Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:18

Ik zit tijdelijk even in de mee lees hoek ivm erg veel drukte maar wil Ohjajoh erg veel sterkte wensen met het verlies. Wat verschrikkelijk om 2 maatjes in 1 keer te missen :(. Maar ik vind het onwijs dappere en diervriendelijke keuze van je! Heel veel sterkte!

En Abby jij ook! Dit is niet wat je hoopt als je een nieuw huis koopt. Hopelijk is er gauw een goed passende oplossing :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:19

Welkom Samy, ik zou ook gewoon voor stoep of grindtegels gaan. Die kunnen - als het moet - er ook zo weer uit!

Gatverdakke wat een toestand Abby :(

Jenny_S

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:21

Ohjajoh: vreselijk. Heel veel sterkte gewenst

abby: jeetje dat is wel heel zuur. Ik hoop dat je de kosten kan verhalen op de verkopers en hoop dat je de paarden ergens kunt stallen zolang dit probleem nog niet is opgelost

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:24

wat een gedoe met dat asbest, ik zou nog eens wat andere offertes opvragen is vind de bedragen wel heel erg hoog moet ik je zeggen. met een kraan meoten ze dat toch vrij gemakkelijk op kunenn graven en in speciale container doen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:24

LN: blijkbaar heb jij minder empathie dan mij. Dus ja ik geef er een reactie op. Zeker als je nieuw komt in een HK topic. Kijk je even wat er recent gaande is. Mijn visie.
Zal zeker niet zo bedoeld zijn. En ze is hier van harte welkom.

AB oh jee. Wat een nachtmerrie zeg. Wel fijn als het onder verborgen gebreken blijkt te vallen en je de kosten kunt verhalen.
Echter dan nog. Alles ligt nu stil...droom valt tijdelijk in duigen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:35

Wij staan op het punt om een paar radicale beslissingen te maken met betrekking tot ons eigen plekje.
Nu België een eigen moessonseizoen aan het creëren is, valt er gewoon niet meer van te genieten.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:36

bedankt Lynn en chasey: stoeptegels dacht mijn vader ook al aan, mijn zus heeft er nog een 30-tal over met haar verhuis, die zijn we al gaan ophalen, komt altijd wel eens van pas.

maar kunnen we deze gewoon leggen ? ik dacht dat er dan ook iets moest gegoten worden. Ach mijn vader zal het wel weten hoe hij dat moet doen, ik wil gewoon zo snel mogelijk de verharding in orde want door de aanhoudende regen van de laatste dagen is het voor de stallen al een hele modderpoel :(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:42

Een laag (wit) zand eronder, goed aantrillen, afrijen en tegels leggen.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 21-06-16 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:42

Dacht hetzelfde als jou Anke. Als je alleen de bovenste berichtjes had gelezen had je kunnen bedenken dat het niet zo handig was om nu met zo'n vraag binnen te komen vallen.
Nietemin welkom hoor.

Jeetje Abby, wat een buitengemeen vervelende toestand. Daar zakt je broek van af. Ben het met Fokfanaat eens dat je ook even verder moet gaan shoppen, het gaat wel om enorme bedragen.
Ik heb zelf net de offerte binnen van de paardenstal, die is ongeveer 20 meter lang en 7 meter breed, asbest verwijderen en nieuwe golfplaten 10.000 euro. Huis moet ook het hele dak vernieuwd worden.Ik krijg de zenuwen als ik jouw verhaal lees. Heel veel succes.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:45

Abby, ik las over jouw verhaal heen. Daar zit je maar mooi mee zeg. Hopelijk krijg je iets rond met de vorige eigenaars en kan het allemaal snel en voorspoedig verlopen zodat je terug van je eigen stekje kan genieten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:52

Bah Abby wat een toestand!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:57

Wow Abby dat is ook niet een klein beetje asbest wat ze 'vergeten' zijn te melden.
Hebben jullie geen bouwkundig onderzoek laten uitvoeren?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:04

Tx jongens.

Bouwkundig onderzoek was gedaan door een bureau dat ik kende voor een andere koper. Dus daar vertrouwde ik wel op en die had niks spannends te melden. Zelf ben ik ook bouwkundige en jarenlang werkzaam geweest in de restauratie, dus mij maken ze in principe niks meer wijs. :D
Daarnaast hebben wij een asbestinventarisatie laten doen over het gehele perceel, en daar is dit ook niet uit gekomen.

Daarbij, de kelders waren volledig dichtgestort, dus daar kon je ook niet in. Ik ga ook niet boorproeven laten doen in een huis dat niet van mij is als ik geen gerichte aanwijzing heb daar iets te ontdekken. Want nogmaals, volgens de voormalig eigenaar was er niks te vinden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:07

Kan ik me voorstellen hoor. Vroeg het me gewoon af. En als de kelders volgestort zijn is dat ook niet echt een plek die je snel zal vinden.

Zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan om dit te voorkomen. Hopelijk winnen jullie de hele rechtsgang en mag de verkoper opdraaien voor de kosten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:19

Oh AB, wat zuur! Jeetje, ik hoop dat jullie er uit komen zeg.. :(

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:20

Goh, Abby, daar ben je lekker mee.... -O-
Wat balen zeg! En wat je zegt, je gaat niet boren in iets dat niet van jou is als je geen gegronde reden daartoe hebt... Hopelijk valt het allemaal binnen een redelijk budget op te lossen!

Welkom Samy. Stoeptegels kun je wel zo leggen, zeker als je goed aantrilt. Zou wel altijd een opsluitband gebruiken, anders gaan ze nog wel eens wandelen.

Wie van jullie heeft er hier ook drainage in paddock en/of bak?
Bij ons lijkt (lijkt, met de hoeveelheid water van de afgelopen tijd zijn we er niet helemaal zeker van) ie inmiddels dichtgeslibt, maar met de vergroting van de paddock (2 weken geleden gedaan), moet er toch nog een stuk zand bij en dus ook meer drainage. Nu wilden we de bestaande buizen dan meteen maar opgraven en uitspoelen.
Ik zag echter op internet dat het soms aan te raden is een laagje grind rondom de buizen te leggen. Dit hebben wij nu niet, het bedrijf waarvan wij de buizen gekocht hebben zei dat het kan, maar dat alleen drainagezand er langs ook voldoende moet zijn. Ik twijfel nu, gezien het zo ontzettend nat is op dit moment. Voor degenen met drainage dan dus ook de vraag: hebben jullie nog iets anders om de buis liggen dan zand?
Overigens hebben wij buizen met een kunststof vezel eromheen en een diameter van 8 cm. Deze zou, als ik het goed begrepen heb, geschikt moeten zijn voor drainage van de paddock. Ze liggen op 60 cm diepte, wat ook voldoende moet zijn.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:31

Wat een toestanden allemaal Abby! Daar ben je echt mooi klaar mee! Ik ben heel benieuwd hoe dat opgelost gaat worden.. Dat gaat niet over een paar euro's!

Yontheke klinkt ook al niet positief..

Het wordt tijd dat het zonnetje gaat schijnen! Hopelijk ziet alles er dan een stuk positiever (en droger!!!!) uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:36

Anke schreef:
Samy...erg cru om zo binnen te vallen. Terwijl net iemand uit dit topic haar paardjes heeft laten inslapen.
Wellicht was een klein gebaar van medeleven meer op zijn plek geweest als binnenkomer.

Wat een vreselijke k*treactie. Houd je wel even in de gaten dat dit een tips topic is, en geen huiskamer topic?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:43

Wendy schreef:
Anke schreef:
Samy...erg cru om zo binnen te vallen. Terwijl net iemand uit dit topic haar paardjes heeft laten inslapen.
Wellicht was een klein gebaar van medeleven meer op zijn plek geweest als binnenkomer.

Wat een vreselijke k*treactie. Houd je wel even in de gaten dat dit een tips topic is, en geen huiskamer topic?

En we zijn nogsteeds allemaal mensen met gevoel. Ik ben het volledig met Anke eens. Het stoorde mij ook, maar ik had het lef niet om er iets van te zeggen.
Samy heeft inmiddels excuses aangeboden en we zijn met zn allen verder gegaan in dit topic.
Klaar.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:45

Sterkte met het verlies van twee prachtige paardjes Claudia! Ergens vind ik het ook enorm mooi dat je ze allebei tegelijk hebt kunnen laten gaan. Hoe lastig het voor jou nu ook is. Je paardjes hoeven zich niet alleen te voelen, of aan te passen aan een ander maatje.
Ik deel wel de mening van Fabster (en anderen), je hoeft niet weg uit het topic. Ik snap wel dat op dit moment alles even te veel kan zijn. Maar je humor en mening kon ik altijd wel enorm goed waarderen!

Abby, wat vreselijk zeg! Je hebt al zoveel gedaan om dit soort dingen uit te sluiten en dan alsnog een hele kelder vol asbest. Ik denk dat een aantal mensen/instanties een boze brief van je gaan krijgen! Heb je wel iets van rechtsbijstand oid om te helpen met het schrijven van boze brieven?
Als ik plek had gehad, dan waren je twee paarden welkom om droog te staan. Maar helaas, we hebben geen ruimte. Ik zou ze sowieso niet bij jonge hengsten zetten. Tenzij je komend jaar een leuke kruising wilt hebben (een 5-ganger in trekpaard formaat klinkt wel geinig).

Voor Yontheke klinkt het ook niet erg positief. Stomme regen ook altijd. Zo zitten we er met z'n allen drie weken op te wachten, zo verzuipen we.

En ondanks dat de timing van Samy misschien niet helemaal optimaal was... het is geen huiskamertopic. Het is een tips topic, dus de vraag past hier prima. En hebben we allemaal niet wel eens te maken met een ietwat onhandige timing? Ik in ieder geval wel. Maar laat dit niet de sfeer verpesten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:49

anke even ter info We zijn geen HK topic!

abby jeetje wat een ellende! :(:)
Ik hoop echt dat je er uit komt met de vorige bewoners want dit mag/hoort gewoon niet, wat een smeerlappen! -:(-

Yontheke sterkte, erg nat bij jullie , begrijp ik :(:)
Waar willen jullie naar toe?

samy welkom :wave:
Ik zou vloerbedekking leggen, schijnt goed te werken en is goedkoop aan te komen.

Ohjajo ook wat mij betreft hier gewoon binnen blijven komen als je dat graag doet :(:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:32

Ik ben aan het kijken of het haalbaar is om 2 paarden op pension te zetten en de Shetlander te verkopen. Mijn man wil de weide graag aanhouden maar als het aan mij ligt wordt ze gewoon verkocht.
Waarschijnlijk zal het allemaal wel niet doorgaan maar vroeger waren de zomermaanden de leukste op de weide en nu is het verdorie nog natter dan in de winter. Ik zit op kleigrond en mag er helemaal niks. De piste die is het afgelopen half jaar ook geen kl*te waard geweest want of ze is kletsnat, zakt in en schuift of ze is beenhard als het een keertje droog is.

Het enige waar ik mee zit is (en uiteraard de financiële kwesties) dat Andor echt veel buiten moet omwille van zijn gezondheid en dat is dus nergens te vinden.
Ik ben het kotsbeu om elke dag tot aan mijn enkels in de drek te moeten gaan staan. Heb gewoon geen plezier en tijd meer voor Andor en Buddy. Die zien me wel 2 keer per dag maar dan ook maar snel 10 minuten. Ik hoop met Andor terug op pension te zetten ook weer gewoon meer tijd voor hem te hebben.

Maar uiteraard merk ik ook: wat je zelf doet, doe je altijd beter.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:33

Anke heb ik geen emphatie ? Wat een klote opmerkingen

Het is en openbaar topic geen huiskamer topic. Daardoor ben je echt niet ver plicht om alles terug te lezen. Dat is een groot verschil tussen een topic in huiskamer of zoals nu in verzorging en stalling. Ook al lijkt het er wel erg op door en redelijk vaste kliek het is openbaar en bedoeld om vragen te stellen.
Heeft NIKS met niet meeleveb te doen. Ik ben verdomme dit jaar ook 2 kwijtgeraakt. 2 weken geleden nog! !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:36

Yoneke dit jaar is de nattigheid ook extreem. Zou tijdelijk geen optie zijn?

Abby is echt een lastige situatie nu. Hoop dat er snel een oplossing komt. Zeker dat in de winter dalijk alles klaar is zodat de paarden gewoon aan huis kunnen

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:37

Het grote probleem met tijdelijke oplossingen is de Shetlander. Kan hem niet alleen laten staan en ga daar geen pension voor betalen.