Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:59

Daan_O schreef:
Wat ben ik slecht, ik maak nooit tussen de tietjes schoon :+ Maar het ziet er eigenlijk ook niet vies uit.

Ik ook niet en de ruin heeft ook altijd een schone piem zonder velletjes of wat dan ook.
Hou het altijd wel in de gaten tijdens het poetsen of er niets veranderd maar verder doe ik er eigenlijk ook niets aan.

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:09

Nou, die Belg van mij heeft altijd wat (en als het niet bestaat, verzint hij wel iets.... :roll: Ik maak de piemels ook altijd keurig schoon, maar wist dus niet dat er in de urinebuis ook vanalles kan gaan klonteren. Met als gevolg een zooi bonen. Met zo n paard poets je ook je kennis wel op. >;) Ben er toen ook met mijn hele onderarm in geweest. Vond ie niet leuk, dus de keer daarna dat ik met doekjes aan kwam, was ie mooi weg := Kan m eigenlijk geen ongelijk geven. Maar bijna niet meer kunnen plassen was ook niet leuk. Dus tha, toch maar ff doen dan, hè...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:12

Bij mijn pony kan ik het goed zijn aan zijn achterpootjes. Die zijn wit (of horen wit te zijn) en als zijn pielewiep vies is dan krijgt hij vieze achterpootjes. Dan kan ik er ook tot mijn elleboog in, maar dat staat hij gelukkig wel toe. Ik gebruik meestal gewoon een beetje lauwwarm water en een doekje, daarna smeer ik hele handel (pielewiep en schacht) in met Amos glijmiddel......

De Lolly heeft weinig last van een vieze pielewiep. Er zitten wel korstjes op, maar hij plast gewoon dus zolang ik dat zie, doe ik er niets aan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:30

Hier frummel ik het er ook tussen uit. Karev vind dat heerlijk en tilt dr achterbeen er voor op haha.

Ze krijgt zwarte vlekken aan de binnenkant achterbenen als het te vies is. Zag het gister ook weer. Dan zitten er echt dikke korsten Russen.

Toet vind het minder geslaagd haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:33

Vooral die Russen doen het hem :+

Hier hebben de meiden er een stukje paddock bij die weer gangbaar was. Gelukkig stond daar ook net de hooibak, dus die kan ik ook mooi weer gebruiken :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:39

Haha die autocorrect altijd...tussen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:52

DubbelDun schreef:
Vooral die Russen doen het hem :+

:') :') :')

Hier is het grote verhaarproject intussen ook alweer een tijdje aan de gang..... Merrie begint een week na de kortste dag meestal te verharen en gaat nu echt los :j , pony begint ook te stuiven als hij langs rent en de Lolly doet nog even voorzichtig en houdt zijn jas stevig aan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:57

De shetlander laat zijn haar hier ook al goed los. Andor verhaart pas in April ofzo :)
Ik hoop dat de shet nu wat vlotter gaat verharen dan vorig jaar. Die was pas in Juli volledig van zijn vacht verlost en begon in september al weer winterhaar aan te maken.
Heb nog overwogen om hem te scheren of op zijn minst zijn borst maar hij trapte de scheermachine uit mijn handen. Heb het een paar keer geprobeerd maar die kleine werd echt link.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:06

Afbeelding

Ze zijn binnen! *\o/* . Zijn inderdaad heerlijke laarzen. Maar ze vallen wel érg klein. Had al een maat groter besteld dan normaal, maar ga toch ook nog maar een maar 40 bestellen, denk ik. Met mijn brede voetjes én extra zolen, is dat mss niet zo n slecht idee.

De fjorden verharen hier altijd heel vroeg. Zijn nu ook volop bezig. De rest wacht keurig tot de lente echt begint. :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:32

lijkt op de laarzen die ik bij de Welkoop haal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:33

Ik scheer mijn oudje ook altijd, want anders is ze er in juli pas echt doorheen.
Ik heb het 2 jaar laten doen en toen zelf maar een apparaat gekocht en daar heb ik nu veel plezier van.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:42

Hmmmm weet iemand gevraagd voor de wei, maar helaas. Hij heeft op papier alles zelf nodig. Dus gezegd, het hoeft van mij niet op papier? Maar hij wil het niet vanwege de boetes die er op staan. .... Het is toch niet te geloven. Ik heb rondom veel weilanden. Er staat bijna nooit iets op. En ik kan niks huren vanwege de regeltjes. Ze willen wel, maar kunnen niet. Grrrrrr

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:52

Je kan dat omzeilen, kvulden. Een oud collega had ook veel weiland, maar wilde er ook geen huurder op, want die krijgen dan rechten (na zoveel tijd gebruik) en dan krijg je ze niet meer weg, als je het wel zelf nodig had. Dus hij verhuurde niet het weiland, maar verhuurde het gras, of verkocht het gras. Zoiets was het. En dan heeft de huurder geen rechten als de huurder het weiland zelf weer in gebruik wil nemen. Dus ik zou even vragen over welke regels de boeren zich zorgen maken en dan kijken hoe je dat kan omzeilen. Wie weet lukt het dan wel.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:55

Kvulden, that sucks!!
En heb je qua pijnstilling wel eens aan radical gedacht? Is volledig natuurlijk en irriteerd de maag niet. Mijn ruin heeft het 3 jaar gehad voor een probleem wat hij niet bleek te hebben :(

Lisa Vera, gaaf uitzicht!!!

Anke, goed gedaan!

Tinky, veel sterkte

Jadybabe, andere da bellen. Is hij gek geworden ofzo?

Zelf prikken doe ik wel. Ooit een merrie met voorhoofdsholte ontsteking gehad, 3 weken antibiotica moeten spuiten. Ga echt niet elke dag voorrijkosten betalen. Antibiotica mag je zelf in een spier spuiten als je een bloedvat raakt, geen probleem. Bij penicilline mag je geen bloedvaten raken dus dat mag je bij mijn weten niet zelf doen.

Fabster, prikpaaljes don't get me started.
Vriend kwam gister thuis 7! paaltjes stuk. Twiggy over het draad gestapt en stond lekker bij de rest. Provisorisch gemaakt want je krijgt nu geen nieuwe de grond in zet ik haar vanmorgen buiten ging ze eerst kijken waarom er weer een draadje was. Heel knap voor een hongerige heks. Daarna ging ze wel eten maar ze bleef maar naar dat draad en de paaltjes kijken. Denk dus dat ik vandaag maar weer langer werk dan mijn vriend O:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:12

Ik vind naalden/spuiten verschrikkelijk. Krijg het dus niet over mijn hart om zelf te spuiten.
Vriendlief heeft er geen moeite mee. Die stoort zich er meer aan dat ze niet stil blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:14

Lollyspam!!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:15

Ik vind prikken niet erg. Heb bij mezelf net als spatter ook een tijdje tromboseprikken gegeven. Stelt echt niets voor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:17

Mooie gesleepte bodem!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:52

ziet er mooi droog en vlak en zelfs zacht uit!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:15

Fabster: mooie laarzen..
[***]: wauw ik ben jaloers op die mooie vlakke bodem..
Ik spuit hier ook zelf in als dit nodig is dierenarts heeft dit zorgvuldig uitgelegd.
Prikpaaltjes trekken ze hier uit de grond met hun mond.
Hebben vandaag weer rond gebeld voor offertes om het traliewerk te laten poeder coaten. Ben eens beneiuwd wat hier uit gaat komen. Ondertussen zijn we druk bezig met de sluiting van de staldeuren te maken met hoefijzers. *\o/*
Volgende week heb ik een afspraak met de zadelpasser opstaan en de dierenarts opnieuw voor mijn merrie met rare streken :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:25

Mooie lolly!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:26

Toen ik mijn ruin nog had, hij is twee jaar geleden gestorven op 23 jarige leeftijd, heb ik ook eens de dierenarts voor niets laten komen. Hij was toen 21/22.... Hij was een broekplasser( plaste in zijn koker) en ik dacht dat zijn Sjaakie ontstoken was omdat er allemaal zwarte drap uit kwam. Ik heb het eerst een paar dagen schoongemaakt en meende toen echt dat hij suf en niet in zijn hum was. Veearts erbij gehaald, ik dacht ff een antibiotica. Die lachte zich suf... Mijn ouwe knol, had een ouwe banketstaaf,smeg.

Toen hij 7 was, had hij een keer een lichte koliekaanval. Ik de veearts erbij.... Die zei: " dat je het überhaupt gezien hebt, dit had ook zo wel over gegaan". Ik bedoel maar....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:35

Fabster schreef:
Je kan dat omzeilen, kvulden. Een oud collega had ook veel weiland, maar wilde er ook geen huurder op, want die krijgen dan rechten (na zoveel tijd gebruik) en dan krijg je ze niet meer weg, als je het wel zelf nodig had. Dus hij verhuurde niet het weiland, maar verhuurde het gras, of verkocht het gras. Zoiets was het. En dan heeft de huurder geen rechten als de huurder het weiland zelf weer in gebruik wil nemen. Dus ik zou even vragen over welke regels de boeren zich zorgen maken en dan kijken hoe je dat kan omzeilen. Wie weet lukt het dan wel.

Als ik dat boer goed begrijp is het niet om verhuur en bang te zijn dat ik niet vertrek. Op papier moet hij een bepaalde hoeveelheid grond hebben voor de hoeveelheid koeien die hij heeft. Als er controle komt en er staan paarden dan telt dat stuk niet mee. En dan heeft hij dus te weinig. En dat kan zo een paar duizend kosten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:57

Oh zo zit dat. Is dat met paarden niet net zo?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:19

Piemels wassen >;) nog nooit gedaan hij schagt hem mooi uit en is om te glimmen :=

zo vanmiddag stoute schoenen aan getrokken na vrijdag door de gladheid niet meer kunnen rijdrn, dus hoppa erop en op de akker rijden, hij was heet! Maar deed gelukkig niks raars. Ik heb niet telang gereden ben altijd bang voor maandagziekte, had ook maar weinig biks gegeven dat die niks deed. Maar ik heb weer heerlijk gereden wat kan je dat missen..