Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:53

Arabesk schreef:
kristelhans schreef:
Wheeee, kip 2 is niet binnen gekomen vanavond! Kip 3 lag in de hooiberg, wat heel uitzonderlijk is, dus ik vrees het ergste.. :(

En nu even bijlezen.

Buizerd. .....

Zou goed kunnen! Net via MP 2 hennen voor 5 euro in de buurt op de kop getikt. De man haalt ze nu op want Beppie zit helemaal alleen.. Deze 2 kippen zien er op se foto wat sneu uit haha dus hoop dat ze hier een fijn leven krijgen. Laat ze wel even binnen.. Denk dat t door de kou komt? Dat de buizerd of wat anders honger heeft..

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:56

Ik hoop dat ze geaccepteerd worden zonder al te veel vechten, Buuf hier heeft altijd ellende met nieuwe kippen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:59

Mijn 5 uilebaardkrieltjes zitten in hok met ren er wordt zelfs een 2e ren gecreerd. Ik heb elke dag 2 a 3 eitjes. Ik vraag me af als je de kipjes los laat lopen vind je toch nooit meer de eieren? Of ze zijn oud als je wat vind? Balen hoor van je kipjes

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:03

Hier leggen ze altijd in de legnesten of hoe noem je dat, in het binnenverblijf zitten een paar van die vierkante hokjes waar ze graag in liggen. En leggen.
Ik hoop ook dat ze elkaar accepteren en anders haal ik nog een kip op, dan moeten ze alles even opnieuw uitvogelen.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:05

Ze staat op ijzers, omdat ik haar ook voor de kar heb en veel buitenrijd. Nu we verhuisd zijn zal dat iets minder worden. Meer bakwerk.
Haar hoeven groeien ook echt langzaam. Sinds ze ijzers heeft gaat het veel beter met dr voetjes.
Maargoed de komende 2 maand zal het toch wat minder zijn in de winter.

Dus ja.... wat doen we dan morgen is nog de vraag. Ik zal eens overleggen morgen met de nieuwe smid

Hier ook uier schoonmaken geoefend. Ze vindt het in het begin niet lekker, maar uiteindelijk staat ze er bijna bij te flemen!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:06

Dat is wel fijn dat ze in je legnesten de eieren leggen. Ik had altijd het idee dat ze onder elke struik wat leggen, dus niet zo.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:09

Ik heb nooit problemen gehad met nieuwe kippen maar ik heb wel veel ruimte.

Ik mis sinds 2 dagen mijn oude haantje.
Kwam altijd met voeren maar liep de rest van de dag overal over het erf.
Ik vrees dat de kou hem toch teveel is geworden ;(

Verder begint het oude schaapje nu wel heel erg in te vallen.
Ze heeft amper tandjes dus hooi eten is lastig maar ze wil ook geen grasbrokjes eten of zoiets, alleen paardenmeusli.
Hopelijk is de kou gauw weer over.

Een leuke Lollie gezien :D

kristel sneu van je kipje :(:)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:16

Wat jammer van het kipje..
Hier is mijn hele bende kippen gedood. Haan pas de 2de keer nadat we hem de eerste keer volledig opgelapt hadden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:17

Ik had gehoord anders alle kippen even iets van parfum op spuiten. Dan is er geen verschil meer in geur.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:25

kvulden schreef:
Monmaster schreef:
Balen joh van dat land, in NH is het melkquotum eráf... Dus... Hebben om die reden ook niet meer met die regeltjes maken. Ik neem aan dat het voor het hele land geldt?

Heeft geloof ik niet met het melkquotum te maken. Dat is er hier dacht ik inderdaad ook af. Ik vind het van de gekke. Zoveel grond hier. Nu kan ik alleen wachten. Misschien komen er toch ontwikkelingen hier tegenover. De Boer die ik net sprak kon zich ook niet voorstellen dat de plannen die ze hebben met de grond door kon gaan. Hij moest er hartelijk om lachen. En dan is er nog 1 boer van 73 jaar die over een paar jaar denkt hij een stuk grond gaat afstoten. Maar ja zal hij dan aan me denken. Ik wil het graag van hem kopen. Maar hij verhuurd het nu aan een boer voor de maïs. Voor het zelfde geld koopt hij het over.

Heeft met de mestquotum te maken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:51

Nou, de 2 nieuwe kippen bij Beppie in het hok geduwd en even jubelen en opgeblazen rondlopen en toen op een kluitje en daarna samen eten uit de hang silo... Die 2 zien er wel karig uit.. :') wat wil je ook voor 5 euro haha! Morgen in t daglicht maar even een paar foto's maken. Ze hebben al namen.. Geertruida en Hermien...... Dus..

Einde egopost! Volgende post wordt een bijleespost!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:07

dynamiek schreef:
Hoe is het Meggiemag beetje al opgeknapt na je valparty?

Mag niet klagen, mooie regenboog knie :D .
Wist niet dat je je bilspieren zoveel gebruikte.
Vrijdag voor controle naar het ziekenhuis naar de orthopeed, hoop dat ik maandag weer naar de revalidatie kan, merk dat het minder wordt nu ik al 2x niet ben geweest.

Diertjes die kwijt zijn is niet leuk, hopelijk komen ze snel weer boven water!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:23

Mooi he beurse plekken :D doe gezellig met je mee, over 6 dagen is mijn voet al 1 maand blauw en beurs. Ik wist ook niet dat als ik moet hoesten of bij elke beweging die ik maak mijn tenen mee bewegen :+

hopelijk kan je snel naar revalidatie.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:49

Dat klinkt goed afab

Ik heb een gevoerde anatomische singel. Ook hier had mijn paard last van kale plekjes e.d.

Ik had ook nog nooit van CIL gehoord.

Ik ben nu toch wel blij dat ik ze gewoon binnen kan zetten 's avonds. Als de wind hier dan om de boerderij giert.. En dat alles gewoon binnen staat, kruiwagens, stro kuil, alles. En dat we dan gewoon kunnen opstrooien en dan voeren.
Meestal zet ik ze buiten en dan opstrooien en voer voor de avond er in en daarna

Ik lees steeds van de fructaanindex. Ik heb daar dus werkelijk nog nooit op gelet, ik las Anke dus ook niet.

Dynamiek, I know the feeling in verband met werk zoeken, moedeloos word je er van.
Afab, gefeliciteerd! Weer een stapje verder!

Mijn vriend kreeg ook een rolberoerte als ik dat deed, hooi in de auto dus.

Afab, ja klopt ik hoorde hier ook het weekend, zondag zelfs pas, dan zachter, maar wel meteen 12 graden.

Ohjahjoh, die plekken?? Als ze slaapt? Ligt ze dan? Lijken mij plekken van hoeven achter en voor tegen de buik aan gebogen. Beetje ongelukkig gelegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:55

Hihihi, zoiets dacht ik zelf ook Elan, maar wij zijn er dankzij dit topic al over uit dat het de peesplaten zijn...
Weer wat geleerd dus!

Sabinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:00

Jaa! Ik meld mij ook aan! :D
Sinds vandaag mijn paardjes aan huis!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:05

Even een fotospam van de bende in de bak vanmiddag. Tenminste een deel, 8 van de 11.
Afbeelding

Heerlijke middag gehad. Paarden konden er mooi uit. Ik de boxen recht getrokken en opgestrooid. Daarna voer er in.

Toen de heren naar buiten, toen kwam de bijrijdster ook nog, die heeft me met de laatste boxen geholpen, vegen en mest uit de bak.

Heerlijk alles aan de kant, net de lampen uit gedaan en alles afgesloten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:04

Welkom Sabine :wave: (en andere nieuwe als ik die heb gemist)

Sterkte met alle blauwe plekken en vermiste kipjes :(:)

Hier was het flink koud vannacht,veel wakker gelegen blegh.Hopelijk de boel straks geen ijsbaan want ik wil de jongens wel heel graag op het gras.Zo de boel maar eens inspecteren.

Kirsten,balen van de grond

Ik mag hier gewoon de boel schoonmaken bij de jongens,ze staan altijd met een friemellipje en Fax tilt altijd netjes zijn been op :) Ook vroegâh de meiden op stal...

Ga weer even in de meeleesmodus...nog steeds hondsberoerd -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:12

:(:) Brenda , hoop dat het snel gaat dooien voor je.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:25

Goedemorgen,
Het viel me tegen, toch weer wat gevroren. Nou ja, poepies waren zo opgeruimd.
Gisterenmiddag wat uren terug genomen, dus kon heerlijk genieten van het zonnetje tijdens mijn rit. Hopelijk kan dit vanmiddag ook.
Maar eerst de 10 midibalen opruimen, die vanmorgen gebracht worden.... Bleep... Gooit ze altijd precies voor mijn hek ( ik ben nl dan aan het werk) dus... M te kunnen rijden, moet ik die eerst opruimen.

Ik dacht dat het quotem idd te maken had met zoveel koeien, zoveel land... Mispoes dus.... Ben ook een paardenboer, geen koeienboer _/-\o_

Allemaal een fijne werkdag.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:36

ohjajoh6 schreef:
:(:) Brenda , hoop dat het snel gaat dooien voor je.

:) Lief...ik wil een goed functionerend lijf,zullen we samen een advertentie zetten?? :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:48

Ik heb allerlei vallen even gemist, geloof ik! Dames, sterkte met de beurse knieën en voeten.

Ik kan niet uit bed komen. Nog niks gedaan... :oo

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:00

Fabster schreef:
Ik heb allerlei vallen even gemist, geloof ik! Dames, sterkte met de beurse knieën en voeten.

Ik kan niet uit bed komen. Nog niks gedaan... :oo

Same here! Beterschap en ik lig ook nog in bed. Gisterenavond laat de kip gevonden.. Dood.. Op een plek waar ze daarvoor echt niet lag, vlakbij de stal dus misschien is ze dan pas laat gepakt... Of versleept..?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:02

Ik durf niet naar buiten... Gisteren leek eindelijk de sneeuwlaag wat dunner te worden (op sommige plekkewn gras te zien) en in een paar paddocks was bij de ingang wat dooi en dus modder. Om net op buienradar een grondtemperatuur van -10 te zien. Volgens mij is het een bende nu...

Tinky, heb je wel eens een waterbed geprobeerd?
Die kan je instellen op een fijne temperatuur en voor mij maakt dat echt een wereld van verschil door de warmte en betere drukverdeling en daardoor beter slapen waardoor ik overdag weer meer kan doen (heb een spierziekte).

Oh en kippen, hier is laatst een marter weer bezig geweest. Alles dood en kop eraf. Voorlopig wel een beetje klaar met kippen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:03

dynamiek schreef:
Mooi he beurse plekken :D doe gezellig met je mee, over 6 dagen is mijn voet al 1 maand blauw en beurs. Ik wist ook niet dat als ik moet hoesten of bij elke beweging die ik maak mijn tenen mee bewegen :+

hopelijk kan je snel naar revalidatie.

Zo leren we nog eens wat ;) Heb je traumeel in huis? Werkt goed bij de blauwe plekken.