Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:56

Ik was niet van plan om hem met mijn vinger te activeren :D Ik gok dat de muizen de pindakaas er af eten en daar reageert ie niet op.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:58

Dan heb je denk ik andere als wij hebben, want wij vangen er ook muizen mee..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:11

Het is net een muizenval (zo'n ouderwetse houten), maar dan een flinke maar groter :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:04

Mijn ouders hadden ook altijd een zwaluw nestje maar helaas is die op gebrand met de brand..Zat in de nok van het huis.

Wel elk jaar terugkerend nest met hommels. Das ook niet grappig. Paarden die de stal niet in durven vanwege gezoem en gebrom van achter de houten wandjes. En die hommels kijken niet uit waar ze vliegen en komen hard aan..of het hoofd van een paard dat een hommel ontwijkt..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:08

Hommels hebben we hier ook veel in de muur zitten maar hebben we geen last van. Het wespennest echter wel omdat die ook een ingang in de schoorsteen had en de wespen dus naar binnen kwamen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:12

DubbelDun schreef:
Ik was niet van plan om hem met mijn vinger te activeren :D Ik gok dat de muizen de pindakaas er af eten en daar reageert ie niet op.

Ja, hier van ik vooral jonge muizen. De oudere zijn slim en kunnen idd de pindakaas eraf eten zonder dat hij dicht klapt.

Ratten zijn nog vervelender......

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:21

@Taartje, wat een mooie stal geworden!! Wauw!

Hier nog geen zwaluw gespot... alleen duiven die weer op een onhandige (lees in in kapschuur boven de trekker, dus allemaal poep) plek hun nest weer aan het bouwen zijn :D

Wij hebben natuurlijke muizen / mollen (/vogel) vangers, moet zetten dat we met katten veel minder last van ongedierte hebben dan vroeger volgens manlief (wonen in zijn ouderlijk huis).

Heb weer heerlijk een avondrit gemaakt! Kan echt genieten van het voorjaar, heerlijk weer, dus s avonds nog even opstappen. Mijn trekpaard heeft eindelijk in de gaten dat je met korte beentjes ook kan galloperen, dus dan even de benen strekken (van een gem. van 5km/uur zitten we nu soms zelfs op 9 km/uur :D )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:47

Taartje heel mooi geworden!

Hier geen zwaluwen :\
Vroeger hadden we wel heel veel mussen maar zins de buurman hier naast is komen wonen en zijn dak heeft afgedicht, kunnen ze niet meer nestelen.
Enige waar we zat van hebben zijn kraaien.
Krengen jatten mijn eieren als ze er bij kunnen en mijn kuikens en met een paar durven ze zelfs de kleinere kippen aan te vallen _-:(

Gisteren was het weer staluitmestdag en dan mogen de paarden even op de boswei.
Inmiddels staat daar wat gras dus koppen omlaag en knabbelen maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:51

Ahhhh Tika weer... anderen zijn ook leuk hoor, maar Tika <3 Wel fijn dat stukje bos. Lopen ze daar ook met erg warm weer?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:55

Ja, dan juist, daarom spaar ik het nu ook zoveel mogelijk want anders is het zo een zandbak.
Nu is er nog veel zonlicht maar zogauw de bladeren aan de bomen komen is het er donker.
Maak eigenlijk ook alleen foto's in het voorjaar want later is het er gewoon te donker.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:57

Zammie dan nog eentje voor jou, Tika leert grazen van Nina onze welsh cob.
Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:16

Agossie, kende ze nog geen grazen? Die ogen zijn zo mooi en dan die grote oren.. maakt het helemaal compleet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:56

Nee, de merrie stond op een manege en daar hadden ze alleen rijbakken dus ze is opgegroeid met hooi.
Hier begon ze het oude gras tussen het verse op te eten, groene sloeg ze over :\
Nina meegepakt en die wist er wel raad mee en toen begon ze voorzichtig eerst topjes te eten en laten het hele korte gras en gisteren heeft ze dapper mee staan knabbelen op de boswei.

Viel me vorige week al op dat de rest bezig was met sprietjes knabbelen terwijl zij maar bleef rondlopen en terug liep naar de rijbak waar het hooi lag.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:26

Bedankt allemaal *D Het is echt genieten! En wat een fijne foto's van al die blije paarden.

Hebben jullie dat ook, dat er ineens minder uren in een dag zitten...... :? Nog even bij de paarden wat doen, in de tuin, in het land, mest wegbrengen, rijden, en dan is het ineens avond.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 20:17

Ja de dagen zijn echt kort, vooral de vrije dagen dan :D

Wat een leuk groepje heb je daar lopen Spatter!

Wij hebben de eerste gewonde :( De jongens waren weer maar eens wat te wild aan het spelen en terwijl ik ernaar sta te kijken springt de jongste met z'n hoef keihard op de kogel van de andere.. Ziet er niet heel ernstig uit maar hij heeft wel een wond, dus die nog uitgewassen en ontsmet. Hopelijk gaat het niet opzwellen..
Ze spelen ook altijd zo fanatiek, het moest er wel eens van komen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:34

sneeuwpop schreef:
carola schreef:
realmagic; om eerlijk te zijn lijkt mij die ruimte echt veel en veel te klein en het lijkt mij geen reëel plan.. .

Ben het daarmee eens.
Onze buren hebben 2 ijslanders op zo'n stukje. Die gaan in de winter naar de pensionstal. Ze hebben het thuis geprobeerd maar is niet bevallen.
Pony mag niet op het gras, dus is de zomer kunnen ze de pony's meer bieden dan op de pensionstal.

De mijne komt ook partime naar huis. De rest staat hij op de vereniging gewoon op stal. En kan als het land droog is bijna jaarrond naar buiten(ligt in de winter aan het weer). Maar omdat ze daar in de winter haast niet los kunnen ivm drukte. Hebben we deze oplossing bedacht

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:42

@Realmagic, dan is dat wel de beste oplossing idd. Maar ze kwamen nu toch binnenkort naar huis? Niet alleen in de winter?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:04

Taar_tje, wat erg dat ze zo’n rake trap tegen haar hoofd heeft gehad. Is nu alles wel goed met haar? Leuke foto’s van het onderkomen van de paarden, fijne plek voor ze :)

Juval leuk dat je stallen zijn besteld! Gaat vast heel mooi worden :D

Lorette gaaf dat je in het Bit staat zeg!!

Spatter ook leuke plaatjes en wat een heerlijke plek voor de paarden zeg!

Mallootje bah vervelend zeg! Hopelijk geneest het netjes.

Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bij :D Super druk weekend gehad dus geen tijd om achter de pc te zitten, wel veel leuke dingen gedaan. Deze week wordt ons huis waarschijnlijk opgeleverd door de aannemer, kunnen we eindelijk zelf aan de slag! Het huis is onwijs mooi geworden, we zijn er heel blij mee en hebben zo veel zin om binnen aan de gang te gaan en er straks te gaan wonen! :D

Nog geen bericht van mijn zandleverancier, als ik morgen nog niets heb gehoord stuur ik hem alvast een mail, woensdag eind van de middag bel ik als ik dan nog niets heb gehoord. Ik wil schakelen, baal ontzettend dat ik niet goed kan rijden met dit mooie weer…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:51

Zooooo jullie gaan hard. Hier ook een druk weekend. Schutting geplaatst en in de koolteer gezet, verder nog paardgereden, stallen gemest, land een beetje ingericht (gisteren hebben mijn paarden een paar uurtjes gras gehad), ook het hek in de teer gezet (een meter of 50 en dan 2x), maar het ziet er nu allemaal super strak uit!

Intussen ook oude dekens over het hooi gelegd en de zwaluwen blijven af en aan vliegen. Kan er uren naar kijken, het zijn ware vliegkunstenaars.

Kwam deze link tegen over de boerenzwaluw, ze eten zelfs wel 50.000 insecten per week!!!
http://www.zwaluwen.info/boerenzwaluw/

Hier staan ook tips om zwaluwen te lokken!

Balen Daan dat de zandleverancier nog niets van zich heeft laten horen...

Taartje welkom! Ziet er goed uit die plek van jou.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:41

Hehe.....klaar met bij lezen,twee weken Jamaica er op zitten :o
Van mij zou het niet hoeven maar mijn man is nogal een reiziger. mijn lief heeft niets met de paarden en kan zich niet voorstellen dat je voor je paarden liever thuis zou willen blijven. Ga dat ook niet voorstellen want dat loopt uit op een echtscheiding.
Manlief betaald ook de vakanties, ik wil niet eens weten wat die dan uitgeeft want ik reken alles om in wat ik voor de paarden zou willen hebben. Zoiets van hmmm.....dat is een jaar hooi en kuil of een leuke minitractor waar ik nu voor aan het sparen ben. Gelukkig kan ik met een gerust hart op vakantie, buuf doet de katten en bijrijdster en de drie pensionklanten de paarden.

Leuk om te lezen van die zwaluwen, jammer genoeg zijn ze bij ons vertrokken. Vroeger was het hier een drukte van belang, enig was dat om te zien. Helaas is een groot gedeelte waar vroeger ons weiland was beplant met bomen en zwaluwen houden van open vlaktes en het liefst met water en dat heb ben we hiet helaas niet meer. Stikt hier wel van de halsbandparkieten en dat zijn volgens mij een stelletje terroristen want ik zie ook geen mus meer.

Wel op de vakantie tijd genoeg gehad om een things to do lijstje te maken, en die is best wel lang geworden, helemaal zin om te kunnen gaan afvinken. :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:19

Die parkieten zijn echt een plaag.. Maar hebben we hier gelukkig niet.
De zwaluwen hebben hier trouwens een rode staart, iemand enig idee welk soort dit Is? De onderkant van de staart is rood oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:20

palousa_boy schreef:
Die parkieten zijn echt een plaag.. Maar hebben we hier gelukkig niet.
De zwaluwen hebben hier trouwens een rode staart, iemand enig idee welk soort dit Is? De onderkant van de staart is rood oranje.

http://www.soortenbank.nl/hoofdgroepen. ... 1%2C4%2C22

Staat hij hier tussen? Roodstuitzwaluw?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:40

Zal eens proberen een foto te maken als ik er een zie.. Zal niet meevallen maar toch ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:47

Net een partijtje 50/50 betontegels wezen halen (gratis). Kan ik mooi weer een stukje straten bij de meiden :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:48

Goed bezig!