Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:39

Yontheke schreef:
Het grote probleem met tijdelijke oplossingen is de Shetlander. Kan hem niet alleen laten staan en ga daar geen pension voor betalen.

Is die puur voor gezelschap? Of die je er meer mee? Anders of verkopen of in bruikleen?

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:44

Puur gezelschap voor Andor. Als Andor dus op pension zou gaan heb ik er geen nut meer voor om even cru te zeggen. Is een heel leuk, lief, aanhankelijk beestje maar ik kan niet alles houden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:48

Moeilijk maar dan zou ik verkopen. Maar dar is makkelijk gezegd als niet eigenaar. Nu met natte weet evt pension en als weer droog is en niet bevalt terug naar huis. Ik denk dat aanpassen naar pension erg luxe maar ook wennen is

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:50

Ik zou bijna zeggen, zet m hier maar even tijdelijk neer. Maar ik ben bang dat ik dan meteen een echtscheiding aan mijn broek heb. en hoe tijdelijk is tijdelijk? Dat kan niemand voorspellen met dit budweer. Maar op zich woon ik niet al te ver bij jou vandaan. Kan ie niet ergens bij vrienden/boer of zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:51

BernetteO schreef:
Goh, Abby, daar ben je lekker mee.... -O-
Wat balen zeg! En wat je zegt, je gaat niet boren in iets dat niet van jou is als je geen gegronde reden daartoe hebt... Hopelijk valt het allemaal binnen een redelijk budget op te lossen!

Welkom Samy. Stoeptegels kun je wel zo leggen, zeker als je goed aantrilt. Zou wel altijd een opsluitband gebruiken, anders gaan ze nog wel eens wandelen.

Wie van jullie heeft er hier ook drainage in paddock en/of bak?
Bij ons lijkt (lijkt, met de hoeveelheid water van de afgelopen tijd zijn we er niet helemaal zeker van) ie inmiddels dichtgeslibt, maar met de vergroting van de paddock (2 weken geleden gedaan), moet er toch nog een stuk zand bij en dus ook meer drainage. Nu wilden we de bestaande buizen dan meteen maar opgraven en uitspoelen.
Ik zag echter op internet dat het soms aan te raden is een laagje grind rondom de buizen te leggen. Dit hebben wij nu niet, het bedrijf waarvan wij de buizen gekocht hebben zei dat het kan, maar dat alleen drainagezand er langs ook voldoende moet zijn. Ik twijfel nu, gezien het zo ontzettend nat is op dit moment. Voor degenen met drainage dan dus ook de vraag: hebben jullie nog iets anders om de buis liggen dan zand?
Overigens hebben wij buizen met een kunststof vezel eromheen en een diameter van 8 cm. Deze zou, als ik het goed begrepen heb, geschikt moeten zijn voor drainage van de paddock. Ze liggen op 60 cm diepte, wat ook voldoende moet zijn.

Ik heb ook alleen zand om de buizen. Diameter is iets groter, maar dat weet ik niet zeker. Liggen op 40 cm diep.

Samy welkom, ik ben bang dat alleen zand en tegels niet voldoende is. Je hebt ook iets van opsluitbanden nodig.

Verder vind ik de opmerking van Anke aan de heftige kant. En niet nodig.

Jeetje Abby wat een ellende..... Hoop dat de rechtsbijstand wat voor je kan doen.

Yontheke sterkte.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:54

Ben net tijdens de rit echt verzopen. Buienradar zei droog. Kom ik toch in een plensbui terecht! En die hield niet meer op ook. En de buienradar maar vrolijk volhouden dat t droog bleef.... >;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:56

Lynn_Nikita schreef:
Moeilijk maar dan zou ik verkopen. Maar dar is makkelijk gezegd als niet eigenaar. Nu met natte weet evt pension en als weer droog is en niet bevalt terug naar huis. Ik denk dat aanpassen naar pension erg luxe maar ook wennen is

Andor heeft in het begin dat ik hem had gewoon op pension gestaan, toen hij die 10 maanden weg is geweest, heeft hij ook op pension gestaan. Nu staat hij in september weer 3 jaar op de wei.
Heeft geen problemen met verhuizen zolang hij maar vreet krijgt. Went heel snel overal.
Maar ik wil hem niet maar 4 uur per dag buiten hebben. Dat gaat sowieso niet lukken.

Probleem met tijdelijk is inderdaad dat wanneer het niet lukt, ik terug naar de wei moet en dan Buddy nog wel steeds nodig heb als gezelschap.. Als ik hem nu al zou verkopen is dat lastig. Hier in de buurt zit helaas niemand te wachten op een Shetlander en zijn veel omheiningen daar niet op voorzien!

Het is geen ontsnappert nu het extra draadje er hangt zelfs niet als er merries vlak naast staan. Kan ook hele dagen op gras zonder problemen. Voor een shet is het een droom op dat vlak.
Nu hij gecastreerd is, zal het enkel nog beter worden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:04

Yontheke, wat jammer dat je de lol kwijt bent geraakt.. :( Ergens wel begrijpelijk en voor pension is ook wat te zeggen! Hopen dat je een leuke stal kunt vinden waar je tevreden bent. Misschien bij een particulier ergens ipv een 'echte' commerciele stal. In Belgie heb je Kapaza toch? Net zoiets als Marktplaats in NL, staat daar niks op? Of een advertentie zetten en gewoon maar eens zien wat je aan reacties krijgt?

Hier zie ik de paarden zwiepen en slaan, het vliegenseizoen is nu echt begonnen.. helemaal met de voorspelde warmte deze week. Vanavond de dazenval maar even van zolder halen en opzetten in de wei. Alle beetjes helpen!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:12

Ik sta met Ami ook al op pension he. Al vind ik deze stal niet geschikt voor Andor. Ik wil wel dat ze alle twee op dezelfde stal komen te staan. Heb de sportfaciliteiten nodig voor Ami maar eigenlijk niet voor Andor.. Lastig hoor. Andor is ooit naar de wei gekomen omdat het "stom" is om voor hem een stal te gaan betalen maar here we are..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:16

Hier vooral ineens veel mugjes :r

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:18

spatter schreef:
Hier vooral ineens veel mugjes :r

Hier ook! Sinds gisterenochtend opeens.. Ze staan nergens meer veilig. Ze zitten ook in de stallen en ze worden er knettergek van. Alleen in de regen gaan staan helpt dus een vliegendeken wil ik in dit weer ook weer niet opleggen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:22

Yontheke, hoe vervelend dat je de lol zo kwijtgeraakt bent. Maar je wilt Andor dus niet op dezelfde stal als Ami? Kan dat goed begrijpen hoor, gezien je zo zegt dat je de sportfaciliteiten niet nodig hebt.
Qua eventuele verkoop van Buddy, het scheelt natuurlijk dat hij nu gecastreerd is en zich netjes gedraagt in de buurt van merries.
Ik zou ook bijna zeggen, je mag hem altijd tijdelijk hier neer zetten, maar als volgend voorjaar ons veulen geboren wordt hebben we ook echt geen plek. En het is hier ook een en al modder...

Hier ook veel mugjes, ook op de slaapkamer op de een of andere manier. Helemaal lek geprikt vannacht -O-

Fabster nat geregend. Buienradar ook altijd... >;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:22

Hier nu weer een hoosbui :roll: een echte hoosbui :r

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:25

Ik wil ze heel graag op dezelfde stal maar de stal waar Ami nu staat is niet geschikt voor Andor tenzij ik echt serieuze afspraken zou kunnen maken en hij is ook niet erg goedkoop. Soms twijfel ik wel eens of hij voor Ami wel geschikt is, maar Ami staat heel erg graag binnen (liever dan buiten :S ) en dit is de goedkoopste stal in de buurt waar je ook een binnenpiste hebt en de paarden tenminste nog enigszins buitenkomen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:38

Ik ben blij dat ik gezegd heb wat de anderen met gevoel gedacht hebben.

Aangezien bijlezen, inleven en meedenken veel tijd en energie kost. Idem het reageren en zoveel mogelijk voor iedereen een hart onder de riem te steken en tips te geven.
Daarbij kijkend hoe ik de volle laag van de harde types in dit topic krijg, heb ik besloten dat dit blijkbaar niet het topic is waar ik me op mijn plek voel. Ik kies er daarom voor om hier niet meer aan deel te nemen.

Iedereen die het moeilijk heeft, heel veel succes.
Voor alles is een oplossing.
Probeer ondanks alle toch te genieten vd (kleine) momenten!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:49

Joh je hoeft het niet altijd eens te zijn toch? Jij je mening, en zo iemand anders ook..
Geschreven woord komt altijd anders over als gesproken woord.
Uitdelen is incasseren denk ik dan, Tis niet zo dat je "kop" dr afgehakt wordt.

Ab wat een gedoe joh..Snap dat dat erg frustrerend werkt..

Yontheke lastig dat je je plezier kwijt bent. Het moet wel leuk blijven hè, Tis hobby!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:52

Anke schreef:

Aangezien bijlezen, inleven en meedenken veel tijd en energie kost. Idem het reageren en zoveel mogelijk voor iedereen een hart onder de riem te steken en tips te geven.
Daarbij kijkend hoe ik de volle laag van de harde types in dit topic krijg, heb ik besloten dat dit blijkbaar niet het topic is waar ik me op mijn plek voel. Ik kies er daarom voor om hier niet meer aan deel te nemen.

Anke...ik vond ook dat je gelijk had...wellicht iets subtieler moeten brengen maar ik snap het wel,de anderen reageren wel erg extreem.
Kunnen we de boel niet gewoon achter ons laten en verder gaan zoals voorheen.

Ik wordt hier erg verdrietig van als iedereen ze tekeer gaat,zeker omdat het onderwerp enorm beladen is :(

Abby...gaat een lange adem worden :(:)

Yontheke...blegh erg naar...heb je ruimte genoeg,verzuip je en kun je nog niets.Jij ook sterkte :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:59

Anke Y;(

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:11

Ik vond de reactie eerlijk gezegd ook wat aanvallend, ik had zeker niet de bedoeling mensen te kwetsen, ik zat ver achter met het meelezen in dit topic en aangezien mijn vriend tegen het weekend graag zou weten wat ik wil dacht ik ik post het even snel, waarvoor nogmaals mijn excuses.
Maar zoals eerder al gezegd komt een geschreven word anders over dan een gesproken woord.

Ik heb men excuses aangeboden en begrijp ergens de reactie van Anke wel, maar had er echt niet opgelet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:14

Anke schreef:

Nu doe je t weer. Heeft niks met wel of geen gevoel te maken.
in principe zeg je nu dus dat ik geen gevoel heb of medeleven toon omdat ik de reactie van jou bot vond naar iemand die een vraag stelde.

Iemand mag gewoon een vraag stellen in dit topic. Het is GEEN huiskamer topic.

Als jij je zo aangevallen voelt is dat jammer. Jouw reacties zijn ook kwetsend juist omdat ik 2 weken geleden een heftige dag had ivm overlijden van kayleigh.

Iemand stelde een vraag. Had niet bij gelezen maar dat hoeft ook helemaal niet en word best aanvallend op gereageerd. Dan is een huiskamer / besloten topic misschien een beter idee
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 21-06-16 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:16

Kunnen we stoppen met deze discussie? Anders ga ik temmen. Dit is voor niemand prettig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:19

Wilde net vragen of we het gezellig konden houden...

Yontheke wat een lastig dillema zeg. Het is me even ontschoten maar deed je nog iets met Andor behalve knuffelen? Anders is een pensioenstal misschien een optie?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:20

Excuus . Was gewoon een vrij pijnlijke opmerking. Ik hou mij verder in.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:26

Dus bij deze, mjin vriend wil alles nog een jaartje of eventueel 2 uitstellen zegt hij juist en dan na de koop drainage leggen zodat er thuis een rijbak is en paddockje voor de winter..
dus deze winter waarschijnlijk gaan overwinteren op een pensionstal

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:28

Hangt ook erg van je grondsoort af natuurlijk he. Wie weet valt het reuze mee. Overigens zou ik die roosters wel overwegen. Kan je prima hergebruiken en zal uiteindelijk goedkoper zijn dan overwinteren op een pensionstal vermoed ik.