Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 07:33

Tiahastrona schreef:
[ [url=m/oCgKmX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YD8iWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kast staat ook

Super gave mooie kast! Pas wel op met de haken aan de deur. Als je een zacht onderlegd hoofdstel hierover heen hangt krijg je deuken in die voering -O- helaas zelf gehad, heb alles vervangen voor ronde of hang er alleen nog andere spullen aan

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:27

Tiahastrona schreef:
[ [url=m/oCgKmX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YD8iWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kast staat ook

Mooie kast zeg! :j Wat zijn de afmetingen en waar heb je deze gekocht?

Tiahastrona

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:32

Er komt nog hoofdstelhaak bij en er hangt er al 1, deze hangen aan zijwand kast (niet deur). Haken aan de deur zijn voor halster en longeerlijn.
Het is een kast van ikea, 2 meter hoog 1 meter breed en 60 cm diep. Bovenste planken zijn ook 60 cm diep (zijn planken van kast), andere bewust minder diep zodat ik geen last heb van spullen die hangen

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:36

Ik schop dit topic weer even omhoog en hoop op wat advies van jullie!
Wij verhuizen eind vd maand naar een stal met een hele kleine zadelkast (alleen ruimte voor een zadel) en een zolder waar eigen kasten neergezet mogen worden. Dus wil ik een kast maken/bestellen!

Ik twijfel tussen de volgende modellen, wat zouden jullie doen?

Er moeten 2 zadels in (spring en dressuur) en vind dat ophang systeem van de dekjes heel fijn!
Deze spreekt mij nu het meeste aan:
Afbeelding

Deze vind ik ook mooi, maar vind de bakjes aan de zijkant erg smal:
Afbeelding

Dan nog deze, waar ik eventueel zelf nog zo'n dekjesrek op kan hangen eventueel:
Afbeelding

En als laatste deze, maar ben bang dat er in dat linkervak geen twee zadels gaan passen:
Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:41

De bovenste lijkt mij het meest praktisch

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:47

haffiefreak schreef:
Annenas schreef:
Mijn kast is af :D
[ [url=m/22iAgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kast geworden. Heb je nog wat aan de maten gehad?

Ja zeker! Moest me alleen aan wat maten houden van de pensionstal qua hoogte/diepte breedte maar voor de indeling heb ik wel wat ideeën kunnen gebruiken!

Mijn kast is 1m breed, 2m hoog en 55 diep geworden. En dan is de linker kant 1/3 van de breedte en de kant van t zadel 2/3
Bovenin heb ik mn dekens liggen in opbergzakken van ikea, past perfect!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:04

witroosje schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog en hoop op wat advies van jullie!
Wij verhuizen eind vd maand naar een stal met een hele kleine zadelkast (alleen ruimte voor een zadel) en een zolder waar eigen kasten neergezet mogen worden. Dus wil ik een kast maken/bestellen!

Ik twijfel tussen de volgende modellen, wat zouden jullie doen?

Er moeten 2 zadels in (spring en dressuur) en vind dat ophang systeem van de dekjes heel fijn!
Deze spreekt mij nu het meeste aan:
[ [url=m/3KdYex.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik ook mooi, maar vind de bakjes aan de zijkant erg smal:
[ [url=m/ADNPj6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan nog deze, waar ik eventueel zelf nog zo'n dekjesrek op kan hangen eventueel:
[ [url=m/nCsHvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als laatste deze, maar ben bang dat er in dat linkervak geen twee zadels gaan passen:
[ [url=m/4EmEXA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, ik heb deze kasten ook gebruikt als voorbeelden en om te beslissen wat ik wilde..
Ik zou voor de bovenste gaan, is erg fijn en praktisch :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:48

Ik heb inmiddels de bovenste besteld en gala hem over +/- 2 weken op! :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:51

Oké, ik heb jullie hulp nodig.. kom er zelf niet meer uit... wij gaan hopelijk ergens dit jaar beginnen aan onze zadelkamer. Deze krijgt de maat 5x7 meter. Hierin wil ik in ieder geval een werkblad met wasbak, een plek voor al mijn paardenzooi (excl. dekens), een plek voor het voer (?) en een lekkere bank om zelf ff te kunnen zitten.. (misschien zelfs een koelkastje?) ik ga er vanuit dat er spullen komen te liggen voor max. 4-5 paarden. Even een plattegrondje voor de verbeelding:

Afbeelding

De deur aan de onderkant, is de deur naar buiten. Die plek staat vast, evenals die van de ramen in die muur. De deur en het raam aan de bovenkant gaan de stal in, hier kan ik nog mee schuiven. Wel meenemen in gedachte dat de poetsplaats op het plaatje, rechtsboven de zadelkamer komt.. het paard staat dan in de lengte langs dat raam, met zijn zij dus :P Zoveel kan ik dus ook niet schuiven met de deur, want lijkt mij niet handig om die uit te laten komen óp de poetsplaats..

Ook nog: heeft iemand een briljant idee om een ruimte/kast (?) te creëren om je beenbescherming, dekjes, evt. dekens te kunnen laten drogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:07

Even op mn mobiel getekend haha, maar wat dacht je van zoiets?
Afbeelding

Rood zijn zadelkasten tot het plafond per paard van 1 m breed.
Blauw is het werkblad waar je afvoer in kan maken.
Paars zou je dus het voer onder het werkblad kunnen opbergen. Eventueel ook een kastje met EHBO spullen. Weet ik veel wat je daar doet haha!
Groen is een bar, kan natuurlijk ook een tafeltje zijn, of een bank.
Geel is een kapstok (voor jassen of voor je halsters/touwen. Kan ook nog aan de andere kant van de deur komen. Als het breed genoeg is kan je natuurlijk ook een droogrek ergens ophangen. Of onder de ramen bijvoorbeeld een droogstang maken?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:10

Oh! Da's leuk! Zo had ik er nog niet eens naar gekeken haha! Thanks! :D Leuk nieuw inzicht, vooral de kasten per paard... had ik helemaal niet aan gedacht _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:15

Je kan natuurlijk ook alles bundelen, de zadels bij elkaar hangen, hoofdstellen allemaal bij elkaar hangen, kast om je dekjes in te hangen, kast voor beenbeschermers en toebehoren, kast voor poestspullen en what ever. Maar uiteindelijk heb je toch vaak spullen per paard, en in kasten heb je de minste kans op beschadigingen en blijven je spullen het beste beschermd tegen muizen, stof e.d.. Dus je kan ook per paard een kast maken maar de invulling en vormgeving van je kasten is natuurlijk aan jezelf. :+

Voordeel van de wasbak daar is dat je qua leidingwerk en afvoer al dicht bij de wasplaats zit.

Nog een idee, met een tafeltje bij het raam dit keer;

Afbeelding

Oranje is een draaibaar dekenrek waar je fleece dekens kan laten drogen bijvoorbeeld.

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:39

Als je een redelijk muis vrije ruimte kunt creëren, kan je de bakken van IKEA gebruiken voor het voer (zijn zelf niet volledig muisvrij. In de grote bak past precies een grote zak brok in en de kleine kan je bijvoorbeeld supplementen of iets doen.

Vind het zelf echt ideale bakken. Zou ze alleen niet direct op elkaar zetten, omdat als je er een zware bak op zet het deksel van de onderste iets inzakt en niet meer mooi afsluit. Ook is het dan lastig de onderste bak er uit te pakken om te vullen als de bovenste nog vol is. Dus zou ze wel op aparte planken zetten, zoals op de onderste foto.

Afbeelding
Afbeelding

Zo dus, zo kan je zelfs voor elk paard een eigen bak gebruiken als ze ander voer krijgen. Netjes, overzichtelijk en ze passen perfect onder een werkblad of iets dergelijks.

Zou inderdaad voor elk paard een eigen kast maken, waar je de spullen van dat paard in zet. Zoals het zadel, hoofdstel, etc. Of niet direct kasten, maar wel duidelijk een stukje wat van één paard is. En dan kan je gezamenlijke spullen of reserve spullen ergens anders zetten.

Al kan ik netjes opgehangen rij hoofdstellen ook prachtig vinden. :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:47

Ja, precies! Daarom was ik ook zo aangenaam verrast met jouw ontwerp, ik had zelf de wasbak heel ergens anders, maar dat wordt best een gedoetje met de leidingen en zo zitten ze direct vlakbij de wasplaats! :D +:)+ Dat dekenrek heb ik al een plek voor buiten de zadelkamer, dus die hoeft er gelukkig niet ook nog in.. vind die dingen altijd zo onhandig groot _O-

Dat ziet er ook handig uit Quir!! :j
En inderdaad.. alle hoofdstellen naast elkaar kan ik ook erg mooi vinden. Daarom twijfel ik ook nog ergens tussen allemaal kasten, of sommigen dingen gewoon open hangen.. Kasten oogt wel erg rustig, maar mooi, net tack kan ook zo gaaf staan! :P En qua verschillende spullen heb ik in ieder geval een dressuur, spring én western uitrusting.. die ik inderdaad per kast dan zou kunnen opslaan...

Ik denk dat wij wel een goed muis- en vochtvrije ruimte kunnen creëren...

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:46

Shanna schreef:
Even op mn mobiel getekend haha, maar wat dacht je van zoiets?
[ [url=m/8laH0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rood zijn zadelkasten tot het plafond per paard van 1 m breed.
Blauw is het werkblad waar je afvoer in kan maken.
Paars zou je dus het voer onder het werkblad kunnen opbergen. Eventueel ook een kastje met EHBO spullen. Weet ik veel wat je daar doet haha!
Groen is een bar, kan natuurlijk ook een tafeltje zijn, of een bank.
Geel is een kapstok (voor jassen of voor je halsters/touwen. Kan ook nog aan de andere kant van de deur komen. Als het breed genoeg is kan je natuurlijk ook een droogrek ergens ophangen. Of onder de ramen bijvoorbeeld een droogstang maken?

tipje waar ik tegen aan loop, heb je een oude wasmaschine en of droger die je voor je paardenspullen gebruikt? zoniet is dat nu het ideale moment!!! bij onder je wasbak en je bent helemaal compleet

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:44

Ooohh, ook een goeie! Je kan je spullen natuurlijk ook gewoon in de droger doen :') :)* In plaats van een heel ingenieus kastje verzinnen en ontwikkelen _O- _O-

Om een beetje in m'n hoofd te kunnen kruipen... zo'n sfeer wil ik neer gaan zetten in de zadelkamer! :D

Afbeelding

Het idee van een zitje met twee heerlijke luie stoelen zie ik ook wel zitten :j Ook nooit aan gedacht... moest altijd een bank zijn in mijn hoofd _O-

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:47

xXutopiaXx schreef:
Ooohh, ook een goeie! Je kan je spullen natuurlijk ook gewoon in de droger doen :') :)* In plaats van een heel ingenieus kastje verzinnen en ontwikkelen _O- _O-

Om een beetje in m'n hoofd te kunnen kruipen... zo'n sfeer wil ik neer gaan zetten in de zadelkamer! :D

[ [url=m/5tlPge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het idee van een zitje met twee heerlijke luie stoelen zie ik ook wel zitten :j Ook nooit aan gedacht... moest altijd een bank zijn in mijn hoofd _O-

ja heb zelf helaas niks om te kunnen wassen.... maar een vriendin van mij heeft al tijden een oude wasmashine op stal en sinds kort een droger, ze doet bv peesjes erin en dat schijnt gewoon goed te gaan, maar dan maar niet zo warm denk ik hahaha *\o/*

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:50

Kunt ook een voerkist maken zoals dit. De bovenste kist is van ons zelf waar we met meerdere meiden zelf de stal runnen. Ideaal want iedereen kan zelf bepalen welk voer ze willen. Iedereen heeft 1 of 2 vakken. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De onderste is een foto van internet maar wat ik daar ideaal aan vind is de extra plank bovenlangs voor medicijnen of poeders.
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:39

Zoiets hebben wij nu ook! :D Maar dan wil ik iets meer ruimte.. er past nu een halve tot driekwart voerzak in, en da's gewoon echt niet handig :P

Afbeelding

Afbeelding

Het plankje is inderdaad wel heel handig! Die ruimte heb je toch niet nodig als je 'm zo maakt :P En het vak aan de linkerkant is ook handig! In mijn geval dus om de voerzakken op te slaan die nog niet helemaal leeg zijn :P En, hij is echt helemaal muis- en vochtdicht! :D

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:16

Ohh kist van ons kan 1 hele zak in of 2 in de grotere vakken.
Die van jouw lager maar als je die gewoon hoger maakt past het makkelijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:30

Ja hij moest op onze vorige stal zo laag i.v.m. ruimtegebrek, hij moest onder een tafel passen :P En daar was hij perfect voor! Nu mag hij inderdaad wel wat hoger :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:13

Als je plek hebt voor een wasmachine, zeker doen! Ik heb een oude wasmachine voor mn paardenspullen. Gratis, want enkele programmas doen het niet meer, en ik ben verkocht. Was mn dekjes en andere spullen nu veel makkelijker en het moet niet meer in mn 'nette' wasmachine.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:45

Mag ik mij ook weer komen melden?
Ik zal ook de oude foto’s tonen, misschien hebben andere mensen iets aan de indelingen ofzo :P

Na eerst de luxe te hebben gehad van een volledige zeecontainer, waar ik ook de ikea bakken gebruikte ;)
Afbeelding

Kwam daarna de zelf opgeknapte metalen kast
Afbeelding

Mijn nieuwe zadel was echter te breed voor de metalen kast, dus toen we van stal gingen verhuizen heb ik een kast gekocht bij Wood and Play.
Hoewel ik niet helemaal tevreden ben, ben ik natuurlijk wel heel happy met de ruimte :D ik zal ook nog een foto plaatsen als die volledig is ingericht :j
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:27

Waarover ben je niet tevreden? Het ziet eruit als een fijne ruime kast! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:47

Shanna schreef:
Waarover ben je niet tevreden? Het ziet eruit als een fijne ruime kast! :)

Hij is ook fijn en ruim, daar zal ik niks over zeggen. Ik ben er ook heel blij mee :j
Maar de afwerking is niet netjes en voor deze prijsklasse vind ik dat niet kunnen. Dat is prima als je hem zelf maakt ;) ik vraag me ook af hoe lang de scharnieren van de deuren het houden en wat ik heel slecht doordacht vind is dat je 600 sloten op je kast kunt zetten, maar je kunt de deuren er zo af tillen, dus daar moet ik zelf alsnog mee aan de slag (en ik kocht een dure kant-en-klare kast omdat ik zelf niet zo handig ben... :o )