Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LADPR schreef:Zal morgen wel even op de zak kijken hoe het heet, is makkelijker als je de naam weet, het heeft hier namelijk even geduurd voordat ze begrepen wat ik precies bedoelde.
Bij de Welkoop zijn ze overigens erg voordelig. Iets van 7 euro voor een zak van 20 kilo.
Voorheen moest ik 7 euro betalen voor een zak van 14 kilo
Elpharo schreef:Hoi hoi, ik hoorde wat mensen over opslagruimte. Wij zitten ook met dat probleem, maar hebben buiten wel ruimte (geen idee of jullie dat ook hebben hoor) en hebben nu dus achter een draad zodat ze er niet bij kunnen 2 pallets staan (dit kan sinds de korrels in plastic zitten). Degene die open is, daar hebben we een extra zeiltje over met een spanbandje en dat werkt super! We gebruiken ze met 5 paarden en hebben inmiddels al 2 pallets opverbruikt sinds ze buiten staan en dat bevalt onwijs goed. Zeker aangezien je ook niets hoeft om te stapelen
@lovestable....soppig is volgens mij wel de limiet van wat de korrels aankunnen. Nattig kan wel weer drogen, maar het houdt natuurlijk wel ergens op. Maarja, als zij het zo wil...enne, dampen die eraf komen, dat lijkt me zeker niet goed nee....ik heb dat wel als ik de echt natte plek weg haal. Eew is dat. Maar dat ruik ik acuut niet meer als ik de open plek weer dicht gooi. Misschien kan je haar nog overtuigen
lovestable schreef:ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb een vraagje. M'n paard staat gestald bij een vrouw die ook een paard heeft. Ze staan in een stal met stro korrels. Maar wanneer is het nou echt tijd om het helemaal uit te mesten? Want haar boxs is helemaal bruin geworden en helemaal soppig en er komen dampen van af waar je benauwt van word. Moet je dan nog steeds alleen de poep er uit halen?
MissPK schreef:Is elke strokorrel in principe geschikt voor hooi/stro allergische paarden eigenlijk? Worden ze allemaal met hoge temperaturen geperst tot korrel?
MissPK schreef:Mijn ervaring is dat als het erg warm is en de stal dus eerder stoffig, dat mijn COPD-ouwetje er van ging hoesten......voor mij is het allerbelangrijkste dat mijn paard er niet van gaat hoesten.