Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

;( Gisteren hebben buurtbewoners de hele straat geblokkeerd als actie tegen het sluipverkeer.
We gingen even kijken en toen kwam net de politie en een paar boze weggebruikers, die uit hun plaat gingen omdat ze er niet meer door konden.
Toen besloten we uit solidariteit te blijven.

Er kwam meer politie, de wethouder kwam en na belofte dat de komende dagen de weg afgesloten is en er maandag spoedoverleg komt, is de blokkade opgeheven.

Het mediacircus begon wel. Omroep Gelderland, SBS, de Gelderland en nog een plaatselijk nieuwsbedrijf.

Afbeelding

We hebben een heel fijn weekend en vanmorgen heerlijk met de paarden naar het grote bos geweest. De eerste keer voor Ice, maar mevrouw wilde wel voorop :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen terug naar huis is Diekke fanatieker, dus toen hebben we geruild :D

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Vanmorgen zelf een rondje bos gedaan, ik moetw el wennen aanhet nieuwe zadel, last van mijn bekken daardoor

Erna gingen mijn dochter en haar loge samen op 1 tinker door het bos. Terwijl ik op hun wachtte heb ik de bak gesleept en toen ik terugkwam vertelden ze doodleuk dat ze ook gedraafd en gegaloppeerd hadden. dat deden ze in de bak even voor, gewoon met 2en en hoppa. Dat dier is goud waard, zeker voor kinderen is zoiets zo fijn!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

Wat leuk dat ze er zoveel plezier mee hebben! Goud waard.

Ik vind het niet goed klinken hoor dat je last hebt van het zadel.

Mooi die heide Marjan, hier wat plukjes, maar kon even geen foto maken.
Leuk die zwaluwen.
Inmiddels zijn hier alle 10 jongen uitgevlogen. Ik vond ze zo leuk <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Is hetzelfde zadel wat ik had alleen extra wijd nu. 2 maten reder dan ik voorheen had. Ik merk het wel aan mijn bekken dus ik hoop dat het echt wennen ks. Vooral Vooral ik veel stap

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

LN. Er zijn speciale oefeningen om meer beweeglijkheid/rek in je bekken te krijgen. Er zijn YT-ers die het voor doen.
Ikzelf heb heel veel gehad aan een apparaat in de sportschool. Dan ga je wijd zitten en dan moet je je knieen naar elkaar toe doen, met weerstand. Maar ik gebruik hem op de wijdste stand met kleinebewegingen waardoor als je loslaat en het weer helemaal opengaat het zorgt voor rek in het bekken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

KletsKoekje schreef:
Fijn dat je geslaagd bent Boemel.

Wij zijn natuurlijk druk met verbouwen en ben aan het nadenken wat ik met de stallen wil. Zo laten, een inloop stal, of een uitloop aan de stallen maken.

Ik heb ooit op een stal gestaan waar ik een buitenstal had met een betegelde uitloop wat toen echt heel goed beviel. We moeten daarvoor wel een heel fijn pad naar de tuin en klein stukje border opofferen.

Alle opties hebben voor- en nadelen.

Heeft iemand hier stallen met een eigen uitloop? En hoe bevalt dat? Wat ervaar je eventueel al nadeel?

Voorbeeld

[ Afbeelding ]

Ik had eerst een uitloop aan stal, maar na een week heb ik de stallen gewoon maar open gelaten. Dat beviel eigenlijk zo goed dat ik alles uiteindelijk heb open gegooid en nu staan ze dus 24/7 buiten :-D

De stallen worden eigenlijk niet meer gebruikt door ze en bij super harde regen of felle zon staan ze graag met zijn allen onder een schuilstal die we extra in de paddock gemaakt hebben.

De stallen doen dus nu alleen functie bij dierenarts of tandarts bezoek..

Persoonlijk vond ik het enorm veel tijdswinst en rust opleveren. Sochtends rustig wakker worden want de paarden kiezen zelf wel of ze binnen of buiten willen staan. Savonds niet meer op tijd binnen moeten zetten en met plots slecht weer niet rennen naar de paarden om ze te verplaatsen. Ik voer 1x per dag ruim voldoende hooi waar ze een ruime dag mee doen, dus al met al kost de verzorging van de paarden me een krap uurtje, met wat haast een half uurtje per dag.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Dat vind ik hier idd ook het grootste voordeel. Geen vaste tijden om rekening mee te houden, ze redden zichzelf en ze kunnen zelf bepalen waar ze staan.