Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veronica2 schreef:Wij mesten 1 keer per dag uit, inclusief pisplekken en dan in de middag en avond nog een rondje ballen wippen. Heel normaal voor ons.
Maar ik heb de foto's van jouw paddockjes ook gezien op een eerdere pagina, die vond ik ook niet echt om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd. Misschien is het prima volgens de standaard op bokt, maar qua paardenwelzijn is het schrijnend te noemen.
Popstra schreef:Het regent al 4 maanden. En het zal in het land ook wel verschillen waar je zit en de 1 droger staat dan de ander en je de boel beter kunt bij houden
Popstra schreef:Wij hebben het in november aangepakt. Drainage door gespoten, zand omgespit en nieuw er op en nu sinds 3 weken is het hier toch ook niet meer te doen hoor met die onafgebroken regen. Het heeft de tijd gewoon ook niet om beter te worden. En als het wat beter was dan was het na 1 nacht regen weer verschrikkelijk zo nat.
Ik denk je nu zelfs met de beste middelen weinig meer kunt doen om je boel netjes te houden als je niet heel gunstig zit. Overmacht. En het gekke is, het went.
Muze schreef:Maar vind zo’n plek maar?
Dan kán Ik mn pony beter verkopen.
Heb ik serieus weleens gedacht, of ik hem wel alles kan geven… maar dan geef ik m uit handen: en dan.?
Poekkie schreef:Los van de discussie, vind je stalhouder het goed dat je zo uitgebreid foto’s van de stal hier online zet?
Ik zou denk ik onmiddellijk vragen om alles er af te halen moest ik op deze manier mijn stal opeens online tegen komen.
Muze schreef:Maar vind zo’n plek maar?
Heb ik serieus weleens gedacht, of ik hem wel alles kan geven… maar dan geef ik m uit handen: en dan.?
Popstra schreef:Wij hebben het in november aangepakt. Drainage door gespoten, zand omgespit en nieuw er op en nu sinds 3 weken is het hier toch ook niet meer te doen hoor met die onafgebroken regen. Het heeft de tijd gewoon ook niet om beter te worden. En als het wat beter was dan was het na 1 nacht regen weer verschrikkelijk zo nat.
Ik denk je nu zelfs met de beste middelen weinig meer kunt doen om je boel netjes te houden als je niet heel gunstig zit. Overmacht. En het gekke is, het went.
Popstra schreef:Of gewoon concluderen dat 24/7 jaarrond met de nadruk op jaarrond buiten in ons land vrijwel onmogelijk is.
Change3x schreef:Muze schreef:Maar vind zo’n plek maar?
Er zijn nog meer opties, zoals overdag buiten en ‘s nachts op stal. Dan hoef je ook niet te verkopen. Die van mij zijn op het moment erg blij dat ze weer droog en warm binnen staan.
XladyX schreef:Popstra schreef:Of gewoon concluderen dat 24/7 jaarrond met de nadruk op jaarrond buiten in ons land vrijwel onmogelijk is.
Ik denk niet onmogelijk, vooral onbetaalbaar in veel gevallen. Alles is aan te passen, vraag is vooral wat het kost
Popstra schreef:Of gewoon concluderen dat 24/7 jaarrond met de nadruk op jaarrond buiten in ons land vrijwel onmogelijk is.
Achterom schreef:Ik vind dat altijd zo bijzonder, paarden die erg blij zijn dat ze op stal mogen![]()
Die van mij doe je er geen plezier mee, sterker nog, die vinden het al stom als ik ze opsluit in de paddock (even voor het beeld, dan hebben ze een 20 bij 20 zandpaddock, zo'n 300m2 verharding en een inloopstal met overkapping ervoor en matten op de bodem tot hun beschikking).
Ik vind het zeker geen schande om paarden 's nachts op stal te hebben, begrijp me niet verkeerd, maar beweren dat je dat doet omdat het paard het fijn vindt? Nee. dat is in de meeste gevallen gewoon niet waar.
Achterom schreef:[]
Ik vind dat altijd zo bijzonder, paarden die erg blij zijn dat ze op stal mogen![]()
Die van mij doe je er geen plezier mee, sterker nog, die vinden het al stom als ik ze opsluit in de paddock (even voor het beeld, dan hebben ze een 20 bij 20 zandpaddock, zo'n 300m2 verharding en een inloopstal met overkapping ervoor en matten op de bodem tot hun beschikking).
Ik vind het zeker geen schande om paarden 's nachts op stal te hebben, begrijp me niet verkeerd, maar beweren dat je dat doet omdat het paard het fijn vindt? Nee. dat is in de meeste gevallen gewoon niet waar.
Change3x schreef:Achterom schreef:Ik vind dat altijd zo bijzonder, paarden die erg blij zijn dat ze op stal mogen![]()
Fijn dat jouw paarden het wel prettig vinden, die van mij niet. In de zomer willen ze wel langer lopen hoor, maar met dit weer echt niet. Voorbeeld: één van mijn paarden rent net zo lang boos rond, hinniken, bij het hek drammen, totdat je hem ophaalt. Hij gaat dan echt in hoog tempo naar de stal. En ja, ze hebben hier buiten constant ruwvoer in bakken tot hun beschikking. Nu is het met dit specifieke paard ook zo dat hij in de zomerperiode in de wei het ook helemaal zat is na een aantal uren. Echt een typetje. De conclusie en het feit is gewoon dat niet elk paard gemaakt is om 24/7 buiten te staan, of je het nou wil of niet..