Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Penotti schreef:Heftig zeg jade.
De stal nu is wel heel mooi.
Lynn_Nikita schreef:wie van jullie heeft zonnepanelen en waar moet ik opletten? Ik heb natuurlijk al wat offertes maar altijd fijn om van mensen die het hebben de do`s en don`ts te horen
DubbelDun schreef:Er was sprake van dat je geen jaarverrekening meer krijgt, maar dat ze met dagverrekening gaan werken. Dat is natuurlijk érg ongunstig voor een particulier.
https://www.essent.nl/kennisbank/zonnep ... nnepanelen
Wil je dan nog iets van je investering terugzien moet je investeren in opslagcapaciteit (een Tesla-wallunit oid).
Jade schreef:@dubbeldun, het is alleen bedoeld als pad naar de wei en de poetsplaats (poetsplaats staat nu nog een stukje piepschuim voor). Ons huis kijkt uit op de poetsplaats, dus waarschijnlijk gaan we daar nog wat plantjes neerzetten. Ons stukje grond ligt een meter hoger dan dat van de buren, totnutoe hebben we alleen modder gezien helemaal aan de achterkant nadat er swinters veel groot materiaal overheen gereden is. mijn plan was eigenlijk om ze zomers op het stuk wei te laten wat we hebben, en swinters aan de 'bos' kant, maar ik weet het allemaal nog niet precies![]()
Het vermoeden is dat er warmte van de heteluchtfohn bij het afbranden van de kozijnen onder de loodslab door is gegaan, in de spouw een spinnenweb is gaan smeulen, dat is overgesprongen naar de isolatie aan de binnenzijde van de muur, wat 10 uur later is ontbrand. Oftewel, domme pech.
_Penotti schreef:En dat vind ik jammer, ons dak ligt maar 1/3 vol. Zou toch mooi zijn dat wij zouden kunnen leggen dat andere die bijvoorbeeld in een appartement dat niet kunnen. En dat er steeds meer groene stroom word opgewekt.
Maar helaas, dat wil Nederland dus niet.