Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:32

Gefeliciteerd BoRo!

Dat plantje ken ik niet, hier staat het niet!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:42

Yeaahhh gefeliciteerd BoRo! Tijd voor foto's :D :):)

Hmmm.. gezien wat onze hond daar op dat stukje land allemaal doet, ga ik die melganzevoet maar niet zelf eten _O- Hij zit ook in m'n bermplantenmix trouwens! Die ik gezaaid had :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:08

Oh is dat melganzevoet, nooit geweten. Wij hebben er wel aardig wat naast de schuilstal staan, die is vorig jaar geplaatst dus daar is idd aardig in de grond getrokken.

Gefeliciteerd Boro!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:38

BoRo schreef:
joepie!! vandaag de sleutels van ons huis gekregen!! Helemaal blij. Wij zijn in het huis begonnen met klussen (mn verfen). Het paardengedeelte hebben we uitbesteed. Inmiddels is de helft van de oude omheining eruit gehaald. We moeten binnen 2 weken over, dus hopen dat iedereen op tijd komt! Ik hoop dat morgen de aannemer komt voor de voorbereiding voor de boxen. Moe maar heeeeel blij!

Gefeliciteerd en succes met klussen!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:42

Hier bijna klaar met de schuur en stallen. 1 zijkant moet nog dicht en dan komt er nog een meter planken aan de voorkant. De laatste (pony) stal moet nog klaar gemaakt worden maar dat heeft nog even geen haast.

Ik ben echt zo onwijs blij met alle hulp die we hebben gehad en met de huidige staleigenaar dat de pony’s nog even mochten blijven <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:47

Hoe doen jullie het met voertijden en naar buiten zetten enzo? Ik ben nog een beetje zoekende hoe ik dat wil doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:57

Wauw! Hebben jullie mooi gedaan!! Wil je eens een close-up foto maken van hoe het hout er aan de buitenkant op zit? En dan met name waar ie 't hoekje om gaat, naar binnen toe haha :D

Wij doen maar wat :') Buiten staan ze sowieso allemaal 24/7 en voeren, 's ochtends ergens tussen 6 en 12 :') 's middags ergens tussen 17 en 20 en dan voor de nacht als wij naar bed gaan :P Meestal rond 24h nog een keer. Zijn er behoorlijk soepel in, en dat merk ik ook aan de paarden, nooit drammerig ofzo :D En hooi hebben ze overigens altijd onbeperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:59

Ik voer ze nadat ik gereden heb of in de avond. Straks met op gras zetten hoef ik er maar 2 tot nu toe en dat zal ook de avond uren worden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:02

De paarden staan hier dag en nacht buiten. Voeren doe ik wisselend, maar de eerste voerbeurt is altijd zodra ik opgestaan ben (rond half 6) en de laatste is altijd voordat ik ga slapen. Ze krijgen geen onbeperkt hooi, want dan gaan ze smeren, ook als ik uit een hooinet voer. Blijkbaar is alles eruit halen en op de grond gooien ook een leuke activiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:08

Oh jongens mijn zadelkamer is klaar om ingedeeld te worden en zooooo mooi <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:09

kojack schreef:
Hoe doen jullie het met voertijden en naar buiten zetten enzo? Ik ben nog een beetje zoekende hoe ik dat wil doen.

Ik voer hooi uit netten en geef dat zodra ik opsta, rond 7 uur, dan haal ik ook de mestplekken uit de paddock en stal ( die altijd open staan )
In de avond voert mijn man meestal tegen 1700 uur, ik ben dan vaak nog niet thuis van werk. netten vul ik in de ochtend ne hoeft hij het maar op te hangen. Ook krijgen ze dan hun brok/ slobber etc

Robijn fotoooooooo`s!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:12

Flew schreef:
De paarden staan hier dag en nacht buiten. Voeren doe ik wisselend, maar de eerste voerbeurt is altijd zodra ik opgestaan ben (rond half 6) en de laatste is altijd voordat ik ga slapen. Ze krijgen geen onbeperkt hooi, want dan gaan ze smeren, ook als ik uit een hooinet voer. Blijkbaar is alles eruit halen en op de grond gooien ook een leuke activiteit.

Dat doen die banketstaaf's van mij ook.. Ze maken er soms echt een grafbende van _-:(

Ze komen bij ons overdag in een paddock, het gaat nog wel even duren voordat ze het gras op kunnen. Ik moet ook nog even kijken hoe of wat met een bak, de plek weet ik wel al, ik durf alleen niet te gaan informeren naar de prijs nog :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:13

Dat ziet er goed uit Kojack! :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:13

Mooie stal Kojack!!

Mijn vader voert in de ochtend, vaak rond 6:00. Dan zet hij alles apart en geeft hij alle paarden hun eigen bakje, en vult alle hooibakken.
Als ik of de bijrijder er ben/is check ik hooi en geef zo nodig bij. Dan mijn vader weer als hij thuis komt en ‘s avonds laat (tussen 21:00 en 23:30) geeft hij alle paarden apart weer hun bakje en nog eens hooi voor de nacht.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:15

Robijntjah schreef:

Gaaf!! Ben ook heel benieuwd naar een foto! Ik ben ook net mijn zadelkamer project gestart. Alles leeg gehaald en nu wacht ik op de houten schotten en planken om de muren mee te bedekken, dan verven en dan kan de inrichting beginnen! Net klaar met de tekening

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:16

Dat wordt een mooie stal!

07.00 plak hooi en daarin brok gestrooid
07.30 gras op
09.30 tink van gras af en in paddock met hooi (door mij als ik thuis werk, anders komt mijn moeder dit doen)
13.00 paarden van gras af en in paddock met hooi (door mij als ik thuis werk, anders komt mijn moeder dit doen)
17.00 paarden nog een uurtje op het gras (als ik thuis werk, anders later)
19.00 op stal met hooi en dan ga ik ze rijden
23.00 afvoeren voor nacht (mest nog een keer uit de stal, hooi en brok)

1 paard mag alles onbeperkt, want die wordt nooit dik, maar die wil per se naar de paddock voor siësta... Liefst al om 12.00 u. Ze heeft een complete hooistal. De andere 2 kwpn'ers zijn hollands welvaren... Die moet ik beperken qua gras. De Tinker durf ik ook niet te lang op het gras te houden, omdat ze net wat afgevallen is en hier staat voor de verkoop. Wel jammer, want we zouden ze makkelijk 24/7 op het gras kunnen houden qua ruimte.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 16-06-20 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:17

kojack schreef:
Flew schreef:

Dat doen die banketstaaf's van mij ook.. Ze maken er soms echt een grafbende van _-:(

Hier ook. Ik heb er 1 die alleen het onderste hooi lekker vindt ofzo. Hij duwt zijn neus tot op de bodem van de bak en wipt zo alles omhoog/naast de bak :+ ei

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:17

Ik heb ze in de nacht binnen dus dat voert een stuk handiger.
Mijn vriend geeft ze in de ochtend hooi om half 7.
Ik zet ze om half 8 buiten. Hier staan ze altijd op gras ook in de winter. Maar toch ligt er altijd hooi in de schuilstal.
Tussen 5 en 6 zet ik ze binnen (helaas lukt later niet meer door paard met hooikoorts) ook dan ligt er en dotje hooi.
Om half 8 krijgen ze wat bietenpulp met vitamine korrel en wat hooi.
En om half 11 hooi in een hooinet voor de nacht.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:18

Wauw mooi Kojack!
Hier staan ze 24/7 buiten dus hoef niks binnen/buiten te zetten. Ze krijgen hier in de avond ergens voer. Heb niet echt een vaste voertijd. Soms nadat we zelf gegeten hebben en voor de kinderen in bed liggen, als ik 's avonds nog ga trainen dan altijd na de training. Ze krijgen dan ook hooi

Jolijn foto!!!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:25

kojack schreef:

Mooie stal geworden :)

Hier krijgen ze om 9-12-16-23 hooi en om 20 uur krachtvoer. Als het regent voer in ik de openstaande stallen c.q. schuiltent en als het droog is gewoon buiten.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:29

Robijntjah schreef:

show ons je zadelkamer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:30

De kasten zijn nu uiteraard compleet. Ik neem de 2 witte kasten in gebruik en de rest is voor klanten. Naast de stelling kasten komen zadelsteunen te hangen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:31

Dat mag je wel een zadelkámer noemen ja :)
Mooie brede schaaldelen heb je daar op de muur zitten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:31

Robijntjah schreef:

Foto foto foto foto!! :):)

Edit: was er al _O- :')