Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:54

20 kg zakken

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:04

Hoe is jullie ervaring met Zeolite korrels?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:05

Kaspar schreef:
Bedankt voor de tips. Ik blijf dus voorlopig lekker de bodem eruit scheppen.
Dat valt me eigenlijk wel tegen van het product. Als je de gebruiksaanwijzingen van de fabrikant leest zou het heel anders gebruikt moeten worden en is het heel voordelig in gebruik. Maar op deze manier er elke dag een kruiwagen natte zooi uit moeten scheppen is het voor mij nu niet echt bepaald voordeliger strooisel.

Wanneer je de correcte werkwijze volgt (wijkt soms wat af per paard) dan haal je een super rendement uit de Agrodieren tarwe strokorrels en tevens een voordelige aankoopprijs. Op die manier is er minimaal onderhoud & tevens licht werk.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:27

Wie heeft wel eens een bigbag besteld via Zeolite en hoe is dat bevallen?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:34

Kennissen van mij hier uit het dorp hebben eind vorig jaar twee big bags chopped strokorrels van Zeolite Products gehad.
Dit is hun prima bevallen. Zij hebben het in een soort van silo gegooid en lieten het daaruit in een speciekuip vallen, om het vervolgens dus in de stallen te gebruiken. ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:02

diana1 schreef:
Kennissen van mij hier uit het dorp hebben eind vorig jaar twee big bags chopped strokorrels van Zeolite Products gehad.
Dit is hun prima bevallen. Zij hebben het in een soort van silo gegooid en lieten het daaruit in een speciekuip vallen, om het vervolgens dus in de stallen te gebruiken. ;)

Oke dat klinkt ideaal in een silo. Dat heb ik helaas niet. Ik heb vanaf eind augustus 100 zakken van 15 kilo gebruikt tot nu toe. Als ik de bigbag binnen kan zetten, ben ik mogelijk wel goedkoper uit.
De korrels die ik van jou overnam waren toch ook van zeolite?
Laatst bijgewerkt door tjady op 23-02-12 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:02

Ja klopt, die waren inderdaad van Zeolite Products, en die kwamen uit big bags.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:04

Oke, dat was mij niet helemaal duidelijk. Jij hebt nu toch die crushed besteld? Via de site, via dealer of heb je ze zelf opgehaald?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:09

Ik ben 2 februari inderdaad overgestapt op de crushed strokorrels en die heb ik rechtstreeks bij Zeolite Products besteld.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:13

OKe, dank je wel. Ik ben toe aan nieuwe, had altijd via ecobodem. Dus ik zoek nu een nieuwe leverancier.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:19

Zeolite levert rechtstreeks, ik weet niet of je een pallet wilt?
Anders zou je een regiodealer op kunnen zoeken.
Er zit ééntje in Friesland;
Ruurd Annema in Hurdegaryp (Friesland)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:05

Ik had van Zeolite begrepen dat de crushed alleen nog maar via hun te krijgen is. Ik woon redelijk in de buurt en heb er 2 weken terug 10 zakken opgehaald.

Ik heb een vrij grote stal (6 x 2,5), dus begonnen met 6 zakken. Eerst een heel dunne laag, maar die was binnen no-time lekker dik. Heb van het weekend 1/3 zak bijgevuld. Morgen gaat de rest van de zak erin.
Ik ben wel heel tevreden.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:09

De crushed is inderdaad nog maar bij 1 dealer te verkrijgen; Welkoop Huissen in Huissen (Gelderland)
te bestellen. Uiteraard kan rechtstreeks bestellen altijd.

De chopped kan via de dealers; http://www.zeolite-products.com/pages/dealers.php worden besteld maar uiteraard ook rechtstreeks bij Zeolite Products.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:29

Ik heb ook big bags met Zeolite korrels in gebruik. Ik heb er van de zomer vier laten komen, dat paste precies in een lege zeecontainer. De transport meneer was er niet zo blij mee en het was echt even heel lastig om die pallets met die zakken op zijn plek te krijgen. Ik schep er gewoon emmers uit die ik in de kruiwagen gooi.
Het scheelde bij mij 2 cent per kilo. Ze zijn bijna op en dan ga ik toch over op zakken, ik denk dat dat veel gemak oplevert en dat is me 2 cent per kilo extra waard.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:18

Ik zal morgen een bellen naar zeolite wat de prijzen momenteel zijn. Zowel van een volle pallet als een bigbag.
Diana1:Ik kan altijd kijken of het nog scheelt als ik het bij de dealer zelf ophaal in hardegarijp.
Sjarett: 2 cent per kilo lijkt niet veel, als een zak 15 kilo is dan scheelt dat 30 cent op een zak. Kan mij voorstellen dat pakken makkelijker gaat. Heb tot nu toe ook altijd pakken gehad. Bij mij zou de bigbag door de stal heen moeten om het droog neer te zetten. Weet niet of dat dan gaat lukken.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:30

Succes!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:24

Pfff ben net 3 uur bezig geweest om mn stal leeg te trekken. De korrels waren er eindelijk dus ik wilde ze er ook vandaag gelijk in hebben... Was misschien handiger geweest om t zaterdag te doen als ik wat meer tijd had kunnen nemen en wat hulp had kunnen krijgen.... *auw rug*

Nu dus de korrels in de stal liggen... heb er wel 7 zakken (14kg) ingegooid.... Vond t nog zo'n dun laagje... Toen de bovenlaag maar ff nat gespoten, maar wist eigenlijk niet hoelang ik dan moest wachten voor ik mn poown der op kon zetten. Aangezien het al half elf was heb ik dus maar besloten dat ie dan maar een nachtje in de stal naast zn vriendje mag logeren en ga ik morgen kijken hoe de boel erbij ligt.... Maar wordt het echt veel dikker?? Want ik vond het echt een pruts laagje wat er in me stal lag... Nou moet ik zeggen dat er een bed van een dikke 25cm in de stal lag dus ik nog al verwend ben, maar was er toch een beetje onzeker over....

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 02:05

Je zal verbaasd zijn morgen, toen ik me stal vol had gegooid en water eroverheen zag je het gewoon bewegen. En het groeit per dag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:57

@Whitepanther : idd even geduld hebben. Na een paar dagen zie je pas hoe het uiteindelijk is geworden.
Overigens kan je paard er makkelijk direkt op hoor :D

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:15

Owh hihi.... Nouja een avondje logeren bij zn maatje vond ie vast ook niet erg. Maar ik zal dus maar proberen geduld op te brengen.... Lastig want ik heb dat niet :P

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:59

Ik heb de eerste keer ook een dikke laag korrels in de stal gegooid. Daar heb ik echt spijt van gekregen, het was een dikke 30 cm dik geworden na een paar dagen.
Als ik de mestvork erin stak kwam ik bijna niet op de bodem. Ik vind dat je met dit spul echt moet leren werken. Bij mij heeft het een half jaar geduurd, maar nu ben ik er echt heel tevreden over.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:08

Ik doe daarom altijd halve zak in een kruiwagen, 1 emmer water erin. De volgende dag strooi ik er de stal mee op. Zo weet ik zeker dat de paarden het niet eten en weet ik hoeveel ik er in gooi. Ik had eerst ook een veel te dikke laag, vreselijk om uit te mesten dan inderdaad. Helemaal omdat ik altijd elke dag de hark er door haal nadat ik drollen geschept heb.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:02

Whitepanther schreef:
Pfff ben net 3 uur bezig geweest om mn stal leeg te trekken. De korrels waren er eindelijk dus ik wilde ze er ook vandaag gelijk in hebben... Was misschien handiger geweest om t zaterdag te doen als ik wat meer tijd had kunnen nemen en wat hulp had kunnen krijgen.... *auw rug*

Nu dus de korrels in de stal liggen... heb er wel 7 zakken (14kg) ingegooid.... Vond t nog zo'n dun laagje... Toen de bovenlaag maar ff nat gespoten, maar wist eigenlijk niet hoelang ik dan moest wachten voor ik mn poown der op kon zetten. Aangezien het al half elf was heb ik dus maar besloten dat ie dan maar een nachtje in de stal naast zn vriendje mag logeren en ga ik morgen kijken hoe de boel erbij ligt.... Maar wordt het echt veel dikker?? Want ik vond het echt een pruts laagje wat er in me stal lag... Nou moet ik zeggen dat er een bed van een dikke 25cm in de stal lag dus ik nog al verwend ben, maar was er toch een beetje onzeker over....

Oei, succes met mesten de komende tijd..Een te dikke laag werkt nl. niet echt fijn.
Een laag van 5 cm korrels wordt uiteindelijk zomaar 20-25 cm mot.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:30

[/quote]

Je hebt dan zeker en vast niet bij Agrodieren prijs gevraagd
want steeds de beste prijs & topkwaliteit ;-)[/quote]

Waar in Nederland? Uit de website wordt dat niet duidelijk......[/quote]

Wat is jullie prijs voor een pallet incl bezorgkosten in nederland dan? En hoeveel kilo wordt er dan geleverd? Ik hoor graag

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:53

barbaras schreef:

Je hebt dan zeker en vast niet bij Agrodieren prijs gevraagd
want steeds de beste prijs & topkwaliteit ;-)[/quote]

Waar in Nederland? Uit de website wordt dat niet duidelijk......[/quote]

Wat is jullie prijs voor een pallet incl bezorgkosten in nederland dan? En hoeveel kilo wordt er dan geleverd? Ik hoor graag[/quote]

Zelfde vraag van mijn kant. Mag via PB.