Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:22

Oh wat heftig Ohjajoh. Ik wens je ontzettend veel kracht toe de komende tijd.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:27

Ohjajoh, respect voor je beslissing die recht doet aan je paarden, maar ongetwijfeld ook zo vreselijk moet voelen...Sterkte.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:33

Heel veel respect Claudia voor deze hele moeilijke beslissing. Houden van is ook laten gaan. Ik hoop dat je het verdriet en de leegte snel een plek kunt geven en met een glimlach terug kunt kijken naar alle mooie herinneringen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:05

Een hele dikke virtuele knuffel.. Wat een k*tdag voor jou zeg... Ik zou het wel jammer vinden als je het topic verlaat, je hebt zo'n goed gevoel voor humor! Nu is het te naar allemaal maar ontstip ons nog niet!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:20

Goh Claudia, ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Wat een ongelooflijk dappere en eerlijke keuze heb jij gemaakt. Daar heb ik echt diep, diep respect voor. Ik heb tranen in mijn ogen van je verhaal, van hoe je voor je paarden gekozen hebt. Ik wens je heel, heel veel sterkte de komende tijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:21

Oh krijg kippevel en tranen in mijn ogen.
Wat een dubbel moeilijk besluit!
Heel veel sterkte met het afscheid nemen van jouw twee maatjes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:29

Claudia heel heel heel veel sterkte :(:)
Vorig jaar heb ik er 2 moeten laten gaan, wel niet dezelfde dag maar wel rap achter elkaar.
Het maakt je zo leeg en heeft echt tijd nodig om het een plekje te geven.
Nogmaals heel veel sterkte :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:15

Claudia Y;( kon hier gister niet reageren,zit nu weer met tranen in mijn ogen.
Moeilijk maar eerlijke beslissing,heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:17

Dappere beslissing.

Ontzettend veel sterkte de komende tijd.
Zou het wel leuk vinden als je blijft.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:14

Wat een nare beslissing is om er een te laten gaan en nu zelfs twee.....ik heb er geen woorden voor.
Heel veel sterkte de komende tijd.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:16

Sterkte Claudia. Y;(

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:15

Ojajoh, ik wens je net als iedereen veel sterkte.... Wat kan een mens hier nog aan toevoegen... :(:)

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:21

Wat heftig om 2 paardjes tegelijk te verliezen
Heel veel sterkte.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:26

heel veel sterkte! vreselijk allemaal.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:31

Hey allemaal! Mag ik mij ook even melden?
Wij zijn in februari verhuisd een een (huur)huis ( aankoopoptie binnen 2 a 3 jaar ) met 60 are weide aan en 2 schuilstallen.
de zomer is nog niet goed begonnen en ik ben mijn hoofd al aan het breken voor de winter.
momenteel staat er een fjord met tijdeljik vriendje, maar er komt na de zomer waarschijnlijk een quarter bij.dus 1 fjord en 1 quarter, er zijn 2 schuilstallen deze staan achter elkaar, geen idee waarom de huisbaas dit zo gedaan heeft, ik zou ze liever naast elkaar hebben. Nu zouden mijn vriend en ik graag de paarden ook in de winter gewoon buiten laten maar ik vrees als we een stuk weide afzetten dit meteen een modderpoel wordt en als het dan gaat vriezen, kan dit wel een gevaarlijke situatie worden door de diepe putten..

Hoe hebben jullie dit opgelost ?
Wij wouden al beton gieten maar mijn vriend wil dit nog niet doen zolang wij het huis niet gekocht hebben. We willen er dus nog geen grite kosten indoen want als de koop eventueel niet zou doorgaan moeten we alles weer verwijderen.

Hoe zouden jullie dit doen ?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:45

Samy...erg cru om zo binnen te vallen. Terwijl net iemand uit dit topic haar paardjes heeft laten inslapen.
Wellicht was een klein gebaar van medeleven meer op zijn plek geweest als binnenkomer.

Mbt jouw vraag:
Stuk beklinkeren zodat ze droog kunnen staan.
Drainage aanleggen en m3c zand.
Gebruik van tapijt is ook momenteel in trek. Bij voorkeur wel leggen nu het het vlak is. Dus voordat het omgeploegd wordt door de paardenhoeven.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:53

Mijn excuses, ik lees al een hele tijd mee maar zit nog een 10 pagina's achter.
Ik vind de post precies ook niet terug.

maar ook mijn medelijven voor de bokker die haar paardje heft moeten laten gaan, ik weet wat een moeilijke beslissing het is :(

beklinkeren wordt hier bij de gemeente gezien als vaste ondergrond ( dus niet tijdelijk en krijgen moeilijk vergunning voor zeker omdat het huis ngo niet van ons is :( )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:09

Poeh dat is nog eens een rotbericht.
De keus om ze samen te laten gaan, lijkt mij een erg eerlijke keuze naar je paardjes.
De pijn en het verdriet zullen echt minder worden....
En ooit komt er vast weer een nieuw maatje op je pad. Y;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:19

Wat vreselijk nieuws!
Heel veel sterkte met dit grote verlies..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:45

Laatste tijd even niet veel tijd om te reageren en bij te lezen dus ff snel de laatste pagina's gescand.

Claudia wat een vreselijk nieuws. Y;( Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt gedaan wat je kon en ze laten gaan wanneer moest. Meer kun je niet voor ze doen. :(:)
Voel je aub vrij om gewoon lekker hier te blijven tussen de mensen die je kennen en je steunen. Het feit dat je misschien geen paarden aan huis hebt betekend niet dat je geen paarden aan huis mens meer bent. Does that make sense? :\ Och ja, je snapt me wel.

Hier gaat het van kwaad tot erger. Even samenvatten: We wisten dat er een asbestdak op de schuur zat toen we het huis kochten. We hebben een asbestinventarisatie laten doen, het dak laten saneren en opdracht gegeven de hele schuur met mestkelders te slopen. De sloper kwam zover om de bovenbouw eraf te halen. Toen hij de kelders open trok kwam er overal asbest uit.... Dat was ons niet verteld tijdens de bezichtigingen, en vat dus onder verborgen gebreken.

In eerste instantie alleen eternietplaten die op de roosters gelegd waren waaroverheen beton was gestort. Dat wilden we/konden we nog op een nette manier illegaal doen (dus sloper wipt de vloer eruit en wij halen s'avonds de asbest eruit en voeren het in plastic zakken af). Dan zouden we het voor ongeveer 5000,- extra kunnen redden. Dat met de vorige eigenaar besproken, die zou het voorliggen aan de kinderen, maar zo tussen neus en lippen door had ik wel het idee dat ze hierin wilde meewerken.
De volgende dag gingen de slopers verder in het andere deel van de stal waar volgens de vorige eigenaar dus echt geen asbest kon liggen omdat haar man daar zand ingestort had en tegels opgelegd had. Maar je raad het al. Bij iedere schep zand kwamen brokken asbest mee. En niet zo'n klein beetje ook. Dus de slopers hebben het werk stil gelegd, ze durven niet meer verder. En terecht natuurlijk. Maar dat betekend dat wij ook geen andere keus meer hebben dan alles officieel te gaan oplossen. Een voorzichtige inschatting van de sloper was tussen de 50.000 en 100.000,-

Nu ligt dus alles stil terwijl we aan het overleggen zijn met de rechtsbijstand, de makelaars en de vorige eigenaar. Maar ons woongenot is weg. Achter het huis ligt 15 bij 35 meter aan puin en kelders. De kelders liggen deels open. Daar ligt deels asbest in en deels gier. Dus ik kan mijn paarden niet meer achter op de wei zetten, want als die door het touwtje heen lopen (hekken zijn verwijderd voor het slopen) dan heb je kans dat ze in een kelder verdwijnen. Zelfde met de schapen. Mijn broer en zus kunnen niet op bezoek komen met de kinderen, want die kunnen niet onbeheerd in de tuin spelen. Geld ook voor de honden, die kunnen niet lekker in de tuin spelen.

En om het nog even erger te maken. De wei waar de paarden nu op staan is door de aanhoudende regen van afgelopen weken zo ontzettend nat geworden dat ze daar eigenlijk vanaf moeten. Maar ik kan nergens met ze naartoe. De buurman heeft aangeboden ze bij hem op 5ha te zetten bij zijn wilde ijsco's. Maar dat zijn volle hengsten en ik weet niet of dat zon goed idee is met mijn intacte trekpaarden fokmerrie.

Sorry, was even een epistel, maar dat snappen jullie dat ik even niet veel aanwezig ben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:56

Samy24 schreef:
Hey allemaal! Mag ik mij ook even melden?
Wij zijn in februari verhuisd een een (huur)huis ( aankoopoptie binnen 2 a 3 jaar ) met 60 are weide aan en 2 schuilstallen.
de zomer is nog niet goed begonnen en ik ben mijn hoofd al aan het breken voor de winter.
momenteel staat er een fjord met tijdeljik vriendje, maar er komt na de zomer waarschijnlijk een quarter bij.dus 1 fjord en 1 quarter, er zijn 2 schuilstallen deze staan achter elkaar, geen idee waarom de huisbaas dit zo gedaan heeft, ik zou ze liever naast elkaar hebben. Nu zouden mijn vriend en ik graag de paarden ook in de winter gewoon buiten laten maar ik vrees als we een stuk weide afzetten dit meteen een modderpoel wordt en als het dan gaat vriezen, kan dit wel een gevaarlijke situatie worden door de diepe putten..

Hoe hebben jullie dit opgelost ?
Wij wouden al beton gieten maar mijn vriend wil dit nog niet doen zolang wij het huis niet gekocht hebben. We willen er dus nog geen grite kosten indoen want als de koop eventueel niet zou doorgaan moeten we alles weer verwijderen.

Hoe zouden jullie dit doen ?

Welkom. Sorry anke maar ook een erg botte reactie van jou. Ze zal het niet bewust gedaan hebben. Daarbij is het een vrij toegankelijk topic

Waarom geen stoeptegels ipv beton? Is makkelijk te leggen en te verwijderen indien nodig.mocht de gemeente moeili jk doen.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 21-06-16 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 10:00

Ook hier nogmaals heel veel sterkte en kracht ohjajoh. Wat een nachtmerrie. Enne, ze liggen niet eind vd straat onder een zeil hoor, ze rennen en eten heerlijk daar op de eeuwige groene weides! Wees niet bezwaard om hier aanwezig te blijven en je hart uit te storten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:06

Ojahjoh, sterkte ermee. Alles tegelijk weg is niet leuk, maar geeft wel weer wat ruimte om eens rustig na te denken over hoe en wat.

Samy, stoeptegels is idd een aardig alternatief. Zijn ook veel gratis te krijgen op marktplaats of via Facebook.
Houd er wel rekening mee dat het niet altijd even recht blijft liggen.

Wij laten ze gewoon in de modder lopen. Alles wat ze kapot trappen dat trekt in het voorjaar en de zomer wel weer bij. Maar wij hebben een aardig stukje wei dus het word niet allemaal even intensief belopen.

Abby, balen dat er steeds meer omhoog komt. Zeker nu alles en iedereen ervan weet kun je er niet stiekem een paar kuub beton overheen gooien ;)
Maar hoop voor jullie dat de vorige bewoners er gewoon voor op gaan draaien. Iets zo achterlaten is niet heel erg netjes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:13

Ik hoop eigenlijk dat Ojajoh hier gewoon bij wil blijven. Je hebt dan wel geen paarden meer aan huis, maar zelf vind ik (dat zegt wasrschijnlijk meer over mijndan over de werkelijkheid), dat ondanks dat de meeste van ons elkaar niet persoonlijk kennen, we wel een hechte groep hebben. En daar hoor jij ook gewoon bij, ojajoh. Met of zonder paarden. Ik zal je echt gaan missen, als je de groep verlaat. Hoop dus ook dat je er bij blijft.

Abby, OMG! Hier wordt een mens ook niet vrolijk van. Wat een ellende!

Voor de nieuwe: ik heb zelf stalroosters (gruproosters, koeienroosters, maar looproosters kunnen ook) liggen. De ijzeren dan, niet de betonnen. Zijn 2 dehands goed te krijgen. Die leg je neer en de boel wordt wel nat, maar ze zakjen er niet meer in weg. En je kan ze er zo uit halen, gras groeit er tussendoor (of zand, als je een paddock hebt), dus valt volgens mij niet onder verharding en kan zonder vergunning. Is mss ook iets voor jouw paarden, Abby.

Voelt toch gek om verder te gaan met de orde van de dag. Maar ga zo rijden en vanmiddag komt de tandarts voor de paarden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:15

Oh en het is een tip topic, geen "alleen mensen met paarden aan huis zijn welkom" topic ;)