Het onderkomen voor de paarden is vergelijkbaar met de situatie van Realmagic. Een zandpaddock van 8x10 meter, zeer goed gedraineerd, en een schuur met daarin een ruimte van 4 bij 4,5 m voor beide paarden, en een apart hoekje voor de mini van 1,5 bij 2 m, waar Taar niet bij kan. Handig met voeren. In de stal liggen rubber matten. De paarden plassen buiten, dus alleen mest en veegafval. Dat mag ik bij een boer naast ons op de mesthoop gooien (om de dag even met de kruiwagen lopen). De stal staat permanent open. Alleen als ik met Taar ga rijden, sluit ik de pony op in de stal.
De rijbak is ook bij de boer. Daarnaast heb ik een weilandje van ca. 1000 m2. Niet groot, maar ik ben er onwijs blij mee.

Ik voer onbeperkt veldbeemd graszaadhooi, daar knabbelen ze de hele dag van. En twee keer per dag krijgt Taar weidehooi of kuil, en de pony krijgt een klein plukje. Dat hooi vindt Taar zo lekker dat ze dat achter elkaar opeet. Zo krijgt Taar voldoende ruwvoer, en de pony krijgt niet teveel. Ik voer in slowfeedernetten. Daarnaast twee keer per dag een beetje krachtvoer.
Taar is inmiddels goed gewend, vindt het heerlijk om meer ruimte te hebben, staat veel buiten, maar met harde wind of regen weet ze de stal ook erg te waarderen. En ze vindt het wel gezellig met de pony!!
Ik vind het heerlijk om ze bij huis te hebben. Alles zelf regelen, en makkelijk met deken wisselen of medicijnen geven.
Voorheen stond ze in de zomer de hele dag op het land en in de nacht op stal. In de winter zo'n 2 uur in de paddock, en de rest van de dag en nacht in een box van 3x3. Ik haalde haar dan ook nog 1-2 keer uit de stal om te rijden en nog een keer te stappen of los te laten.