[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:53

Houten bakken dan maar :D

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:27

Zidore schreef:
heeft er iemand een voorbeeld van een mooie slowfeeder die in een natuurlijk landschap past? de staleigenaar wil geen 'lelijke plastic bakken' zoals hij het zegt in z'n wei.. en wij willen wel slowfeeders dus zoeken nu naar een oplossing, foto's zou fijn zijn :j

Als je bij doorzoek dit topic "Sarah_Elise" typt, dan zie je onze zelfgemaakte slowfeeder.

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:36

Wauw gaaf gemaakt zeg!! Ik zou voor mijn paard ook graag zelf een Slowfeeder maken samen met mijn vader, weet alleen niet zo goed waar te beginnen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:00

@shelber: met een stuk papier en een potlood ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:41

Sarah_Elise schreef:
Zidore schreef:
heeft er iemand een voorbeeld van een mooie slowfeeder die in een natuurlijk landschap past? de staleigenaar wil geen 'lelijke plastic bakken' zoals hij het zegt in z'n wei.. en wij willen wel slowfeeders dus zoeken nu naar een oplossing, foto's zou fijn zijn :j

Als je bij doorzoek dit topic "Sarah_Elise" typt, dan zie je onze zelfgemaakte slowfeeder.

Of even onder jouw boknaam op "geplaatst" klikken ;)

Josephinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:20

Ik heb houten fruitkisten als slowfeeders, ook omdat ik die accubakken lelijk vond. Was wel een beetje bang dat ze aan de kisten zouden gaan knagen, maar tot op heden (1 maand), zijn ze alleen geinteresseerd in de inhoud van de bakken (en daar zit wel altijd wat in, kan misschien schelen).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:57

Nou mijn pony vertikt het tegenwoordig dus om genoeg te eten uit zijn hooinetten met 5x5 maas.
Hij had in 22 uur maar 3 kg hooi gegeten, en dan met graaskorf van 8 tot 12 buiten gestaan.
Ik dacht nog misschien lust hij het niet graag, maar hij vertikt het gewoon om eruit te eten, geef ik hem een hooinet met grote mazen eet hij wel. :+
Hij had een aardig opgetrokken buikje, ik heb het een paar dagen aangekeken maar zo kan het ook niet, hij had ook al diarree gisteren.
Nou dat snap ik wel als je amper hooi eet.
Morgen maar op pad voor een hooinet met 10 cm mazen waar hij een 5 kilo hooi in krijgt, en dan het slowfeedernet van 5 cm voor als dat op is.
Dan kan hij toch knabbelen als dat op is..
Monster, uit zijn container met hetzelfde net at hij gewoon 7 kilo, ik snap hier dus niks van.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:20

Josephinus schreef:
Ik heb houten fruitkisten als slowfeeders, ook omdat ik die accubakken lelijk vond. Was wel een beetje bang dat ze aan de kisten zouden gaan knagen, maar tot op heden (1 maand), zijn ze alleen geinteresseerd in de inhoud van de bakken (en daar zit wel altijd wat in, kan misschien schelen).

Super schuurobject zouden ze dat hier vinden. Knagen wat minder, maar komt nog eens 2 heel speelse ruinen waarvan 1 lomp. Ruif is dus geïntegreerd in de omheining. Deze :
Afbeelding
Mazen zijn iets aan de grote kant voor echt slow, maar er kan altijd een hooinet oid in.
De palen ervoor zijn wel vrij essentieel, want er kan behoorlijk aan het hooi getrokken worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:22

Is t enige verschil een net tov een container?
Want dan zou ik eerder denken dat het ligt aan de houding van eten dan aan de mazen.
Een bak op de grond in stal met een net erin is geen optie?
Of een los hooikussen.. Of een kleine kliko in stal.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:35

Jotoma schreef:
Is t enige verschil een net tov een container?
Want dan zou ik eerder denken dat het ligt aan de houding van eten dan aan de mazen.
Een bak op de grond in stal met een net erin is geen optie?
Of een los hooikussen.. Of een kleine kliko in stal.

Zou kunnen, maar een kliko is gewoon te groot voor in zijn stal nu.
Ik kan kijken of het net lager ophangen werkt, maar ik betwijfel het.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:53

Snap ik hoor, ik werkte destijds ook met zo'n langwerpige speciekuip met net. Dan kunnen ze ook gewoon in normale houding eten ipv aan zo'n hangend net te plukken. Is dat een idee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:07

Dat kan nog, maar hij heeft nu een vrij smalle box. Ik sta er niet om te springen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:47

Marjo89 schreef:
Deze die ik nu in bestelling heb zijn aanzienlijk dikker/sterker.
*0 geduld merk ik wel, hopelijk mailen/bellen ze morgen terug*
Heb je al iets gehoord/ontvangen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:51

Grit schreef:
Marjo89 schreef:
Deze die ik nu in bestelling heb zijn aanzienlijk dikker/sterker.
*0 geduld merk ik wel, hopelijk mailen/bellen ze morgen terug*
Heb je al iets gehoord/ontvangen?

Nee helemaal niks.

Ga maandag bellen. Geen tijd komende dagen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:46

Potjandokie, ik wil (moet :+ )binnenkort nieuw net gaan bestellen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:41

Grit schreef:
Potjandokie, ik wil (moet :+ )binnenkort nieuw net gaan bestellen.

Ik ga vandaag ff een gat maken om hem te bellen.
Ben onverwacht vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:06

Ik meld me hier ook maar even, heb de laatste tientallen pagina's van het topic even doorgespit.

Ik ben in het bezit van 3 paarden. Een rijpaardkruising, een tinker en een mini. Ze staan in de zomer 24/7 buiten, vanwege hoefbevangenheid van de mini en eczeem van de Tinker staan ze 95% van de tijd in de paddock. Nu wil ik de paddock graag voorzien van slowfeeders.

Er wordt ook in de bak gereden, dus een echte vaste constructie is geen optie. Daarbij moet er ook nog eens rekening worden gehouden met de hoogte van de bakken/constructie omdat de mini er anders niet meer bij kan. Daarnaast heb ik het geluk dat ik twee schuurders/slopers heb , dus het moet wel goed vast staan... :roll: Na een beetje onderzoek kwam ik bij deze constructie ( http://img.youtube.com/vi/TPMlUu3gvIA/0.jpg ) Dit leek mij een goede optie, dus ben ik gaan zoeken naar netten om er in te hangen. Maar nu komt het probleem, ik zie door de bomen het bos niet meer met alle netten en aanbieders van netten. %)

Ik las onder andere over de heunetzshop, maar van die site word ik dus echt helemaal niets duidelijker. Verder kwam ik cavalo tegen, dit vond ik er op zich ook prima uitzien maar kon verder niet zoveel vinden over de kwaliteit van de netten, dit zelfde was het geval bij nedlandic. De KERBL netten die ik tegenkwam waren volgens velen een afrader, dus die laat ik maar lekker liggen. Als laatste kwam ik bij minihorseshop nog SMHN Netten tegen. Ik heb inmiddels dus geen idee meer wat een goede optie is.

Wie kan mij helpen in deze keuze?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:28

Ik vind deze hooikussens het sterkst, makkelijkste te vullen en gaan bij mij inmiddels een jaar mee. Er wordt enorm aan getrokken en geplukt en zag dit weekend voor t eerst dat twee hoeken (waar de musketonhaken zitten) bij een net stuk zijn. Dus de haken een vakke lager gehangen. Ik zou ze zonder twijfel weer bestellen. Heb er nu drie van.
http://www.zeldenrusthaystack.nl/c-8428 ... oikussens/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:18

Jotoma, dat ziet er goed uit! Ik had deze zelf nog niet gevonden, bedankt voor de tip!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:14

Die hooikussens zijn echt goed. Heb ze nu al 5-6 jaar en werkt perfect

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:58

Even een vraagje hier.

Ik ga volgende week met mijn paard naar een driedaagse clinic en nu wil ik ook een hooinet meenemen. Maar de mazen moeten wel echt 3 x 3 zijn. En ik wil in één keer heel veel hooi kunnen voeren (10/12 kilo), zodat ze in de nacht onbeperkt hooi heeft. Alle netten die ik kan vinden zijn óf te klein, óf de mazen te groot óf het zijn van die vierkante netten. En ik wil er één die je gewoon dichttrekt met een koord zeg maar.

Weten jullie iets?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:14

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:53

Dank je. Die is perfect! Helaas niet (gelijk) leverbaar momenteel, heb even een mailtje gestuurd. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:40

Jeej, ze zijn nog wel op voorraad. Ik ben blij! Zo'n net komt altijd goed van pas, niet alleen voor deze clinic. :)

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:45

Ik ben opzoek naar 2x2 netten, mogen ook aanhangernetten zijn. Iemand enig idee waar ik deze kan kopen?