft er hier ook drainage in paddock en/of bak?
Bij ons lijkt (lijkt, met de hoeveelheid water van de afgelopen tijd zijn we er niet helemaal zeker van) ie inmiddels dichtgeslibt, maar met de vergroting van de paddock (2 weken geleden gedaan), moet er toch nog een stuk zand bij en dus ook meer drainage. Nu wilden we de bestaande buizen dan meteen maar opgraven en uitspoelen.
Ik zag echter op internet dat het soms aan te raden is een laagje grind rondom de buizen te leggen. Dit hebben wij nu niet, het bedrijf waarvan wij de buizen gekocht hebben zei dat het kan, maar dat alleen drainagezand er langs ook voldoende moet zijn. Ik twijfel nu, gezien het zo ontzettend nat is op dit moment. Voor degenen met drainage dan dus ook de vraag: hebben jullie nog iets anders om de buis liggen dan zand?
Overigens hebben wij buizen met een kunststof vezel eromheen en een diameter van 8 cm. Deze zou, als ik het goed begrepen heb, geschikt moeten zijn voor drainage van de paddock. Ze liggen op 60 cm diepte, wat ook voldoende moet zijn.
Lynn_Nikita schreef:Moeilijk maar dan zou ik verkopen. Maar dar is makkelijk gezegd als niet eigenaar. Nu met natte weet evt pension en als weer droog is en niet bevalt terug naar huis. Ik denk dat aanpassen naar pension erg luxe maar ook wennen is
Anke schreef:Ik ben blij dat ik gezegd heb wat de anderen met gevoel gedacht hebben.
Aangezien bijlezen, inleven en meedenken veel tijd en energie kost. Idem het reageren en zoveel mogelijk voor iedereen een hart onder de riem te steken en tips te geven.
Daarbij kijkend hoe ik de volle laag van de harde types in dit topic krijg, heb ik besloten dat dit blijkbaar niet het topic is waar ik me op mijn plek voel. Ik kies er daarom voor om hier niet meer aan deel te nemen.
Iedereen die het moeilijk heeft, heel veel succes.
Voor alles is een oplossing.
Probeer ondanks alle toch te genieten vd (kleine) momenten!
Anke schreef:Ik ben blij dat ik gezegd heb wat de anderen met gevoel gedacht hebben.
Aangezien bijlezen, inleven en meedenken veel tijd en energie kost. Idem het reageren en zoveel mogelijk voor iedereen een hart onder de riem te steken en tips te geven.
Daarbij kijkend hoe ik de volle laag van de harde types in dit topic krijg, heb ik besloten dat dit blijkbaar niet het topic is waar ik me op mijn plek voel. Ik kies er daarom voor om hier niet meer aan deel te nemen.
Iedereen die het moeilijk heeft, heel veel succes.
Voor alles is een oplossing.
Probeer ondanks alle toch te genieten vd (kleine) momenten!