Borg schreef:Nadya, mijn paard is naar jullie maatstaven wel een stalpaard. Hji komt net als het paard van Apple maar een uurtje of zo in de paddock.
Het grasland hier in de omgeving is trouwens van oktober t/m april te nat om paarden op te zetten. Ik zie in die periode vrijwel nooit paarden op het gras staan in mijn buurt.
De eigenaresse van mijn stal heeft een aantal kilometers verderop wel een stuk land waar zomers haar jonge paarden staan. Maar vanaf oktober t/m april moet ze die helaas ook naar binnen halen in loopstallen en zijn zij ook aangewezen op de paddocks.
De weides die hier verder aangeboden worden zijn veel te druk en idd veel wisselingen die het geheel onrustig maken.
De situatie van mijn knul is misschien geen 100%, maar dan wel 90% en daar voelt hij zich echt wel goed bij.
Ik ben geen paardenfluisteraar, maar de eigenaresse hier heeft echt veel verstand van paarden en hard voor de dieren.
Zij zal ook zeker een eigenaar erop aanspreken wanneer zij het niet eens is met de gang van zaken.
Er zijn idd eigenaren die bij slecht weer gewoon een dagje overslaan...... dat steekt haar ook.
Kun je dan op zijn minst niet eens kijken of je een plek kunt vinden waar je paard een hele dag in de paddock kan staan?
En zoals ik zei, op marktplaats staan er in jouw omgeving best een hoop opties. Ik zag er al twee die het hele jaar door weidegang aanbieden!!! Moet je echt even checken.
1 uurtje naar buiten vind ik geen 90%, maar wel minder. En dat is, nogmaals, niet gemeen bedoeld.
Knuffels, mooi tuigage, lekker borstelen, veel liefde, goede biks, wegen niet op tegen de vreugde van een paard dat de vrijheid kent buiten te lopen en met andere paarden om te gaan.
(overigens staat er telkens in je post 'hard voor dieren', maar je bent vast niet hard voor dieren, maar je hebt denk ik wel 'hart voor dieren'.
)