Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monmaster schreef:Balen joh van dat land, in NH is het melkquotum eráf... Dus... Hebben om die reden ook niet meer met die regeltjes maken. Ik neem aan dat het voor het hele land geldt?
kvulden schreef:Monmaster schreef:Balen joh van dat land, in NH is het melkquotum eráf... Dus... Hebben om die reden ook niet meer met die regeltjes maken. Ik neem aan dat het voor het hele land geldt?
Heeft geloof ik niet met het melkquotum te maken. Dat is er hier dacht ik inderdaad ook af. Ik vind het van de gekke. Zoveel grond hier. Nu kan ik alleen wachten. Misschien komen er toch ontwikkelingen hier tegenover. De Boer die ik net sprak kon zich ook niet voorstellen dat de plannen die ze hebben met de grond door kon gaan. Hij moest er hartelijk om lachen. En dan is er nog 1 boer van 73 jaar die over een paar jaar denkt hij een stuk grond gaat afstoten. Maar ja zal hij dan aan me denken. Ik wil het graag van hem kopen. Maar hij verhuurd het nu aan een boer voor de maïs. Voor het zelfde geld koopt hij het over.
Bwor schreef:We hebben straks de kans om voor bijna een jaar aan voordroog te kopen, nou vroeg ik mij af of dit goed blijft, of is het verstandiger om een minder grootte voorraad in te slaan?
meggiemeg schreef:Bwor schreef:We hebben straks de kans om voor bijna een jaar aan voordroog te kopen, nou vroeg ik mij af of dit goed blijft, of is het verstandiger om een minder grootte voorraad in te slaan?
Waarom niet? Of het nu bij de boer/leverancier op het erf staat of bij jou (als je de ruimte hebt!) maakt in mijn ogen niet uit. Wij kopen ook altijd voor het hele jaar in, direct van het land af 1ste snee.