Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ivar

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:49

koksy schreef:
ach soms denk ik ook dat ze het zeggen zodat ze het kunnen verhogen

Was dat maar waar, dan konden wij als pensionpaardenhouders tenminste eens geld verdienen in plaats van met verlies draaien omdat de prijzen maar blijven stijgen Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:53

ivar schreef:
koksy schreef:
ach soms denk ik ook dat ze het zeggen zodat ze het kunnen verhogen

Was dat maar waar, dan konden wij als pensionpaardenhouders tenminste eens geld verdienen in plaats van met verlies draaien omdat de prijzen maar blijven stijgen Haha!

als jij jouw pensionstal met verlies draaiende houd ben je slecht bezig Knipoog

het is geen goudmijn en het is hard werken maar je doet het echt niet goed als je met verlies te maken hebt.
voor een hoop stallen is het hun inkomen,dus verdient moet er zeker worden anders heb jij geen eten op de plank Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:07

runningkawa schreef:
http://www.nu.nl/news/1386217/80/rss/St ... o%27s.html

help..... dan word het helemaal schaars

Dat valt nog te bezien. De afgelopen jaren is er veel kortstengelig graan geteeld, omdat het stro toch geen waarde had. Nu er weer meer vraag naar stro komt, zullen de soorten met lange stengels weer meer worden verbouwd. Verder wordt er nog steeds veel stro ondergeploegd als structuurverbeteraar voor het land, ik denk dat dat ook wel minder wordt. En men verwacht dat er meer graan verbouwd zal worden de komende jaren omdat er veel vraag is.
Eerst maar even afwachten dus de komende jaren.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:04

HaffiePower schreef:
Mijn paard staat niet op stro maar op zaagsel, toch moest ik ook meer gaan betalen per vorig jaar in verband met stro-prijsstijgingen....

Het voer is duurder geworden...
En door de hoge stroprijzen en zelfs vlasprijs is het zaagsel ook duurder geworden.

Overigens is de mest afvoer ook duurder aan het worden vanwege de brandstof prijzen maar dat even terzijde.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:06

Ik moet het toch even kwijt, paardeneigenaren geven goud geld uit aan dekjes, supplementen, poedertjes en olietjes.....

Waarom zijn jullie toch zo boos omdat pensionstal eigenaren de inkoop kosten doorberekenen ?

Of moeten we dan maar zeggen: ach dan maar 1 pak vlas per 2 weken geven.....

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:02

ik maak me er ook niet zo druk om, het is nu eenmaal zo en had het al aan zien komen. Bij ons is het pas sinds kort omhoog gegaan. Als het daar mee lastig gaat worden kan je eigenlijk geen paard onderhouden vanwegen bijzondere uitgaven

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:31

Arjen2 schreef:
Ik moet het toch even kwijt, paardeneigenaren geven goud geld uit aan dekjes, supplementen, poedertjes en olietjes.....

Waarom zijn jullie toch zo boos omdat pensionstal eigenaren de inkoop kosten doorberekenen ?

Lekker iedereen over 1 kam scheren!!
Ik sta niet in pension, dus heb heb ook geen klachten over stalgeld, maar ook de paarden thuis houden is een heel stuk duurder geworden. En dat is natuurlijk minder leuk, want ik heb helaas geen geldboom in de tuin staan.
Maar bij mij komen geen supplementen, poedertjes en olietjes de stal in, en ik rij ook niet in setjes. Mag ik dan wel klagen?

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:34

Bij ons ging het ook erg veel omhoog. Van 135 naar 155. Anders komen we gewoon niet uit met al het voer/vlas enz..
Alles is duurder geworden.
Eerst betaalden we per baal vlas (volgensmij) 5 Euro, nu is het verhoogd naar 7 Euro.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:37

Bij ons is het nu ook met 15 euro omhoog gehaald, maargoed dan hoef ik nog steeds niet veel te betalen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:44

wat betalen jullie nu voor 100 kg hooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:47

Ik heb kleine pakjes, dus geen idee Lachen

Maar toen ik de paarden net aan huis had was vlas 4,00 euro, nu 6,50 (en wellicht nog wel duurder ondertussen)
Zo is de brok ook enorm omhoog gegaan.

Dus het is heel normaal als je op pensionstal ook meer moet gaan betalen
Verder zijn dingen als water en electriciteit ook niet omlaag gegaan Lachen
En ook de kosten van mest verwerking zijn alleen maar gestegen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:53

vlas is hier €6,20. voer is met €2 per 20kg omhoog.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:02

vlas is bij ons al over de 7 euro! we hebben nu ergens een adresje waar we met 3 man om de zoveel tijd een pallet inkopen, dan betalen we maar 5,75 per pak. Hooi heb ik gelukkig nog goedkoop, voor 2 euro een goed dik pak. Voer zou ik eens na moeten kijken, dat weet ik eigenlijk niet eens.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:28

Ik koop overigens ook vlas per pallet, dus niet los per pak Lachen
Dat scheelt idd ook nog Lachen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:47

scheelt enorm veel zelfs! ik ben blij dat we dat zo kunnen doen met zn drieen, als je uitrekent wat het per maand scheelt is het toch wel de moeite om eens in de 2 maanden met een aanhangertje te rijden

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:51

Bij ons is het maar 5,- duurder geworden,
Dat geld alleen niet voor ons omdat we eigen voer kopen want ze hebben bij ons op stal maar 1 bepaald soort.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:44

asjemenou schreef:
Arjen2 schreef:

Lekker iedereen over 1 kam scheren!!
Ik sta niet in pension, dus heb heb ook geen klachten over stalgeld, maar ook de paarden thuis houden is een heel stuk duurder geworden. En dat is natuurlijk minder leuk, want ik heb helaas geen geldboom in de tuin staan.
Maar bij mij komen geen supplementen, poedertjes en olietjes de stal in, en ik rij ook niet in setjes. Mag ik dan wel klagen?

Het is ook helemaal niet bedoeld om iedereen over 1 kam te scheren. Iedereen weet dat, stro, vlas en voer duurder zijn geworden ( om het maar niet te hebben over diesel, elktra, water en mest afvoer )

De reactie(s), zelfs boosheid van een flink aantal paardenbezitters over de stalverhoging verbaast me gewoon dat is alles.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:55

bij het pensiongeld ging het van 200 naar 210 (valt dus nog mee)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:43

Bij ons ging het in de eerste instantie van €285,- naar €305,- en nu een tweede verhoging waardoor de prijs naar €320,- gaat. En dan idd door de verhoging van stro en het krachtvoer.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:35

Ik zag trouwens bij de Borenbond een briefje hangen dat de prijs van producten de de komende tijd nog meer zullen stijgen ( daarmee bedoel ik dus alles wat van het land komt). Dat wordt nog wat.

Het ergste bij ons is nog, dat de stalling etc gestegen is. Maar ze nu dus wel gaan bezuinigen in de stallen en bij de paarden. Als hun box nog schoon is krijgen ze er niks meer bij. De paarden en ponies kregen twee keer per dag kuil Nu is het zo dat ze of schoon stro krijgen of twee keer per dag kuil. Moet er op een dag nieuw stro bij krijgen ze 1 keer. Ook moet er bij ons veel op de manege opgeknapt en gemaakt worden. Maar dat gebeurt dus niet. Scheve mond

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:41

jeetje lous, dat kunnen ze niet maken hoor!
dus als je een vies paard hebt. dan krijgt tie maar 1 keer per dag hooi, omdat hij ook al stro verbruikt??
dat mag ik toch niet hopen.
weet niet wat je er voor betaald, maar anders maar een andere stal zoeken, of juist vragen om verhoging van het stal geld om zuks soort dingen te voorkomen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:46

Ik ben bang dat als het zo doorgaat,er stallen zijn die het niet meer kunnen bolwerken.Vooral hier in de omgeving zijn de stallen als paddestoelen de grond uit gerezen de afgelopen 5 jaar en ik denk zomaar dat er koppen gaan vallen.Bezuinigen op voer is natuurlijk geen optie maar de stalling omhoog gooien omdat je niet meer uitkomt ook niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:47

kvika schreef:
dus als je een vies paard hebt. dan krijgt tie maar 1 keer per dag hooi, omdat hij ook al stro verbruikt??
weet niet wat je er voor betaald, maar anders maar een andere stal zoeken, of juist vragen om verhoging van het stal geld om zuks soort dingen te voorkomen.

Ik zit in de randstad en stalling is hier schaars. Nou ja je hebt best aardig wat, maar voor ons niet echt makkelijk bereikbaar en zit allemaal vol omdat er veel vraag naar is. We betalen nu 300 euro per maand, en daar hebben we verder best veel facilitieten voor, maar dan vind ik het nog veels te veel. Al heb ik het idee dat er bij Jive nog wel gesmokkeld wordt omdat hij bet vies is. Heb ik het idee dat hij toch twee keer kuil krijgt. Ik houd het in de gaten. Op dit moment zijn we wel een beetje aan het zoeken naar een andere plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:49

Idd, ze kunnen toch niet gaan minderen op gewone basis behoefte van het paard.
Dat zou ik echt schandalig vinden

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:12

Lous schreef:
kvika schreef:

Ik zit in de randstad en stalling is hier schaars. Nou ja je hebt best aardig wat, maar voor ons niet echt makkelijk bereikbaar en zit allemaal vol omdat er veel vraag naar is. We betalen nu 300 euro per maand, en daar hebben we verder best veel facilitieten voor, maar dan vind ik het nog veels te veel. Al heb ik het idee dat er bij Jive nog wel gesmokkeld wordt omdat hij bet vies is. Heb ik het idee dat hij toch twee keer kuil krijgt. Ik houd het in de gaten. Op dit moment zijn we wel een beetje aan het zoeken naar een andere plek.

begrijp dat het daar schaars is, maar dit is echt belachelijk. Dat iedereen dat zomaar pikt bij jullie? (Als ze 2x kuil krijgen weet je zeker dat ze de volgende dag maar 1x krijgen aangezien ze dan meer gepoept hebben.....Knipoog)
Ik zou er echt iets mee doen.