Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Op goederen/producten voor humane consumptie/gebruik zal wel enige controle zijn, dus m'n potje applmoes blijf ik wel eten, hoewel ik ook vaak appeltjes uit eigen tuin gebruik. En dat de korrels uit stro-afval ( restproduct) gemaakt worden vind ik ook wel logisch.
Maar een 'deskundige' vertelde me ook dat het stro nog wel 's wegkomt uit gebieden die sterk vervuilde grond hebben ( zware metalen enz) en dat vind ik dan wel weer een punt. Zeker als men zegt dat het 'geen kwaad kan' als een paard het zou opeten.
Ik ben gewoon wat achterdochtig geworden door de verkoper die mij niet wilde vertellen waarmee de korrels 'aangevuld' waren maar mij in dezelfde adem vertelde "je moest 's weten wat ze allemaal in paardenvoer stoppen.."..
diana1 schreef:Jannepauli schreef:Op goederen/producten voor humane consumptie/gebruik zal wel enige controle zijn, dus m'n potje applmoes blijf ik wel eten, hoewel ik ook vaak appeltjes uit eigen tuin gebruik. En dat de korrels uit stro-afval ( restproduct) gemaakt worden vind ik ook wel logisch.
Maar een 'deskundige' vertelde me ook dat het stro nog wel 's wegkomt uit gebieden die sterk vervuilde grond hebben ( zware metalen enz) en dat vind ik dan wel weer een punt. Zeker als men zegt dat het 'geen kwaad kan' als een paard het zou opeten.
Ik ben gewoon wat achterdochtig geworden door de verkoper die mij niet wilde vertellen waarmee de korrels 'aangevuld' waren maar mij in dezelfde adem vertelde "je moest 's weten wat ze allemaal in paardenvoer stoppen.."..
Op paardenvoer is controle hoor! Daar kunnen ze niet zomaar van alles instoppen.
Op korrels is (nog) geen controle en dus kan men daar mee rommelen en dat zal ook zeker gebeuren!
De goede markt wordt dus verziekt door producenten die rotzooi (schadelijke stoffen) in de korrels verwerken.
Dat een producent afval (restproducten van stro) gebruikt voor stro korrel kan geen kwaad.
Let wel: een leverancier die goed bekend staat en dus voor zijn product instaat zal geen rotzooi in zijn product verwerken.
Hij zou wel gek zijn dat hij zijn goede naam op het spel zet.
Ik denk dat we er vooralsnog vanuit mogen gaan dat iig Ecobodem en Strovan staan voor hun product! en dus geen rotzooi produceren.
okido schreef:nou ben gisteren begonnen met de korrels
heb 6 zakken a 20 kg erin gegooid in 3x3 stal en rubbere matten
niet nat gemaakt mn paard plast veel dus dan wordt het vanzelf nat of moet ik het wel nat maken???
Citaat:quote= eversdijk schreef:
Ik heb besloten te stoppen met de stro korrels, mijn paard is er (helaas) niet geschikt voor. Hij eet de korrels en blijft dat doen, alleen als ik ze door de bestaande bodem heen woel laat ie ze met rust. Zo heb ik in het begin ook alles moeten bevochtigen met weet ik wat allemaal om het eten tegen te gaan. Nu, 2 weken, 3 dagen, 10 zakken later heb ik een stal die binnen nu en maximaal een week leeg moet. Dat gaat dus ook gebeuren en ik ga dan overstappen op hennep of vlas. Ik vind het erg jammer want het is een mooi product als je het kunt gebruiken zoals het bedoeld is.
imker schreef:De stallen gaan met ups en downs en je moet aan het product wennen. Het is nu eenmaal geen vlas of stro. Geef het even de kans en wie weet ben je over een paar weken helemaal óm...